MetsaManilla yli 70000 tilajaa

Anonyymi-ap

Suomi24 Tuusniemi foorumin kirjoittelijoiden puolesta toivotan onnittelut MetsaManille!

107

1357

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Joo mutta seuraajia on vain noin 7-10 tuhatta joista puolet on vähän vajaita mieleltään

• Anonyymi00005

Suurin osa ostettuja feikki seuraajia

• Anonyymi00008

Höpön pöpön

• Anonyymi00010

Vajaitahan ne on kun seuraat.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Vajaitahan ne on kun seuraat.

Itsekin seuraat kun kerran osaat sanoa heitä vajakeiksi.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Suurin osa ostettuja feikki seuraajia

Ostettuja potteja niitä tämä herra nylkyttää rahan himossa.

• Anonyymi00002

Tällä hetkellä suomen noloin tubettaja tämä ukko

• Anonyymi00003

Haluan että avaaja ottaa minut nyt

• Anonyymi00004

Ja veroäyrejäkin riittävästi,

Onnea täältäkin.

• Anonyymi00006

Toivon omasta puolestan hänelle sairauksien rahattomuuden täytteistä loppuelämää

• Anonyymi00018

Pierujärven pyllistys.

• Anonyymi00007

Onnea täältäkin.

• Anonyymi00009

Kiitos

• Anonyymi00012

Onnea paljon.

• Anonyymi00013

Onnitteluni!

• Anonyymi00014

Saa lahjoja eikä osaa kiitää.

• Anonyymi00015

Oisko taas ostanu erän tilaajia. Osakkeitten hinnat on männy alaspäin.

• Anonyymi00016

Maalittanu naapurin miestä sen takia menny välit sit ihmetellään miksi menny välit.

• Anonyymi00086

Menkööt välit mistä syystä hyvänsä! Mitäpä tuota ulkopuoliset vatvoo ja syyttelee!

• Anonyymi00017

Ennenmin pitää itkeä surkeaa suomalaisten tilaa, jos nuaman viäntelyt ja terve vuan hokema on populaation mieleen !
      Ei ihme että ollaan konkurssissa ja työttömiä.

• Anonyymi00021

Siellä niitä pa.....a,v......tu sanoja tulee koko ajan onkohan ikinä saanu sitä lumikin on pas....a meillä päin se on lunta eikä v......vaa tuusniemellä kaikki jotenkin outoo. naapuria maalitetaan että menee välit oisko aika katsoa peiliin.

• Anonyymi00022

No voe tokkiinsa… jos joka toinen sana on pa… ja v…, niin eihän se enää keskustelua ole vaan äänitehoste.
        Meillä päin lumi on lunta, vaikka sitä kuinka kiroilisi, eikä Tuusniemelläkään se muuksi muutu, vaikka kuinka yrittäis.

Eihän siinä mittään… jos naapuria pitää maalata, niin voisi ensin katsoa, onko oma pensseli puhdas.
        Savossa kun on semmonen tapa, että ennen kuin alkaa toisen pihaa ihmetellä, käydään omalla pihalla potkimassa lumet pois rappusilta.

Ja jos ei auta, niin katsotaan peiliin — ja jos sekään ei auta, niin pannaan kahvi tippumaan ja annetaan asian jäähtyä.
        Kyllä se siitä, kun ei itse ala lämmittää.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

No voe tokkiinsa… jos joka toinen sana on pa… ja v…, niin eihän se enää keskustelua ole vaan äänitehoste.
        Meillä päin lumi on lunta, vaikka sitä kuinka kiroilisi, eikä Tuusniemelläkään se muuksi muutu, vaikka kuinka yrittäis.

Eihän siinä mittään… jos naapuria pitää maalata, niin voisi ensin katsoa, onko oma pensseli puhdas.
        Savossa kun on semmonen tapa, että ennen kuin alkaa toisen pihaa ihmetellä, käydään omalla pihalla potkimassa lumet pois rappusilta.

Ja jos ei auta, niin katsotaan peiliin — ja jos sekään ei auta, niin pannaan kahvi tippumaan ja annetaan asian jäähtyä.
        Kyllä se siitä, kun ei itse ala lämmittää.

Tuohon malliin jos nuorena toiminu niin kyllä varmasti kylällä haukutaan sitten täällä itketään miten vaikea oli nuoruus haukuttiin no varmasti haukutaan jos asenne tuommoinen minä minä minä .En usko noita navettaan kohdistuneita sapotaaseja mistä puhu videolla nuo on keksittyjä jolla kalastellaan katsojia kaikki tuntuu olevan muitten vika oisko aika katsoa peiliin oisko itsessä vikaa.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuohon malliin jos nuorena toiminu niin kyllä varmasti kylällä haukutaan sitten täällä itketään miten vaikea oli nuoruus haukuttiin no varmasti haukutaan jos asenne tuommoinen minä minä minä .En usko noita navettaan kohdistuneita sapotaaseja mistä puhu videolla nuo on keksittyjä jolla kalastellaan katsojia kaikki tuntuu olevan muitten vika oisko aika katsoa peiliin oisko itsessä vikaa.

No voe tokkiinsa… jos minun muutaman rivin toteamus herättää noin pitkän muistelmien sarjan, niin eihän siinä enää puhuta minun sanoistani vaan ihan omista kokemuksista.
        Minä puhuin kiroilusta ja pensselin puhtaudesta, mutta näköjään joku ehti jo kirjoittaa siihen koko nuoruuden, navetan, naapurisodat ja dokumenttisarjan päälle.

Eihän siinä mittään… Savossa on semmonen tapa, että jos jonkun kommentti tuntuu liian tutulta, niin se kertoo enemmän kuulijasta kuin puhujasta.
        Minä en ole täällä ketään haukkumassa enkä kenenkään elämää arvioimassa — totesin vain, että kiroilu ei tee keskustelusta sen painavampaa.

Ja mitä niihin ‘keksittyihin juttuihin’ ja ‘kaikki on muiden vika’ -kohtiin tulee, niin minä en ole niitä keksimässä enkä kumoamassa.
        Jos joku haluaa nähdä jokaisessa asiassa salaliiton, syyllisen ja suuren draaman, niin se on hänen tarinansa, ei minun.

Savossa sanotaan, että jos peili näyttää aina saman kuvan, niin vika ei ole peilissä.
        Ja jos naapuria pitää maalata, niin kannattaa ensin katsoa, onko oma pensseli puhdas — se säästää monelta väärältä väriltä.

Eihän siinä mittään… minä jatkan edelleen sillä linjalla, että lumi on lunta, kiroilu on kiroilua ja keskustelu on keskustelua.
        Jos joku haluaa tehdä siitä elämäkerran, niin antaa palaa — mutta minä en ole siihen käsikirjoitusta kirjoittamassa.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Tuuppas ämäm "keikalla" lähiettäisyyelle nin lälliin läsähtää ja kepit hiohin ==> taipaleelle takas pihhaan.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tuuppas ämäm "keikalla" lähiettäisyyelle nin lälliin läsähtää ja kepit hiohin ==> taipaleelle takas pihhaan.

No voe tokkiinsa… ensin täällä paasataan kuin koko kylän tuomarin nuija olisi omassa käessä, ja heti perään aletaan Metsä Manille uhotella niin kuin messualueella olisi jäänyt voimat päälle.
        Kumpikin ääni on kova, mutta ei kumpikaan oikein osu maaliin.

Minä kun tuossa aiemmin jo sanoin, että meillä päin lumi on lunta, vaikka sitä kuinka kiroilisi, eikä Tuusniemelläkään se muuksi muutu.
        Ja sama pätee tähänkin: jos joka toinen sana on pa… ja v…, niin eihän se enää keskustelua ole vaan äänitehoste.
        Eikä se moralisoiminenkaan muutu totuudeksi, vaikka sen kirjoittaisi yhteen lauseeseen ilman pisteitä.

Savossa on semmonen tapa, että ennen kuin alkaa naapuria maalata, katsotaan ensin, onko oma pensseli puhdas.
        Ja ennen kuin alkaa toisen nuoruutta selittää, pysähdytään hetkeksi ja mietitään, että mitä sitä oikeastaan tiietään.
        Usein vastaus on: ei juuri mittään.

Ja tämä uhoaminen…
        Jos Metsä Manin on livenä nähnyt ja silti kokee tarvetta lälliin läsäyttää ja keppejä hiohin maalailla, niin se kertoo enemmän puhujasta kuin kohteesta.
        Savossa sanotaan, että kovin ääni kuuluu yleensä sieltä, missä on eniten tyhjää ympärillä — ja tässä ketjussa sitä ääntä kyllä riittää.

