Eksyttävä synnittömyysoppi

Anonyymi-ap

Helluntailaisen opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyessään.
Se on sitä käärmeen epäraamatullista oppia, mitä helluntailaiset opettaa.
Tässä on kyseessä usko johonkin toiseen jeesukseen.

36

197

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joissakin tapauksissa saarna voi olla raamatullisesti hyvin kevyttä ja korvasyyhyistä, mutta se esitetään kovaäänisesti ja innostuneesti, ja yleisö taputtaa. On olemassa tietty 'teeskennelty saarnaajaääni', jota kukaan ei käyttäisi kommunikoidakseen kenenkään muun kanssa paitsi saarnatessaan, ja jota saattaisi olla parempi olla käyttämättä, jos saarnaa ihmisille oman helluntaiseurakunnan ulkopuolelta.

• Anonyymi00002

Synnittömyysoppi on luterilaisten lanseerama termi, jota he käyttävät häväistäkseen Jeesuksen omia. Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön, vaan kaikki ovat langenneet Aadamin syntiin eli tottelemattomuuteen. Pienissä vauvoissakin on vähäisiä tahroja ja puutteita. "eivät taivaatkaan ole puhtaat hänen silmissänsä"
      Kuitenkaan Raamatun sanoma ei ole synti ja synnillisyys, vaan sovitus. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
      Jokainen maailmaan syntyvä on sovittu. Eikä kukaan joudu vastuuseen isiensä pahoista teoista. Pieniä vauvoja ei tarvitse eikä voi pelastaa sakramenttien voimalla. Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta. Vasta silloin kuin ihminen tekee tahallaan syntiä, hän joutuu vastuuseen valinnoistaan. Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi. Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä,
      Evankeliumin julistaminen on sovituksen eli Herran riemuvuoden julistamista. Herran riemuvuotena jokainen saa palata Isän kotiin. Luterilaisen kirkon sanoma ei ole sovituksen sanoma, vaan synti ja synnillisyys ja kirkon omistamanat armon välineet, joiden avulla kirkko pelastaa itse keksimästään perisynnistä.

• Anonyymi00004

Helluntailaisen opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyessään.

Ainoastaan Jeesus syntyi synnittömänä.

• Anonyymi00006

Kyllä kristittyjen Jeesus puhuu synnistä.
        Lahkojeesukset myyvät pelastusvarmuuksia.

• Anonyymi00011

"Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön"

Uudestikastajien mukaan pienet lapset ovat synnittömiä. Raamatun mukaan näin ei ole.

"Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta."

Se riittää AINA mutta se pitää ottaa uskolla vastaan, niin lasten kuin aikustenkin.

Kirkko opettaa synnit sovittanutta Kristusta, jota ei uudestikastajilla ole

• Anonyymi00015

Yksi helluntailainen puhuu pelkästään Putinista ja toinen sovituksesta.
        Se on heidän uskonsa ja hurmoksensa.
        Ihan kuin Raamatussa ei puhuttaisi laittomuudesta ja syntisyydestä ollenkaan.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00011 kirjoitti:

"Yksikään ihminen maan päällä ei ole synnitön"

Uudestikastajien mukaan pienet lapset ovat synnittömiä. Raamatun mukaan näin ei ole.

"Jeesuksen ristinkuolema ja sovintoveri kattaa ja riittää, niin kauan kuin ihminen osaa erottaa hyvän pahasta."

Se riittää AINA mutta se pitää ottaa uskolla vastaan, niin lasten kuin aikustenkin.

Kirkko opettaa synnit sovittanutta Kristusta, jota ei uudestikastajilla ole

Toivottavasti se pelastus tulisi ihmisen suorittamasta uudestikasteesta ?
        Helluntailaisuudessa kastekokouksessa liitytään seurakunnan jäseneksi tai vauvat pakko jäseniksi pastorin käsien alle kannettuna.
        🚼😱🚼😱🚼

• Anonyymi00003

Vastasyntynyt ei ole vanhurskas.

Job 15:14: "Kuinka voisi ihminen olla puhdas, kuinka vaimosta syntynyt olla vanhurskas!"

• Anonyymi00005

"vaimosta syntynyt" tarkoittaa vastasyntynyttä lasta
        🚼 🚼 🚼

• Anonyymi00016
        Anonyymi00005 kirjoitti:

"vaimosta syntynyt" tarkoittaa vastasyntynyttä lasta
        🚼 🚼 🚼

Ei kaiketi kukaan synny miehestä, vaan vaimosta, naisesta.
        Ja vaimosta syntynyt tarkoittaa jokaista meitä, iästä riippumatta.

