olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
Et olisi niin epävarma,
82
962
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yritän juuri vahvistaa itseäni henkisesti, että luottaisiin itseeni kunnolla enkä enää pakoilisi tilanteita ja ihmisiä.
- Anonyymi00076
Mää en tykkää kummastakaa en tilanteista en ihmisistä
- Anonyymi00002
no mä en vaan luota suhun Jarno
- Anonyymi00078
Onko Duudsoneista esim?
- Anonyymi00003
Joten mene pois
- Anonyymi00077
Ottakaa muut mallia koppia täälä ole ko jonnin joutavaa hölötystä
- Anonyymi00004
Ei varmaan ole oikea ihminen sulle sitten, jos pitää tuollaisia vaatia ennen kuin mikään on alkanutkaan.
- Anonyymi00005
Juuri näin. Toista voi vahvistaa myös omalla toiminnallaan tai latistaa.
Sivusta
- Anonyymi00006
Ei kinostele muusahommat, keksi itseksesi muuta viihdettä.
- Anonyymi00075
No sais kai sitä pari haikua kirjoittaa jos niin kerran liikuttuisi
- Anonyymi00007
Sori mutta olen jo varattu.
- Anonyymi00008
Varmempi mistä?
-Itsestäni eli siitä kuvaelmasta joka minulla on päässäni?
-Jostain taidostani tai kyvyistäni jossain asiassa?
-Omasta paikastani tässä maailmassa?
-Omista tunteistani henkilöä kohtaan?
-Sen toisen tunteista minua kohtaan?
-Siitä että jos toimin tietyllä tavalla tätä henkilöä kohtaan sillä on haluttu lopputulos?
Tämä itsevarmuus ja epävarmuus asia on huomattavasti monimutkaisempi asia kuin romanttinen lässytys sen ympärillä.
Osittain kyseessä on keksitty termi kuvaamaan eri asioita, ei tosin yhtä karmean paskalla tavalla kuin "itsetunto", joka onneksi on mennyt muodista.- Anonyymi00010
Itsetunto on kumma asia, ainoa mistä olen melko varma, on se että se on aika surkean pieni.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Itsetunto on kumma asia, ainoa mistä olen melko varma, on se että se on aika surkean pieni.
Itsetuntoa ei ole olemassa, kyse on ihan trenditermistä, jonka kehitti amerikkalaiset psykologit.
Tutustu kritiikkiin sitä kohtaan.
Onneksi se termi on kadonnut lähes kokonaan käytöstä niin ei jatkuvasti puhuta huonosta ja hyvästä itsetunnosta. Nythän pinnalla on uusi termi "identiteetti".
Näitä tulee aina vuosikymmenen parin välein trendiksi ja sitä jauhetaan tietämättä mistä edes oikeasti on kyse. - Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Itsetuntoa ei ole olemassa, kyse on ihan trenditermistä, jonka kehitti amerikkalaiset psykologit.
Onneksi se termi on kadonnut lähes kokonaan käytöstä niin ei jatkuvasti puhuta huonosta ja hyvästä itsetunnosta. Nythän pinnalla on uusi termi "identiteetti".
Näitä tulee aina vuosikymmenen parin välein trendiksi ja sitä jauhetaan tietämättä mistä edes oikeasti on kyse."itsetuntoa ei ole olemassa"
Näin olen ajatellut, tosin en voi puhua kuin omasta puolestani. - Anonyymi00019
Anonyymi00011 kirjoitti:
Näitä tulee aina vuosikymmenen parin välein trendiksi ja sitä jauhetaan tietämättä mistä edes oikeasti on kyse.Voitko linkata tähän jotain tutkimusta aiheesta? Yritin googlettaa, mutta ei tullut mitään vastaan.
- Anonyymi00025
Anonyymi00019 kirjoitti:
Voitko linkata tähän jotain tutkimusta aiheesta? Yritin googlettaa, mutta ei tullut mitään vastaan.
