Lopunajan tapahtumat ovat yhteydessä Israeliin

Anonyymi-ap

Johannes lähettää tulevaisuuden katsauksen näkyjen maailmasta, uudesta Jerusalemista:
"Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna niin kuin morsian (Morsian = seurakunta), miehelleen kaunistettu." Ilm. 21:1,2.
”Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan VAIMON.” (ja mitä hän näytti?) Hän vei minut Hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, JERUSALEMIN, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan luota." Ilm. 21:9,10. Johannekselle luvattiin näyttää morsian, joka olikin nyt Uusi Jerusalem, joka on siis Karitsan vaimo. Seurakunta ei enää ollutkaan morsian, koska "Karitsan häät" olivat siinä vaiheessa jo pidetyt ja morsian oli muuttunut vaimoksi. Ilm. 19:7. Se on "Jumalan maja ihmisten keskellä" (Jae 3), joka laskeutuu alas taivaasta, johon Jeesus seurakuntansa haki ennen tuhatvuotiskautta. Joh. 14:3. 1 Tess. 4:13-18.
Me elävässä uskossa Jeesukseen olevat ihmiset olemme osa uutta Jerusalemia. Se on Raamatun apokalyptista kuvakieltä. / Uusi elävistä kivistä (1 Piet. 2:5) rakentuva Jerusalem on seurakunta, jonka jäseniä me kaikki aidosti uskoon tulleet jo nyt olemme. Näiden asioiden ymmärtäminen saattaa meidät käytännön yhteyteen jo nyt. Jeesus ja Hänen sijaisuhrinsa ristillä on uskovien raamatullisen yhteyden perusta.

Mitä se merkitsee NYT?
Saamme tässä Raamatun antamassa uutiskatsauksessa nähdä, mikä on tilanne NYT ja tulevaisuudessa:
https://youtu.be/YbNyA50iW40

32

370

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Uutta tuossa on se, että Jerusalem ei olekaan kultaa oleva kaupunki, vaan kallisarvoinen pyhien seurakunta.

• Jerusalem ei ole kultaa vaan kullitettu.🕌

• Anonyymi00002

Tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen Uusi Jerusalem laskeutuu taivaasta.

• Anonyymi00024

Kyllä se laskeutuu tuhatvuotisen valtakunnan alussa.

• Anonyymi00003

Vihamieliset arabit ympäröivät Israelia ja ovat nyt erityisen raivoissaan. Saattaa käydä niin että Israel katoaa maailmankartalta ja juutalaisten uusi Exodus suuntaa Ameriikkaan omiensa luo.

• Anonyymi00005

Saattaa käydä, mutta lopulta käy kuitenkin näin: Mutta sinä päivänä, jona Goog karkaa Israelin maahan, sanoo Herra, Herra, nousee minun vihani hehku.
        Kiivaudessani, tuimuuteni tulessa minä sanon: Totisesti tulee sinä päivänä suuri maanjäristys Israelin maahan....
        Ja minä kutsun häntä vastaan kaikille vuorilleni miekan, sanoo Herra, Herra: toisen miekka on oleva toista vastaan.
        Minä käyn oikeutta hänen kanssansa rutolla ja verellä. Ja minä annan sataa kaatosadetta, raekiviä, tulta ja tulikiveä hänen päällensä, hänen sotalaumojensa päälle ja lukuisain kansojen päälle, jotka hänen kanssansa ovat.

• Anonyymi00004

Uusi Jerusalem eli seurakunta laskeutuu taivaasta tuhatvuotisen valtakunnan jälkeen UUTEEN maahan, ei tähän vanhaan, joka on silloin kadonnut. Ilm. 21.

• Anonyymi00015

Jerusalem on kaupunki, ei mikään seurakunta.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jerusalem on kaupunki, ei mikään seurakunta.

UUSI Jerusalem on seurakunta.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

UUSI Jerusalem on seurakunta.

Gal.4:25-27
        sillä HAAGAR on Siinain vuori Arabiassa ja VASTAA NYKYISTÄ JERUSALEMIA, joka elää orjuudessa lapsineen. Mutta SE JERUSALEM, JOKA YLHÄÄLLÄ ON, on vapaa, ja se on MEIDÄN ÄITIMME. Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

Ilm. 21:1,2
        Minä näin uuden taivaan ja uuden maan, sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa olivat kadonneet, eikä merta enää ollut. Näin myös pyhän kaupungin, UUDEN JERUSALEMIN, laskeutuvan alas taivaasta Jumalan luota, valmistettuna niin kuin MORSIAN, miehelleen kaunistettu." .

