- Miten saada elämä maistumaan mannapuurolta ja mansikoilta?
- Olenko muuttunut elämäni varrella parempaan suuntaan?
- Mitä pitäs haluta elämältä kun on jo kaiken nähnyt ja kokenut?
- Mitä jätän jälkeeni, pitääkö jättää jotain jälkeensä vai voisko poistua ihan vaan jättämättä mitään?
- Valehtelisinko jotta pääsisin pälkähästä, vai syyttäisinkö mä jotain toista Ihmistä mieluummin, että oon joutunut pälkähään:)
- Miksi koen, että minua ei tartte ymmärtää, riittää että ymmärrän itse itseäni:)
Elämää pienempiii kysymyksiii
13
205
Vastaukset
- Anonyymi00001
Vastaan kysymyksellä. Onko jokin taudin oire että ihmiset ärsyttävät, joku sekaantuu, joku puhuu liian paljon. Olen tullut kriittisemmäksi ja harmistun asioista äkemmin, kun ennen olen ajatellut että olkoon kukin mikä on. Ei kuulu perusluonteeseeni olla huonolla tuulella, eli on jo maistunut hyvältä. Se riittää. Nyt vain odotan että tämä tila menee ohi, toivon että on tilapäinen.
Onko muuten teillä muilla tällaisia harmitusvaiheita?
Olen ehdottomasti muuttunut paremmaksi. Jalostunut.
Että saisi pitää nämä mitä on, se riittäisi vallan hyvin. olisi kädet kyynärpäitä myöten ristissä.
Jätän rehellisyyden toista ihmistä kohtaan. Jätän lapsille hyvän kasvatuksen. Virheitäkin on tullut tehtyä mutta pääasiassa hyvää esimerkkiä, opettanut en ole, karsastan ohjeistajia.
Olen itseni syyttäjä silloinkin kun toisessa on vika. Aloitan aina sattuneen ongelman purun: mitä olisin voinut tehdä toisin.
Koen usein että minua ei ymmärretä, lörpöttelevät kun pitäisi olla hiljaa, sekaantuvat keskusteluun vaikka heiltä ei mitään kysytä. Tykkään olla ryhmissä mutta nämä häiritsevät. Yleensä vaikenen.Vastaan tuohon harmituskysymykseen: mä yritän mahdollisimman paljon ohitella, sellaisissa asioissa jotka ei liity minuun. Yritän edelleen olla harmistumatta toisten ärsyttävistä piirteistä ja ominaisuuksista, mutt saattaa olla että joskus harmituttaa oikein vietävästi toisen käytös.
- Anonyymi00008
Mummunen kirjoitti:
Vastaan tuohon harmituskysymykseen: mä yritän mahdollisimman paljon ohitella, sellaisissa asioissa jotka ei liity minuun. Yritän edelleen olla harmistumatta toisten ärsyttävistä piirteistä ja ominaisuuksista, mutt saattaa olla että joskus harmituttaa oikein vietävästi toisen käytös.
Joskus on vain pakko sanoa, sillä se tie h-vettiin on reunustettu hyvillä aikomuksilla....
- Anonyymi00002
No, nyt oli otsikko kohdillaan, varmaan pahimmatkin ruttunaamat sen hyväksyy :D
Kun välillä syö sitruunaa
- Olenko muuttunut elämäni varrella parempaan suuntaan?
Mielestäni olen, olen terveellä tavalla itsekäs eli huomioin myös oman hyvinvointini. Osaan kuunnella toisia ja ilmaista itseäni. Ymmärrän, että ihmisarvo on kaikilla sama, riippumatta ulkoisista seikoista tai asemasta
- Mitä pitäs haluta elämältä kun on jo kaiken nähnyt ja kokenut?
Kukaan ei ole nähnyt kaikkea, saatikka kokenut kaikkea.
Ja jos nyt ajateltaisiin että on, niin silloin voisi tehdä pyyteetöntä työtä muiden hyväksi
- Mitä jätän jälkeeni, pitääkö jättää jotain jälkeensä vai voisko poistua ihan vaan jättämättä mitään?