Tuo tekstikohta Jobin kirjasta on teemanilaisen Elifaan puheesta.

Ja kirjan lopussa Herra sanoo Elifaalle.

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        (Job 42)

Jeesus todistaa pienten lasten puolesta.

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        2 Niin hän kutsui tykönsä lapsen, asetti sen heidän keskellensä
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        ( Matt 18)

Pienet lapset ovat soveliata pääsemään taivasten valtakuntaan, toisin kuin nämä kuulemassa olevat, heidän on käännyttävä ja tulla lasten kaltaisiksi päästäkseen taivasten valtakuntaan.

Siis kääntymisen kautta, pois pahuudestaan.

Sama sana alkukielessä kääntymisestä on myös tässä tekstikohdassa.

40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi". ( Joh 12)

Jeesus tuli syntisiä parantamaan, ja se edellyttää kääntymistä.

Pienet lapset ovat kelvollisia pääsemään taivasten valtakuntaan, ilman kääntymistä.

31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        32 En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen."
        ( Luuk 5)

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        (Job 42)

1 Sillä hetkellä opetuslapset tulivat Jeesuksen tykö ja sanoivat: "Kuka on suurin taivasten valtakunnassa?"
        3 ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.
        4 Sentähden, joka nöyrtyy tämän lapsen kaltaiseksi, se on suurin taivasten valtakunnassa.
        ( Matt 18)

Pienet lapset ovat soveliata pääsemään taivasten valtakuntaan, toisin kuin nämä kuulemassa olevat, heidän on käännyttävä ja tulla lasten kaltaisiksi päästäkseen taivasten valtakuntaan.

40 "Hän on sokaissut heidän silmänsä ja paaduttanut heidän sydämensä, että he eivät näkisi silmillään eivätkä ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi". ( Joh 12)

Pienet lapset ovat kelvollisia pääsemään taivasten valtakuntaan, ilman kääntymistä.

31 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.
        ( Luuk 5)

Usko Toivonen

Miksi helluntailaiset ja mormonit uudestikastavat ?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

(Job 42)

( Matt 18)

( Luuk 5)

Usko Toivonen

>>Jeesus tuli syntisiä parantamaan <<
        Usko Toivonen kirjoitti

Miksi Jeesus ei ole parantanut hellareita ?

Miksi helluntailaiset syövät lääkkeitä (uskossa) ?

• Anonyymi00007

Tuskin harhaoppiset ovat Jeesuksen omia.

• Anonyymi00008

Helluntailaisuudessa
      menee
      sekaisin

- syntisyys
      - synnin tekeminen

Kyllä heidän motiivinsa ja tavoitteet tiedetään Hengessä.

• Anonyymi00009

Eksytykset ovat käärmeen hengestä.

• Anonyymi00010

Eksytys = oikeaa + väärää

• Anonyymi00012

Ovatko helluntaipastorit synnittömiä ?

• Anonyymi00013

Kuka on nykyään helluntailaisten oikea profeetta ?

• Anonyymi00014

Matt 22:14:

"Sillä MONET (helluntailaiset) ovat KUTSUTUT, mutta HARVAT (helluntailaiset) VALITUT."

Mitä hellaritjeezuz sanoo....?
      Se toinen parempi Jeesus 🤑

• Anonyymi00017

Sovitus-levyn pyörittäjälle!
      Liekö helluntai uskonnon uhri ?

Jeesus ei puhu evankeliumissa ollenkaan "sovituksesta."

• Anonyymi00019

1Kor 14:20:

"Veljet, älkää olko lapsia ymmärrykseltänne, vaan PAHUUDESSA OLKAA LAPSIA; mutta ymmärrykseltä olkaa täysi-ikäisiä."

Miten ymmärrätte tämän Hengessä ?

• Anonyymi00020

Raamatussa Jumala kehottaa meitä kääntymään.
      Jumala kutsuu meitä takaisin luokseen yhteyteensä.

MITÄ KÄÄNTYMINEN TARKOITTAA?

Apt 2:38 "Pietari vastasi: ”Kääntykää, ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksi saamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

3:19-20 "Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois ja että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi teille ennalta määrätyn Voidellun, Jeesuksen."