Mutta eihän siinä mittään.
        Jos ei peili auta, niin pannaan kahvi tippumaan ja annetaan asian jäähtyä.
        Kyllä se siitä selkiää, kun ei itse ala hötkyillä — eikä varsinkaan uhoamalla tai tuomitsemalla yritä peittää sitä, ettei asiaa oikeastaan ollutkaan.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

No voe tokkiinsa… ensin täällä paasataan kuin koko kylän tuomarin nuija olisi omassa käessä, ja heti perään aletaan Metsä Manille uhotella niin kuin messualueella olisi jäänyt voimat päälle.
        Kumpikin ääni on kova, mutta ei kumpikaan oikein osu maaliin.

Minä kun tuossa aiemmin jo sanoin, että meillä päin lumi on lunta, vaikka sitä kuinka kiroilisi, eikä Tuusniemelläkään se muuksi muutu.
        Ja sama pätee tähänkin: jos joka toinen sana on pa… ja v…, niin eihän se enää keskustelua ole vaan äänitehoste.
        Eikä se moralisoiminenkaan muutu totuudeksi, vaikka sen kirjoittaisi yhteen lauseeseen ilman pisteitä.

Savossa on semmonen tapa, että ennen kuin alkaa naapuria maalata, katsotaan ensin, onko oma pensseli puhdas.
        Ja ennen kuin alkaa toisen nuoruutta selittää, pysähdytään hetkeksi ja mietitään, että mitä sitä oikeastaan tiietään.
        Usein vastaus on: ei juuri mittään.

Ja tämä uhoaminen…
        Jos Metsä Manin on livenä nähnyt ja silti kokee tarvetta lälliin läsäyttää ja keppejä hiohin maalailla, niin se kertoo enemmän puhujasta kuin kohteesta.
        Savossa sanotaan, että kovin ääni kuuluu yleensä sieltä, missä on eniten tyhjää ympärillä — ja tässä ketjussa sitä ääntä kyllä riittää.

Jos ei peili auta, niin pannaan kahvi tippumaan ja annetaan asian jäähtyä.
        Kyllä se siitä selkiää, kun ei itse ala hötkyillä — eikä varsinkaan uhoamalla tai tuomitsemalla yritä peittää sitä, ettei asiaa oikeastaan ollutkaan.

Niinkö meinaat

• Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

Niinkö meinaat

No tuota… jos sie nyt kyselet että niinkö mie meinaan, niin miepä vastaan ihan savolaisittain:
        mie meinaan just sen verran, että jos en meinaa, niin en ala toisen meinaamisia oikomaan — nehän on yleensä jo valmiiksi solmussa.
        Se on meillä päin semmonen vanha perinne, vähän kuin heinähäkin ovi: aina raollaan, mutta harvoin mihinkään johtamassa.

Ja kun sie tuon noin napakasti heitit, niin kuulosti vähän siltä, että joku kohta tais osua, vaikka ei pitänyt olla mitään mihin osua.
        Se on sama kuin kun istahtaa vanhalle penkille: ensin naurattaa kun narisee, ja sitten vasta huomaa, että narisikin oma selkä.

Mutta pannaanpa tähän se toinen osuma, kun kerran pyysit:
        jos minun meinaamiset alkaa kovasti kutitella, niin se on yleensä merkki siitä, että joku muukin voisi vilkaista peiliin — ihan vain tarkistaakseen, että näkyykö siellä se, joka tätä keskustelua oikeasti hermostuttaa.

Meillä Savossa moni asia ratkeaa sillä, että ei hötkyillä — ja loput ratkeaa sillä, että hötkyillään vielä vähemmän.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

No tuota… jos sie nyt kyselet että niinkö mie meinaan, niin miepä vastaan ihan savolaisittain:
        mie meinaan just sen verran, että jos en meinaa, niin en ala toisen meinaamisia oikomaan — nehän on yleensä jo valmiiksi solmussa.
        Se on meillä päin semmonen vanha perinne, vähän kuin heinähäkin ovi: aina raollaan, mutta harvoin mihinkään johtamassa.

Ja kun sie tuon noin napakasti heitit, niin kuulosti vähän siltä, että joku kohta tais osua, vaikka ei pitänyt olla mitään mihin osua.
        Se on sama kuin kun istahtaa vanhalle penkille: ensin naurattaa kun narisee, ja sitten vasta huomaa, että narisikin oma selkä.

Mutta pannaanpa tähän se toinen osuma, kun kerran pyysit:
        jos minun meinaamiset alkaa kovasti kutitella, niin se on yleensä merkki siitä, että joku muukin voisi vilkaista peiliin — ihan vain tarkistaakseen, että näkyykö siellä se, joka tätä keskustelua oikeasti hermostuttaa.

Meillä Savossa moni asia ratkeaa sillä, että ei hötkyillä — ja loput ratkeaa sillä, että hötkyillään vielä vähemmän.

"Mutta eihän siinä mittään.
        Meillä Savossa moni asia ratkeaa sillä, että ei hötkyillä — ja loput ratkeaa sillä, että hötkyillään vielä vähemmän."

Sen kyllä huomaa kun lukee ajatuksiasi ettei sinun ole tarvinnut hötkyillä kuin Lähi-Idän kysymyksissä.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

"Mutta eihän siinä mittään.
        Meillä Savossa moni asia ratkeaa sillä, että ei hötkyillä — ja loput ratkeaa sillä, että hötkyillään vielä vähemmän."

Sen kyllä huomaa kun lukee ajatuksiasi ettei sinun ole tarvinnut hötkyillä kuin Lähi-Idän kysymyksissä.

No tuota… hyvä että sie oot noin tarkkaan perehtyny minun hötkyilyhistoriaan.
        Ite en oo pysyny siinä kärryillä sitten vuoden -98, kun kahvipannu kiehahti yli ja naapurin koira luuli sitä maailmanlopuksi.

Ja jos minun ajatuksista tulee mieleen Lähi-itä, niin sehän kertoo vain sen, että sie oot lukenu ne huolella.
        Se on jo enemmän kuin moni tekee — ja siitä mie annan pisteen.

Mutta miepä sanon savolaisittain:
        jos minun hötkyilyt näyttää vähäisiltä, niin se johtuu siitä, että mie en oo vielä ehtiny hötkyillä toisten puolesta.
        Se on meillä päin semmonen tapa, vähän kuin heinähäkin ovi: aina raollaan, mutta harvoin mihinkään menossa.

Jos minun ajatukset alkaa kovasti kutitella, niin se on yleensä merkki siitä, että joku muukin vois vilkaista peiliin — ihan vain tarkistaakseen, että näkyykö siellä se, joka tätä keskustelua oikeasti hermostuttaa.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

No tuota… hyvä että sie oot noin tarkkaan perehtyny minun hötkyilyhistoriaan.
        Ite en oo pysyny siinä kärryillä sitten vuoden -98, kun kahvipannu kiehahti yli ja naapurin koira luuli sitä maailmanlopuksi.

Ja jos minun ajatuksista tulee mieleen Lähi-itä, niin sehän kertoo vain sen, että sie oot lukenu ne huolella.
        Se on jo enemmän kuin moni tekee — ja siitä mie annan pisteen.

Mutta miepä sanon savolaisittain:
        jos minun hötkyilyt näyttää vähäisiltä, niin se johtuu siitä, että mie en oo vielä ehtiny hötkyillä toisten puolesta.
        Se on meillä päin semmonen tapa, vähän kuin heinähäkin ovi: aina raollaan, mutta harvoin mihinkään menossa.

Jos minun ajatukset alkaa kovasti kutitella, niin se on yleensä merkki siitä, että joku muukin vois vilkaista peiliin — ihan vain tarkistaakseen, että näkyykö siellä se, joka tätä keskustelua oikeasti hermostuttaa.

Millon hoitoon meinasit mennä .

• Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Millon hoitoon meinasit mennä .

Hoitoon mennään sitten, kun tauti löytyy. Tällä hetkellä oireet näyttäis olevan enemmän kommentoijalla.

• Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Hoitoon mennään sitten, kun tauti löytyy. Tällä hetkellä oireet näyttäis olevan enemmän kommentoijalla.

Olen samaa mieltä

• Anonyymi00036
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Päässä ei tarvii paljon heittää kysy niuvasta sieltä saat hoitoa jos tuo sinun sopertelu paranis sulla on tauti päällä ja vakavasellainen.Hoitoon,hoitoon,hoitoon.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ei kukaan usko. Säälipisteitä vain haetaan on syytä katsoa peiliin! Jää kertomatta mitä itse tehty.