Psykologiassa usein ei ole tutkimuksia jostain aiheesta, jossa asetetaan joku tärkeä konsepti kyseenalaiseksi.
Nopeasti googletettuna tästä löytyy linkki jossa on joitakin aika hyviä kohtia nostettuna
https://www.drchristinahibbert.com/5-reasons-self-esteem-is-a-myth/
Sitten on Rollo May, amerikkalainen psykologi josta voi hakea myös tietoa
AI-yhteenveto
Rollo May, a prominent existential psychologist, provides a critical perspective on the modern, often simplistic, concept of self-esteem, framing it within his broader critique of contemporary culture’s emphasis on "positive thinking" and "adjustment"
. His views, primarily found in works like Man’s Search for Himself, suggest that the obsessive pursuit of high self-esteem can lead to a shallow existence.
Key Criticisms of Self-Esteem by Rollo May:
Objectification of the Self: May warns that constantly evaluating oneself (a core component of high self-esteem) forces the individual to view themselves as a "pure object"—something to be measured, manipulated, and approved of. This, he argues, leads to a "dried up," affectless state, unrelated to one’s true experiences.
Avoidance of Reality and Suffering: May critiques the notion that one must always feel good about themselves. He argues that human existence inherently includes suffering, conflict, and anxiety. Attempting to bypass these through forced positive affirmations or constant validation is a form of escaping reality.
The "Victimhood" and "Feel-Good" Culture: May's work touches upon the dangers of a culture that shields individuals from criticism or adverse consequences in the name of building self-esteem. He suggests that this creates a false sense of security and hinders personal growth, which requires confronting the "darker" aspects of life.
Authenticity Over Self-Approval: Instead of high self-esteem, May advocates for a "courage to be," which involves accepting oneself, including one’s flaws and limitations. He emphasizes that true self-worth comes from acting with integrity and facing existential realities, rather than from a self-administered pat on the back.
Other Perspectives on Self-Esteem Criticism:
Beyond May, other critics of the self-esteem movement highlight that:
It’s Not a Panacea: Research indicates that high self-esteem does not necessarily lead to better social behavior or higher achievement.
Contingent Self-Worth: Often, self-esteem is contingent on achievement, leading to fragility and anxiety when failure occurs.
Self-Compassion Alternative: Critics like Neff and Vonk (2009) argue that self-compassion is a healthier alternative to self-esteem, as it does not rely on constant evaluation or superiority over others.
In summary, Rollo May’s criticism of self-esteem centers on its potential to create a shallow, objectified, and conformist sense of self, arguing instead for an authentic, existential engagement with life's challenges.
Lyhyesti niin ongelmaksi muodostuu se että itsetunto nähdään jonkinlaisena kaiken lähtö ja päätepisteenä, aivan kuin ihminen voitaisiin määritellä tähän tiettyyn konseptiin ja ihmisen itsensä tulisi arvottaa itsensä tämän konseptin ympärille.
Tällaista arvoa kuitenkaan ei ole olemassa ja tällaisen käsityksen omaksuminen altistaa ihmisen jatkuvalle kritiikille jolle ei ole muuta perusteita kuin se mikä hänen silloinen käsityksensä tuosta konseptin tilasta on.
Rollo May puhuu itsensä täydellisestä hyväksymisestä ja sen kokemisesta sen sijaan että ihminen objektoisi itsensä ja arvottaisi sitä objektia.
- Anonyymi00009
Miksi haluat muuttaa toista erilaiseksi kuin hän on? Etsi se varmempi henkilö muualta.
- Anonyymi00012
Minäkin ajattelen noin. Varma etsiköön varman.
- Anonyymi00013
oot ite ihan samanlainen, tässä sitä vain juostaan ympyrää ja nuuhkitaan toistemme peppuja.
- Anonyymi00014
Minä olin varma. Sinä teit minusta epävarman.
