Riippuvuussuhde

Anonyymi-ap

Kyllähän totuuden täytyy olla, että täällä olemiseen syy on siinä, että on jokin riippuvuussuhde toiseen ihmiseen. Mikä sen on aiheuttanut itse kullakin, se varmaan voi vaihdella eri tilanteissa. Monet asiat mitä viljellään tänne ei kuitenkaan liity siihen elämään mitä elämme palstan ulkopuolella. Asiat voivat perustua luuloon ja mielikuviin.
Se ihminen ei ole täällä ja vaikka näkisin niin, että olisi, sillä ole mitään merkitystä, jos kaikki jää palstoille.

Miksi etsin ja katson näitä. Sitähän toivoo jotain siitä ihmisestä näkevänsä täällä varmaan.
Järjellä mietin, että ajan tänne palstalle käyttäminen, on ajanhaaskausta. Silti saatan katsoa, löydänkö hänestä täältä mitään.

Mietin sitäkin, että itseään tulisi arvostaa. Jos joku ei halua olla tekemisissä kanssasi, tulisi jatkaa vain elämää, ei pysähtyä odottamaan, koska ei se ihminen esimerksi omassa tapauksessani, ole mitään konkreettista tehnyt sellaista, että odottamaan jääminen olisi perusteltua.

Olen palstalla kyllä omasta mielestäni nähnyt yhtä jos toista, mutta ei se ole konkretiaa. Ei se ole sellaista mihin voi luottaa. Jos joku sanailisi palstalla muttei tekisi mitään normaali elämässä, ei siinä olisi mitään mihon kannattaisi luottamusta tai toivoa rakentaa.

Tavallaan ymmärrän toista ihmistä miksei pidä yhteyttä. Jos joutuu ajattelemaan, että toiselle ihmiselle ei tarjoa sitä mikä sen riippuvuuden aiheuttaa. Itse pelkäön kait sitä, että vaikka analysoisin koko pääni "puhki", niin se toinen on mielessä aina silti ja se toisen katoaminen elämästä ei muuta sitä. Tätä on jatkunut vuosia. Jos kyse olisikin muutamasta vuodesta, voisi ajatella, että ajan kanssa...enpä tiedä.

Tällaisia ajatelmia. Olen tällä hetkellä vain siinä samassa pisteessä kuin aina aiemminkin ja tämä turhauttaa.

Enhän minä toiselta voi vaatia yhteydenpitoa. Eikä hönen sellaiseen ole pakko suostua.

LS

95

917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
    • Anonyymi00002

kun autot menevät nukkumaan, asilloin itsekin voi mennä peiton alle.

• Anonyymi00003

En tiedä autoista. Ne on semmoista höpäjämistä kuitenki vaan. Kyllä todellisuus kaikessa on tärkeintä.

LS

• Anonyymi00004

Kaikkien tilanne ei ole samanlainen, jos olet lukiessa huomannut. Jokaisen polku on erilainen ja joskus epävarmuudet, väärät tulkinnat ja siitä seurannut kpytös, loukkaantumiset tmv mm. Aiheuttaa hankaluuksia edetä, vaikka muuten kaikki edellytykset hyvään olisi olemassa.

• Anonyymi00006

Niin juuri näköjäön siitä kirjoitin...niinhän se toki on.

LS

• Anonyymi00005

Siihen liittyy niin paljon varmasti puolin ja toisin loukatuksi tulemista ja toisen väärällä tavoin tulkintaa. Ei olla osattu toistemme kanssa toimia.

Minähän itse toivon asioiden läpikäymistä, ilman mitään odotusarvoja puolin ja toisin, ettei kukaan sido toista niillä etukäteen. Tavallaan, että jos se ei mihinkään johtaisikaan edes ystävyydessä, niin toinen ymmärtäisi, että se voisi ehkä minut myös vapauttaa, että minun ei tarvitsisi näin toimia enää.