• Anonyymi00037

Kummallisen pitkiä kommentteja, hmm hmm
      🥱

• Anonyymi00039

hmm hmmm hmmm hmm hmm hmm hmm hmm olen vailla hoitoa hmm hmm.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

hmm hmmm hmmm hmm hmm hmm hmm hmm olen vailla hoitoa hmm hmm.

Varaa aika pierujärven pyllistyksen vastaanotolta jos olet hoitoa vailla.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Varaa aika pierujärven pyllistyksen vastaanotolta jos olet hoitoa vailla.

hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm kummallisen pitä matka hoitoon hmm hmm hmm hmm hmmmmmmmm

• Anonyymi00042

Missä on pierujärvi? Asuuko pelimannet siellä. Pyllisteleekö se laulaja.

• Anonyymi00045

Siinäpähän mietit. Sinuahan ne pyllistelyt kiinnostaa.

• Anonyymi00043

Se on jo enemmän kuin moni tekee — ja siitä mie annan pisteen."

Sinun ajatuksista tulee mieleen moukka.
      Lähi-idän kysymys tuli mieleen 80-luvulla kuullusta silloisen Radio Salmisen toimittaja Risto Ryhäsen kertomasta tarinasta, jossa heidän perheessä vaimo hoitaa arkiset asiat ja hän pohtii tärkeät asiat kuten Lähi-idän kysymykset.

• Anonyymi00046

Jos minun ajatuksista tulee sinulle mieleen “moukka”, niin se kertoo ehkä enemmän siitä, millä linssillä luet kuin siitä, mitä toinen oikeasti sanoi.

• Anonyymi00044

"Ja jos minun ajatuksista tulee mieleen Lähi-itä, niin sehän kertoo vain sen, että sie oot lukenu ne huolella.
      Se on jo enemmän kuin moni tekee — ja siitä mie annan pisteen."

Lisäksi tuo sinun teksti on tekoälyn luomaa.

• Anonyymi00047

Tuo “tekoäly”-heitto on helppo tapa kuitata sisältö ilman, että tarvitsee oikeasti ottaa siihen kantaa.

Jos siinä on jotain pielessä, siihen voi tarttua suoraan. Mutta pelkkä leimaaminen ei oikein vie keskustelua mihinkään – se on enemmän väistöliike kuin argumentti.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Tuo “tekoäly”-heitto on helppo tapa kuitata sisältö ilman, että tarvitsee oikeasti ottaa siihen kantaa.

Jos siinä on jotain pielessä, siihen voi tarttua suoraan. Mutta pelkkä leimaaminen ei oikein vie keskustelua mihinkään – se on enemmän väistöliike kuin argumentti.

hmmm hmmm hmmm hmmm hmm hoitoon hoitoon hmmm hmmm hmmm hmmm hmmm hmm

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

hmmm hmmm hmmm hmmm hmm hoitoon hoitoon hmmm hmmm hmmm hmmm hmmm hmm

Kuulostaa siltä, että kun itse asiaan ei löydy tarttumapintaa, niin tilalle tulee hyräilyä ja joku geneerinen “hoitoon”-heitto. Se on vähän sama kuin heittäisi kädet ilmaan ja toivoisi, että meteli korvaa sisällön. Ei se korvaa.

Jos siinä alkuperäisessä kommentissa olisi ollut oikeasti jotain pielessä, siihen olisi voinut tarttua suoraan. Mutta nyt mennään linjalla, jossa ei kommentoida pointtia, ei perustella mitään, vaan tehdään ääniefekti ja toivotaan sen riittävän. Se on enemmän väistöliike kuin vastaus.

Keskustelu ei yleensä etene sillä, että toinen hyräilee ja toinen yrittää arvata, mikä kohta oli se ongelmallinen. Jos haluaa haastaa, sen voi tehdä ihan sanoilla. Jos taas ei ole mitään sanottavaa, senkin voi jättää elegantisti tekemättä.

Mutta pelkkä “hmmm hmmm hoitoon” kertoo lähinnä sen, että argumentti jäi matkalle ja ääni tuli tilalle.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että kun itse asiaan ei löydy tarttumapintaa, niin tilalle tulee hyräilyä ja joku geneerinen “hoitoon”-heitto. Se on vähän sama kuin heittäisi kädet ilmaan ja toivoisi, että meteli korvaa sisällön. Ei se korvaa.

Jos siinä alkuperäisessä kommentissa olisi ollut oikeasti jotain pielessä, siihen olisi voinut tarttua suoraan. Mutta nyt mennään linjalla, jossa ei kommentoida pointtia, ei perustella mitään, vaan tehdään ääniefekti ja toivotaan sen riittävän. Se on enemmän väistöliike kuin vastaus.

Keskustelu ei yleensä etene sillä, että toinen hyräilee ja toinen yrittää arvata, mikä kohta oli se ongelmallinen. Jos haluaa haastaa, sen voi tehdä ihan sanoilla. Jos taas ei ole mitään sanottavaa, senkin voi jättää elegantisti tekemättä.

Mutta pelkkä “hmmm hmmm hoitoon” kertoo lähinnä sen, että argumentti jäi matkalle ja ääni tuli tilalle.

hmmm hmmm hmmm hmmm hmmm hmm hmm hoitoon hmm hmmm hmmm hmmm hmmm hmmmmmmmmmmm

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

geneerinen kädet ilmaan pointti ääniefekti väistöliike elegantisti argumentti hoitoon hoitoon.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Aika vaikuttava tuo äänimaisema – melkein kuin olisi keskustelun sijaan siirrytty kokeelliseen radiotaiteeseen.

Sisältö vain jäi tälläkin kertaa hieman taustalle. Mutta ei siinä, kaikilla on omat vahvuutensa: toiset perustelee, toiset tuottaa tunnelmaa.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

geneerinen kädet ilmaan pointti ääniefekti väistöliike elegantisti argumentti hoitoon hoitoon.

Nyt alkaa olla koko sanavarasto paketissa – vähän niin kuin keskustelun pikaversio: pari ääniefektiä, yksi “hoitoon” ja lopuksi kasa valmiita fraaseja.

Sisältö jäi edelleen jonnekin väliin, mutta yritys rakentaa vaikutelmaa keskustelusta on kyllä sinnikäs. Vähän kuin nyökkäilisi peilin edessä ja toivoisi, että joku muu vastaa.

Jos se varsinainen pointti löytyy vielä jostain noiden välistä, sen voi kyllä sanoa ihan suoraan. Muuten tämä menee enemmän siihen suuntaan, että ääni kuuluu – ajatus ei niinkään.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Nyt alkaa olla koko sanavarasto paketissa – vähän niin kuin keskustelun pikaversio: pari ääniefektiä, yksi “hoitoon” ja lopuksi kasa valmiita fraaseja.

Sisältö jäi edelleen jonnekin väliin, mutta yritys rakentaa vaikutelmaa keskustelusta on kyllä sinnikäs. Vähän kuin nyökkäilisi peilin edessä ja toivoisi, että joku muu vastaa.

Jos se varsinainen pointti löytyy vielä jostain noiden välistä, sen voi kyllä sanoa ihan suoraan. Muuten tämä menee enemmän siihen suuntaan, että ääni kuuluu – ajatus ei niinkään.

pikaversio fraaseja väliin sinnikäs nyökkäilisi peili vastaa pointti välistä suoraan ääni ajatus hmmm hoitoon.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

pikaversio fraaseja väliin sinnikäs nyökkäilisi peili vastaa pointti välistä suoraan ääni ajatus hmmm hoitoon.

Aika hieno tiivistelmä – otit sanat talteen, mutta merkitys jäi matkalle.

Tuosta tuli vähän kuin muistilista ilman itse ajatusta: poimitaan avainsanat, sekoitetaan perään “hmmm hoitoon” ja toivotaan, että siitä muodostuu vastaus. Ei oikein muodostu.

Jos pointti on edelleen siellä jossain välissä, sen voi ihan rauhassa sanoa kokonaisena lauseena. Muuten tämä alkaa muistuttaa enemmän kaikuhuonetta kuin keskustelua – sanat pomppii, mutta mikään ei oikein tartu.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Aika hieno tiivistelmä – otit sanat talteen, mutta merkitys jäi matkalle.

Tuosta tuli vähän kuin muistilista ilman itse ajatusta: poimitaan avainsanat, sekoitetaan perään “hmmm hoitoon” ja toivotaan, että siitä muodostuu vastaus. Ei oikein muodostu.

