Jos rupean säästeliääksi, minulla voi tämän vuoden aikana tulla olemaan varaa uuteen autoon.
Olen viime keväästä lähtien saanut eläkettä
13
459
Vastaukset
- Anonyymi00001
Osaatko olla eläkkeellä?
- Anonyymi00009
Siis kun mamu tulee suomeen saa takuu eläkkeen ja kansan eläkkeen johan suomi hyysää. Ei tarvii kuin ojentaa käden niin kaiken saavat. Voi vittu näitä elättejä. Suomalainen saa tehdä vuosikeusia töitä mutta mamujen ei tarvii. Kyllä suomi hyysää. Mitähän muita etuuksia kela maksaa mamuille. Lista on varmaan pitkä.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Siis kun mamu tulee suomeen saa takuu eläkkeen ja kansan eläkkeen johan suomi hyysää. Ei tarvii kuin ojentaa käden niin kaiken saavat. Voi vittu näitä elättejä. Suomalainen saa tehdä vuosikeusia töitä mutta mamujen ei tarvii. Kyllä suomi hyysää. Mitähän muita etuuksia kela maksaa mamuille. Lista on varmaan pitkä.
Höpö höpö. Kannattaa edes hiukan yrittää selvittää asioista ennenkuin alkaa vaahtoamaan ja esittämään huuhaaväitteitä.
Takuueläkkeen ja/tai kansaneläkkeen voi saada vain ja ainoastaan, jos täyttää noiden eläkkeiden saamisen ehdot. Ne ehdot ovat kaikille Suomessa asuville täysin samat.
Takuu- ja kansaneläke ei määräydy työnteon perusteella kenellekään. Ne ovat minimitoimeentulon turvaamisen eläkkeitä eläkeikäisille.
Työeläke kerrytetään työnteolla ja siinäkin perusteet ovat kaikille ihan samat. Työeläkettä ei voi saada, jos ei ole työskennellyt aikanaan.
- Anonyymi00002
Älä osta uutta autoa. Osta vähän käytetty, tai oikeastaan vanha auto jossa on hieman eassaamista. Ei tule aika pitkäksi.
- Anonyymi00006
No ei upouutta, mutta minulle uusi.
- Anonyymi00003
15.000 eur autoon ja loput osakerahastoihin parempi veto kuin upouusi auto. Kiität muutaman vuoden päästä ratkaisuasi.
- Anonyymi00004
Kun on jo eläkkeellä, niin kannattaa harkita mihin rahansa käyttää. Sijoitukset tulevaisuuteen on jo tarpeetonta ellei rahaa ole yllinkyllin, kyllä rahaa kannattaa ensisijaisesti käyttää oman elämänsä helpottamiseksi tässä ja nyt. Voi kysyä mihin ja mitä varten eläkeläinen säästää sijoittamalla. Jos rahaa on sijoittamiseen, niin sijoitukset on syytä tehdä niin, että rahat on helposti nostettavissa heti tarvittaessa.
Sijoitukset tulevaisuuteen on pitänyt tehdä jo aikaa sitten ennen eläkeikää. Eläkkeellä on aika nauttia niiden sijoitusten tuotoista, jos niitä on. Riskinotto varsinkin rahoillaan eläkkeellä on jo melkoisen outoa, sanoisin jopa hölmöä.
Jos autoa tarvitsee ja haluaa, niin kyllä kannattaa hankkia auto, joka on moderni, eläkeläiselle sopiva.
Itse olen päätynyt uuteen autoon jo pari edellistä kertaa eli heti kun jäin eläkkeelle ja jouduin tietysti luopumaan työsuhdeautosta ja nyt 8 vuotta myöhemmin kun vaihdoin. Tottakai tiedän, että uuden auton arvo laskee nopeasti, mutta entäs sitten. Uusi auto on huoleton, on takuut, ongelmattomia, mukavuudet ja ominaisuudet kunnossa, helppous, huoltokulut vähäiset, jne,,jne.. nämä on ne mitä eläkeläisenä arvostan autossa. Erityisesti viimeisin vaihto, kun ikää jo on niin paljon, että mahtaako enää tulla autonvaihto ajankohtaiseksi, joten vaihtoarvolla joskus 8 vuoden päästä,ei ole merkitystä. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kun on jo eläkkeellä, niin kannattaa harkita mihin rahansa käyttää. Sijoitukset tulevaisuuteen on jo tarpeetonta ellei rahaa ole yllinkyllin, kyllä rahaa kannattaa ensisijaisesti käyttää oman elämänsä helpottamiseksi tässä ja nyt. Voi kysyä mihin ja mitä varten eläkeläinen säästää sijoittamalla. Jos rahaa on sijoittamiseen, niin sijoitukset on syytä tehdä niin, että rahat on helposti nostettavissa heti tarvittaessa.
Sijoitukset tulevaisuuteen on pitänyt tehdä jo aikaa sitten ennen eläkeikää. Eläkkeellä on aika nauttia niiden sijoitusten tuotoista, jos niitä on. Riskinotto varsinkin rahoillaan eläkkeellä on jo melkoisen outoa, sanoisin jopa hölmöä.
Jos autoa tarvitsee ja haluaa, niin kyllä kannattaa hankkia auto, joka on moderni, eläkeläiselle sopiva.