• Anonyymi00025

Temppeli tulee ennen tuhatvuotisen valtakunnan alkua.

• Anonyymi00006

Ilm.20:5 Mutta ne muut ei kuolleista virvonneet siihenasti kuin tuhannen ajastaikaa kului. Tämä on ensimäinen ylösnousemus. Biblia (1776) 1Tess.4:16-18.

• Weijo on Jumala eikä Jumalaa saa kritisoida.

Palvokaamme Weijoa.

😊😊😊😊😊

• Weijo.😇 Aikamme Keijo.📖⏳️⌛️

• Anonyymi00007

Pasi toivoton on aloittanut uudet palvelusmenot? Vaikea tapaus Jumalalle armahtaa.

• Anonyymi00008

Ilm.7:3 Ja sanoi: älkäät maata eikä merta eikä puuta vahingoittako siihenasti kuin me merkitsemme meidän Jumalamme palveliat heidän otsissansa. Biblia (1776) Hes.9:4. 9:6. Ilm.9:4.

• Anonyymi00009

Enkelit eivät saa lupaa vahingoittaa lopunajan vihanmaljoilla seurakuntaa. Meissä on oleva merkki, joka takaa, etteivät tuhoojaenkelit pääse kimppuumme.

• Anonyymi00012

>>>> Meissä on oleva merkki.....<<<

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬
        -----------
        ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬
        -------------

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

>>>> Meissä on oleva merkki.....<<<

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        -----------
        ”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli.

Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha; sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset. Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬
        -------------

Ensimmäinen Pietarin kirje on kirjoitettu noin vuonna 64 jKr. Jerusalemin temppeli ( joka oli Jumalan huone ) tuhottiin vuonba 70 jKr.
        -----------
        ”Sillä aika on tuomion alkaa Jumalan huoneesta; mutta jos se alkaa ensiksi meistä, niin mikä on niiden loppu, jotka eivät ole Jumalan evankeliumille kuuliaiset?”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭4‬:‭17‬ ‭FB38‬‬
        >>>>>mutta jos se alkaa ensiksi meistä<<<< Juutalaisista ? Ja vielä silloin pystyssä olleesta Jerusalemin temppelistä ( Jumalan huoneesta)?
        -------
        Pietari siteeraa ( ehkä?)
        Hesekiel‬ ‭9‬:‭4‬-‭6‬ ‭FB38‬‬
        ”ja Herra sanoi hänelle: "Kierrä kaupungin, Jerusalemin, läpi ja tee merkki niitten miesten otsiin, jotka huokaavat ja valittavat kaikkia kauhistuksia, mitä sen keskuudessa tehdään". Ja niille toisille hän sanoi minun kuulteni: "Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään ja surmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot, mutta älkää koskeko keneenkään, jolla on otsassaan merkki; ja alottakaa minun pyhäköstäni." Niin he alottivat niistä miehistä, vanhimmista, jotka olivat temppelin edessä.”

‭‭‭‭Jeremia‬ ‭25‬:‭29‬ ‭FB38‬‬
        ”Sillä katso, siitä kaupungista alkaen, joka on otettu minun nimiini, minä alotan onnettomuuden tuottamisen; ja tekö jäisitte rankaisematta! Te ette jää rankaisematta, sillä minä kutsun miekan kaikkia maan asukkaita vastaan, sanoo Herra Sebaot.”

‭‭Luukas‬ ‭21‬:‭20‬-‭22‬ ‭FB38
        ”Mutta kun te näette Jerusalemin sotajoukkojen ympäröimänä, silloin tietäkää, että sen hävitys on lähellä. Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkoot vuorille, ja jotka ovat kaupungissa, lähtekööt sieltä pois, ja jotka maalla ovat, älkööt sinne menkö. Sillä ne ovat koston päiviä, että kaikki täyttyisi, mikä kirjoitettu on.”
        ("koston päiviä"? ---- ‭‭5. Mooseksen kirja‬ ‭28‬:‭15‬ ‭FB38‬‬
        -----”Mutta jos sinä et kuule Herran, sinun Jumalasi, ääntä etkä tarkoin pidä kaikkia hänen käskyjänsä ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, niin kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi ja saavuttavat sinut.”)
        -------------
        Uuden liiton srk:n jäsenessä ,elävässsä terveessä uskossa olevassa asuu Jumalan Henki "sinettinä" ( merkkinä?)