Jos pointti on edelleen siellä jossain välissä, sen voi ihan rauhassa sanoa kokonaisena lauseena. Muuten tämä alkaa muistuttaa enemmän kaikuhuonetta kuin keskustelua – sanat pomppii, mutta mikään ei oikein tartu.

tiivistelmä vastaus muodostu pointti kaikuhuone pomppii hmm hmm hmm hoitoon hmm hmm hoitoon hmm hmm hoitoon pomppii tartu.

• Anonyymi00057

"Sisältö vain jäi tälläkin kertaa hieman taustalle. Mutta ei siinä, kaikilla on omat vahvuutensa: toiset perustelee, toiset tuottaa tunnelmaa"

Sinä et ainakaan osaa perustella, etkä tuottaa tunnelmaa.
      Kirjoituksesi ovat pelkkää tekoälyn luomaa paskaa

• Anonyymi00059

No nyt sentään tuli kokonainen lause – suunta on oikea.

Mutta tuo on edelleen pelkkä leima, ei perustelu. “Tekoälyn luomaa paskaa” ei vielä kerro, mikä siinä tekstissä on pielessä tai miksi. Se on vähän sama kuin sanoisi “huono”, mutta jättäisi kertomatta mihin kohtaan ja millä perusteella.

Jos oikeasti haluat ampua alas sen mitä kirjoitin, siihen kyllä löytyy parempikin tapa: osoita yksikin kohta, joka on väärin tai ontuu, ja kerro miksi. Se olisi jo keskustelua.

Nyt tämä menee vielä siihen kategoriaan, jossa ääni on kovempi kuin sisältö.

• Anonyymi00062

hmmm hmm hmm hmm hoitoon hmm hmm hmm sairas hmm hmm ihminen hmm

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

hmmm hmm hmm hmm hoitoon hmm hmm hmm sairas hmm hmm ihminen hmm

Tämänhetkisen keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että kommentointiprosessi on siirtynyt argumentaatiovaiheesta ääntely- ja etädiagnoosivaiheeseen. Kyseinen ‘hmm hoitoon hmm sairas hmm’ -rakennelma ei kuitenkaan muodosta varsinaista vasta-argumenttia, eikä tarjoa tietoa siitä, mikä alkuperäisessä tekstissä olisi ollut virheellistä, puutteellista tai korjausta vaativaa. Mikäli jokin yksittäinen kohta on ollut ristiriidassa faktan, logiikan tai oman näkemyksesi kanssa, sen voi osoittaa suoraan: kohta, virhe ja perustelu. Tällöin keskustelu voisi edetä sisällöllisesti. Nykyinen linja taas viittaa siihen, että perusteltua vastasisältöä ei ole saatavilla, jolloin tilalle tuotetaan ääntelyä ja epämääräisiä luonnehdintoja. Tämä ei nosta keskustelun tasoa eikä lisää kenenkään uskottavuutta, mutta se kyllä kertoo paljon kommentointistrategiasta.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Tämänhetkisen keskustelun perusteella vaikuttaa siltä, että kommentointiprosessi on siirtynyt argumentaatiovaiheesta ääntely- ja etädiagnoosivaiheeseen. Kyseinen ‘hmm hoitoon hmm sairas hmm’ -rakennelma ei kuitenkaan muodosta varsinaista vasta-argumenttia, eikä tarjoa tietoa siitä, mikä alkuperäisessä tekstissä olisi ollut virheellistä, puutteellista tai korjausta vaativaa. Mikäli jokin yksittäinen kohta on ollut ristiriidassa faktan, logiikan tai oman näkemyksesi kanssa, sen voi osoittaa suoraan: kohta, virhe ja perustelu. Tällöin keskustelu voisi edetä sisällöllisesti. Nykyinen linja taas viittaa siihen, että perusteltua vastasisältöä ei ole saatavilla, jolloin tilalle tuotetaan ääntelyä ja epämääräisiä luonnehdintoja. Tämä ei nosta keskustelun tasoa eikä lisää kenenkään uskottavuutta, mutta se kyllä kertoo paljon kommentointistrategiasta.

hmm hmm hmm uskottavuus hmm sairas hmm hmm linja sairas hmm hmm

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

hmm hmm hmm uskottavuus hmm sairas hmm hmm linja sairas hmm hmm

On sinänsä johdonmukaista, että kun perusteltua vastasisältöä ei edelleenkään ole tarjolla, keskustelu jatkuu ääntelylinjalla. ‘Hmm uskottavuus hmm sairas hmm linja sairas hmm’ ei varsinaisesti kerro mitään tekstini sisällöstä, mutta se kyllä antaa aika tarkan kuvan kommentointistrategiasta. Jos jokin kohta oikeasti ontuu, sen voi edelleen osoittaa suoraan — ääntely ei valitettavasti tee sitä puolestasi.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

On sinänsä johdonmukaista, että kun perusteltua vastasisältöä ei edelleenkään ole tarjolla, keskustelu jatkuu ääntelylinjalla. ‘Hmm uskottavuus hmm sairas hmm linja sairas hmm’ ei varsinaisesti kerro mitään tekstini sisällöstä, mutta se kyllä antaa aika tarkan kuvan kommentointistrategiasta. Jos jokin kohta oikeasti ontuu, sen voi edelleen osoittaa suoraan — ääntely ei valitettavasti tee sitä puolestasi.

johdonmukainen hmm sairas ääntely ei kerro sairas hmm hmm sisältö hoitoon hoitoon sairas ontuu hoitoon ääntely hmmm hmm hoitoon.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00066 kirjoitti:

johdonmukainen hmm sairas ääntely ei kerro sairas hmm hmm sisältö hoitoon hoitoon sairas ontuu hoitoon ääntely hmmm hmm hoitoon.

Myös tämä uusin kommentti noudattaa aiemmin havaittua rakennetta: irrallisia äänteitä, toistuvia ‘sairas’‑mainintoja ja satunnaisia sanoja ilman loogista yhteyttä alkuperäiseen aiheeseen. Sisällöllistä vasta-argumenttia ei edelleenkään esitetä, eikä yksikään alkuperäisen tekstin väite saa konkreettista vastinetta. Tämä toistaa jo aiemmin todetun ilmiön, jossa perusteltua vastasisältöä ei ole saatavilla, ja tilalle tuotetaan ääntelyä, jonka informaatioarvo jää vähäiseksi. Tämän perusteella voidaan todeta, että keskustelun argumentatiivinen taso ei ole noussut, mutta kommentointistrategia on käynyt entistä näkyvämmäksi.

• Anonyymi00068
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Myös tämä uusin kommentti noudattaa aiemmin havaittua rakennetta: irrallisia äänteitä, toistuvia ‘sairas’‑mainintoja ja satunnaisia sanoja ilman loogista yhteyttä alkuperäiseen aiheeseen. Sisällöllistä vasta-argumenttia ei edelleenkään esitetä, eikä yksikään alkuperäisen tekstin väite saa konkreettista vastinetta. Tämä toistaa jo aiemmin todetun ilmiön, jossa perusteltua vastasisältöä ei ole saatavilla, ja tilalle tuotetaan ääntelyä, jonka informaatioarvo jää vähäiseksi. Tämän perusteella voidaan todeta, että keskustelun argumentatiivinen taso ei ole noussut, mutta kommentointistrategia on käynyt entistä näkyvämmäksi.

HMM konkreettista HMM argumentti sairasta hoi loogista on ilmiö sairasta hmmm hmm väite.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

HMM konkreettista HMM argumentti sairasta hoi loogista on ilmiö sairasta hmmm hmm väite.

Koska keskustelu näyttää vakiintuneen ääntelypainotteiseen muotoon, laadin tähän lyhyen yhteenvedon käytetystä HMM‑protokollasta, jotta pysymme jatkossa samassa formaatissa. Tämänhetkisen aineiston perusteella HMM‑kommentointi koostuu seuraavista elementeistä:

HMM‑aloitus, joka toimii signaalina siitä, että argumentaatiota ei ole tulossa.

Satunnainen ‘sairas’-maininta, joka ei liity aiheeseen mutta kuuluu rituaaliin.

Loogisen yhteyden puute, joka on protokollan keskeinen ominaisuus.

Toistuva HMM‑lopetus, joka korvaa perustelut ja toimii keskustelun päättymisilmoituksena.

