Johannes lähettää tulevaisuuden katsauksen näkyjen maailmasta, uudesta Jerusalemista:
"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna niin kuin morsian (Morsian = seurakunta), miehelleen kaunistettu." Ilm. 21:1,2.
”Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan VAIMON.” (ja mitä hän näytti?) Hän vei minut Hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan luota." Ilm. 21:9,10. Johannekselle luvattiin näyttää morsian, joka olikin nyt Uusi Jerusalem, joka on siis Karitsan vaimo. Seurakunta ei enää ollutkaan morsian, koska "Karitsan häät" olivat siinä vaiheessa jo pidetyt ja morsian oli muuttunut vaimoksi. Ilm. 19:7. Se on "Jumalan maja ihmisten keskellä" (Jae 3), joka laskeutuu alas taivaasta, johon Jeesus seurakuntansa haki ennen tuhatvuotiskautta. Joh. 14:3. 1 Tess. 4:13-18.
Me elävässä uskossa Jeesukseen olevat ihmiset olemme osa uutta Jerusalemia. Se on Raamatun apokalyptista kuvakieltä. / Uusi elävistä kivistä (1 Piet. 2:5) rakentuva Jerusalem on seurakunta, jonka jäseniä me kaikki aidosti uskoon tulleet jo nyt olemme. Näiden asioiden ymmärtäminen saattaa meidät käytännön yhteyteen jo nyt. Jeesus ja Hänen sijaisuhrinsa ristillä on uskovien raamatullisen yhteyden perusta.
Mitä se merkitsee NYT?
Saamme tässä Raamatun antamassa uutiskatsauksessa nähdä, mikä on tilanne NYT ja tulevaisuudessa:
https://youtu.be/YbNyA50iW40
Lopunajan tapahtumat ovat yhteydessä Israeliin
11
137
Vastaukset
- Anonyymi00001
Uutta tuossa on se, että Jerusalem ei olekaan kultaa oleva kaupunki, vaan kallisarvoinen pyhien seurakunta.
- Anonyymi00002
Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta.
- Anonyymi00003
Vihamieliset arabit ympäröivät Israelia ja ovat nyt erityisen raivoissaan. Saattaa käydä niin että Israel katoaa maailmankartalta ja juutalaisten uusi Exodus suuntaa Ameriikkaan omiensa luo.
- Anonyymi00005
Saattaa käydä, mutta lopulta käy kuitenkin näin: Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan....
Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.
- Anonyymi00004
Uusi Jerusalem eli seurakunta laskeutuu taivaasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen UUTEEN maahan, ei tähän vanhaan, joka on silloin kadonnut. Ilm. 21.
- Anonyymi00006
Ilm.20:5 Mutta ne muut ei kuolleista virvonneet siihenasti kuin tuhannen ajastaikaa kului. Tämä on ensimäinen ylösnousemus. Biblia (1776) 1Tess.4:16-18.
Weijo on Jumala eikä Jumalaa saa kritisoida.
Palvokaamme Weijoa.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00007
Pasi toivoton on aloittanut uudet palvelusmenot? Vaikea tapaus Jumalalle armahtaa.
- Anonyymi00008
Ilm.7:3 Ja sanoi: älkäät maata eikä merta eikä puuta vahingoittako siihenasti kuin me merkitsemme meidän Jumalamme palveliat heidän otsissansa. Biblia (1776) Hes.9:4. 9:6. Ilm.9:4.
- Anonyymi00009
Enkelit eivät saa lupaa vahingoittaa lopunajan vihanmaljoilla seurakuntaa. Meissä on oleva merkki, joka takaa, etteivät tuhoojaenkelit pääse kimppuumme.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä2011408Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463964Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133140Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1342454Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin962171Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2001814Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3071069Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18865Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143785- 53729