Kun Raamattu puhuu kääntymisestä, se ei tarkoita vain kääntymistä pois synnistä ja synnin tekemisestä. Kääntymys on ennen kaikkea muuta kääntyminen Jumalan puoleen uskossa Jeesukseen Kristukseen. Tämä on se tärkein ja ensimmäinen asia.
      Jumala kehottaa halki koko Raamatun ihmisiä kääntymään takaisin Hänen puoleensa ja tulemaan Hänen luokseen. Koska Jumala kehottaa ihmisiä palaamaan takaisin Hänen luokseen, ihminen on alussa elänyt Jumalan luona Hänen yhteydessään. Tämä oli ennen syntiin lankeemusta. Syntiin lankeemuksessa ihminen käänsi Jumalalle selkänsä ja lähti seuraamaan toista. Nyt Jumala kehottaa meitä kääntymään takaisin Hänen luokseen. Tästä uskoon tulossa on kyse.

Sak 1:3 "Näin sanoo Herra Sebaot: ”Palatkaa minun luokseni, sanoo Herra Sebaot, niin minäkin palaan teidän luoksenne, sanoo Herra Sebaot."

Jes 45:21-22 "Enkö minä, Herra! Minun lisäkseni ei ole yhtäkään Jumalaa, ei ketään vanhurskasta Jumalaa ja pelastajaa. Ei ole muuta Jumalaa kuin minä. Kääntykää minun puoleeni ja antakaa pelastaa itsenne, kaikki te maan ääret, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole."

24 "He sanovat minusta: ”Ainoastaan Herrassa on vanhurskaus ja voima.” Hänen luokseen tulevat häveten kaikki, jotka ovat palaneet vihasta häntä vastaan."

Jeesus pyysi ihmisiä seuraamaan itseään (Matt 8:22, 9:9, 19:21, Joh 1:43, 8:12, 10:27). Paavali saarnasi kääntymystä Jumalan puoleen (Apt 26:20).

Joillekin ihmisille Jeesus sanoi, että te ette tahdo tulla minun tyköni, jotta saisitte elämän (Joh 5:40). Jeesuksen luokse tuleminen johtaa siis elämän saamiseen (Joh 11:25-26, 6:47, 10:27-28, Room 6:22). Se tarkoittaa käytännössä yhteyttä Jumalaan, ja se taas syntien anteeksi saamista. Herran luona Hänen yhteydessään meillä on syntien anteeksi antaminen ja syntien anteeksi saaminen, täysi lunastus (Psalmi 130:7).

Ihmisen tulee siis jättää entinen syntinen elämänsä taakseen, kääntyä pois syntisestä elämästään ja tulla Jumalan luokse Jeesuksen Kristuksen kautta ja Hänessä (Joh 14:6, Kol 1:14). Tämä on Raamatun mukainen kääntyminen. Pelkkä itsensä parantelu, ilman uskoa Jeesukseen, ei pelasta. Jeesus pelastaa ja vapauttaa synnistä Hänen luokseen tulevan ihmisen (Room 6:22). Silloin on myös helppo luopua tekosynneistä.

Synti ei siis ole ihmisen ongelma. Ongelmamme on Jeesus Kristus, mitä sinä ja minä teemme Jeesukselle Kristukselle, siitä on kyse (Matt 27:22-26, Joh 1:9-12).

Miksi ihmisen tulee kääntyä? Siksi, koska jokainen aikuiseen ikään ehtinyt ihminen on kääntänyt Jumalalle selkänsä ja alkanut elää synnissä ilman Jumalaa ja tottelee ja seuraa toista (1 Ms 3:1-8, Ef 2:11-13). Olemme siis kääntyneet pois Jumalasta. Nyt Jumala kehottaa meitä kaikkia palaamaan takaisin Jumalan luokse ja jättämään syntimme Hänelle ja uskomaan Häneen, Jeesukseen Kristukseen. Jumala kehottaa meitä tottelemaan ja seuraamaan nyt Häntä. "Olkaa Jumalan seuraajia niin kuin rakkaat lapset" (Ef 5:1, Joh 10:27).