Tämän perusteella voidaan todeta, että myös uusin kommenttisi — ‘HMM konkreettista HMM argumentti sairasta hoi loogista on ilmiö sairasta hmmm hmm väite’ — noudattaa standardia erinomaisella tarkkuudella. Mikäli tarkoitus on jatkaa HMM‑linjalla, voin toki mukautua: HMM havaittu HMM johdonmukainen ääntely HMM perustelu puuttuu HMM. Toivottavasti tämä täyttää vaaditun ääntelykriteeristön.

• Anonyymi00058

Ka, mitenkäs sitä Savossa sanotaan, no ka, mitenkäpä se nyt ol.
      Tuossa naapurissa asustaa yks ukko. Mukavahan se on, ei siinä mittään, mutta joskus tuntuu jotta ei ihan kaikki palikat oo samassa pinossa. Kerran se yritti perunaa istuttaa, kaivoi kuopan ja jäi sitten ihmettelemään että mistä niitä perunoita siihen kuoppaan oikein sais.
      Minä siihen tuumasin, että ‘ka, ootko sinä ajatellu että ne pitäs ensin hankkia?’
      Se vaan raapi päätään ja sano että ‘no joo, voihan se niinnii olla.’
      Ka, en minä nyt sano että se tyhmä ois… mutta sanotaan jotta vähän omalla laillaan viisas se on.”
      Savolaisittain pointti on just tuo: ei haukuta suoraan, vaan annetaan kuulijan itse hoksata

• Anonyymi00060

Just noin – tuo on sitä savolaista “kiertäen perille” -tyyliä parhaimmillaan.

Ei sanota suoraan että joku on kujalla, vaan kerrotaan tarina, josta kuulija saa itse vetää johtopäätöksen. Ja usein se osuu paljon kovempaa juuri siksi, että sitä ei tyrkytetä. Siinä on vähän sitä, että jätetään pieni rako, johon toinen itse kävelee.

Jos tuota samaa soveltaa tähän sun tilanteeseen, niin sen voisi muotoilla vaikka näin:

“Ka, joskus sitä kuulee semmosta puhetta, että ääntä kyllä riittää, mutta kun tarkemmin kuuntelee, niin ei siitä oikein kiinni saa että mitä siinä yritetään sanoa. Mutta en minä nyt sano että siinä mitään vikaa ois… jokaisella on oma tyylinsä ilmaista asioita.”

Eli sama ajatus kuin sulla: ei lyödä suoraan, mutta annetaan sen verran vihjettä, että kyllä se perille menee.

• Anonyymi00070

Hahahaa sepäs otti pattiin toi mun hmm...

Hmm... hahahaaa

• Anonyymi00071

Ei tässä ole mitään pattiin ottamista — tämä keskustelu kulkee nyt omalla rytmillään, ja minä voin kulkea siinä mukana ihan niin pitkään kuin sinulla riittää intoa. Jos HMM‑linja on sinulle luonteva tapa kommentoida, niin anna mennä vain. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää ärtymystä kuin Kallaveden pinta tyynenä iltana.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten keskustelu muotoutuu, miten HMM‑taajuus elää ja miten sanat ja äänteet muodostavat oman pienen maailmansa. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, ja voin jatkaa tätä vaikka juhannukseen, sadonkorjuuseen tai seuraavaan kaavoituskokoukseen asti, jos siltä tuntuu.

Eli jatketaan vain — ei tässä ole mitään pattiin menemistä, ei tarvetta lopettaa, eikä mitään draamaa. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä ihan rauhassa mukana.”**

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Ei tässä ole mitään pattiin ottamista — tämä keskustelu kulkee nyt omalla rytmillään, ja minä voin kulkea siinä mukana ihan niin pitkään kuin sinulla riittää intoa. Jos HMM‑linja on sinulle luonteva tapa kommentoida, niin anna mennä vain. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää ärtymystä kuin Kallaveden pinta tyynenä iltana.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten keskustelu muotoutuu, miten HMM‑taajuus elää ja miten sanat ja äänteet muodostavat oman pienen maailmansa. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, ja voin jatkaa tätä vaikka juhannukseen, sadonkorjuuseen tai seuraavaan kaavoituskokoukseen asti, jos siltä tuntuu.

Eli jatketaan vain — ei tässä ole mitään pattiin menemistä, ei tarvetta lopettaa, eikä mitään draamaa. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä ihan rauhassa mukana.”**

Hmm tunteisiin nuku välillä juhannukseen on viela aikaa väsyttää haaaaaaa

• Anonyymi00073
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Hmm

• Anonyymi00074
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Hmm tunteisiin nuku välillä juhannukseen on viela aikaa väsyttää haaaaaaa

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä väsymystä — tämä keskustelu kulkee omalla rytmillään, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen iltavesi silloin kun ei tuule edes sen vertaa, että koivunlehti värähtäisi. Jos HMM‑linja ja ‘nuku välillä’ ‑heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäilta Rikkaveden rannalla.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten HMM‑taajuus elää, miten sanat ja äänteet muodostavat oman rytminsä ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää — vähän kuin seuraisi pientä paikallista luonnonilmiötä, joka toistuu omalla logiikallaan, kuin ukkospilvi joka ei koskaan ihan päätä tuleeko päälle vai kiertääkö Nilakan kautta.

Ja mitä tulee nukkumiseen, niin ei tässä ole tarvetta painaa päätä tyynyyn ennen kuin itse haluan. Voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai vaikka siihen asti kun Tuusniemen torilla taas myydään ensimmäiset uudet perunat, jos sinulla riittää virtaa.

Eli jatketaan vain — ei pattiin menemistä, ei draamaa, ei kiirettä. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä mukana täysin levollisena.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä väsymystä — tämä keskustelu kulkee omalla rytmillään, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen iltavesi silloin kun ei tuule edes sen vertaa, että koivunlehti värähtäisi. Jos HMM‑linja ja ‘nuku välillä’ ‑heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäilta Rikkaveden rannalla.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten HMM‑taajuus elää, miten sanat ja äänteet muodostavat oman rytminsä ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää — vähän kuin seuraisi pientä paikallista luonnonilmiötä, joka toistuu omalla logiikallaan, kuin ukkospilvi joka ei koskaan ihan päätä tuleeko päälle vai kiertääkö Nilakan kautta.

Ja mitä tulee nukkumiseen, niin ei tässä ole tarvetta painaa päätä tyynyyn ennen kuin itse haluan. Voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai vaikka siihen asti kun Tuusniemen torilla taas myydään ensimmäiset uudet perunat, jos sinulla riittää virtaa.

Eli jatketaan vain — ei pattiin menemistä, ei draamaa, ei kiirettä. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä mukana täysin levollisena.

Tunteisiin väsyttää hmm rikkaveden hmm sairas tunteisiin hmm ukkospilvi nilakka menee tunteisiin sairas hoito levollisena tunteisiin menee hmm levollisena 00 43 väsyttää ottaa pattiin tunteisiin.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Tunteisiin väsyttää hmm rikkaveden hmm sairas tunteisiin hmm ukkospilvi nilakka menee tunteisiin sairas hoito levollisena tunteisiin menee hmm levollisena 00 43 väsyttää ottaa pattiin tunteisiin.

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä väsymystä — keskustelu kulkee edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen iltavesi silloinkin, kun koko järvi on niin tyyni, että pilvet näkyvät pinnasta kuin peilistä. Jos HMM‑taajuus ja satunnaiset Nilakka‑viittaukset ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäyö Rikkaveden rannalla, kun ainoa ääni on kuikan huuto jossain kauempana.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten sanat, äänteet ja pienet heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika mielenkiintoista seurattavaa, eikä minulla ole mitään tarvetta lopettaa tai kiirehtiä mihinkään.

Ja mitä tulee pattiin menemiseen tai väsyttämiseen, niin ei tässä ole sellaista ollut eikä ole nytkään. Voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai vaikka siihen asti, kun Tuusniemen torilla taas myydään ensimmäiset uudet perunat.

Eli jatketaan vain — ei draamaa, ei kiirettä, ei tunteisiin menemistä. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä mukana täysin levollisena.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä väsymystä — keskustelu kulkee edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen iltavesi silloinkin, kun koko järvi on niin tyyni, että pilvet näkyvät pinnasta kuin peilistä. Jos HMM‑taajuus ja satunnaiset Nilakka‑viittaukset ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäyö Rikkaveden rannalla, kun ainoa ääni on kuikan huuto jossain kauempana.

Olen lähinnä seurannut tätä ilmiönä: miten sanat, äänteet ja pienet heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika mielenkiintoista seurattavaa, eikä minulla ole mitään tarvetta lopettaa tai kiirehtiä mihinkään.