Toivottavasti jätän jälkeeni kivoja muistoja
- Valehtelisinko jotta pääsisin pälkähästä, vai syyttäisinkö mä jotain toista Ihmistä mieluummin, että oon joutunut pälkähään:)
En syyttäisi toista ihmistä mutta saattaisin jonkun muun kepulikonstin keksiä
- Miksi koen, että minua ei tartte ymmärtää, riittää että ymmärrän itse itseäni:)
MInä haluan tulla ymmärretyksi ja tulenkin niiden keskuudessa, joiden ymmärrystä tarvitsen- Anonyymi00007
Asia tuli selkeesti selväksi.
- Anonyymi00003
Kun ottaa vaan rauhassa, ei kuitenkaan flegmaattiseti, vaan mukana toivoen tarkkana palloillen.
- Anonyymi00004
1.jos syö mannapuuroa ja mansikoita =) no ei kun jos nauttii pienistä asioista ja jos kokee elämässä ikäviä asioita, voi silloin tajuta elämää empaattisemmin jolloin elämä tuntua runsaammalta
2.nuorempana oli vakavia ongelmia mut persoona ei ollu ikävä vaan persoonan ikävät jutut johtui syy -ja seuraussuhteista mutta sain apua ja en ikäviä enää
3.emmä osaa sanoa tähän kyssäriin
4.ei tarvi jättää mitään koska Raamatussakin sanotaan ettei voi saaja mitään mukaan kun kuolee fyysisessä maailmassa
5.ei kuulu valehtelu mun tyyliin
6. en osaa vastata kysymykseen- Anonyymi00005
kutoskyssäriin aloinkin ny miettii ja mul on tämmöne teoria-hypoteesi esittää;
jos olettaisin että minua pitää aina ymmärtää, niin silloinhan olisin epäreilu toista ihmistä kohtaan eikö vain?? Anonyymi00005 kirjoitti:
kutoskyssäriin aloinkin ny miettii ja mul on tämmöne teoria-hypoteesi esittää;
jos olettaisin että minua pitää aina ymmärtää, niin silloinhan olisin epäreilu toista ihmistä kohtaan eikö vain??Niin, jos minun pitää ymmärtää muita, niin pitääkö heidän ymmärtää minua? Onko pakko tulla ymmärretyksi? Mitä tehdä jos ei tule ymmärretyksi, puolin ja toisin? Mitä tapahtuu jos syntyykin iso paha kaikenkattava väärin ymmärrys ?? Voinko olla vaan että Titityy, mä olen tätä mieltä ja sillä sipuli. ❌
- Anonyymi00006
Mummunen kirjoitti:
Niin, jos minun pitää ymmärtää muita, niin pitääkö heidän ymmärtää minua? Onko pakko tulla ymmärretyksi? Mitä tehdä jos ei tule ymmärretyksi, puolin ja toisin? Mitä tapahtuu jos syntyykin iso paha kaikenkattava väärin ymmärrys ?? Voinko olla vaan että Titityy, mä olen tätä mieltä ja sillä sipuli. ❌
Tuo ymmärtäminenkin on aika monimutkainen juttu. Mitä se tarkoittaa kun toinen ymmärtää sinua ja toinen taas ei. Tavallisissa asioissa tämä on helppoa käsittää mutta esi. nonverbaalinen viesti taas ymmärretään omista lähtökohdista käsin.
Eihän siitä vuorovaikutuksesta tule mitään jos ei ymmärretä "puolin ja toisin"
Toimin aikoinani mm. vuorovaikutuskouluttajana lähiesimiehille ja siellä usein painotin, että sanavalintojen tulee olla mahdollisimman selkeitä ja tarkkoja eikä tyyliin "lähiaikoina" "kohta" jne.
- Anonyymi00009
Maistuuhan se elämä, onneksi ei aina samalta, jokapäiväiset mansikatkin menettävät hohtoaan.
- Anonyymi00010
Ei kai muuten vois elääkään täyttä elämää.
- Anonyymi00011
Valmistin kypsennettyä pinaattikeittoa. Hitsi tätä ruutuaikaa ... Kuumaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."662265Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2302162- 1201468
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj211232En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711200- 1131120
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933885