- Anonyymi00017
Näen tosi ison mahdollisuuden, että hänellä voisi mieli muuttua, jos on noin.
kuin hänelle - Anonyymi00021
Anonyymi00017 kirjoitti:
kuin hänelleMilloin näit häntä viimeksi?
- Anonyymi00024
Anonyymi00017 kirjoitti:
kuin hänelleNiinhän kirjoitin.
- Anonyymi00079
Anonyymi00024 kirjoitti:
Niinhän kirjoitin.
No hyvä. Sitten sekään en ollu mää
- Anonyymi00015
Eiköhän niitä itsevarmojakin ole maailma täynnä, vapaasti vain valitsemaan.
- Anonyymi00018
"Epäkesko höyläkone". -sivu
- Anonyymi00071
Sää siteeraat usein mun sutkautuksia ja yrität kääntää vastaan- ookko kade tjtn ?
- Anonyymi00072
Anonyymi00071 kirjoitti:
Sää siteeraat usein mun sutkautuksia ja yrität kääntää vastaan- ookko kade tjtn ?
He copycat mijau
- Anonyymi00074
Anonyymi00072 kirjoitti:
He copycat mijau
Miksi minä olen tolle ja noille ikäänkuin alati läsnä tms? Freaky😬
- Anonyymi00020
Sama kun sanois voisitko olla pidempi.
- Anonyymi00022
Käykö leveempi?
- Anonyymi00027
Anonyymi00022 kirjoitti:
Käykö leveempi?
😂😂
Toi onnistuu multakin
Sivusts - Anonyymi00073
Why- need a ladder already or something ?
- Anonyymi00023
Ihmisestä tulee itsevarma silloin kuin hänen epävarmuutensakin hyväksytään koko ihminen sellaisenaan.
- Anonyymi00026
Hänen itsetunnossa ja varmuudessa ole mitään ongelmaa päinvastoin.
- Anonyymi00028
Mua et pysty muuttamaan vaikka voissa paistaisit, näin on.
- Anonyymi00036
Niin se menee mutta ryssä en ole vaikka videoissa on venäjän tekstiä ollut MUTTA englanniksi laulettu.
Se ei minusta ryssää tee. - Anonyymi00038
Pikku vinkki youtube maailmaan kun iskelmät ei soi ja kieli biiseissä muuttuu. Hyviä kappaleita löytyy useasta maasta ja niitä käännetty englanninkielelle. Jos näitä kuuntelee ei se tee sen maan kansalaiseksi. Jos puhut useampaa kieltä voit kuunnella niillä kielillä myös musiikkia. Esim. Biisi englanninkielellä lauletaan mutta vaikka venäläinen bändi ja alhaalla näkyy venäjänkielellä kommentteja niin ei se tee venäläiseksi tai italia tai espanja tai järki hoi
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Pikku vinkki youtube maailmaan kun iskelmät ei soi ja kieli biiseissä muuttuu. Hyviä kappaleita löytyy useasta maasta ja niitä käännetty englanninkielelle. Jos näitä kuuntelee ei se tee sen maan kansalaiseksi. Jos puhut useampaa kieltä voit kuunnella niillä kielillä myös musiikkia. Esim. Biisi englanninkielellä lauletaan mutta vaikka venäläinen bändi ja alhaalla näkyy venäjänkielellä kommentteja niin ei se tee venäläiseksi tai italia tai espanja tai järki hoi
Matkustelemalla kielitaito laajenee, maailmankatsomus avartuu, pieni sieluisuus katoaa 😀
- Anonyymi00066
Anonyymi00039 kirjoitti:
Matkustelemalla kielitaito laajenee, maailmankatsomus avartuu, pieni sieluisuus katoaa 😀
Joo kiellon kieltoo ei oo ollu poistua taakse
- Anonyymi00067
Eli käristämällä hiillostamalla ei kummene vai mitä tämä tarkoittaa, toverits?
- Anonyymi00068
Anonyymi00067 kirjoitti:
Eli käristämällä hiillostamalla ei kummene vai mitä tämä tarkoittaa, toverits?
