Bensan hinta

Anonyymi-ap

Perussuomalsisten suosikki on nostamassa bensan hintaa. Usassa hinta pumpulla on nyt 2,5,- 3 dollatia. Kun barrelin hinta nousee yöi sadan dollarin niin ennustern mukaan perusbensa maksaa 4 dollaria. Suomessakin hinta seuraa Trumpin sotaseikkailua.

"()Trump on parasta, mitä Yhdysvalloille ja länsimaailmalle on tapahtunut piiitkään aikaan, Halla-aho kirjoitti."

31

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ei tuota tarvi koko ajan olla ajelemassakaan.. Katsotaan nyt ensin ne bensan hinnat.. Irakin sodan aikana, oliko bensa kallista? Ei ollut. Hemmetin jäärät, kaikkitietävät jotka ette mistään tiedä.

      • Anonyymi00002

        Suomeen vaikutus tulee viiveellä. Usassa hintakäyrä nousi jo kohti taivasta. Usan ja Kanadan välit ovat poikki. Usa tuottaa 60 % öljystään, mutta sen jalostampt on suunniteltu rasksalle äljylle. Ksnadasta tuli 60 % tuonyiöljystä. Kysyntää siis riittää. Onko Trumpin pakko perääntyä sodassa?


      • Anonyymi00003

      • Anonyymi00007
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Suomeen vaikutus tulee viiveellä. Usassa hintakäyrä nousi jo kohti taivasta. Usan ja Kanadan välit ovat poikki. Usa tuottaa 60 % öljystään, mutta sen jalostampt on suunniteltu rasksalle äljylle. Ksnadasta tuli 60 % tuonyiöljystä. Kysyntää siis riittää. Onko Trumpin pakko perääntyä sodassa?

        Suomeen vaikutus viiveellä ? Kyllä Suomessa näkyy hinta heti pumpuilla kun markkinahinta nousee - varastoissa oleville polttoaineille saadaan hyvä kate.
        Niin mukavaa kuin se olisikin laittaa tämäKIN perus suuomalaisten ansioksi - näin ei taida olla että he määräävät polttoaineiden markkinahinnan.

        Trump on varmaan yllättänyt kaikki tällä sotahullulla asenteellaan toisella kaudellaan - olisi halunnut saada rauhanpalkinnon ?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Suomeen vaikutus viiveellä ? Kyllä Suomessa näkyy hinta heti pumpuilla kun markkinahinta nousee - varastoissa oleville polttoaineille saadaan hyvä kate.
        Niin mukavaa kuin se olisikin laittaa tämäKIN perus suuomalaisten ansioksi - näin ei taida olla että he määräävät polttoaineiden markkinahinnan.

        Trump on varmaan yllättänyt kaikki tällä sotahullulla asenteellaan toisella kaudellaan - olisi halunnut saada rauhanpalkinnon ?

        Se on ainakin selvää, että Kremlissä kiitetään Trumpia maailmanmarkkinahinnan noususta. Putlerin sotakassa saa taas paremmin täydennystä.


    • Niin, kunhan muistaa että nuo USA polttoainehinnat ovat $/gal. Eli $/3.79L

      • Anonyymi00004

        Kannattaa samalla myös muistaa, ettei esim. polttoaineverotus ole vertailukelpoinen Suomen ja USA:n kesken. Esim. meidän huoltovarmuutta ylläpidetään verotuksella, jolla on vaikutusta pumppuhintaa nostavasti.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Kannattaa samalla myös muistaa, ettei esim. polttoaineverotus ole vertailukelpoinen Suomen ja USA:n kesken. Esim. meidän huoltovarmuutta ylläpidetään verotuksella, jolla on vaikutusta pumppuhintaa nostavasti.

        Ei vaan polttoaineverolla saadaan rahaa valtion kassaan, huoltovarmuus on ihan eri asia. Aivan sama kun väittäisit että uusissa autoissa on kova vero koska siten ylläpidetään huoltovarmuutta...


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Ei vaan polttoaineverolla saadaan rahaa valtion kassaan, huoltovarmuus on ihan eri asia. Aivan sama kun väittäisit että uusissa autoissa on kova vero koska siten ylläpidetään huoltovarmuutta...

        Tuota, minä olen ollut polttoainealalla töissä vajaat 27 vuotta ja tiedän kyllä, että polttoaineverotuksen yhtenä osana on huoltovarmuuden vero-osuus. Sillä kustannetaan varmuusvarastoinnin kuluja. Eli kyllä, maksat jokaisesta kuluttamastasi litrasta vero-osuutta, jolla Neste makuuttaa varastoissaan varmuusosuuksia. Ja mikäli varmuusvarantoa sijaitsee säiliössä tai luolassa, joka ei ole aktiivisessa käytössä, niin tuo polttoaine tullaan säännöllisin väliajoin vaihtamaan, jotta varastossa säilytettävä polttoaine ei pääsisi yli-ikäiseksi. Taas sellaisissa varastoissa, joiden kautta polttoaineita toimitetaan jakeluun, sillä polttoaine vaihtuu jatkuvan läpivirtauksen seurauksena eli sitä mukaa kun säiliöautokuljetukset vajentavat säiliötä, niin sitä täytetään laiva- tai junatoimituksilla.


