Rivitaloasunnossamme sattui iso vesivahinko toissakeväänä. Aluksi oli vielä epäselvää kenen vakuutuksesta asia korvataan, vai korvataanko yleensä lainkaan. Korvauksista sai tapella toista vuotta.
Tarvittiin sijaiskoti ja siitä syntyi idea muuttaa remontin ajaksi mieheni tyhjillään olevaan, isovanhempiensa entiseen pieneen kotitaloon. Paikka oli rantasaunoineen sinänsä nätillä paikalla, eikä työmatkatkaan olleet mikään pulma. Paikka oli peräkylällä, jossa lähellä muutama talo, ei muuta. Molemmilla oli omat autot ja joskus onnistui yhteiskuljetus, vaikka molemmilla hetkiset ja vastuulliset työt.
Pikkuinen talo oli sinällään hyvässä, tosin kunnon tuuletusta kaipaavassa kunnossa. Pihamaa oli päässyt kasvamaan lähes umpeen. Rantasauna, ainoa kunnon pesupaikka, olikin ongelma. Lämmityskuntoon siitä ei ollut ennen hormin korjausta.
Korjausapua löytyikin naapurista. Isäntä oli mieheni tietämän mukaan muuraustaitoinen, vaikka mieheni mukaan käytökseltään vähän erikoinen ja puheissa ronski. No vähän samaa vikaa hänen mukaansa oli koko kylän väessä.
Naapuri, isokokoinen yli 190 senttinen köriläs kävi katsomassa saunan korjaustarvetta. Samalla huomasin, kuinka hän mittaili minua päästä varpaisiin useamman kerran. Oli lämmin päivä ja olin ollut pihaa raivaamassa pienissä shortseissa ja olkaimellisessa paidassa ja hikisenä tietysti, tukka hapsottaen.
Miehet menivät edellä saunalle ja minä vähän perässä mehukannun ja lasien kanssa. Mies nimitti minua heti pikkurouvaksi ja välillä tohtoriksi. Tunsin kylmiä väreitä hänen tuijotellessa minua. Vaistomaisesti vilkaisin etumustani ja huomasin, kuinka rintani ja nännini törrlttivät aika selvästi ohuen paidan läpi. Rintsikoita ei ollutkaan yllä.
Mies arveli remontin vievän viikon pari. Tuossa ei nyt saunota, eikä vesiä lotrata, hän sanoi. Voitte käydä meillä saunomassa ja pesulla, saunahan on tuossa seuraavana ja hyvässä kunnossa. Lämpiää päivittäin. Voitte käyttää vapaasti. Pitäähän pikkurouvankin saada pylly pestyä. Mies virnisteli.
Mieheni, tarkka talousmies kyseli muuraushomman hintaa. Jaa hintaa naurahti naapurimme. Täällä maallaan asiat hoidetaan naapurihengessä ja maksut luonnossa ja samalla mies vilkaisi minua nuolaisten huuliaan.
Mieheni oli varoittanut naapurin ronskiudesta ja minäkin kuittasin puheet vain hymähtämällä.
Sovimme menevämme päivän töiden jälkeen naapurin saunalle uimaan ja peseytymään. Meidän rannassa on sitten uimapuvut kielletty. Mies ilmoitti vielä poistuessaan.
Olimme sitten mieheni kanssa sovittuun aikaan saunalla ja hiet huuhdottuamme lauteilla, kun pihalta alkoi kuulua pulinaa. Pian saunan ovi aukesi ja sisään työntyi kaksi alastonta körilästä.
Tultiin velipojan kanssa myös saunomaan ja samalla tutustumaan naapureihin. Velipoika oli kooltaan lähes samaa kaliberia naapurin kanssa, mutta vatsaa olikin reilusti enemmän. Muitta mutkitta miehet kiipesivät kanssamme lauteille, veljekset änkeytyivät istumaan minun molemmille puolille.
Kyllä vähän ihmetytti moinen ronskius, mutta en nyt siänällään hätkähtänyt. Olinhan yliopistoaikoina saunonut useinkin erilaisissa kimpoissa.
Aluksi oli aika hiljaista, mutta pian alkoi miehillä juttu luistaa. Minä istuskelin enimmiltään hiljaisena Huomasin kuitenkin, että pari kertaa miehet siirtyivät lähemmäs ja olimme ihokosketuksessa toisissamme kiinni, vaikka tilaa saunassa olisi ollut.
Tämä velipoika nappasi löylykauhan ja heitteli kiukaalle reilusti vettä ja jouduin kumartumaan. Rinnat painuivat kiinni polviin ja taas uusi löylynkihaus.
Nyt uimaan kuului komento. Eikä minua tarvinnut yllyttää. Selkää poltti kipakka kuumuus jo pahasti. Lähdin ensimmäisenä ovelle ja laiturille. Aioin laskeutua veteen laiturin sivusta, mutta kuului kipakka komento. Ei siitä, mutaa, vesi sotkeentuu. Laiturin päästä.
Vilkaisn taakseni. Miehet olivat takanani saunan ovella. Kipitin sitten pitkän laiturin päähän ja pulahdin veteen ja uin hieman kauemmaksi. Miehet juoksivat perässäni hetken päästä ja sukelsivat laiturin päästä veteen. Huomasin, että vesi oli tosi kirkasta ja puhdasta. Uiskentelin aikani ja palasin laiturin päähän. Miehet istuskelivat jo rantatuoleilla saunan edustalla tietysti oluttölkit käsissään.
Vähän epäröin, mutta kiipesin laiturille ja kävelin itseäni peittelemättä hiuksia hieman oikoen ja miehet ohittaen aioin mennä takaisin saunaan pesulle. Huomasin kävellessäni miesten jutustelun tauonneen miesten tuijottaessa kävelyäni.
Tohtori istuu seuraan, tässä on tuoli ja olutta. Aioin hakea pyyhkeen suojakseni, mutta naapuri tarttui käsivarteeni ja veti minut istumaan vierelleen puutarhatuoliin työntäen oluttölkin kouraani. Ei täällä tarvitse itseään peitellä. Ollaanhan me jo nähty tohtorin komiat paikat. Kelpaahan noita näytellä. Kyllä tohtorin pyllykin keinahteli tuossa laiturilla niin pehmeästi.
Vilkaisin miestäni, joka vain naureskeli puheita ja nilkkasi minulle silmää, kuin sanoakseen, mitä sanoin, ronskit puheet.
Myöhemmin ilmeni, etteivät ne olleet pelkkiä
puheit.
Syrjäkylän kokemuksia
Anonyymi-ap
2
310
Vastaukset
- Anonyymi00002UUSI
Erittäin hyvä!jatkoa kiitos👍👍
- Anonyymi00003UUSI
🥰🥰🥰🥰
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1644764Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1043954Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363569- 513360
- 553301
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest332718Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182569- 232266
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201908Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?361778