1. Olin lentänyt Manilasta Honoluluun, ylittänyt päivämäärä-rajan ja oloni oli hieman sekava.
Tullivirkailija kysyi että onko minulla mukanani hedelmiä; esim. appelsiineja?
Siis veisinkö appelsiineja Hawajille? Nauroin ääneen, virkailija närkästyi ja jouduin purkamaan laukkuni sisällöt. Tapahtumaa seurasi aseistettu vartija.
2. Olimme tulossa tyttärieni kanssa Bangkokista Helsinkiin ja välilasku oli Hampurissa. Olin ostanut nuorimmalle likalle 3 voimakasta kumiritsaa jotka tämä oli pakannut käsimatkatavaroihinsa.
Ne havaittiin ja todettiin jopa terrorismiin soveltuviksi välineiksi.
Nauroin ja 2 aseellistettua poliisia uhkasi pidätyksellä. Pidin lättyni kiinni mutta ritsat meni...
3. Olin menossa taistelutoverini kanssa rotaatiolomalle Kairoon.
Meillä ei ollut perinteisiä passeja vaan YK:n "diplomaattipassit" joiden pitäisi oikeuttaa maahantulon kaikkiin maailman maihin ilman kyselyjä.
Koska niissä oli leimat Israelista niin meidät raudoitettiin ja suljettiin kanahäkkiin jossa olimme kaksi tuntia.
Sen jälkeen tuli juttusille Egyptin armeijan majuri joka pyyteli anteeksi ja toivotteli hyvää lomaa.
4. Olin tulossa Bangkokista ja Helsingin tulli poimi minut jonosta tarkastukseen.
Kohtelias ja söpö naisvirkailija pyöritteli laukusta löytynyttä alumiinista pesäpallomailaa ja kysyi että mikä tämä on?
Vastasin rehellisesti että se on maila jolla lyödään palloa.
Kiitin onneani koska sisään ei katsonut. Mailan pää oli auki kierrettävä ja olin tunkenut sisälle n. 20 grammaa höpöheinää.
Eihän tuosta kärystä nyt linnaan olisi joutunut mutta mojovat sakot siitä olisi saanut.
Pelottavia hetkiä eri maiden lentoasemien tulleissa.
26
333
Vastaukset
Yki jutska vielä.
5. Ostin taannoin Tallinnasta 48 (?) kartonkia Marlboro- savukkeita.
Pakkasin ne putkikassiini joka täyttyi sopivasti.
Lähtöpäässä Tallinnan tulli otti minut tiskille ja sanoi ettei heidän lainsäädäntönsä aseta rajoitteita savukkeiden maasta viennille.
Pojat sanoivat että heillä on kuitenkin toimivat yhteydet Suomen tulliviranomaisten kanssa.
Tuumasin että pa+kaa höpisevät ja totta se olikin.
Minua ei tullattu Helsingin tullissa.6. Havannaan saavuimme ystäväni Paven kanssa keskellä yötä johonkin aikaan.
Tullissa ei ollut yhtäkään ukkelia duunissa.
Olimme myös varanneet taxikyydin lentokentältä hotelliimme. Sellaista ei koskaan näkynyt.7. Bangkokin lentoasemalla olen vieraillut 2x30 kertaa noin suurin piirtein.
Tulli ei ole koskaan puuttunut menemisiini tai tulemisiini.
Olen heidän mielestään vain pöljä turisti joka tuo maahan rahaa.
Siinä ovat kyllä aivan oikeassa.ViktorAtaman kirjoitti:
7. Bangkokin lentoasemalla olen vieraillut 2x30 kertaa noin suurin piirtein.
Tulli ei ole koskaan puuttunut menemisiini tai tulemisiini.
Olen heidän mielestään vain pöljä turisti joka tuo maahan rahaa.
Siinä ovat kyllä aivan oikeassa.8. Intiassa olen vieraillut 3 x.
Ekalla kerralla Delhissä kirjoittivat passini takalehdille kultaisen kaulaketjuni painon, Rolex- kelloni ja kamerani merkin.
Tähdensivät etten saanut myydä näitä Intiassa ja tulisivat sen tarkastamaan.
Lähtöhetkellä kukaan ei näistä kysellyt yhtään mitään.
- Anonyymi00001
Aikamoisia seikkailuja, onneksi ei ole sattunut mitään👍
- Anonyymi00002
Noita hedelmiä tutkitaan muuallakin, Amerikan tapauksessa ihan myös maan sisällä esim. Kaliforniaan mennessä autolla tai lentäen.
Autoillessa Nevadasta Kaliforniaan ne ei jokaista autoa syynää, tien varrella on isot kyltit, ja kaiketi poimivat epäilyttävimmän näköiset ajelijat satunnaiseen syyniin.