      • Anonyymi00011 kirjoitti:

        Tuota, minä olen ollut polttoainealalla töissä vajaat 27 vuotta ja tiedän kyllä, että polttoaineverotuksen yhtenä osana on huoltovarmuuden vero-osuus. Sillä kustannetaan varmuusvarastoinnin kuluja. Eli kyllä, maksat jokaisesta kuluttamastasi litrasta vero-osuutta, jolla Neste makuuttaa varastoissaan varmuusosuuksia. Ja mikäli varmuusvarantoa sijaitsee säiliössä tai luolassa, joka ei ole aktiivisessa käytössä, niin tuo polttoaine tullaan säännöllisin väliajoin vaihtamaan, jotta varastossa säilytettävä polttoaine ei pääsisi yli-ikäiseksi. Taas sellaisissa varastoissa, joiden kautta polttoaineita toimitetaan jakeluun, sillä polttoaine vaihtuu jatkuvan läpivirtauksen seurauksena eli sitä mukaa kun säiliöautokuljetukset vajentavat säiliötä, niin sitä täytetään laiva- tai junatoimituksilla.

        Toisaalta, tuo huoltovarmuusmaksu ei polttoaineen hinnassa näyttele mitään kauhean isoa osaa, vaikka kyllä se on siellä. Huoltovarmuusmaksu näyttäisi liikennepolttoaineiden osalta olevan:
        Moottoribensiini 0,68 snt/l
        Diesel 0,35snt/l


      • Anonyymi00013
        santtu_1975X kirjoitti:

        Toisaalta, tuo huoltovarmuusmaksu ei polttoaineen hinnassa näyttele mitään kauhean isoa osaa, vaikka kyllä se on siellä. Huoltovarmuusmaksu näyttäisi liikennepolttoaineiden osalta olevan:
        Moottoribensiini 0,68 snt/l
        Diesel 0,35snt/l

        Silti se siellä on vaikka tuossa edellä väitettiin, ettei muka olisi. Varmuusvarastoinnin varainhallinta on tehty kuin automaatiksi, jossa poistuvasta litrasta maksetaan uuden hankittavan litran kustannuksia. Pitää ottaa myös huomioon, että sellaisissa tapauksissa, joissa polttoaineeet vaihdetaan tuoreempiin, niin se vanhentuva aine myydään eteenpäin.

        Onhan siellä muutakin veroa kuten mm. normaali alv sekä valmistevero, energiasisältövero sekä hiilidioksidivero.


      • Anonyymi00018

        "Niin, kunhan muistaa että nuo USA polttoainehinnat ovat $/gal. Eli $/3.79L"

        Lisäksi 1$ on nyt noin 0,85€, eli kun gallona maksaa 2,70$ saadaan litrahinnaksi n. 0,61€!!!


      • Anonyymi00023
        santtu_1975X kirjoitti:

        Toisaalta, tuo huoltovarmuusmaksu ei polttoaineen hinnassa näyttele mitään kauhean isoa osaa, vaikka kyllä se on siellä. Huoltovarmuusmaksu näyttäisi liikennepolttoaineiden osalta olevan:
        Moottoribensiini 0,68 snt/l
        Diesel 0,35snt/l

        Polttoaineen huoltovarmuusmaksu on Suomessa öljytuotteista (kuten bensiinistä ja dieselistä) perittävä veronluonteinen maksu, joka on osa polttoaineen valmisteveroa.

        Sen tarkoituksena on rahoittaa polttoaineiden saatavuuden turvaaminen kriisi- ja häiriötilanteissa.

        ''Tärkeimmät asiat polttoaineen huoltovarmuusmaksusta:

        Mihin se menee: Maksun tuotot ohjataan valtion talousarvion ulkopuoliseen Huoltovarmuusrahastoon.

        Polttoaineveron osa: Polttoainevero koostuu kolmesta osasta: energiasisältöverosta, hiilidioksidiverosta ja huoltovarmuusmaksusta.

        Määrä: Huoltovarmuusmaksu on suhteellisen pieni osa polttoaineen kokonaishintaa. Vuoden 2022 tasolla se oli esimerkiksi bensiinissä noin 0,68 senttiä/litra.

        Korotuspaineet: Hallitus on ehdottanut huoltovarmuusmaksun merkittävää korottamista (jopa yli kaksinkertaistamista) osana vuoden 2026 veromuutoksia, jotta huoltovarmuusrahaston alijäämäinen talous saataisiin tasapainoon.''