Jos se on ku hauen maku ei peity ku savustamalla
- Anonyymi00069
Anonyymi00068 kirjoitti:
Jos se on ku hauen maku ei peity ku savustamalla
You get the perspektive no card on sleeve
- Anonyymi00070
Anonyymi00069 kirjoitti:
You get the perspektive no card on sleeve
Duck face*
- Anonyymi00031
Olispa sulla siniset silmät niin voisin tykätäkin, ja vähän kauniimmat kasvot. Aloituksen kanssa samaa luokkaa tämä, ihan vitsillä.
- Anonyymi00048
Ei ole samaa luokkaa. Varmuuteen voi vaikuttaa.
- Anonyymi00053
Anonyymi00048 kirjoitti:
Ei ole samaa luokkaa. Varmuuteen voi vaikuttaa.
No muuta sinä suhtautumistasi hänen epävarmuuteen. Pitäisi olla vähintään yhtä helppoa.
- Anonyymi00065
Niin jos vaikka jotain houkuttelisi muutokseen
- Anonyymi00032
Kommentissa ei todellisuuspohjaa kun katsoo kokonaiskuvaa
- Anonyymi00040
Kun katsoo sormienvälistä pitkään ja sitten sanookin vastaan voi hieman yllättää.
- Anonyymi00042
Anonyymi00040 kirjoitti:
Kun katsoo sormienvälistä pitkään ja sitten sanookin vastaan voi hieman yllättää.
Näittenkään ei pitäisi olla mikään uusi juttu
- Anonyymi00062
Mikähän se nk kokonaiskuva sullakin piinattu sielu on. Hyvänen aika
- Anonyymi00063
Anonyymi00040 kirjoitti:
On mulla auktoriteettiongelmaa iha jo suveriniteetin kannalta
- Anonyymi00033
Mut kun en ole varma, haluanko että ihastuisit minuun yhtään enempää😅
- Anonyymi00034
No lopetetaan sitten. Öitä!
- Anonyymi00035
Anonyymi00034 kirjoitti:
No lopetetaan sitten. Öitä!
Lopetetaan mikä?😅Öitä!
- Anonyymi00064
Anonyymi00035 kirjoitti:
Lopetetaan mikä?😅Öitä!
You not gonna pet my pet amigo
- Anonyymi00041
Eli haluat olla pelkästää saava osapuoli?
- Anonyymi00061
No saavillinen ainaki
- Anonyymi00043
En mä halua sua, pitääkö se sanoa kasvotusten kun et nepsyyden takia osaa lukea ihmisiä? Voit lopettaa huomionkerjäyksen, kiitos.
n-n- Anonyymi00060
Fantastista nepsy-setä.
- Anonyymi00045
Varmuus ja luottamus tulee vain oikeassa elämässä käsinkosketeltavin teoin.
- Anonyymi00046
Kuitenkin olen varma että olen oikeassa.
- Anonyymi00047
Jotku sairaudet on ylitsepääsemättömiä hänelle.
- Anonyymi00049
Millainen sairaus? Jos on perinnöllinen joku MS tauti tai muuta vastaavaa niin ymmärrettävää.
Jos on ympäristön aiheuttamaa, esim paheksuntaa, lyttäämistä tms, mikä on mieleen vaikuttanut, niin ei pitäisi olla vaikeaa katkaista yhteyttä sellaisiin ihmisiin. Sillä pääsee hyvin nopeasti uuteen alkuun. - Anonyymi00051
Anonyymi00049 kirjoitti:
Millainen sairaus? Jos on perinnöllinen joku MS tauti tai muuta vastaavaa niin ymmärrettävää.
Jos on ympäristön aiheuttamaa, esim paheksuntaa, lyttäämistä tms, mikä on mieleen vaikuttanut, niin ei pitäisi olla vaikeaa katkaista yhteyttä sellaisiin ihmisiin. Sillä pääsee hyvin nopeasti uuteen alkuun.En tiedä miten suhtautuu mt vaivoihin.Eikä oikeastaan kiinnosta.En täällä avaa mikä sairaus mutta näkyy haittaavan.