Sinne ei saisi viedä tiettyjä tuoreita hedelmiä/vihanneksia, koittavat estää tuholaisten leviämistä.
Australia ja Uusi Seelanti myös varsin rajusti kontrolloi mitä maahan saa tuota tullessaan, ja rangaistukset on varsin kovia jos noita koittaa kiertää. Jälleen syynä on taudit ja tuholaiset, joiden maahantuloa koitetaan estää kaikin keinoin. Kaikki matkatavarat skannataan, keinoja saada jotain salaa läpi ei juuri liene; laukkuja haistelee myös lauma koiria.
Lennoilla ennen laskua lentoemot kävelee matkustamon läpi sumuttaen jotain myrkkyä kaikkien päälle.
Mulla oli aikanaan pitkä tukka ja lähes poikkeuksetta lentokentillä aina otettiin tutkittavaksi onko mulla huumeita; koskaan ei tietenkään ollut. Räjähteiden jäämien olemassaoloa myös jonkun kerran tutkittiin.
Muinoin 90 luvulla mulla oli aina taskussa pari kääntöveistä, niitä sai turvatarkastuksissa esitellä, mutta ei niistä sen kummempaa koskaan tullut. Kerran mukana oli myös matkaa edeltäneestä ammuskelusta taskuun jäänyt ammus (pidin sitä onnenkaluna) jota onneksi ei löytynyt, siitä olisi saattanut tulla hieman huutoa.
Kerran amerikkaan mennessä myös jouduin isompaan kuulusteluun kun epäilivät että olen sinne menossa laittomasti opiskelemaan kun totesin että olen menossa sinne tapaamaan ihmisiä joita tunnen internetistä (tää oli aikana kun tullivirkailija ei varmaankaan tiennyt mikä se edes on; aika oli 90 luvun alkupuolta), taluuttivat johonkin takahuoneeseen missä kuulustelua kesti puolisen tuntia kunnes luovuttivat; toisella kertaa olivat edellisen matkan lopuksi unohtaneet poistaa passista sen vihreän (vai olisko ollut vaalean sininen?) niitatun maahantulokortin, joka siis oli vielä passissa kiinni seuraavalla matkalla noin vuotta myöhemmin vaikka se aina pitäisi luovuttaa maasta poistuessa (lentofirman pitäisi se poistaa checkin:ssä). Hetken arpoivat jotain, olisinko ollut systeemissä vielä "maassaolevana" ts. listattu laittomasti maassaolevaksi, mutta koska tulin maahan Euroopan lennolla päättelivät etten voi olla ollut kahdessa paikassa yhtä aikaa ja pääsin maahan...
Nykyisinhän tuollaisista tulisi se ICE varmasti tutuksi; siksipä sinne en enää toistaiseksi edes mieti matkustavani.
Tuon pitkän tukan takia kaupungeilla kävellessä turistit tuli aina kyseleen suunnistusohjeita, näytin varmaankin riittävän paikalliselta. Huumeitakin usein joku koitti myydä. - Anonyymi00003
Tällaisia mielikuvitusmatkoja tällä kertaa eläkkeellä ollut naisista kokematon pappa sitten keksi, onhan tuo aika surullista.
Yksi hauska rajanylitys vielä. Se tapahtui Thaimaasta KINGDOM OF CAMBODIAAN.
Tarkastin maan nimen vanhan passini viisumilisäkkeestä.
Meillähän tuon maan nimi kirjoitetaan miten sattuu alkaen Kambuzeasta.. 🤣
Asustelimme ystäväni Paven kanssa Pattayalla Maken hotellissa. Huoneen hinta oli silloin 400 bahtia eli n. 15 € /vrk sisältäen kaiken tarvittavan.
Saimme päähämme lähteä muutamaksi päiväksi naapurimaan Sihanoukvilleen.
Tilaus kävi näppärästi koska Makella oli myös matkatoimisto.
Rajan toisella puolella oli pikku koppi ulkoilmassa ja 2 univormupukuista äijää.
Antoivat täytettäväksi molemmille maahantulokaavakkeet.
Ympärillä parveili iloisia pikkupoikia jotka tarjoutuivat täyttämään kaavakkeet.
Annoimme heille passimme ja kaavakkeet täyttyivät.
Mummeli ilmestyi jostakin myymään kylmää kaljaa.
Tulliaseman pääpomo asettui riippukeinuunsa ja otti vastaan tarjoamamme oluen.
Passit ja läpyskät leimattiin ja muutamat dollarit vaihtoivat omistajaa.
