Tukia ei voi koskaan leikata koska niitä ei ole ansaittu

Anonyymi-ap

Kun puhutaan myönnetyistä tuista ihmisille, yrityksille tai kelle vaan, käytetään termiä laikkaus.

Se perustuu virheelliseen näkemykseen maailmasta.
Valtion tai julkishallinon käytettävissä olevan rahan määrä vaihtelee. Joskus on enemmän ja jos jonain päivänä aletaan elämään tulojen mukaan, sitä on vähemmän.

Tukiin ja rahoitukseen ylipäänsä käytettävä rahamäärä on aina kasvanut. Jos joku vähenee, toinen kasvaa. Rahaa käytetään eri tavalla, mutta harva valittaa siitä, että rahamäärä kasvaa.

Rahan siirtäminen kohteesta toiseen ei ole leikkaamista. Koulutuksesta ei leikata eikä missään nimessä myöskään terveydenhoidosta. Raha suunnataan järkevämmin.

Ihmisten tukia ei ole leikattu vaan joka vuosi päätös tehdään uudelleen eikä tänään maksettava raha ole mikään ansaittu etu seuraavalle vuodelle.

18

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Tuen saajat kuvittelevat edustavansa suomalaisia yleensä.
      He ovat niin itsekeskeisiä, etteivät tajua olevansa vähemmistöä.

• Anonyymi00008

Kuka noin muka ajattelee? En ole koskaan kuullut että joku pitäisi tukia itsestään selvyytenä.

Aloittaja ja kommentoija ovat laitaoikeiston trolleja, jotka yrittävät vähätellä tukien leikkaamisen haittoja seuraavien vaalien pelossa.

• Anonyymi00003

Millä tavalla eduskunnan palkkiot saati sopeutumisrahat on ansaittu?

Millä tavoin sijoituksesta tullut voitto on ansaittu? Missä kohtaa se "ansaitseminen" tapahtuu?

Paljonko tavallisten duunareiden, esimiesten työnjohtajien jne ansiotuloista on oikeasti ansaittua rahaa ja millä tavoin se on ansaittu? Notkumalla työpaikan röökipaikalla ja kiusaamalla työkavereita, esimiehiä ja kollegoita sekä tehtailemalla ammatillisia virheitä liukuhihnalla?

Sosiaaliturvan tarkoitus ei perustu ansaitsemiseen. Sen tarkoitus on varmistaa että ihminen selviää jos ei ole muita keinoja hankkia tuloja. Ja sen tason on tarkoitus taata ettei ketään päästä orjuuttamaan riittämättömillä palkoilla.

• Anonyymi00004

Eduskunnan palkkiot on ansaittu työllä. ymmärrän, että käsite on sinulle outo, mutta sillä tavalla suurin osa ihmisitä saa rahansa.

Sijoituksesta saatava korko on ansaittu. Ensin tietenkin pitää ansaita se raha työllä.
        Sinullekin on merkitystä sillä saatko tukesi tänään vai vuoden päästä. Olet valmis ottamaan tänään vähemmän rahaa, jos saat sen nopeasti.
        Sinä olet siis valmis maksamaan korkoa, vaikket sitä ymmärrä.
        Sillä tavalla korko on ansaittu, sinäkin sitä arvostat.

Kaikki palkka on oikeasti ansaittu. sinun ei tarvitse vaivata sillä pientä päätäsi koska se, joka palkan maksaa pohtii sen puolestasi. Palkka on aina osakkeiden omistajilta pois.

Sosiaaliturvan tehtävä ei ole olla vaihtoehto työlle tai palkalle.
        Sinun ajattelumallisi seilttää, miksi olet työtön

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Eduskunnan palkkiot on ansaittu työllä. ymmärrän, että käsite on sinulle outo, mutta sillä tavalla suurin osa ihmisitä saa rahansa.

Sijoituksesta saatava korko on ansaittu. Ensin tietenkin pitää ansaita se raha työllä.
        Sinullekin on merkitystä sillä saatko tukesi tänään vai vuoden päästä. Olet valmis ottamaan tänään vähemmän rahaa, jos saat sen nopeasti.

Kaikki palkka on oikeasti ansaittu. sinun ei tarvitse vaivata sillä pientä päätäsi koska se, joka palkan maksaa pohtii sen puolestasi. Palkka on aina osakkeiden omistajilta pois.

"Eduskunnan palkkiot on ansaittu työllä."

Paina aamulla "Läsnä" nappia ja lähde kallille lounaalle Hensinkiläiseen kalliiseen ravintolaan.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

"Eduskunnan palkkiot on ansaittu työllä."

Paina aamulla "Läsnä" nappia ja lähde kallille lounaalle Hensinkiläiseen kalliiseen ravintolaan.

Jotkut luulee, että johtajan työ on istuminen ja kahvin juonti.
        Se johtuu siitä, että se on ainoa osa heidään työtään, jonka arvostelija ymmärtää ja johon hän itse pystyy.

