Joo, mulla on hevonen, joka on kuuma esteillä. eri kuolaimia on tullut kokeiltua. Kolmipalat on ihan ok. Pelhamit on todella hyvät, mutta ajattelin koittaa kolmipala-olympioita-deltaohjalla... Mitä mieltä olette..? Valmentajani suositteli sitä minulle, mutta haluaisin kuulla myös niiden mielipiteitä, jotka itse ovat tuota viimeiseksi mainitsemaani kuolainyhdistelmää käyttäneet... Kiitos !!
kuolaimet?
7
464
Vastaukset
- helena
älä tee sitä virhettä.pilaat hevosesi suun alta aika yksikön.en tajua kuinka valmentajasi voi olla noin AMATÖÖRI!!!!!!!!!!!En ihmettele vaik heposi on kuuma.....olet tainut pilata se valmentajasi kanssa!!!!!!!!!!!!!!!!!
- arwen
mulla on/oli kanssa ongelma kuuman hevosen kanssa esteillä, ja sitä lähdettiin korjaamaan hisseillä. Todettiin kuitenkin jossain vaiheessa, että kyllä hepan pitää jaksaa keskittyä ja mennä rauhallisesti nivelilläkin ja lähdettiin hoitamaan syytä eikä oiretta.
Nyt hepo on edelleen virma, mutta malttaa paljon paremmin ja pysyy hanskassa ihan tavallisella nivelellä..... eihän koulutratsastuksessakaan käytetä kankia että saadaan hevonen peräänantoon, joten mielestäni ei kannata tässäkään suhteessa mennä oikotien kautta onneen..
tsemiä vaan kuumakallen kanssa. : ) - mippe
myös oma hevoseni on melko kuuma esteillä. vaikka sileällä käytän useimmiten kolmipalaa, on esteille osoittautunut hyväksi yhdistelmä, jossa kolmipala olympian ylimpiin renkaisiin ,siis niihin mihin poskihihna tulee kiinni, laitetaan esin alaturparemmi kulkemaan hevosen leuan alta, jolloin vaikutus on tehokkaampi. tiukataan yhtä tiukalle kuin kankiketju. pidän ohjaa keskimmäisessä renkaassa,jolloin vipuvaikutus ei ole niin kova. Tokihan hyppään myös nivelellä, mutta tälläinen ratkaisu on mukava molemmin puolin, kun minun ei tarvitse hiki hatussa ajatella kokoajan pidättämistä, ja voin keskittyä myös myötäämiseen ja istunnalla ratsastamiseen. kannattaa kokeilla, varsinkin vahvoille hevosille.
- Nasu
... ensinnäkään tämä hevonen ei ole ollut minulla kuin pari kuukautta, sitä ennen sillä on hypätty 150cm:in ratoja pelhameilla. Sillä kun ei yksinkertaisesti voi kolmipaloilla mennä tai silloin sen kans leikkii hengellään. Hevonen ei pysy edes Suomen parhaimmiston käsissä. Kyllä mä taidan koittaa niitä kuolaimia. Eihän niistä mitään haittaa ole, kunhan vain muistaa myös myödätä. Ja vielä yks juttu... valmentajani on mm. Suomen maajoukkueen valmentaja... Joo, mikään amatööri ei taida olla... No, mutta kysyin tätä vain sen takia, että halusin kuulla muiden mielipiteitä, joten kiitoksia niistä !!
- mippe
Nasu kirjoitti:
... ensinnäkään tämä hevonen ei ole ollut minulla kuin pari kuukautta, sitä ennen sillä on hypätty 150cm:in ratoja pelhameilla. Sillä kun ei yksinkertaisesti voi kolmipaloilla mennä tai silloin sen kans leikkii hengellään. Hevonen ei pysy edes Suomen parhaimmiston käsissä. Kyllä mä taidan koittaa niitä kuolaimia. Eihän niistä mitään haittaa ole, kunhan vain muistaa myös myödätä. Ja vielä yks juttu... valmentajani on mm. Suomen maajoukkueen valmentaja... Joo, mikään amatööri ei taida olla... No, mutta kysyin tätä vain sen takia, että halusin kuulla muiden mielipiteitä, joten kiitoksia niistä !!
en epäillytkään valmentajasi taitoja. ajattelin vain tuoda esille meillä toimineen kuolain ratkaisun, kannattaa myös kokeilla, sillä ovat todella tehokkaat.( vastaavaa näkee myös muilla kans. tason hevosilla) toivotan teille onnea ja menestystä tuleviin kisoihin ja treeneihin. Älkääkä katkoko luitanne!! vitsinä.
- Jade
nyt ensi katella ettei se vika oo jossain muussa ku "hevosen päässä" (tarkistuta hampaat...), ku tollasesta kuolaimenkovennuskierteestä ei sitte jossain vaihees enää pääse pois, vaan joudut lopuksi ostaan niin kovan kuolaimen että repii hevosen suun auki. Suosittelen että yrität pärjätä nivelillä tai kolmipalalla, jotka on sallittuja myös koulukisoissa. Sun valmentajalla taitaa olla vaan sellanen "susittelen tätä kuolainta koska se toimi yhdellä toisellakin hevosella"-syndrooma. Ei kuumaa hevosta palkästään kuolaimalla hallita..
- Queenly McKinney
Kuolain EI ole kova, jos käsi on PEHMEÄ.
En ymmärrä miksi sanotaan että kova kuolain (jos kuolaimia asteittain katsotaan) on paha kuolain.
Monissa tapauksissa se pehmeä kuolain onkin huonompi. Pidätyksessä joudut käyttämään enemmän voimaa, jopa repimään sieltä suusta. Pidemmän päälle tämä on erittäin paha asia.
Kova käsi ja pehmeä kuolain on yhtä huono asetelma kuin kova käsi ja kova kuolain.
Kovemman kuolaimen kanssa suu jää monesti helpommalle. Ei kiskomista ja vääntöä, pieniä kevyitä pidätyksiä.
On myös hevosia joille ei paksut kuolaimet sovi --> suu liian ahdas, jolloin kovempi (= ohuempi kuolain) on kuin taivas hevoselle.
Totta, oikotietä ei onneen ole, mutta tähän kuolaimen kovuuteen tahdoin kanttini sanoa. Ei siis se kuolain pahaa tee, vaan se ratsastajan KÄSI.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819