Make oli neuvonut meitä varaamaan mukaan tukun yhden dollarin seteleitä. Sanoi että ne avaavat monia ovia.- Anonyymi00004
Kalisivatko ne kamputsealaiset kovastikin?
Anonyymi00004 kirjoitti:
Kalisivatko ne kamputsealaiset kovastikin?
Kiitoksia toki kysymästä.
Kylmyydestä ei tuolla kalise kukaan. Päivälämpötilat huitelevat ympäri vuoden yli 30:n asteen.
Hotellimme oli tosi hieno rantahotelli joka todellakin kolisi tyhjyyttään. Upealla hiekkarannallakaan ei ollut ketään.
Istuimme Paven kanssa tyhjässä allasbaarissa ja hän sanoi että olisi kivaa jos saisi tänne pari neitokaista juttuseuraksi.
Painuin heti hotellin ovilla lorvivan pikkolo-pojan juttusille ja esitin toiveeni kymmenen dollarin setelillä tehostettuna.
Tämä kumarteli tovin ja höpötteli 15 minuutista.
Ja toden totta!
Jo kohta 2 söpöä tyttöä tuli juttuseuraksemme.
Silloin ei ollut Suomessa vielä voimassa lakia joka olisi estänyt mahdollisen ihmisuhrikaupan uhrin kanssa höpöttelyt.
Cambodiassa saa edelleenkin höpötellä laillisesti aivan kenen kanssa tahansa. ..😊😂💕ViktorAtaman kirjoitti:
Kiitoksia toki kysymästä.
Kylmyydestä ei tuolla kalise kukaan. Päivälämpötilat huitelevat ympäri vuoden yli 30:n asteen.
Hotellimme oli tosi hieno rantahotelli joka todellakin kolisi tyhjyyttään. Upealla hiekkarannallakaan ei ollut ketään.
Istuimme Paven kanssa tyhjässä allasbaarissa ja hän sanoi että olisi kivaa jos saisi tänne pari neitokaista juttuseuraksi.
Painuin heti hotellin ovilla lorvivan pikkolo-pojan juttusille ja esitin toiveeni kymmenen dollarin setelillä tehostettuna.
Tämä kumarteli tovin ja höpötteli 15 minuutista.
Ja toden totta!
Jo kohta 2 söpöä tyttöä tuli juttuseuraksemme.
Silloin ei ollut Suomessa vielä voimassa lakia joka olisi estänyt mahdollisen ihmisuhrikaupan uhrin kanssa höpöttelyt.
Cambodiassa saa edelleenkin höpötellä laillisesti aivan kenen kanssa tahansa. ..😊😂💕Lisäys vielä edelliseen.
Eihän nuo tyttöset puhuneet kuin omaa kieltään joka lienee jotain khmeriä?
Eivät viinaakaan halunneet juoda vaan pillillä söpösti limppareitaan lurpsuttelivat.
Vasta Suomessa luin kauhukseni että tämä maa onkin autoritaarinen kommunistinen diktatuuri...!
Kovin hymyileväistä ja ystävällistä väkeä oli kuitenkin kaikkialla huolimatta julmista sorron kahleista joita joutuvat kantamaan.... ❤️- Anonyymi00005
Oliko tuo "Pave" Pattayan tyttöpoika ? Ihan muuten vaan kyselen utelias kun olen noista korsettiin pukeutuvista huulipunapoikuleista. Eiku siis naapurini on huulupunapojista kiinnostunut.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Oliko tuo "Pave" Pattayan tyttöpoika ? Ihan muuten vaan kyselen utelias kun olen noista korsettiin pukeutuvista huulipunapoikuleista. Eiku siis naapurini on huulupunapojista kiinnostunut.
Typerys.
Itse en ole matkustellut kuin vaan Euroopan sisällä mutta olen saanut lentokoneessa kuitenkin todistaa kauniita näkymiä litteänmaailmamme yläpuolella. Saksan yläpuolella on jo erikoista lentää kun kaikkialla on asutusta eikä metsää ole lainkaan. Helsinki Vantaa tuntuu hiljaiselta maalaisia lentokentältä kun palaa euroopasta suomeen.
Eipä taida Saksassa olla enää paljoakaan puita pystyssä?
Ainoat jäljellä olevat ovat vuorien rinteillä minne metsäkoneet eivät pääse mylläämään.
Vähiin käyvät jo Suomenkin metsät koska tuonti Venäjältä on ehtynyt kokonaan.
Ja kaikki pitkien lentomatkojen kapteenit tietävät tasan tarkkaan että Maa on litteä.
Heidän suunsa on vain tukittu potkujen pelossa... 😒🤣ViktorAtaman kirjoitti:
Eipä taida Saksassa olla enää paljoakaan puita pystyssä?