Kun en itse tiedä sitä, mikä pitää kiinni, niin muistaisi, etten tee tätä siksi, että juonisin mitään tai minulla olisi motiivi saada hänestä jotain elömääni, vaan...riittäisikö sanoa.. 'auta johinkin suuntaan eteenpäin'.. koko ajanhan ihminen menee eteenpäin, mutta siitö tilanteesta, mikä hänen ja minun välillä on jotenkin kesken ja selvittämätön.

LS

• Anonyymi00052

Toivottavasti pääset eteenpäin kuulostaa vaikealta tilanteelta

• Anonyymi00007

Minäpä olen 100 % varma, että exäni on täällä ja tulen sen myös näyttämään toteen. Kunhan on sen aika. Kunhan..

• Anonyymi00008

Kyllä me vielä nähdään...

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Kyllä me vielä nähdään...

Niin, minä tiedän sen, mutta missä ympäristössä.. Se onkin jo eri asia.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Niin, minä tiedän sen, mutta missä ympäristössä.. Se onkin jo eri asia.

Mitkä ne vaihtoehdot sitten on?

• Anonyymi00017

Sama tilanne, mutta en koe mitään tarvetta nähdä tai olla yhteyksissä. Olen täällä eri ihmisen vuoksi.

• Anonyymi00036

Äläpähöpötä ja kuvittele tuota samaa niiku kaikki muutkin 'varmat"

• Anonyymi00039
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Äläpähöpötä ja kuvittele tuota samaa niiku kaikki muutkin 'varmat"

Eipä se ole mitään höpöttämistä, joten älä tule turhaan vauhkoomaan siihen. En muuten edes kirjoittaisi noin, jollen olisi varma.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Mitkä ne vaihtoehdot sitten on?

Vielä tässä vaiheessa pystyisi hän vaikuttamaan niihin vaihtoehtoihin. Kohta ei enää pysty. Sitäpä tässä oottelen, onko hänellä halua niihin vaikuttaa vai ei. Hänen parhaakseen yrittänyt toimia ja vitkutella erinäisiä asioita. Kohta en siihen enää kykene.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Vielä tässä vaiheessa pystyisi hän vaikuttamaan niihin vaihtoehtoihin. Kohta ei enää pysty. Sitäpä tässä oottelen, onko hänellä halua niihin vaikuttaa vai ei. Hänen parhaakseen yrittänyt toimia ja vitkutella erinäisiä asioita. Kohta en siihen enää kykene.

Eli rivien välistä suomennettuna... oot menossa naimisiin ja odottelet nyt hetken vielä...

• Anonyymi00056
        Anonyymi00041 kirjoitti:

Eli rivien välistä suomennettuna... oot menossa naimisiin ja odottelet nyt hetken vielä...

No ei kylläkään yhtään sinne päinkään. Ihan on muusta asiasta kyse.

• Anonyymi00010

On asioita varmasti, jotka vaikuttaa myös. Tai ainakin luulen niin. Asun ihmisen kanssa, joka on tietyllä tavoin ihan hyvä. Elämä ei ole järjellistä. Vaikka joku olisi hyväkin ihmisenä niin sen ymmärtäminen ei vaikuta siihen. Asumme yhdessä ystävyydestä, ei minun puoleltani rakkaudesta. Olen kipuillut asian kanssa vuosia. Se on eräänlainen vankila. Olen koettanut rakastaa kuten pitäisi ja muuttaa toimintaani, opetella rakkautta ja välittämistä. En itse usko, että pystyn rakastamaankaan enää koskaan parisuhdetasolla, mutta ystävinä olemme yhä saman katon alla. Kyllä minå bälitän, mutta en kuten kuuluisi. Minähän toivon, että minun kanssani asuva löytäisi ihmisen, jolta saisi rakkautta ja joka huolehtisi hänestä. Se on väärin toista kohtaan, ettei vain pysty antamaan toiselle rakkautta, jota hänen kuuluisi saada ja johon en hänen kanssaan kykene.

Eli kait tämä on tämmöinen kohtalo, ikäänkuin minullekin oikein, kun en osaa rakastaa. Sitä mitä kylvää, sitä niittää.