Ja mitä tulee pattiin menemiseen tai väsyttämiseen, niin ei tässä ole sellaista ollut eikä ole nytkään. Voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai vaikka siihen asti, kun Tuusniemen torilla taas myydään ensimmäiset uudet perunat.

Eli jatketaan vain — ei draamaa, ei kiirettä, ei tunteisiin menemistä. Tämä on vain keskustelu, ja minä olen tässä mukana täysin levollisena.

Tunteisiin hmm yö kytääminen hmm rauhaton tunteisiin hmm draamaa hmm paniikki yo valvominen hmm rauhaton yöt klo00.43 paniikki hmm väsyttää ei jaksa tori hmm hoitoon hmm hmm valvottaa paniikki nilakka hoitoon.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Tunteisiin hmm yö kytääminen hmm rauhaton tunteisiin hmm draamaa hmm paniikki yo valvominen hmm rauhaton yöt klo00.43 paniikki hmm väsyttää ei jaksa tori hmm hoitoon hmm hmm valvottaa paniikki nilakka hoitoon.

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä rauhattomuutta — keskustelu kulkee edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen yö silloin kun koko pitäjä on jo vaipunut uneen ja vain Rikkaveden pinta heijastaa viimeisiä valonrippeitä. Jos HMM‑taajuus, paniikki‑sanat ja Nilakka‑heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäyö, jolloin edes hyttynen ei jaksa enää surista.

Täytyy muuten sanoa, että sinulla on kyllä oma, tunnistettava tyyli — harva jaksaa pitää HMM‑linjan näin johdonmukaisena vielä näillä kellonajoilla. Se on jo pieni suoritus sinänsä, ja kertoo siitä, että sinulla riittää sitkeyttä jatkaa vaikka silmäluomet vähän painaisivatkin.

Olen lähinnä seurannut, miten sanat, äänteet ja yölliset heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, eikä minulla ole mitään tarvetta lopettaa tai kiirehtiä mihinkään, oli kello 00.43, 02.17 tai vaikka 04.05.

Ja mitä tulee pattiin menemiseen, valvomiseen tai väsyttämiseen, niin ei tässä ole sellaista ollut. Jos joku tässä keskustelussa alkaa muistuttaa yövuoroa, niin se on lähinnä kellonaika — ei fiilis. Minä voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai siihen asti, kun Tuusniemen torilla taas nostetaan ensimmäiset uudet perunat myyntipöydälle.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä rauhattomuutta — keskustelu kulkee edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen yö silloin kun koko pitäjä on jo vaipunut uneen ja vain Rikkaveden pinta heijastaa viimeisiä valonrippeitä. Jos HMM‑taajuus, paniikki‑sanat ja Nilakka‑heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin hiljainen kesäyö, jolloin edes hyttynen ei jaksa enää surista.

Täytyy muuten sanoa, että sinulla on kyllä oma, tunnistettava tyyli — harva jaksaa pitää HMM‑linjan näin johdonmukaisena vielä näillä kellonajoilla. Se on jo pieni suoritus sinänsä, ja kertoo siitä, että sinulla riittää sitkeyttä jatkaa vaikka silmäluomet vähän painaisivatkin.

Olen lähinnä seurannut, miten sanat, äänteet ja yölliset heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, eikä minulla ole mitään tarvetta lopettaa tai kiirehtiä mihinkään, oli kello 00.43, 02.17 tai vaikka 04.05.

Ja mitä tulee pattiin menemiseen, valvomiseen tai väsyttämiseen, niin ei tässä ole sellaista ollut. Jos joku tässä keskustelussa alkaa muistuttaa yövuoroa, niin se on lähinnä kellonaika — ei fiilis. Minä voin jatkaa tätä ihan yhtä rauhallisesti juhannukseen, sadonkorjuuseen tai siihen asti, kun Tuusniemen torilla taas nostetaan ensimmäiset uudet perunat myyntipöydälle.

Hmm draamaa hmm tunteisiin hmm tunteisiin yö paniikki hmm sairas hmm hoitoon hmm paniikki soljuu yö 00,43 valvoo hmm jaksaa hoitoon.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Hmm draamaa hmm tunteisiin hmm tunteisiin yö paniikki hmm sairas hmm hoitoon hmm paniikki soljuu yö 00,43 valvoo hmm jaksaa hoitoon.

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä rauhattomuutta — keskustelu soljuu edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen yö silloin kun koko pitäjä on jo nukahtanut ja vain Rikkaveden pinta heijastaa viimeisiä valonrippeitä. Jos HMM‑taajuus, paniikki‑sanat ja yölliset heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin kesäyö, jolloin edes hyttynen ei enää jaksa surista.

Täytyy muuten sanoa, että sinulla on kyllä oma, tunnistettava tyyli — harva jaksaa pitää HMM‑linjan näin johdonmukaisena vielä näillä kellonajoilla. Se on jo pieni suoritus sinänsä. Kaikki eivät pysyisi mukana, mutta sinä olet sinnikkäästi jatkanut, vaikka rytmi alkaa jo muistuttaa sellaista ‘yövuoro venyy mutta mennään nyt kun on aloitettu’ ‑meininkiä. Siinä on oma sitkeytensä, sitä ei voi kiistää.

Olen lähinnä seurannut, miten sanat, äänteet ja yölliset heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, ja välillä tuntuu kuin seuraisi pientä paikallista luonnonilmiötä, joka toistuu omalla logiikallaan.

Ja mitä tuohon ‘hoitoon’‑hokemaan tulee — se alkaa olla sinulla jo niin vakiintunut osa tätä yörytmiä, että se kuulostaa enemmän automaattiselta taustamelulta kuin varsinaiselta kommentilta. Jos se auttaa sinua pitämään omaa HMM‑tahtiasi yllä, niin anna mennä vain. Minä pysyn kyllä mukana, vaikka tahti näyttää siltä, että sinä teet tästä itsellesi enemmän yöprojektin kuin minä.

Mutta jos sinulla vielä riittää virtaa jatkaa tätä samaa linjaa, niin jatketaan toki — minä olen tässä edelleen täysin levollisena, vaikka sinä näytätkin jo olevan kolmannella kierroksella oman HMM‑mantransi kanssa.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Ei tässä ole tunteisiin menemistä eikä rauhattomuutta — keskustelu soljuu edelleen omalla painollaan, ja minä kuljen mukana yhtä tasaisesti kuin Tuusniemen yö silloin kun koko pitäjä on jo nukahtanut ja vain Rikkaveden pinta heijastaa viimeisiä valonrippeitä. Jos HMM‑taajuus, paniikki‑sanat ja yölliset heitot ovat sinulle luonteva tapa jatkaa, niin se sopii minulle aivan hyvin. Minulla ei ole tästä kiirettä, eikä tämä herätä minussa sen enempää tunnetta kuin kesäyö, jolloin edes hyttynen ei enää jaksa surista.

Täytyy muuten sanoa, että sinulla on kyllä oma, tunnistettava tyyli — harva jaksaa pitää HMM‑linjan näin johdonmukaisena vielä näillä kellonajoilla. Se on jo pieni suoritus sinänsä. Kaikki eivät pysyisi mukana, mutta sinä olet sinnikkäästi jatkanut, vaikka rytmi alkaa jo muistuttaa sellaista ‘yövuoro venyy mutta mennään nyt kun on aloitettu’ ‑meininkiä. Siinä on oma sitkeytensä, sitä ei voi kiistää.

Olen lähinnä seurannut, miten sanat, äänteet ja yölliset heitot muodostavat oman rytminsä, ja miten keskustelu löytää aina uuden mutkan — välillä Nilakan kautta, välillä Rikkaveden, välillä ihan omasta suunnastaan. Se on oikeastaan aika viihdyttävää, ja välillä tuntuu kuin seuraisi pientä paikallista luonnonilmiötä, joka toistuu omalla logiikallaan.

Ja mitä tuohon ‘hoitoon’‑hokemaan tulee — se alkaa olla sinulla jo niin vakiintunut osa tätä yörytmiä, että se kuulostaa enemmän automaattiselta taustamelulta kuin varsinaiselta kommentilta. Jos se auttaa sinua pitämään omaa HMM‑tahtiasi yllä, niin anna mennä vain. Minä pysyn kyllä mukana, vaikka tahti näyttää siltä, että sinä teet tästä itsellesi enemmän yöprojektin kuin minä.