Uuden liiton srk. ei ole käsin tehty rakennus, vaan Jumalan asumus Hengessä.. Ihminen joko on tai ei ole tässä asumuksessa sisällä . Lähellä Jumalaa olevat ovat ulkopuolella. Kristuksen ruumis so. srk . on Hengessä.
        Ruumiissa olevalla jäsenellä on yhteys ruumiin päähän joka on Kristus.
        ("anti Kristus" ei pääse sisälle Jumalan asumukseen Hengesssä jossa todelliset uskovat ovat. Mutta uskonnolliseen ulkoiseen lihan tekoihin perustuvaan pääsee ja jotka jo muutenkin ovat Kristuksen ruumiin ulkopuolella uudesti syntymättöminä.

”Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭1‬:‭22‬ ‭FB38‬‬

On vaarallista saattaa Pyhää Henkeä murheelliseksi .

Efesolaiskirje‬ ‭4‬:‭30‬-‭32‬ ‭FB38‬‬
        ”Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka. Kaikki katkeruus ja kiivastus ja viha ja huuto ja herjaus, kaikki pahuus olkoon kaukana teistä. Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.”
        ------------

‭‭

• Anonyymi00010

Mutta tuhoojademonit saavat luvan toimia ihmisissä, jotka solvaavat uskovia.

• Anonyymi00011

Room. 2:24
        Sillä "teidän (=uskovien) tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Room. 2:24
        Sillä "teidän (=uskovien) tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on.

>>>>?Room. 2:24
        Sillä "teidän (=uskovien) tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on.<<<<
        --------
        Ei uskovien vaan Juutalaisten , Israelin jonka tarkoitus oli olla maailmalle valona ( Jumalan Sanan ilmoittajana)
        ------
        Raamattua tulee tulkita ja lukea asia yhteyksineen. Irto jakeet ov olleet monen harha opin siemeniä.

”Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus, ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä; joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭17‬-‭24‬ ‭FB38‬‬
        -------
        Apostoli Paavali osoitti etteivät juutalaiset pelastu lain teollia eikä myöskään pakanat eli ei juutalaiset koska " kaikki ovat syntiä tehneet " ,niin juutalaiset kuin pakanatkin.
        -------
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

>>>>?Room. 2:24
        Sillä "teidän (=uskovien) tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on.<<<<
        --------
        Ei uskovien vaan Juutalaisten , Israelin jonka tarkoitus oli olla maailmalle valona ( Jumalan Sanan ilmoittajana)
        ------
        Raamattua tulee tulkita ja lukea asia yhteyksineen. Irto jakeet ov olleet monen harha opin siemeniä.

”Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus, ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä; joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭17‬-‭24‬ ‭FB38‬‬
        -------
        Apostoli Paavali osoitti etteivät juutalaiset pelastu lain teollia eikä myöskään pakanat eli ei juutalaiset koska " kaikki ovat syntiä tehneet " ,niin juutalaiset kuin pakanatkin.
        -------
        ”Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭3‬:‭21‬-‭26‬ ‭FB38‬‬

"Ei uskovien vaan Juutalaisten , Israelin jonka tarkoitus oli olla maailmalle valona ( Jumalan Sanan ilmoittajana)"

"”Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus, ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä; joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭17‬-‭24‬ ‭FB38‬‬"

Tuo tulkintasi on tässä kohden pelkkää saivartelua, sillä kyseistä Raamatun kohtaa "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on" voi aivan yhtä hyvin soveltaa myös kristittyihin, sillä eivätkös kaikki Jeesuksen seuraajatkin ole "maailman valona" vai vakan allako sitä kynttilää on kristittyjen tarkoitus pitää ?

Eivät uskomattomat/jumalattomat kehuskele lain noudattamisillaan, mutta juutalaiset sekä kristityt ovat kovia hurskastelemaan ja iskemään Raamatulla päähän jumalattomia. ==> Huom Raamatun opetusten vastaisesti.

Hyvänä esimerkkinä juutalaisia siunaavat vanhan liiton valekristityt, jotka tuomitsevat abortit murhana ja itkevät sikiöitä, mutta sanallakaan eivät tuomitse juutalaisia, jotka ovat tappaneet valtavan määrän == > jo syntyneitä vauvoja ja lapsia <== eivätkä osoita mitään myötätuntoa tai empatiaa näitä kärsiviä lapsia kohtaan, joiden kohtaloon Jeesus UTn mukaan kertoo samaistuvansa...jopa siinä määrin, että mitä näille lapsille tehdään/jätetään tekemättä kohdistuu myös Jeesukseen itseensä...

Siinä häpäistään Jumalan nimi ja koko kristinusko sekä mitätöidään kaikki Jeesuksen opetukset kertaheitolla tekemällä hänestäkin "henkilöön katsova" rasisti.