Lasten ei tarvitse kääntyä koska he eivät ole koskaan jättäneet Jumalaa.
      Pieni lapsi ei ole koskaan kääntänyt Jumalalle selkäänsä ja lähtenyt seuraamaan
      ja tottelemaan toista. Siksi hänen ei tarvitse kääntyä vaan pysyä siinä yhteydessä Jumalaan, jossa jokainen pieni lapsi on luonnostaan. Tätä Jeesus tarkoittaa kehottaessaan meitä aikuisia kääntymään ja tulemaan lasten kaltaisiksi (Matt 18:3).

Ja sitten lopuksi sitä "synnittömyys oppia"
      https://jumala-kanssamme.se/439636059/450690088?t=1773269031034

Mvh J - K

• Anonyymi00022

Mitä vittua sä sössötät? Ei se jeesuskaan ollut synnitön. Todella hyvä mies, todella hyvillä arvoilla. Ja itse sanoi että synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Eikä heittänyt sitä itsekään. Eikö ihmiset vittu kuuntele yhtään mitä yritetään sanoa.

Älkää nyt vittu etsikö mitään pyhää pelastajaa. Vaan kuunnelkaa mitä sanotaan. Se työ tehdään itse. kukaan ei tule paijaamaan päätä ja antamaan kaiken anteeksi, kun on ollut tuhma ja vähän itkua tiristää. Vastuu otetaan omista teoista.

• Anonyymi00023

Synnin tekeminen ja syntisyys ovat eri käsitteitä.

• Anonyymi00024

Jeesus syntyi synnittömänä Hengestä eikä lihasta niinkuin ihminen.

• Anonyymi00025

Joh 3:6:

"Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki."

Jeesus sanoo että ihminen on lihasta syntynyt.
      Syntynyt tarkoittaa vastasyntynyttä ihmislasta.

• Anonyymi00026

Mikä on motiivina helluntailaisilla kun uskotaan lihasta syntyneen vauvan synnittömyyteen ?

Ei nyt puhuta muusta kuin vastasyntyneistä.

Muut on eksytystä.

• Anonyymi00027

Onko kyseessä helluntailainen synnittömyyden järkeisoppi ?

Kol 2:8: "Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen JÄRKEISOPILLA ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen."

Siitä löytyy todistuksia että helluntailaisuudessa saalistetaan sieluja jäseniksi seurakuntaan.

• Anonyymi00028

Loppujen lopuksi kaikilla eksytyksillä on sama tavoite.

• Anonyymi00029

Uusia jäseniä saalistetaan.
      Varo heitä.
      Älä usko käärmeiden lupauksiin pelastusvarmuudesta.

• Anonyymi00030

: "Sen päämiehet siellä ovat niinkuin saalista raatelevaiset sudet: he vuodattavat verta, hukuttavat sieluja kiskoaksensa väärää voittoa."

Saalistajat ja sudet lampaiden vaatteissa.
      🐺👹🤑

• Anonyymi00032

Pääasia tietenkin että ollaan laittomuuden tekijöitä eikä kukaan ole niin harhaoppinen että kuvittelee hänellä olevan kaikki lain piirrot.

Juuri siihen laittomuuteen ja sen korostamiseen koko usko perustuu.

• Anonyymi00035

Onko se yksi ainoa umpisokea joka työntää tätä al kaltaista pulun tuubaa aamusta iltaan foorumille helluntai sitä ja tuota !

Monenlaista elämäntehtävää sitä voikin olla.

• Anonyymi00036

joo sinä se olet, vanhus

• "Helluntailaisen opin mukaan he ovat Jeesuksen kaltaisia täysin synnittömiä heti tähän maailmaan syntyessään.
      Se on sitä käärmeen epäraamatullista oppia"

Vastaus.
      Meidän kaikki syntimme, niin menneet, nykyiset kuin tulevatkin ristiinnaulittiin yhdessä Kristuksen kanssa Golgatan ristille noin 2000 vuotta sitten. Room.6:6-7.

Jumala herätti Jeesuksen kuolleista meidän vanhurskauttamiseksemme. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista.

Olemme nyt uusia luomuksia Kristuksessa." Se, mikä on vanhaa on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut". 2.Kor.5:17.

Raamatun perusteella en näe mitään perustetta kutsua uskovia syntisiksi. "Sillä sellainen kuin Hän (Jeesus) on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa." 1.Joh.4:17

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      168
      2632
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      95
      2457
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      77
      2070
    4. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      142
      2009
    5. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      115
      1868
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      105
      1587
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      124
      1584
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      48
      1524
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1234
    10. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1221
    Aihe