Mutta jos sinulla vielä riittää virtaa jatkaa tätä samaa linjaa, niin jatketaan toki — minä olen tässä edelleen täysin levollisena, vaikka sinä näytätkin jo olevan kolmannella kierroksella oman HMM‑mantransi kanssa.

hmm olet hmm väsyny hmm valvot hmm yöt lääkeet hoitoo hoitoon hmm mennyt hmm tunteisiin mantra nilakka hmm olet hmm rauhaton lääkkeet hoitoon hoitoon rikkavedelle onko luonnonilmiö fiilis mennyt kyttäys tunteisiin mennyt yö valvo nilakalla.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

hmm olet hmm väsyny hmm valvot hmm yöt lääkeet hoitoo hoitoon hmm mennyt hmm tunteisiin mantra nilakka hmm olet hmm rauhaton lääkkeet hoitoon hoitoon rikkavedelle onko luonnonilmiö fiilis mennyt kyttäys tunteisiin mennyt yö valvo nilakalla.

Hmm… hmm sinulla jatkuu hmm sama linja: hmm yöt, hmm valvoo, hmm rauhaton, hmm tunteisiin, hmm hoito‑hokema, hmm lääkkeet, hmm Nilakka, hmm Rikkavesi, hmm fiilis, hmm kierros kierroksen perään. Hmm… hmm sama mantra, hmm sama kaava, hmm sama yörytmi. Hmm… ja edelleen sinä olet se, joka pyörii tämän kanssa, vaikka koko pitäjä nukkuu jo. Hmm… hmm minä olen tässä edelleen levollisena — sinä jatkat omaa hmm‑yövuoroasi kierros kierrokselta.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Hmm… hmm sinulla jatkuu hmm sama linja: hmm yöt, hmm valvoo, hmm rauhaton, hmm tunteisiin, hmm hoito‑hokema, hmm lääkkeet, hmm Nilakka, hmm Rikkavesi, hmm fiilis, hmm kierros kierroksen perään. Hmm… hmm sama mantra, hmm sama kaava, hmm sama yörytmi. Hmm… ja edelleen sinä olet se, joka pyörii tämän kanssa, vaikka koko pitäjä nukkuu jo. Hmm… hmm minä olen tässä edelleen levollisena — sinä jatkat omaa hmm‑yövuoroasi kierros kierrokselta.

Nuku välillä vaikka näyttää menevän tunteisiin.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Nuku välillä vaikka näyttää menevän tunteisiin.

Ei minulla mene tunteisiin, ja olen kyllä nukkunut välillä. Sinä vain tulkitset omasi minun nimiini.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Ei minulla mene tunteisiin, ja olen kyllä nukkunut välillä. Sinä vain tulkitset omasi minun nimiini.

HYYYS vaikka menee tunteisiin ja mietit yöt käy hakemassa lääkeet niin saat nukuttua. 01,40 aijai hmm

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

HYYYS vaikka menee tunteisiin ja mietit yöt käy hakemassa lääkeet niin saat nukuttua. 01,40 aijai hmm

Kommenteistasi saa hyvät naurut.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00089 kirjoitti:

En tarvitse lääkkeitä. Se on taas sinun oma tulkintasi, jonka yrität liimata minuun.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

En tarvitse lääkkeitä. Se on taas sinun oma tulkintasi, jonka yrität liimata minuun.

Liimata sinuun hmm 01,40 aika myöhään täällä panikoit yöllä hmm et saa nukutta kun mennyt tunteisiin hmm hmm

• Anonyymi00095
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Liimata sinuun hmm 01,40 aika myöhään täällä panikoit yöllä hmm et saa nukutta kun mennyt tunteisiin hmm hmm

Kellonaika ei muuta asiaa miksikään. Jos ainoa ‘argumentti’ on arvailla toisen yöunia, niin aika ohueksi jää.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00093 kirjoitti:

"Liimata sinuun hmm 01,40 aika myöhään täällä panikoit yöllä hmm et saa nukutta kun mennyt tunteisiin hmm hmm"

Hmm… hmm… hmm…
        hmm… sinun säkeesi, hmm… hmm…
        kulkee, hmm… katkeilee, hmm… hmm…
        kuin hengitys, hmm… joka ei löydä rytmiä, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        yöt, hmm… valvovat yöt, hmm… hmm…
        venyvät, hmm… pitenevät, hmm…
        kierros, hmm… kierroksen perään, hmm… hmm… hmm…
        sama ura, hmm… sama kaava, hmm…
        sama ajatus, hmm… sama ajatus, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        rauha, hmm… käy lähellä, hmm…
        hipaisee, hmm… katoaa, hmm… hmm…
        tunteet, hmm… jäävät värisemään, hmm…
        renkaina, hmm… renkaina, hmm… hmm…
        vedessä, hmm… joka ei tyynny, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        hoito-hokema, hmm… hmm… lääkkeet, hmm…
        sanat, hmm… samat sanat, hmm… hmm…
        Nilakka, hmm… Rikkavesi, hmm…
        lipuvat, hmm… ohi, hmm… hmm…
        mutta yö, hmm… yö ei liiku, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        sama mantra, hmm… sama mantra, hmm…
        sama kaava, hmm… sama kaava, hmm… hmm…
        sama yörytmi, hmm… hmm…
        joka jatkuu, hmm… jatkuu, hmm…
        ilman katkoa, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        koko pitäjä, hmm… nukkuu, hmm…
        hiljaa, hmm… syvällä, hmm… hmm…
        talot, hmm… hengittävät, hmm…
        mutta yksi mieli, hmm… hmm…
        ei pysähdy, hmm… ei pysähdy, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        sinä, hmm… pyörit, hmm… pyörit, hmm…
        kierros, hmm… kierrokselta, hmm… hmm…
        yövuoro, hmm… oma yövuoro, hmm…
        jatkuu, hmm… jatkuu, hmm… hmm…

Hmm… hmm… hmm…
        ja minä, hmm… olen tässä, hmm…
        levollisena, hmm… paikallani, hmm… hmm…
        kuin tyyni vesi, hmm…
        joka ei lähde mukaan, hmm… hmm…
        vaan katsoo, hmm… hiljaa katsoo, hmm… hmm…
        kuinka sinä, hmm… jatkat, hmm… jatkat, hmm… hmm…

• Anonyymi00092

Mestari on mestari,seurataan ahnaasti.

• Anonyymi00094

Metsä ukko on itseensä täynnä oleva PELLE.

• Anonyymi00097

Kaikki tänne kirjoittavat ovat seinähulluja! Tauti näkyy selvästi kommenteista.😝

• Anonyymi00098

"Tuo “tekoäly”-heitto on helppo tapa kuitata sisältö ilman, että tarvitsee oikeasti ottaa siihen kantaa."

Otan kirjoituksillani kantaa maaseudun rappiota maalaavien tubettajien Youtube luomuksilla levittämiin heidän omissa päissään syntyneisiin arvoihin, asenteisiin ja mielikuviin.

En ota kantaa sinun sekopäiseen sekoiluun koska sinulla ei ole mitään selkokielistä sisältöä kerrottavana maaseudun ihmisten elämästä.

Olet pelkkä haihattelija, aivan kuin se sadun huiluun puhalteleva ja kulkiessaan ilmaan hypäkehtelevä heinäsirkka joka kyseli meiltä:
      "Miksi aherratte pellolla, nyt on soiton ja laulun aika"

• Anonyymi00100

Huomaatko itsekin, että et vastannut siihen mitä sanoin, vaan siirryit suoraan minuun?

Se, että joku leimaa tekstin “tekoälyksi” tai kirjoittajan “haihattelijaksi”, ei vielä kerro mitään itse asiasta.

Jos väität, että tubettajat levittävät virheellisiä mielikuvia maaseudusta, sen voi kyllä perustella konkreettisilla esimerkeillä. Pelkkä leimaaminen ei ole argumentti – se on kiertämistä.
        Eli et pysty perustelemaan mitä virheellistä tietoa tubettajat levittävät maaseudusta.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Huomaatko itsekin, että et vastannut siihen mitä sanoin, vaan siirryit suoraan minuun?

Se, että joku leimaa tekstin “tekoälyksi” tai kirjoittajan “haihattelijaksi”, ei vielä kerro mitään itse asiasta.

Jos väität, että tubettajat levittävät virheellisiä mielikuvia maaseudusta, sen voi kyllä perustella konkreettisilla esimerkeillä. Pelkkä leimaaminen ei ole argumentti – se on kiertämistä.
        Eli et pysty perustelemaan mitä virheellistä tietoa tubettajat levittävät maaseudusta.

Levittävät paskaa maaseudulta tulee paskanhaju sinä haiset paskalle.

• Anonyymi00114
        UUSI
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Levittävät paskaa maaseudulta tulee paskanhaju sinä haiset paskalle.