LS

• Anonyymi00038

Nyt lähdet vittuun siitä suhteesta
        Ja lopetat vastuun väittelyn .
        Sillä toisella osapuolella oikeus löytää parenpi ja rakastava ihminen
        Eikä olla sinun leikkikalusi koko elämäänsä !
        Et nimenomaan välitä hänestä yhtään kun et lähde!

• Anonyymi00012

Voi kunpa tämä olisi mieheltä ja kunpa pystyisit avautumaan minulle. Kertoa kaiken. Lupaan tehdä saman.. tarvitsemme yhteisen rauhallisen paikan ja aikaa tälle.

• Anonyymi00013

Riippuvuus suhde on mt-ongelma. Eivät kaikki täällä ole mt-ongelmaisia, osa kirjoittaa ihan puhdasta rakkautta ja rakkaus ei ole koskaan ollut mt-ongelma.

• Anonyymi00015

Jis tänne jää vuosiksi. Kyseessä täytyy olla ongelma. Itsekkn sen ymmärrän, että kyllä rakkauden tulee olla kohdattavissa myös palstan ulkopuoöella oli mt ongelmaa tai ei.

LS

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Jis tänne jää vuosiksi. Kyseessä täytyy olla ongelma. Itsekkn sen ymmärrän, että kyllä rakkauden tulee olla kohdattavissa myös palstan ulkopuoöella oli mt ongelmaa tai ei.

LS

Ja sori kirjoitusvirheet.

• Anonyymi00021

Olen samaa mieltä siitä, että riippuvuus on mt-ongelma. Hyviäkin sanoja olen kirjoittanut, mutta en ole koskaan voinut edes ajatella olevani samassa tilassa itseäni paljon nuoremman kanssa!

• Anonyymi00014

Jos täältä joskus lukisit.

Ainoa .motiivini on päästä asian kanssa jonkinlaiseen selvyyteen.

Yritä ymmärtää. Tämä on ollut kaikkineen yli kymmenen vuoden matka, taitaa olla noin 12 vuotta. Olen väsynyt jatkuvaan ajatukseen sinusta jossain. Ja itseeni, että...olen täällä. En kait jää tänne seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi etsimään sinua? Entä jos en olekaan täällä, oletko silti ensimmäinen ajatus, kun herään.

Miten minä ohjelmoituisin niin, etten odottaosi turhaan jotain, mikä ei tule todeksi? Etten vuosiani käyttäisi niin. Miksi näin on?

Minä kyllä sillä tavoin näen selkeästi miksi jouduit toimimaan kanssani miten toimit. Olet toiminut ihan oikein.

LS

• Anonyymi00018

Aika usein sanasi sattuvat sydämeen, mutta ymmärrän sen, että sellainenkin voi kuulua elämään. Haluaisin kuitenkin kuunnella oikeasti, mitä tahdot. Ja arvostaa sinun toiveitasi, neuvojasi ja tapaasi nähdä maailmaa.

Tuntuu hölmöltä anella.

LS

• Anonyymi00019

Haluaisin niin rakastaa mutta luulen että hänkin haluaa mutta en tiedä mitä ajattelee. Eihän sellaista voi olettaa. Rakkaus on kyllä sellainen juttu ettei siinä pidä ajatella onko yhteisiä harrastuksia tai lempielokuvaa, ne syvempiä juttuja ja tunne on se ikä riittää, jos toinen on mielenkiintoinen ja viehättää. Johonkin toisen sisälle katsominen ja arvostaminen riittää, voi sellainen olla isoimpiakin juttuja. Sama elämäntilanne,halusin kirjoittaa.

• Anonyymi00020

Kiva, kun halusit kirjoittaa ja ajatuksistasi. Uskon kuitenkin, että asiassa eteenpäin pääseminen edellyttää, että hän asiat sanoo minulle ja se, että tilanne on sellainen, että toedän ettei sw voi olla kukaan muu.