Itse olen päätynyt uuteen autoon jo pari edellistä kertaa eli heti kun jäin eläkkeelle ja jouduin tietysti luopumaan työsuhdeautosta ja nyt 8 vuotta myöhemmin kun vaihdoin. Tottakai tiedän, että uuden auton arvo laskee nopeasti, mutta entäs sitten. Uusi auto on huoleton, on takuut, ongelmattomia, mukavuudet ja ominaisuudet kunnossa, helppous, huoltokulut vähäiset, jne,,jne.. nämä on ne mitä eläkeläisenä arvostan autossa. Erityisesti viimeisin vaihto, kun ikää jo on niin paljon, että mahtaako enää tulla autonvaihto ajankohtaiseksi, joten vaihtoarvolla joskus 8 vuoden päästä,ei ole merkitystä.Tuo on totta. Eläkkeellä pitää nauttia asioista, joista haluaa ja käyttää niihin rahaa. Säästäminen tulevaisuutta varten yms on turhaa ja jo myöhäisiäkin.
Tietysti, jos perillisille haluaa säästää ja siksi tinkiä omistaan, niin mikäs siinä. - Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Tuo on totta. Eläkkeellä pitää nauttia asioista, joista haluaa ja käyttää niihin rahaa. Säästäminen tulevaisuutta varten yms on turhaa ja jo myöhäisiäkin.
Tietysti, jos perillisille haluaa säästää ja siksi tinkiä omistaan, niin mikäs siinä.Olen 36-vuotias eläkeläinen, mutta vapaaehtoistöissä käyn.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Olen 36-vuotias eläkeläinen, mutta vapaaehtoistöissä käyn.
Nuo kirjoitukset perustuivat vanhuuseläkeläisiin, joten….
- Anonyymi00011
Säästäminen käsitteenä?
Opiskeluvuosien jälkeen en ole säästänyt. Olen kuluttanut todellisten tarpeideni mukaan ja useimmiten on jotain jäänyt kuluttamatta. Siis en ole säästänyt mihinkään tavoitteeseen.
Autoista? Ruotsissa 60-luvulla, olisi ollut kiva ostaa muutaman vuoden ajattu Amazon mutta se olisi vaatinut velan tekemistä.
Suomessa 80-luvun alussa, talovelkojen ollessa hallinnassa, olisin pystynyt ostamaan velkaa tekemättä uuden Porchen mutta se ei enää tuntunut tarpeelliselle ja olipa vielä epäkäytännöllinenkin.
Olen ostanut autoni tehdasuusina. Ajellut 8 - 14 vuotta ja vaihtanut seuraavaan. Totuuden nimissä on sanottava, etteivät autokauppiaat olleet kiinnostuneita joten myon pihasta yksityille ostajille.
Nykyisellä Pololla ajattelin ajella haudan partaalle johon 82v ukon on varauduttava.
Jälkikasvulle säästäminen? Kaksi lastamme. Yksi asunto jonka myynnistä lienevät maksaneet veron.
Minun säästöhenkivakuutukseni joka on sidottu Nordean rahastoihin. Nostin alkuperäisen sijoituksen veroitta pois 10:n vuoden jälkeen. On kasvanut ruhtinaallisesti. Ei ole ollut tarvetta ottaa siitä mitään omaan käyttöön.
Lastenlapsille unssin kultalaatat synttärilahjoina, Yhden kiven timanttisormukset etukäteen rippilahjoiksi. Säännölliset, kuukausittaiset tilisiirrot verotuksen puitteissa.
Tavatessa vanhemmatkin niin tonnin kuoret / penska.
Espanjan asuntomme vapaa käyttöoikeus. Kulusmaksutkin menevät suoraan sikäläiseltä tililtämme.
On vaan jäänyt kuluttamatta tavallisten tarpeidemme jälkeen.
Tavallisiin tarpeisiimme kuului matkustelu. 4 maanosaa, 52 valtiota joissa 50:ssä vähintään yksi yöpyminen. Vaimoni kanssa yhteen laskettuna yhteisiä matkoja noin 18 kuukautta. Tuota ennen kahden vuoden kesämökkikokeilu riitti kuten myös kaksi kesälomaa retkeilyveneellä Saimaan vesistöllä.
Yksityinen terveydenhuolto on ollut yksi kulukohde.
Ilman perintöjä ja lottovoittoja varhaiseläköityneet marketin osa-aikainen kassa ja metallin sekatyömies. Oma työeläkkeeni perustuu 27:än työvuoden ansioihin.
Vaimoni eläke on niin pieni, että KELA täydentää sitä yli 3:lla sadalla eurolla. - Anonyymi00012
Autohinku vaikuttaa olevan usean miehen halulistalla. Itse en ymmärrä sitä.
Useimmiten ei ole todellisesta tarpeesta ajatellen ajopelin tasoa ja tarvetta.
Toki, onhan sen antama tyydytyksen tunnekin yhden tarpeen tyydytys.- Anonyymi00013
Sito on liikkumisen mahdollistaja ja helpottaja. Kyllä se on useimmille todellinen tarve.
Sitten voi kysyä millaisen auton tarvitsee ja millaisen haluaa ja mhin on varaa. Nämä henkilökohtaiset jutut eivät nekään ole yhtään merkityksettömiä. Turha vähätellä.
Jos haluaa mukavan ja huolettoman auton joka miellyttää ja on mukava, niin sekin on ihan aito tarve, jota sitäkään ei pidä vähätellä.
Eikä epämiellyttävä, huono -ominaisuuksinen, epäluotettava vikapesä ole mikään ihmistä ja ihmisyyttä jalostava hankinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka932576Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin
Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww961574- 671495
EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje131218Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä
Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi19976- 81953
Miehet trikoissaan
On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe41872Ratikka Turkuun
Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta114860- 54803
- 30726