Ei voi arvioida sellaista, josta ei ole mitään käsitystä, vai mitä?

• Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jotkut luulee, että johtajan työ on istuminen ja kahvin juonti.
        Se johtuu siitä, että se on ainoa osa heidään työtään, jonka arvostelija ymmärtää ja johon hän itse pystyy.

Ei voi arvioida sellaista, josta ei ole mitään käsitystä, vai mitä?

Sisältyy siihen paljon kättelyäkin!

Jatkuvasta vatkaamisesta se tenniskyynärpääkin tulee!

• Anonyymi00009

Yrittäjät itkevät eläkemaksuistaan. Suurimman osan yrittäjäeläkkeistä maksavat kuitenkin veronmaksajat, eivät yrittäjät itse. Eli yrittäjä ei ole "ansainnut" eläkettään, vaan vain piene osan siitä.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Saan sijoituksista korkoa. En ole tehnyt sen eteen tuntiakaan työtä, sillä olen perinyt rahani.

• Anonyymi00010

Olen saanut paljon yhteiskunnan tukia anomatta niitä kertaakaan. Johtuu siitä, että saan suuren osan lääkkeistäni korvattuina, ja apteekki laskee korvaukset pyytämättä.
      Lääkekatto tulee täyteen joka syksy, jolloin lääkkeet saa loppuvuoden vielä halvemmalla, täysin pyytämättä.
      Ihan kiva, mutta minulla olisi kyllä hyvin varaa maksaa kaikki itse.

Toinen etuus on lapsilisä, joka maksetaan kaikille, tuloista riippumatta.
      Maataloustukia on myös maksettu erittäin varakkaille, kuten Björn Wahlroos.

Mutta täällä valitetaan kaikkein köyhimmille maksetuista tuista, joiden tarkoitus on estää nälkäkuolema.

• Anonyymi00013

Niin, rikkaat harvoin valittaa siitä mitä yhteiskunnalta saavat, saati palauttavat etujaan. Mun tuntema monimiljonääri oli nuuka, ei ostanut kukkakaalin lehtiä vaan repi ne kaupassa pois ennen punnitsemista, kun ei niitä syö. Ne vaan ei käsitä sitä, kun pieni eläke tulee kahden viikon päästä ja on kyllä rahaa ruokaan ja laskut on maksettu. Mutta ulkona on liukasta. Ei ole varaa mihinkään onnettomuuteen!

• Anonyymi00012

Joo. Meillähän kuoli nälkään 1860-luvulla enemmän ihmisiä kuin toisen maailmansodan aikana! Silloinkin järjestettiin hätäaputöitä ruokapalkalla kuntien toimesta. Laset ja naiset tekivät tietä - 25 asteen pakkasessa.
      Kaupungeissa nälkiiintyneet kerättiin yhteen pajaan työhön ja taudit levisivät.

Semmoista se on. Kun ei ole ihmisyyttä.

• Anonyymi00014

Ketjun aloitus olisi oivaa seuraava vaalimainosta oikeistolaisilta, oikeistopuolueille. Tuon aatteen voisi kansan tajuisemmin esittää äänestäjille sloganilla, "Oikeiston oppikoulu 2" ; ) Pettuleivän puolesta.

• Anonyymi00015

Jos meidän tuotanto on siirretty halpatyömaihin ja meillä on iso joukko 50+ työttömiä, joita ei tarvita mihinkään, mun mielestä se ei ole heidän toimistaan johtunut asia. Tehtaan myyneet ovat palkkionsa saaneet eikä heiltä kukaan mitään vaadi. Ei heillä ole vastuuta asiasta. Vaikka itse tekivätkin. Vastuu on työttömillä. Pitäis kerätä risuja että sais sosiaaliturvaa..

Noistahan olis paljon enempäänkin,pikkuisen normaalimmalla kunnioituksella!

• Anonyymi00016

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

https://www.ts.fi/a/2961328

Ei tässä taas sitten tämän enempää.

Se selittää miksi meillä on niin vahva vasemmisto.
        Ne eivät tunne empatiaa edes toisiaan kohtaan

• Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Se selittää miksi meillä on niin vahva vasemmisto.
        Ne eivät tunne empatiaa edes toisiaan kohtaan

Istuva hallitus/empatia?

• Anonyymi00019

Globaaleille veronkiertäjille maksettuja tukia on ennätys määrä tämän nykyisen hallituksen toimesta !!!
      Herätys jo viimeinkin
      Täystuho hallitus on vain täystuhohallitus

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      243
      1492
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      26
      1445
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      146
      1200
    4. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1017
    5. 136
      988
    6. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      933
    7. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      69
      891
    8. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      47
      842
    9. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      416
      832
    10. Kehtaisitko kulkea mun kans yleisillä paikoilla

vaikka käsi kädessä?
      Ikävä
      68
      804
    Aihe