LS

• Anonyymi00022

Valitettavasti minä en pysty edes olemaan ystävä yhdenkään oman lapseni ikäisen kanssa. Osa liittyy siihen mitä jouduin parisuhteessani kokemaan, mutta enemmän siitä mitä jouduin kokemaan projektin takia! Ja jos toisella olisi ollut kyky sanoa jotain jo monia vuosia sitten, silloin olisi ollut mahdollisuus ystävyyteen! Olen ollut tässä talossa asuessani todella huonossa hapessa ja se vei minulta kaikki hyvät tunteet pois! Olen voinut yhtä huonosti, kuin aikoinaan parisuhteessani, aina kun mennään tietyn rajan yli, ei ole enää sitä mahdollisuutta että tilanne voisi eheytyä! Huomiotta jättäminen, puhumattomuus, ymmärtämättömyys tulkita toista ihmistä ja jättää kärsimään epätietoisuuteen! En pysty enää asettamaan itseäni siihen tilanteeseen, että alkaisin taas yrittää korjata jotain sellaista, mitä ei enää ole mahdollista korjata, kuten parisuhteessani aikoinaan tapahtui! Ja mikä tärkeintä pidän vain suunnilleen saman ikäisistä miehistä kuin itse olen!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Valitettavasti minä en pysty edes olemaan ystävä yhdenkään oman lapseni ikäisen kanssa. Osa liittyy siihen mitä jouduin parisuhteessani kokemaan, mutta enemmän siitä mitä jouduin kokemaan projektin takia! Ja jos toisella olisi ollut kyky sanoa jotain jo monia vuosia sitten, silloin olisi ollut mahdollisuus ystävyyteen! Olen ollut tässä talossa asuessani todella huonossa hapessa ja se vei minulta kaikki hyvät tunteet pois! Olen voinut yhtä huonosti, kuin aikoinaan parisuhteessani, aina kun mennään tietyn rajan yli, ei ole enää sitä mahdollisuutta että tilanne voisi eheytyä! Huomiotta jättäminen, puhumattomuus, ymmärtämättömyys tulkita toista ihmistä ja jättää kärsimään epätietoisuuteen! En pysty enää asettamaan itseäni siihen tilanteeseen, että alkaisin taas yrittää korjata jotain sellaista, mitä ei enää ole mahdollista korjata, kuten parisuhteessani aikoinaan tapahtui! Ja mikä tärkeintä pidän vain suunnilleen saman ikäisistä miehistä kuin itse olen!

Niin se on ollut aina, että ne ikäiseni miehet koen itselleni läheisiksi!

• Anonyymi00024
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Miksi ajattelet, että kyse olisi hyvin nuoresta? En ole niin kertonut.

LS

• Anonyymi00025

Ihan ensimmäisenä mikäli haluat itsellesi hyvää, tai edes asioiden selkeytymistä, kannattaa olla rehellinen. Rehellinen siitä miten olet tehnyt jollekin jotain vääryyksiä, tai aiheuttanut jollekin surua, mahdollisesti mustasukkaisuuden vuoksi. Tai valehdellut.
      Antanut jonkun ymmärtää tarkoituksella että joku toinen kirjoittaa ottamalla toisten välisistä kirjoituksista asioita ja tunnisteita. Kirjoitat niistä asioista ja niillä tunnisteilla, vaikka ne eivät ole sinun, niin miltä mahtaakaan tuntua hänestä jonka ne olivat?
      Oliko syy siihen mikä? Mustasukkaisuus? Halusit sotkea asioita joidenkin välillä, miksi?
      Teitkö jotakin vaikkapa mustamaalataksesi jotakin toista naista. Mietitkö kertaakaan sitä että ei siitä ollut haittaa ja surua ainoastaan sille naiselle?

• Anonyymi00026

En tiedä mistä kirjoitat. Selvennätkö, niin voin antaa vastineen.

LS

• Anonyymi00027

Ei ole ollut syy mustasukkaisuus. Jos olen niin tehnyt, ennole tiennyt tekeväni vääryyttä. Olen luullut, että hän täällä on minulle kirjoittanut enkä ole ollut oikeasti kuitenkaan siitä varma...ja siksi olen tehnyt ehkä jonkun tunnisteen kohdalla niin, että olen käyttänyt muuta kuin nyt. Lisäksi olin aluksi "puskissa", kun seurasin mikä homman nimi oli. Olin aluksi myös oikeasti aralla mielellä täällä.