Ainoat jäljellä olevat ovat vuorien rinteillä minne metsäkoneet eivät pääse mylläämään.
Vähiin käyvät jo Suomenkin metsät koska tuonti Venäjältä on ehtynyt kokonaan.
Ja kaikki pitkien lentomatkojen kapteenit tietävät tasan tarkkaan että Maa on litteä.
Heidän suunsa on vain tukittu potkujen pelossa... 😒🤣Suomi osti muuten puuta Venäjältä v. 2021 yht. 9 miljoonaa kuutiometriä.
Ajatelkaapas sitä halkopinoina.
Nyt se on korvattu kotomaan hakkuilla.- Anonyymi00009
ViktorAtaman kirjoitti:
Suomi osti muuten puuta Venäjältä v. 2021 yht. 9 miljoonaa kuutiometriä.
Ajatelkaapas sitä halkopinoina.
Nyt se on korvattu kotomaan hakkuilla.Jostain syystä kuitenkin Google Maps näyttää Suomeen vielä metsiä.
Varsin paljon metsiä.
Mutta koska se saha- ja paperiduunari Suomessa ei suostu tekemään työtään halvalla niin eipä sitä puuta siellä enää entiseen malliin edes kulu; tehtaat menee kiinni.
Eikös sinne kannattaisi tuoda jostain banaanimaasta väkeä joille jätetään kertomatta paikalliset palkkaoikeudet. Se että niille maksaisi edes kotimaahansa verrattuna kaksinkertaista palkkaa, ts. euron tunnilta, niin olisivat tyytyväisiä.
Tehtaan toki tuossa tilanteessa kannattaa pitää pojat "pimennossa" ja tarjota Joviaalina sekä asunnot että ruoat ja juomat (etenkin juomia) etteivät vaan pääse valtaväestön sekaan kuulemaan totuuksia tai näkemään hintoja.
- Anonyymi00007
Espanja on paska maa. 80-luvulla konepistoolimiehet kentillä, myös pankeissa. Baskiterroristien varalle. En nähnyt koskaan terroristeja, mutta olihan se nyt paska maa sittenkin.
- Anonyymi00008
Et tietenkään nähnyt terroristeja. Sen takia ne konepistoolimiehet siellä ovat.
- Anonyymi00011
Lontoossa oli tossa 90 luvun lopulla kanssa konepistoolisedät terminaalissa ainakin yhtenä vuotena, olisko ollut 1996 tai 1998.
En enää muista miksi. - Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
Et tietenkään nähnyt terroristeja. Sen takia ne konepistoolimiehet siellä ovat.
Israelissapa Suomalaiset turistitkin pääsi Terojen tähtäimee ainakin vielä 80 luvulla.
Siitä oli ihan uutisissa.
- Anonyymi00010
Tuosta lentäjistä joiden suu tukittu, toiseen ketjuun missä valehtelit saman asian linkkasin yhden lentäjän kanavaa.
Mäkin katoin yhden linkin missä lentäjät sano että Maa on litteä eikä niiden ole tarvinnut nostaa eikä laskea koneiden nokkaa matkan varrella piiruakaan.
Ihan ovat selvinneet autopilotilla joka pitää lentokoneen täsmälleen vaakalennossa... 😊😂💕- Anonyymi00014
ViktorAtaman kirjoitti:
Mäkin katoin yhden linkin missä lentäjät sano että Maa on litteä eikä niiden ole tarvinnut nostaa eikä laskea koneiden nokkaa matkan varrella piiruakaan.
Ihan ovat selvinneet autopilotilla joka pitää lentokoneen täsmälleen vaakalennossa... 😊😂💕Tuo vain kertoo siitä miten typerä olet.
- Anonyymi00015
ViktorAtaman kirjoitti:
Ihan ovat selvinneet autopilotilla joka pitää lentokoneen täsmälleen vaakalennossa... 😊😂💕Miten oli todistettu että videolla oli oikeita lentäjiä?
Wolfie on monesti todennut ettei itseään lentäjiksi väittävät Litteän Maan Lentäjät ole tietoisia alan perusasioista.
Voi siis olettaa etteivät ole oikeita lentäjiä, vaan vain sellaisia jotka identifioituvat noin. Nykyään kun jokainen voi identifioida itsensä miksikä vain ja muiden on mentävä mukana harhassa jotta eivät tule canceloiduksi.
- Anonyymi00013
Taiwanin lentoasemalla näkyy tällainen kyltti ennen maahantulo tarkastusta WARNINIG: Drug trafficking is punishable by death on R.O.C
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1813078SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän681940Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3091926Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081891Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --251711Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.301570Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291392Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181273Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411142RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041072