Nyt tällainen Israelia siunaavien hörhöjen porukka on pesiytynyt jopa Valkoiseen Taloon ja on tekemässä USAsta fundamentalististen siionistien teokratiaa Trumpin johdolla aloittamalla sotia siellä täällä yksin sekä yhdessä Netanjahun kanssa.

Ja kun tutkii hieman tarkemmin näiden hurskaiden johtohahmojen elämää, niin monet ovat jo useampaan kertaan naimisissa (ainakin Trump ja hänen henkilökohtainen pastorinsa Paula White jo kolmatta kertaa) ja/tai harrastaneet kaikenlaisia irtosuhteita ja seksuaalista häirintää. Trumpillakin ollut lapsia yhtä aikaa kolmen eri elossa olevan vaimon kanssa. Trumppi ja hänen sotarikosministerinsä Hegseth ovat molemmat olleet myös syytettyinä seksuaalirikoksista.

Trumpin rikosrekisteri onkin jo niin pitkä, ettei viitsi alkaa edes luettelemaan. Kaikkia käskyjä Trumpetti on rikkonut ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia, eikä ole kokenut eläissään tarvetta pyytää yhtäkään anteeksi. Omien sanojensa mukaan hän sanoi jotensakin niin, että hän pyrkii elämään sillä tavalla, ettei tarvitse anteeksi pyydellä...

Joopa joo...

Että tällainen "hurskaiden kristittyjen seurakunta" on näyttämässä esimerkkiä ja olemassa valona koko maailmalle, kuinka tulisi elää ja seurata Jeesusta...

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

"Ei uskovien vaan Juutalaisten , Israelin jonka tarkoitus oli olla maailmalle valona ( Jumalan Sanan ilmoittajana)"

"”Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus, ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä; joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭17‬-‭24‬ ‭FB38‬‬"

Tuo tulkintasi on tässä kohden pelkkää saivartelua, sillä kyseistä Raamatun kohtaa "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on" voi aivan yhtä hyvin soveltaa myös kristittyihin, sillä eivätkös kaikki Jeesuksen seuraajatkin ole "maailman valona" vai vakan allako sitä kynttilää on kristittyjen tarkoitus pitää ?

Eivät uskomattomat/jumalattomat kehuskele lain noudattamisillaan, mutta juutalaiset sekä kristityt ovat kovia hurskastelemaan ja iskemään Raamatulla päähän jumalattomia. ==> Huom Raamatun opetusten vastaisesti.

Hyvänä esimerkkinä juutalaisia siunaavat vanhan liiton valekristityt, jotka tuomitsevat abortit murhana ja itkevät sikiöitä, mutta sanallakaan eivät tuomitse juutalaisia, jotka ovat tappaneet valtavan määrän == > jo syntyneitä vauvoja ja lapsia <== eivätkä osoita mitään myötätuntoa tai empatiaa näitä kärsiviä lapsia kohtaan, joiden kohtaloon Jeesus UTn mukaan kertoo samaistuvansa...jopa siinä määrin, että mitä näille lapsille tehdään/jätetään tekemättä kohdistuu myös Jeesukseen itseensä...

Siinä häpäistään Jumalan nimi ja koko kristinusko sekä mitätöidään kaikki Jeesuksen opetukset kertaheitolla tekemällä hänestäkin "henkilöön katsova" rasisti.

Nyt tällainen Israelia siunaavien hörhöjen porukka on pesiytynyt jopa Valkoiseen Taloon ja on tekemässä USAsta fundamentalististen siionistien teokratiaa Trumpin johdolla aloittamalla sotia siellä täällä yksin sekä yhdessä Netanjahun kanssa.

Ja kun tutkii hieman tarkemmin näiden hurskaiden johtohahmojen elämää, niin monet ovat jo useampaan kertaan naimisissa (ainakin Trump ja hänen henkilökohtainen pastorinsa Paula White jo kolmatta kertaa) ja/tai harrastaneet kaikenlaisia irtosuhteita ja seksuaalista häirintää. Trumpillakin ollut lapsia yhtä aikaa kolmen eri elossa olevan vaimon kanssa. Trumppi ja hänen sotarikosministerinsä Hegseth ovat molemmat olleet myös syytettyinä seksuaalirikoksista.

Trumpin rikosrekisteri onkin jo niin pitkä, ettei viitsi alkaa edes luettelemaan. Kaikkia käskyjä Trumpetti on rikkonut ilman minkäänlaisia omantunnon tuskia, eikä ole kokenut eläissään tarvetta pyytää yhtäkään anteeksi. Omien sanojensa mukaan hän sanoi jotensakin niin, että hän pyrkii elämään sillä tavalla, ettei tarvitse anteeksi pyydellä...