LS

• Anonyymi00028

En taida osata olla nykyään niin mustasukkainenkaan hänestä. Eihän toisen rakkautta kehenkään saa hallita semmoisen kautta. Etsin vastauksua ja toivon saavani asioihin selvyyden.

LS

• Anonyymi00029

Riippuvuuden ihmiseen aiheuttaa tunteet kyseistä ihmistä kohtaan mutta ei pidä erehtyä sekoittamaan riippuvuuteen pillusta kaksi eri asiaa joilla ei ole tekemistä keskenään mitenkään kysymyksenä kuinka naisia rikotaan vastais käyttämällä heitä omien tarpeidensa tyydyttämiseen tätä harrastavat ne lirputtajat puhuvat hempeitä lempeitä niitä näitä lämpimiä saadakseen nääs kahtokaas kun kuulemma olemalla rehellinen itsestään niin niin ei saa edes pillua olisko tällöin vika miehessä miksi suosittelen käytte ostamassa sen realdoll nuken se on sellanen kun etitte VITUN KANTO TELINE tarviiko vääntää rautalangasta vai ihan ratakiskosta joko alkaa meneen jakeluun

• Anonyymi00030

Mun toteamus jos ei lämpö ja lempi auta viestin perille saamikseksi ni väkivalta on ratkasu kaikkeen saa hoidettua töissäkin putken oikeaan kohtaan antamalla lämpö j lempeä jos ei taivu ni voimalla si väkisin tarkoittaa mitä kellekin ymmärryksessä vikaa ni suosittelen katsomaan peiliin ni näette minkä näkösen otuksen elämää elätte

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Mun toteamus jos ei lämpö ja lempi auta viestin perille saamikseksi ni väkivalta on ratkasu kaikkeen saa hoidettua töissäkin putken oikeaan kohtaan antamalla lämpö j lempeä jos ei taivu ni voimalla si väkisin tarkoittaa mitä kellekin ymmärryksessä vikaa ni suosittelen katsomaan peiliin ni näette minkä näkösen otuksen elämää elätte

Joku joskus opetti että tarvittaessa on otteiden kovennuttava

• Anonyymi00032

Ok. Jys ei ole kyse riippuvuudesta vaan rakkaudesta, silti tällä palstalla oleminen pidemmän päälle, ei mihinkään johda. Kuinja moni ptosenttia palstalla olevista, on löytänyt täältä kaipauksen kohteensa niin, että se todentuu muuallakin kuin palstalla? Siis ihmisen.

LS

• Anonyymi00033
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Ei kyse ole ollut väkivallasta, vaan siitä, että hän on koettanut saada minut valitsemaan muuta kuin mitä hänestä janosin.

LS

• Anonyymi00034
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Joku joskus opetti että tarvittaessa on otteiden kovennuttava

Tai ehkä kumpikaan meistä ei silloin ymmärtänyt tilannetta, en ainakaan minä ymmärtänyt.

Hän sanoi ettei ole prinssi valkealla hevosella, mutta kyllähän sitä vähän niinkuin on. Olen hänelle paljon velkaa ja kuitenkaan hän ei taida maksya vaatia. Hän sanoisi ettei se hän ole ja tavallaan on oikeassa, mutta, jos ei hän, ei kukaan muukaan ihminen olisi minusta voonut välittää niinkuin hän. Voihan sitä toki muuta väittää ja esittää.

LS

• Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Tai ehkä kumpikaan meistä ei silloin ymmärtänyt tilannetta, en ainakaan minä ymmärtänyt.

Hän sanoi ettei ole prinssi valkealla hevosella, mutta kyllähän sitä vähän niinkuin on. Olen hänelle paljon velkaa ja kuitenkaan hän ei taida maksya vaatia. Hän sanoisi ettei se hän ole ja tavallaan on oikeassa, mutta, jos ei hän, ei kukaan muukaan ihminen olisi minusta voonut välittää niinkuin hän. Voihan sitä toki muuta väittää ja esittää.

