Olen vaikeista kivuista kärsivä syöpäpotilas. Joudun käyttämään tavallisten särkylääkkeiden rinnalla opiaatteja, kuten Temgesiciä. Ohjeen mukaan käytettynä se ei anna pienintäkään euforiaa, vaan toimii kuten Burana. Ehkä vähän väsymyksen tunnetta, mutta Temgesic ei muuta aiheuta. Ei vie edes kaikkia kipuja pois. Ei likikään.
Siksi kysynkin, mitä Temgesicin väärinkäyttäjät hakevat siitä? Saako aineesta oikeasti jotain "efektiä", jos sitä vetää vaikkapa henkeen nenän kautta?
Minun on vaikea uskoa, että näin olisi, mutta oma käyttöni onkin syöpäkipujen hoitoa pienimmällä mahdollisella annoksella 1 kpl Temgesic 0,2 mg iltaisin, kun syöpäkipuni ovat kovimmillaan. Pitkäaikaisia kipuja hoidan Buprenorfiinilaastarilla ja syömällä Panadolia 3000 mg vuorokaudessa.
Lienee vähän noloa tunnustaa, mutta odotin Temgesicin aiheuttavan edes vähän euforiaa, kun olen lukenut sen viihde- eli väärinkäytöstä. Minulle ensikokemus oli tylsääkin tylsempi.
Mitä Temgesicin väärinkäyttäjät hakevat siitä?
3
308
Vastaukset
- Anonyymi00001
Buprenorfiinin päihdekäytössä tarkoituksena on saada aikaan jonkinlainen päihtymystila. Käytettäessä buprenorfiinia suonensisäisesti vaikutus on toki erilainen kuin jos aine liuotettaisiin kielen alla. Usein asiakkaat kuvaavat vaikutuksen alkavan pistettäessä nopeammin, ja mikäli käyttö ei ole jatkuvaa tai henkilö ei ole käyttänyt opiaatteja runsaasti, aine vaikuttaa samoin kuin muutkin opiaatit. Tällöin euforisoiva vaikutuskin on nähtävissä ja koettavissa.
- Anonyymi00002
Nyt sä oot asian ytimessä.
Ei vaikuta mihinkään, sitä käytetää Korvaushoitolääkkeenä.
Silti tuon käyttjät ja nyt sutki leimataan narkkariks loppuiäks.
Samaku vetäis antabusta, tai nikotiinia.
Runkkaamisestaki saa enemmän kiksejä. - Anonyymi00003
Jos vahvoja kipulääkkeitä käyttää tarkoituksenmukaisesti, sairauden hoidon tukena, auttamaan kipuihin, ja ohjeen mukaan, niin kukaan ei ala väittämään lääkkeen käyttäjää narkkariksi.
Sairas ihminen käyttää vahvoja lääkkeitä kivun/sairauden hoitoon, kun taas narkkari käyttää niitä saavuttaakseen päihtymystilan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2672461Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."762401- 1201578
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis481482Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj641377- 1331349
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711240Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821039Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli731019Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102999