Joopa joo...

Että tällainen "hurskaiden kristittyjen seurakunta" on näyttämässä esimerkkiä ja olemassa valona koko maailmalle, kuinka tulisi elää ja seurata Jeesusta...

>>>>>Tuo tulkintasi on tässä kohden pelkkää saivartelua, sillä kyseistä Raamatun kohtaa "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on<<<<<
        ------
        Asiayhteydessä kyse on juutalaisista. Terve Raamatun tulkinta edellyttää asiayhteyksien huomioimista. Saako Jumala puhua Sanansa kautta ( eksegeesi) vai laittaako lukija omia kuvitelmiaan mitä tekstin pitäisi ilmaista hänen mielestään ? ( eisegeesiä)
        ---------
        Sama Totuuden Henki joka innoitti kirjoittajat myös johdattaa tekstin alkuperäisen merkityksen ymmärtämiseen mikäli ihminen tahtoo tuntea Jumalan Sanan terveellä tavalla.
        -------
        ”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,

josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,

vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭13‬-‭18‬ ‭

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

>>>>>Tuo tulkintasi on tässä kohden pelkkää saivartelua, sillä kyseistä Raamatun kohtaa "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niin kuin kirjoitettu on<<<<<
        ------
        Asiayhteydessä kyse on juutalaisista. Terve Raamatun tulkinta edellyttää asiayhteyksien huomioimista. Saako Jumala puhua Sanansa kautta ( eksegeesi) vai laittaako lukija omia kuvitelmiaan mitä tekstin pitäisi ilmaista hänen mielestään ? ( eisegeesiä)
        ---------
        Sama Totuuden Henki joka innoitti kirjoittajat myös johdattaa tekstin alkuperäisen merkityksen ymmärtämiseen mikäli ihminen tahtoo tuntea Jumalan Sanan terveellä tavalla.
        -------
        ”Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu. Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä; ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi,

josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,

vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.”
        ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭13‬-‭18‬ ‭

"Asiayhteydessä kyse on juutalaisista. Terve Raamatun tulkinta edellyttää asiayhteyksien huomioimista. Saako Jumala puhua Sanansa kautta ( eksegeesi) vai laittaako lukija omia kuvitelmiaan mitä tekstin pitäisi ilmaista hänen mielestään ? ( eisegeesiä)"

No unohdetaan tuosta Raamatun paikasta saivarteleminen ja vastaa vaan yleisesti kommenttini väitteisiin, että te juutalaisia siunailevat vanhan liiton siionistikristitytkin (=valekristityt) olette tekopyhiä hurskastelijoita, joilla ei ole mitään yhteistä Jeesuksen uskon kanssa.

Jeesus oli juutalainen, mutta juutalaisilla ei ollut, eikä ole Jeesuksen uskoa, kuten ei teilläkään, jotka teeskentelette olevanne kristittyjä Jeesuksen seuraajia.

• Anonyymi00016

Paavalissa oli Kainin merkki.

Ap. t. 26:10

Niin minä myös tein Jerusalemissa. Hankin ylipapeilta valtuudet ja toimitin vankilaan monia pyhiä, ja kun tuli kyse heidän surmaamisestaan, äänestin sen puolesta.

Veljesi veri huutaa minulle maasta.

• Anonyymi00017

Paavalia ei saatu vastuuseen edes murhista, koska hän oli Roomanvallan suojeluksessa. Hänellä oli lupa tehdä niitä murhia.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalais

• Anonyymi00019

”Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton. Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä.

Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa, sillä me olemme hänen ruumiinsa jäseniä. "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi."

Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.”
      ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭5‬:‭25‬-‭33‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00022

Onko teidän rivistöissänne niitä, jotka tahtovat asumaan Israeliin? Sinne pääsevät kristitytkin.

• Anonyymi00028

Onpa irvokasta, jos kristityillekin tehdään tilaa Israelissa tappamalla alkuperäisiä asukkaita, häätämällä heitä kodeistaan ja tuhoamalla ne sekä varastamalla heidän maansa...!

Haluaisinpa nähdä ne "raamatulliset perustelut" noin röyhkeälle käytökselle...

• Anonyymi00026

Kun holokausti oli käynnissä, niin varmaan silloin ajateltiin että nyt tulee maailmanloppu, nyt on lopun ajat.

Ei kuitenkaan tullut.

• Kaikenkaikkiaan ...hyvää ja vielä parempaa on luvassa kunhan menemme sen kauhean ajan läpi ja pysymme Kristuksessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      227
      1628
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      186
      1581
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1174
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      46
      871
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      740
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      731
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      720
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      701
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      666
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      627
    Aihe