LS

Ikävää ettet oo ymmärtänyt ettei se mies kirjoita niitä aloituksiaan sulle!

• Anonyymi00037
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Olen ymmärtänyt ettei hän kirjoita minulle. Mutta sitä ihmettelin, että hän äskettäin tuli samaan bussiin! Minä en ole koskaan kirjoittanut kaipaavani häntä, koska se on minulle täysin mahdotonta! En ole kaivannut ketään kahteenkymmeneen vuoteen! Kirjoitin vain lähinnä tuntemuksiani siitä millaisena koen hänet!

• Anonyymi00042
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Olen ymmärtänyt ettei hän kirjoita minulle. Mutta sitä ihmettelin, että hän äskettäin tuli samaan bussiin! Minä en ole koskaan kirjoittanut kaipaavani häntä, koska se on minulle täysin mahdotonta! En ole kaivannut ketään kahteenkymmeneen vuoteen! Kirjoitin vain lähinnä tuntemuksiani siitä millaisena koen hänet!

Tuskimpa sinä olet tuo LS? Hän jolle kirjoitus oli tarkoitettu.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Ei kirjoita minulle ei. En niin väitäkään. Ja pidän tätä kirjoittamistani tänne hävettävänä ja se ei ole ollut normaalia. En tiedä miksi olen täällä taas sekoillut. Ehkä olen vähän yssinkertainen. No, saapahan muut jotain viihdykettä nekin. Jatka sie hänen kans raataamista, siis keskusteluja. Mun pitää vaan elää ihan normaalia elämää. Tehdä työtä, keksiä muita harrastuksia kuin nämä kirjoittelemiset, opetella nauttimaan pienistä asioista. Tehdä kaikkkea kivaa. Enkö mie ny vois vaan elää ja olla elämäniloinen, toteuttaa asioita... sehän se on elämää oikeesti.

LS

• Anonyymi00045
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Ei kirjoita minulle ei. En niin väitäkään. Ja pidän tätä kirjoittamistani tänne hävettävänä ja se ei ole ollut normaalia. En tiedä miksi olen täällä taas sekoillut. Ehkä olen vähän yssinkertainen. No, saapahan muut jotain viihdykettä nekin. Jatka sie hänen kans raataamista, siis keskusteluja. Mun pitää vaan elää ihan normaalia elämää. Tehdä työtä, keksiä muita harrastuksia kuin nämä kirjoittelemiset, opetella nauttimaan pienistä asioista. Tehdä kaikkkea kivaa. Enkö mie ny vois vaan elää ja olla elämäniloinen, toteuttaa asioita... sehän se on elämää oikeesti.

LS

Ei ole mitään mahdollisuuksia enää jatkaa jutteluita kun joku sotki ja rikkoi jotain.
        En tiedä kuinka hän selviää jatkosta. Yksin, täysin yksin. Vähän veikkaan että ei hyvin käy.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00045 kirjoitti:

Ei ole mitään mahdollisuuksia enää jatkaa jutteluita kun joku sotki ja rikkoi jotain.
        En tiedä kuinka hän selviää jatkosta. Yksin, täysin yksin. Vähän veikkaan että ei hyvin käy.

En ole vastuussa mistään, mistä syytät.
        Kuka täällä tietää kenestäkään mitään loppuviimein.

Kerrot valheita.

LS

• Anonyymi00044

Herään ja silmäni mä auki saan,
      ja en uskoisi sanaakaan.
      En ole rakkauden sokaisema.
      En sinisilmäinen.

Mikään mikä ei ole totta, ei sitä ole, jos se ei ole.
      Kaikki muu on harhaa.

Jos oppisin elää elämää vain tässä hetkessä, totuudessa.
      Minun ei tarvitse olla herkkä ja hyväuskoinen, hauras.
      Perhonen on kuollut.
      Ei sitä kylmä tappanut, totuus voittaa unenmaan.

Ymmärrän, emme koskaan kohtaa, mutta olen taistellut itseni vapaaksi, seison omilla jaloillani.