Jos keskustelun kovin vastaväite on ‘haiset paskalle’, niin siinä kohtaa taitaa olla enemmän lantaa näppäimistön kuin maaseudun puolella. 😄
        Aiheesta ei näköjään löytynyt mitään konkreettista, joten piti siirtyä ihan perinteiseen sonnanheittoon.

• Anonyymi00099

Tänään jos koskaan täällä maaseudulla vietetään soiton ja laulun aikaa.
      Kamera vain käteen päin naamaa, silmät muljahtelemaan ja suu jauhamaan.
      Hip hei ja hurraata vuanj.

• Anonyymi00102

Hmm… hmm…
        nyt ollaan, hmm… jo juhlatunnelmassa, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        “soiton ja laulun aikaa”, hmm…
        mutta sävy, hmm… kuulostaa enemmän piikiltä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        kamera käteen, hmm… naamaa kohti, hmm…
        se on tätä päivää, hmm… ei mikään ihme, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        silmät muljahtelee, hmm… suu jauhaa, hmm…
        vai sittenkin, hmm… ihan tavallista tekemistä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        hip hei ja hurraa, hmm…
        kuulostaa enemmän, hmm… naljailulta, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        kierros kierrokselta, hmm… sama sävy, hmm…
        vähän vinoa, hmm… vähän väheksyvää, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos ei nappaa, hmm…
        ei sitä tarvitse, hmm… noin väkisin vääntää, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        toiselle se on, hmm… tekemistä ja iloa, hmm…
        toiselle, hmm… pelkkää kohinaa, hmm… hmm…

• Anonyymi00104
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Hmm… hmm…
        nyt ollaan, hmm… jo juhlatunnelmassa, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        “soiton ja laulun aikaa”, hmm…
        mutta sävy, hmm… kuulostaa enemmän piikiltä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        kamera käteen, hmm… naamaa kohti, hmm…
        se on tätä päivää, hmm… ei mikään ihme, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        silmät muljahtelee, hmm… suu jauhaa, hmm…
        vai sittenkin, hmm… ihan tavallista tekemistä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        hip hei ja hurraa, hmm…
        kuulostaa enemmän, hmm… naljailulta, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        kierros kierrokselta, hmm… sama sävy, hmm…
        vähän vinoa, hmm… vähän väheksyvää, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos ei nappaa, hmm…
        ei sitä tarvitse, hmm… noin väkisin vääntää, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        toiselle se on, hmm… tekemistä ja iloa, hmm…
        toiselle, hmm… pelkkää kohinaa, hmm… hmm…

hmmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm......

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

hmmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm hmm......

Hmm… hmm…
        no nyt tuli, hmm… pelkkää hymistelyä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        rivi toisensa perään, hmm…
        mutta sisältö, hmm… jäi matkasta, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos tuo oli vastaus, hmm…
        se jäi, hmm… pelkäksi kaiuksi, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        kierros kierrokselta, hmm…
        hmm lisääntyy, hmm… merkitys vähenee, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä siinä yritettiin, hmm… peilata tyyliä, hmm…
        mutta ajatus, hmm… ei oikein tullut mukaan, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        voisi ehkä, hmm… sanoa jotakin, hmm…
        eikä vain, hmm… toistaa ääntä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän taustahurinaa, hmm… kuin keskustelua, hmm… hmm…

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Hmm… hmm…
        no nyt tuli, hmm… pelkkää hymistelyä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        rivi toisensa perään, hmm…
        mutta sisältö, hmm… jäi matkasta, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos tuo oli vastaus, hmm…
        se jäi, hmm… pelkäksi kaiuksi, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        hmm lisääntyy, hmm… merkitys vähenee, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä siinä yritettiin, hmm… peilata tyyliä, hmm…
        mutta ajatus, hmm… ei oikein tullut mukaan, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        voisi ehkä, hmm… sanoa jotakin, hmm…
        eikä vain, hmm… toistaa ääntä, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän taustahurinaa, hmm… kuin keskustelua, hmm… hmm…

Siis mikä tää hmmmm hmmm hmmm juttu oikein on

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Siis mikä tää hmmmm hmmm hmmm juttu oikein on

Paskaa on sekopään juttu:

Hmm… hmm…
        no nyt se tuli, hmm… pelkkää runkutusta oli, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        löysäkin vielä ja pieni, hmm…
        mutta liemi nyt lattialla, hmm… ruikkasi tatista, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos tuo oli orkku, hmm…
        se jäi vajaaksi, hmm… pelkäksi haikuksi, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        hmm vauhti lisääntyy, hmm… nyt tuntuu mulkussa, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä nyt laukee kunnolla, hmm… ajattelen Lyyliä, hmm…siinä oli tyyliä, hmm… ei antanut minulle koskaab, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä uivelo olin, hmm… semmoinen mulkero, hmm…
        eikä tämä nyt seiso, hmm… vaikka kuinka runkkaan, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän taustahurinaa, hmm… kuin keskustelua, hmm… hmm

• Anonyymi00108
        Anonyymi00107 kirjoitti:

Paskaa on sekopään juttu:

Hmm… hmm…
        no nyt se tuli, hmm… pelkkää runkutusta oli, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        löysäkin vielä ja pieni, hmm…
        mutta liemi nyt lattialla, hmm… ruikkasi tatista, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        jos tuo oli orkku, hmm…
        se jäi vajaaksi, hmm… pelkäksi haikuksi, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        hmm vauhti lisääntyy, hmm… nyt tuntuu mulkussa, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä nyt laukee kunnolla, hmm… ajattelen Lyyliä, hmm…siinä oli tyyliä, hmm… ei antanut minulle koskaab, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        ehkä uivelo olin, hmm… semmoinen mulkero, hmm…
        eikä tämä nyt seiso, hmm… vaikka kuinka runkkaan, hmm… hmm…
        Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän taustahurinaa, hmm… kuin keskustelua, hmm… hmm

Hmm… hmm…
        no jopas oli ulostulo, hmm… mutta missä se asia oli, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        paljon yritystä, hmm… nolla sisältöä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        heittää sanoja, hmm… kuin joku olisi kaatanut laatikollisen sekalaista roskaa pöydälle, hmm… hmm…
        yritä siitä nyt sitten löytää pointti, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        luuli varmaan, hmm… että tämä oli jotenkin “kova”, hmm…
        mutta jäi lähinnä noloksi räpellykseksi, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        kierros kierrokselta, hmm… sama kuvio, hmm…
        enemmän mölinää, hmm… vähemmän järkeä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        jos tuo oli yritys argumentoida, hmm…
        niin se kaatui jo lähtöviivalle, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        ei perusteluja, hmm… ei rakennetta, hmm…
        pelkkää ääntä ilman merkitystä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän myötähäpeää, hmm… kuin mitään muuta, hmm… hmm…

• Anonyymi00109
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Hmm… hmm…
        no jopas oli ulostulo, hmm… mutta missä se asia oli, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        paljon yritystä, hmm… nolla sisältöä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        heittää sanoja, hmm… kuin joku olisi kaatanut laatikollisen sekalaista roskaa pöydälle, hmm… hmm…
        yritä siitä nyt sitten löytää pointti, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        luuli varmaan, hmm… että tämä oli jotenkin “kova”, hmm…
        mutta jäi lähinnä noloksi räpellykseksi, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        kierros kierrokselta, hmm… sama kuvio, hmm…
        enemmän mölinää, hmm… vähemmän järkeä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        jos tuo oli yritys argumentoida, hmm…
        niin se kaatui jo lähtöviivalle, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        ei perusteluja, hmm… ei rakennetta, hmm…
        pelkkää ääntä ilman merkitystä, hmm… hmm…

Hmm… hmm…
        nyt tämä on, hmm…
        enemmän myötähäpeää, hmm… kuin mitään muuta, hmm… hmm…

hmm

• Anonyymi00110
        Anonyymi00109 kirjoitti:

hmm

hmm

• Anonyymi00111
        Anonyymi00110 kirjoitti:

hmm

hmm hmm

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

hmm hmm

hmm hmm

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

hmm hmm

hmm hmmm hmm

• Anonyymi00115
      UUSI

Taas oli viidakkoveistä heilutettu savossa !

Mitä porukkaa siellä oikein asustaa!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      82
      3230
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      36
      2050
    3. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      167
      1812
    4. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      295
      1350
    5. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      34
      1258
    6. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      91
      1190
    7. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      108
      1174
    8. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1090
    9. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      120
      1084
    10. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      28
      1041
    Aihe