    • Anonyymi00005

      Huvittavaa kun aloittajalle on jäänyt kummittelemaan yksi lause, jota käyttää kaikessa - kun ei muuta ymmärrä.

      • Anonyymi00006

        Vai lienisikö niin, että sinä poliittinen lahkouskovainen kiellät itseltäsi uskomasta muuta kuin mitä poliittiset lahkojohtajasi sinulle kertovat?

        "Älä tee niinkuin minä teen vaan tee kuten minä sanon."


    • Anonyymi00010

      Kanada on rakentanut yhden öljyputken merelle öljyn vientiä varten korvaamaan usan toimitukset. Toinen linja on tulossa. Kanada on tehnyt sopimuksia muiden kanssa, hyläten epäluotettavan ex-kumppanin.

    • Anonyymi00012

      Kappas vaan! Ei siinä kauan mennyt kun tyyppi sai Yhdysvaltain ja Israelin hyökkäyksen Iraniin ja sen seuraukset perussuomalaisten syyksi!! Sillä lailla!!!

      • Anonyymi00014

        Persuloisen harmitus pukkaa jo punaisella alueella. Koska paine purkautuu ?


    • Ei Halla-Jussia turhaan peruSSuomalaisten keskuudessa kutsuta MESTARIKSI.
      Halla-Jussi tietää mikä on parasta länsimaille.Onhan hän kuitenkin suomen viisain mies.

    • Anonyymi00016

      Kirjoittaako aloittaja litra- vai gallonahinnoista?

      • Anonyymi00017

        Persut nostavat taas surutta pensan hintaa. Pensan hinta on tahdon asia, kaikki muu on turhaa selittelyä, kuten persut itse ovat vuosikausia hokeneet.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Persut nostavat taas surutta pensan hintaa. Pensan hinta on tahdon asia, kaikki muu on turhaa selittelyä, kuten persut itse ovat vuosikausia hokeneet.

        "Pensan hinta on tahdon asia.."

        Juuri tuon takiahan se maksoi melkein 3€/litralta 2019-2023 hallituskaudella ja noussee yli 3€ JOS SSDP johtoinen äärivihervassuhallitus pääsee uudelleen valtaan 2027 !!!!


      • Anonyymi00017 kirjoitti:

        Persut nostavat taas surutta pensan hintaa. Pensan hinta on tahdon asia, kaikki muu on turhaa selittelyä, kuten persut itse ovat vuosikausia hokeneet.

        Noinhan se on kuten kirjoitit.Lisäksi persut ovat pensan lisäksi nostaneet kaljan hintoja kaupoissa,kapakoissa ja kioskeissa.Kaksi tärkeitä tuotetta mitä maa päällään kantaa ovat pensan ja kaljan edullinen hinta. Millään muilla hinnoilla ei juuri sitten olekkaan merkitystä.


    • Anonyymi00020

      minun ei kande enöä kädä tyäsä ku matkaan mene kuusa melkei kolmekympiä enempi

    • Anonyymi00021

      Hallitusneuvotteluiden aikaan kesällä 2023 Riikka Purra lausui, että polttoaineen pumppuhinta ei saa nousta mistään syystä ja että tämä on persuille kynnyskysymys.

      Joko nyt oltaisiin tilanteessa, jossa persut lopultakin lähtevät hallituksesta ?

      • Anonyymi00022

        Persut nostavat pensan hintaa ilman mitään syytä. Markkinahinnat eivät ole mikään selitys. Kyse on tahdon asiasta, kuten persut ovat itse asina kiveen hakanneet.


      • Ja tästähän ei hallitusohjelmaan lopulta sellaista kirjausta tullut jossa tuo olisi määritelty.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Persut nostavat pensan hintaa ilman mitään syytä. Markkinahinnat eivät ole mikään selitys. Kyse on tahdon asiasta, kuten persut ovat itse asina kiveen hakanneet.

        Siperia opettaa persuakin.


    • Anonyymi00024

      Bensan hinta joutaa nousta, koska Bensa-Maurilla ei ole ajokorttia enää.

    • Anonyymi00025

      Dunja:
      Annika Saarikko vm. maksoi joulukuussa 2022 ylimääräien lapsilsän
      Kuin olisi jättänyt raha seuraavan hallituksen kassaan,

      • Anonyymi00027

        Miko Bergbon (peruSS) on tehokkaasti poistattanut esim. YouTubesta videota, joissa hän korostaa "bensan hinnan olevan tahdon asia". Ja tietysti hän Vigeliuksen kanssa äänesti omaa aloitettaan vastaan, kun olisi pitänyt alentaa bensan hintaa. Kaksinaamaisuudessa persuja ei voita kukaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe