Miten tähän tilanteeseen

Anonyymi-ap

Pitkittynyttä köhää, nenän tukkoisuutta, ajoittaista lämpöilyä reilu 2 kk. SiunSoteen yhteyttä muutaman kerran, ohjeeksi kuumaa juotavaa, tarvittaessa kuumetta alentavaa pilleriä, ei tarvetta lääkärikäynnille: tään talven flunssat on pitkäkestoisia.
Viime viikolla meni hermo kun yöt menee valvoessa, vähän väliä otettava vesihörppyä kun suu kuivuu koska nenän kautta hengittäminen ei onnistu.
Varasinpa netin kautta yksityiselle ajan, olis samana päivänä päässyt mutt menin vasta seuraavana. Antibiottikuurilla paraneminen heti käyntiin, kunto alkaa olla kohdillaan.

Kenelle Siunsote panttaa aikoja, miksi sinne pitää jonottaa kuukausia, vain jonkun puhelimeen vastanneen pimun päätöksellä hoitoon pääsy estetään ja ihmisten sairaudet pitkittyy!

46

280

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

Pepantteenia laitat nenään, niin tuollainen tekoköhä paranee.

• Anonyymi00006

Etkö osannut lukea että yksityislääkäri määräsi antibiootit joilla paraneminen alkoi?
        Ihme tyyppi kun kommentoi asiasta mitään tietämättä!

• Anonyymi00012
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Etkö osannut lukea että yksityislääkäri määräsi antibiootit joilla paraneminen alkoi?

Se Siun sote on lähinnä vitsi. Muutaman virattoman suojavirkojen ylläpitäminen vie rahat ja sitten ei ole vara palkata lääkäreitä.
        Muutetaan pois Pohjois-Karjalasta. Etelä-Karjalassa homma näkyy toimivan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

No se paraneminen olisi alkanut iahn samaan aikaan ilman niitä antibioottejakin. Tänä päivänä vässykkäihmiset eivät vaan kestä muutaman päivän räkätautia, kun opittiin joskus 70-90-luvuilla siihen, että kuurin saa heti kun aivastaa.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

No se paraneminen olisi alkanut iahn samaan aikaan ilman niitä antibioottejakin. Tänä päivänä vässykkäihmiset eivät vaan kestä muutaman päivän räkätautia, kun opittiin joskus 70-90-luvuilla siihen, että kuurin saa heti kun aivastaa.

Keuhkokuume harvoin paranee ilman antibiootteja.
        Olet kommentoijana tyyppiä suuri suu, pienet aivot.

• Anonyymi00003

Lääkärit istuvat tietokoneilla tai ovat "kehittämässä itseään" , siis lorvimassa veronmaksajien rahoilla. Toki juoppoja ja narkkareita hoidetaan. Rahaa säästetään paitsi johdon palkkoihin myös 35 miljoonaa maksavaan potilastietojärjestelmään ja uuteen, tarpeettomaan, terveysasemaan, jonka hintapiikki on auki.

• Anonyymi00004

Henkikökuntaakin näkyy olevan pilvinpimein, lampsivat pitkin käytäviä edestakaisin, haetaan 1 väline ja hetken päästä toinen. Jos sattuu ajan saamaan, vähintäin 30 min myöhässä.
        Narkkarit ja lihavat ilmeisesti eritysasemassa kun niitä joka käynnillä näkee.

• Anonyymi00007
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Henkikökuntaakin näkyy olevan pilvinpimein, lampsivat pitkin käytäviä edestakaisin, haetaan 1 väline ja hetken päästä toinen. Jos sattuu ajan saamaan, vähintäin 30 min myöhässä.
        Narkkarit ja lihavat ilmeisesti eritysasemassa kun niitä joka käynnillä näkee.

Tuo henkilökunnan lampsiminen pitkin käytäviä hämmästytti minua silloin, kun käytin vielä julkista terv.hoitoa. Nyt olen selvinnyt muutamia vuosia ilman Sinun Sotea. Ihmettelin miksi samat hoitajat ramppaavat muutaman minuutin välein käytävällä. Eikö tarvikkeita voisi varata kerralla koko päiväksi huoneisiin. Vai onko se merkki tekemisen puutteesta, kun jokainen lääkäri ja terveydenhoitaja voi ilmeisesti ottaa potilaita niin vähän kuin haluaa.

• Anonyymi00013

Ei se oo lääkäreiden vika, jos byrokratia ja kouluttautumisvelvoite vie työajan. Kyllä se on järjestelmän vika.

• Anonyymi00005

Minullekin digihoitaja sanoi että juo kuumaa hunajavettä ja lepäile.
      Yksityislääkäri sanoi että keuhkokuume ja molemminpuolinen poskiontelon tulehdus.
      Kahdet antibiootit.
      En luota julkiseen perusterveydenhoitoon pätkääkään, koska siellä amistason hoitajat päättää kuka tarvitsee lääkäriä ja kuka ei, vaikka arviointi kuuluisi lääkärille.

• Anonyymi00008

Samat ajatukset, ala-arvoiseksi on mennyt arvauskeskusten toiminta. Jos ikää kertynyt 65, käyttäkää jokainen sen täyttänyt mahdollisuus saada hyvää ja ystävällistä hoitoa edullisesti.

• Anonyymi00009

Jos ei tarvitsemaansa hoitoa saa julkiselta puolelta, vaan joutuu hakemaan apua yksityislääkäriltä, niin hyvinvointialueen pitäisi korvata yksityislääkärin maksu potilaalle mikäli lääkärikäynti on ollut aiheellinen.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos ei tarvitsemaansa hoitoa saa julkiselta puolelta, vaan joutuu hakemaan apua yksityislääkäriltä, niin hyvinvointialueen pitäisi korvata yksityislääkärin maksu potilaalle mikäli lääkärikäynti on ollut aiheellinen.

Koitappa kertoa se vaikkapa potilasasiahenkilölle, nauravat paskasesti. Vaikka kuinka oireet, vaivat ja mehun juontiohjeet kirjattu saadun diagnoosin rinnalle, ei mitään vaikutusta. Kärsi sielu, kärsi ruho, sellanen Siunsoten hoitolinjaus.

• Anonyymi00014

Minulle annettiin täältä Suoli sotesta ohje juoda paljon viinaa, ihan päivittäin. Tänään olen sammunut kaiketi kahdesti.

• Anonyymi00011

Eli oli alun perinkin varaa käyttää yksityistä, mutta piti yrittää kuormitta julkista. Tyypillistä suurten ikäluokkien itsekyyttä. Häpeä!

• Anonyymi00015

Jokaisella kansalaisella on oikeus käyttää julkista terveydenhoitoa, siinä ei ole kahta sanaa.
        Tämä siksi koska nuo palvelut rahoitetaan verorahoilla, jos tiedät mitä verot ja veronmaksu tarkoittaa.
        Hyvinvointialueen johdon tässä kuuluu hävetä kun eivät kykene näitä palveluita tarjoamaan, vaikka siitä heille kalliisti maksetaan.

• Anonyymi00016

Ei kuule hävetä yhtään, te työttömät mieliala- ja adhd-lääkkeitä vinkuvat etuilette joka paikkaan.
        En kuvitellut että julkiset palvelut olis vain kaltaisillesi tyhjäntoimittajille, eläkeläiset on työllään maksanu yhteiskunnalle tarvitsemansa palvelut.

• Anonyymi00017
    • Anonyymi00018

Mitä täällä oikein valitetaan? Jouduin sattuneista käyttämään viime vuonna useasti julkista terveydenhoitoa, eikä minulla ole siitä mitään valittamista. Siihen asti olin päässyt elämässäni onnekseni vähillä hoidoilla.

Joskus tuntuu, että terveydenhoidosta valitetaan valittamisen vuoksi. Kyse voi olla myös asenteesta. Itsellä ei ole julkisesta puolesta kuin hyviä kokemuksia.

• Anonyymi00019

Samoin! Tähän päivään saakka ei minullakaan ole ollut mitään valittamista asiaan liittyen, eli olen saanut kaiken tarvitsemani avun. Voi tietysti olla niinkin ettei minulla ole "ns. pitkän matkan miehenä" tarvittavaa osaamista valittamiseen ja ikääkin alkaa olla sen verran etten jaksa sitä taitoa enää opetella. Niinpä jätän tehtävän erikoisosaajielle. Olkaa hyvä.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Samoin! Tähän päivään saakka ei minullakaan ole ollut mitään valittamista asiaan liittyen, eli olen saanut kaiken tarvitsemani avun. Voi tietysti olla niinkin ettei minulla ole "ns. pitkän matkan miehenä" tarvittavaa osaamista valittamiseen ja ikääkin alkaa olla sen verran etten jaksa sitä taitoa enää opetella. Niinpä jätän tehtävän erikoisosaajielle. Olkaa hyvä.

Taitaa tämänkin viestiketjun itkijäeukot etsiä apua ihan väärästä paikasta, eli aikuispsykiatrian ja yleissairaalapsykiatrian poliklinikka näyttää löytyvän L-talo, P. kerros

• Anonyymi00027
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Taitaa tämänkin viestiketjun itkijäeukot etsiä apua ihan väärästä paikasta, eli aikuispsykiatrian ja yleissairaalapsykiatrian poliklinikka näyttää löytyvän L-talo, P. kerros

Mutta onhan se mukavaa jos pari onnekasta on päässyt pyllynsä näppylää terveyskeskukseen näyttämään, olemme iloisia puolestanne, teillä ei ole aihetta valittaa.

Mutta valituksethan kumpuaakin ihan toisenlaisista, negatiivisista kokemuksista, joita tuntuu olevan paljon enemmän kuin positiivisia.

Tuskin kukaan viitsii valittaa jos kokee että homma toimii ja hoitoa saa, mutta kun ei saa aina vaikka tarvitsisikin ja siksi on pakko kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle.

Kuka hullu haluaisi maksaa 100-200 euroa turhan takia vain lääkärin nähdäkseen, kyllä silloin on lääkärin avulle ihan todellinen tarve.

Uskon teidän hyviin kokemuksiinne, mutta omiin kokemuksiini verraten en voi olla niitä ihmettelemättä ja herääkin kysymys että millä kriteereillä niitä aikoja sinne annetaan jos keuhkokuumepotilaatkin käännytetään pois.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Mutta onhan se mukavaa jos pari onnekasta on päässyt pyllynsä näppylää terveyskeskukseen näyttämään, olemme iloisia puolestanne, teillä ei ole aihetta valittaa.

Mutta valituksethan kumpuaakin ihan toisenlaisista, negatiivisista kokemuksista, joita tuntuu olevan paljon enemmän kuin positiivisia.

Tuskin kukaan viitsii valittaa jos kokee että homma toimii ja hoitoa saa, mutta kun ei saa aina vaikka tarvitsisikin ja siksi on pakko kaivaa kuvetta ja mennä yksityiselle.

Kuka hullu haluaisi maksaa 100-200 euroa turhan takia vain lääkärin nähdäkseen, kyllä silloin on lääkärin avulle ihan todellinen tarve.

Uskon teidän hyviin kokemuksiinne, mutta omiin kokemuksiini verraten en voi olla niitä ihmettelemättä ja herääkin kysymys että millä kriteereillä niitä aikoja sinne annetaan jos keuhkokuumepotilaatkin käännytetään pois.

Aivan niin! Toki te tässä viestiketjussa (ja muuallakin asiasta valittavat) olette täydellisellä varmuudella oikeutettuja ohittamaan jonoissa kaikki muut, heti ja välittömästi!
        Esimerkiksi minulla ei ole muuta ongelmia terveyteni kanssa kuin 8 jatkuvassa käytössä olevaa lääkettä ja yksi varalle jos oikein käy ilkeästi kutittamaan se pyllyssäni oleva näppylä. Mielelläni luovun omista vastaanottoajoistani teidän hyväksenne, sillä minulla ei ole mikään välttämätön tarve eikä kiire.

• Anonyymi00020

Palvelussamme on ruuhkaa, paina yksi jos haluat päästä vastaanotolle, jos et halua paina kaksi, jos sinulla on päivä aikaa jää odottelemaan langalle. Paina kolme niin soitamme sinulle päin, mutta eipä kuulunut puhelua.

• Anonyymi00024

Älä valehtele! Se takaisinsoitto olisi tullut, jos olisit OIKEASTI soittanut sinne sotelle, vaan etpä soittanut. Puhut silkkaa sontaa.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Älä valehtele! Se takaisinsoitto olisi tullut, jos olisit OIKEASTI soittanut sinne sotelle, vaan etpä soittanut. Puhut silkkaa sontaa.

Enkä yksin minä, vaan monet muutkin ovat kertoneet että takaisinsoitto ei vaan toimi ja puhelua ei kuulu. Onnittelut jos sinun kohdallasi on toiminut, se tuntuukin olevan ihan lottopeliä se toimiminen.

• Anonyymi00022

SiunSotesta Tikkamäellä saa erinomaisen hyvää hoitoa ja apua vaivoihin. Ongelma on vain siinä, että sinne ei pääse silloin kun kipujen syy olisi kohtuudella selvitettävissä ja hoidettavissa. Kun tai jos sinne pääsee, on hoidot jo paljon raskaampia. Ajoissa erikoissairaanhoitoon pääsyyn on tulppana terveyskeskus joka kiduttaa kipupotilastakin vuosikausia omassa "seurannassaan", ...seurataan...seurataan.

• Anonyymi00025

Suurten ikäluokkien kermaperseet valittaa jonnin joutavasta!

• Anonyymi00029

No sinulta vain puuttuu kokemuksia asiasta, niitä saatuasi sinäkin alat valittaa.
        Asiasta mitään tietämättömänä on hyvä heitellä tuollaisia typeriä kommentteja.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No sinulta vain puuttuu kokemuksia asiasta, niitä saatuasi sinäkin alat valittaa.
        Asiasta mitään tietämättömänä on hyvä heitellä tuollaisia typeriä kommentteja.

Minä en ole avuton boomeri, enkä sellaiseksi aio tulla. Sen verran olen palkastani laittanut osakkeisiin, ettei tarvitse yhteiskuntaa avuksi huutaa.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Minä en ole avuton boomeri, enkä sellaiseksi aio tulla. Sen verran olen palkastani laittanut osakkeisiin, ettei tarvitse yhteiskuntaa avuksi huutaa.

Yksityinen lääkäribisnes osaa olla myös suurta huijausta. Vuosia sitten päätin mennä yksityiseen kipuni kanssa ja kuukauden sisällä sain menemään toista tuhatta ekua kahteenkin yksityiseen samatta minkäänlaista apua. Tutkittiin kyllä ja hienoja diagnooseja annettiin, mutta ei niin minkäänlaista suunnitelmaa hoidoksi. Olisi ilmeisesti pitänyt varata vielä uusi aika vastaanotolle. Lopulta apu terveyskeskuslääkäriltä.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Epäilemättä ja täydellisellä varmuudella juuri noin! Yleensä kaltaisesi yhteiskunnan tukipylväät ja rahamiehet ilmoittautuu vasta siinä vaiheessa tälläkin palstalla kun joku rohkenee jollain lailla epäillä heidän asemaansa. Johtuu varmastikin heidän suuresta vaatimattomuudestaan, joten eivät kehtaa kehua edes nimettöminä itseään tai saavutuksiaan. Köyhälistön sekä rahvaan edustajana minä ihailen ja kunnioitan suuresti tuollaista käytöstä! 👍

• Anonyymi00037
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Epäilemättä ja täydellisellä varmuudella juuri noin! Yleensä kaltaisesi yhteiskunnan tukipylväät ja rahamiehet ilmoittautuu vasta siinä vaiheessa tälläkin palstalla kun joku rohkenee jollain lailla epäillä heidän asemaansa. Johtuu varmastikin heidän suuresta vaatimattomuudestaan, joten eivät kehtaa kehua edes nimettöminä itseään tai saavutuksiaan. Köyhälistön sekä rahvaan edustajana minä ihailen ja kunnioitan suuresti tuollaista käytöstä! 👍

Harvinaisen paljon niitä rahamiehiä onkin keskustelupalstoilla. Eivät vaan aina näy!😆

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Olipa säälittävä purkaus😆😆😆

• Anonyymi00039
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Noinko paljon se vi***aa, kun joku on osannut hoitaa asiansa paremmin?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Juu juu, mahtimieshän sinä olet. Sehän on selvä. Kyllä kyllä...

• Anonyymi00043
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Juu juu, mahtimieshän sinä olet. Sehän on selvä. Kyllä kyllä...

Me ollaan kaikki mahtimiehiä, kun osakkeisiin katsotaan, me ollaan kaikki mahtimiehiä, kun lompakkoa raotetaan. Tämän tosiasian pitäisi olla joka ikiselle S24 -fooruminkäyttäjälle täysin selvä asia. Tuskin täällä on kovinkaan monta alle vähintään 4000€ kuukaudessa ansaitsevaa, joten siitä asiasta on täysin turha väitellä.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Me ollaan kaikki mahtimiehiä, kun osakkeisiin katsotaan, me ollaan kaikki mahtimiehiä, kun lompakkoa raotetaan. Tämän tosiasian pitäisi olla joka ikiselle S24 -fooruminkäyttäjälle täysin selvä asia. Tuskin täällä on kovinkaan monta alle vähintään 4000€ kuukaudessa ansaitsevaa, joten siitä asiasta on täysin turha väitellä.

Katsoin just mobiilipankista. osakesalkku +45% ja osinkoja tulee reilu 5%. Ei siihen isoja tuloja tarvita, vaan pitkäjänteisyyttä ja rohkeutta.

• Anonyymi00031

Keppiä vaan ja lisää töitä kyllä kuntoon tulee

• Anonyymi00036

Hölmökin välttää antibiootteja. Poskiontelon tulehdus lähtee buranalla ja nenän huuhtelulla.

• Anonyymi00042

Mutta kunpa ei lähtenyt, reilu 2 kk tuhisin ja valvoin yöt kun ei saa ilmaa nenän kautta. Nenäkannu 2 x vrk, höyryhengitystä yms.
        Vasta tehokas antibiottikuuri aloitti parantumisen.

• Anonyymi00041

Pihlajalinna 3000€ kuntoon tulee

• Anonyymi00045

Terveystalo, maksoi n 28e ja hyvin toimi hommat!

• Anonyymi00046

Rahastusta. Julkisella terveeksi tulee halvemmalla ja uskallan väittää, että yksityistä paremmalla hoidolla.

• Anonyymi00047

Mihin perustat väitteesi, omat kokemukset ei tue kertomustasi.
        Julkinen on kriisissä, saat voivottelua, et hoitoa.

• Anonyymi00048

Yksiyinen tarjoaa mielellään kalliita tutkimuksia ja toimenpiteitä mutta sairauden hoitaminen on vähän niin ja näin. Yksityisellä olet maksava asiakas, julkisella hoidettava potilas.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      11
      12436
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      5
      11203
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      177
      5122
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      33
      3740
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3564
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      50
      3159
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2894
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2488
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      53
      2185
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1985
    Aihe