- Anonyymi00057
Anonyymi00049 kirjoitti:
Jos on ympäristön aiheuttamaa, esim paheksuntaa, lyttäämistä tms, mikä on mieleen vaikuttanut, niin ei pitäisi olla vaikeaa katkaista yhteyttä sellaisiin ihmisiin. Sillä pääsee hyvin nopeasti uuteen alkuun.Oot palstasetä harvinaisen mauton ny proosas kanssa, mut kai sä(kin) tarviit näit tunne-elämyksi ä ä
- Anonyymi00058
Joo lässyttämällä läpi paremmin uhtymä on
- Anonyymi00059
Tää on ollut aloittajaäijä kans näiden poika - tyttö asioiden lisäksi kantava teema proosassasi. Miltä se tuntuu?
- Anonyymi00085
Kyllä, nimenomaan muiden päänsisäiset sairaudet ja koska ne ovat muiden, niistä pääsee myös helposti eroon.
- Anonyymi00050
Psinu vittuun ihastumaan
- Anonyymi00052
Tuskin sinulle edes oli.
- Anonyymi00055
Anonyymi00052 kirjoitti:
Tuskin sinulle edes oli.
Kuha gubbe ehotti, että no kokeile sitä jos sinne asti pääset
- Anonyymi00054
I we already prepared my best flex dance, bro
- Anonyymi00080
väärälle ihmiselle joka itse kieroilee selän takana ja haluaa kostaa eksälleen käyttämällä toista hyväkseen kuuluukin olla epäkypsä kiero ja etäinen :).
hyvästi.fi - Anonyymi00081
Tummat silmät ruskea tukka.
- Anonyymi00082
Näissä toinen osapuoli lienee kypsempi ja ymmärtää että pelkkä ihastuminen ei välttämättä ole paras syy tehdä yhtään mitään ohimenevä tunne rakkaus on siitä jännä se ei ole ohimenevä tunne hetkittäin saattaa unohtaa miksi toista rakastaa arki tulee jalkoihin mihin kaikkeen aika ihmisen arjessa riittää yhdentekevää olisiko rahaa tehdä kaikkea mitä haluaisi laskennallisesti jos esimerkiksi sinkkuna haluaa kokea kaiken vaatisi vähintään sen viisi ihmisikää eliniän pituus min sata vuotta aikaa ei pysty pysäyttämään eikä hidastamaan tällöin jos ennen ensimmäistä seurustelua haluaa kaiken keretä kolea pitää vauhti olla päätä huimaava heikoimmat tippuu matkasta jo lähdössä suurinpiirtein yläaste iässä vastakkainen sukupuoli alkaa kiinnostamaan muutenkin kuin kaverina sen jälkeen en itse usko ettäkö yksikään mies pystyy olemaan naisen kaveri haluamatta/ajattelematta seksiä tämän kanssa mä taas itse juuri muuta ajattele kuin seksiä siksi en omia ajatuksiani käy läpitte en suosittele että siinäkään opettelee liian hyväksi haitta mies ei välttämättä pysty suoriutumaan yhtä usein kuin nainen haluaisi ja jos miehellä seisoo sormia napsauttamalla tämä tuskin himoitsee muuta kuin ulkonäköä ei nääs saa naistakaan märäksi sormia napsauttamalla se se vasta tarkkaa puuhaa onkin yksikin väärä sana edes esileikin aikana ni saatto ol siinä jopa moni viulun virittäjä löis hanskat tiskiin ja sanois et mielummin viritän viulua/viuluja 24/7
- Anonyymi00083
Hän on söpö, kun jännittää ja on vähän ujo.
- Anonyymi00086
Höpö höpö 😘🫣
- Anonyymi00087
Väsyttää semmoinen, tulisitpa syliin.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2522947Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432882- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651709