LS

• Anonyymi00048

• Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kuunteleppa tämä ehkä sitten tiedostat jotakin.

https://youtu.be/fVZRdizNtj4?si=9xNNW3owkTc5H7QY

Mieti joskus jotakin muuta kuin itseäsi!

En kuuntele. Mietin mitä mietin. Oletko itse viaton, jotta on varaa seisoa syyttäjän paikalla?

LS

• Anonyymi00051
        Anonyymi00049 kirjoitti:

En kuuntele. Mietin mitä mietin. Oletko itse viaton, jotta on varaa seisoa syyttäjän paikalla?

LS

Viaton. Ei syyttäjä, ei valehtelija, vaan totuudessa elävä, Valittu. Ihminen joka välitti kaikista muista paitsi itsestään. Perhonen, joka väsyi lopulta.

:(

• Anonyymi00053
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Viaton. Ei syyttäjä, ei valehtelija, vaan totuudessa elävä, Valittu. Ihminen joka välitti kaikista muista paitsi itsestään. Perhonen, joka väsyi lopulta.

Jos tuntisit, tietäisit mitä en ikinä tee, availe linkkejä.

Toinen ihminen ei voi tietää toisesta, vaikka tämä itsestään kertoisikin, silti jää paljon pimentoon.

Heräsin. Jumala näytti muiston nuoruudestani, kun tapasin nykyisen asuinkumppanini. Olin itsekin lähes lapsi, joka pakeni asioita ja alkoi suhteeseenkin ihan vääristä lähtökohdista. En ikinä ole ollut häneen rakastunut, enemmänkin kyse on ollut puoleltani velvollisuudesta ja toi sesta ihmisestä välittämisestä. Ehkä ne onkin hyviä lähtökohtia. Olen varmaan myös satuttanut toista sillä ettei ne syyt alunperin ole olleet oikeat ja kipuilin asioiden kanssa

LS

• Anonyymi00054
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Ja valinta sekin on toisella ihmisellä jäädä, vaikka tietää ettei toinen osaa rakastaa häntä kuten hän tahtoisi tulla rakastetuksi. Ne on asioita, joissa ihmiset ovat. Ei niille ole syyllisiä, vaan ne vaan ovat.

LS

• Anonyymi00055
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Sitäpaitsi ehkei rakkaus ole sitä mitä ihminen usein luulee. Ehkä se on sitä juurikin mikä on juuri tässä ja nyt. Ei jotain mitä pitäisi tavoitella. Tämä on hyvä näin. Se on minun elämäni.

LS

• Anonyymi00057
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Jos tuntisit, tietäisit mitä en ikinä tee, availe linkkejä.

Toinen ihminen ei voi tietää toisesta, vaikka tämä itsestään kertoisikin, silti jää paljon pimentoon.

Heräsin. Jumala näytti muiston nuoruudestani, kun tapasin nykyisen asuinkumppanini. Olin itsekin lähes lapsi, joka pakeni asioita ja alkoi suhteeseenkin ihan vääristä lähtökohdista. En ikinä ole ollut häneen rakastunut, enemmänkin kyse on ollut puoleltani velvollisuudesta ja toi sesta ihmisestä välittämisestä. Ehkä ne onkin hyviä lähtökohtia. Olen varmaan myös satuttanut toista sillä ettei ne syyt alunperin ole olleet oikeat ja kipuilin asioiden kanssa

LS

Apulannan Ilona. Siitä se perhonen alunperin tuli, ei ollut sinulle sekään.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Kuunteleppa tämä ehkä sitten tiedostat jotakin.

https://youtu.be/fVZRdizNtj4?si=9xNNW3owkTc5H7QY

Mieti joskus jotakin muuta kuin itseäsi!

Mitä tarkoitit sillä, että pitäisi miettiä muuta kuin itseäni?

LS

• Anonyymi00046

Puuhun ripustuminen on kirottua.

• Anonyymi00050

Minun on helpompi elää, jos yritän joitakin asioita laittamaan sivuun, yrittää unohtaa ja jatkaa. Toiveet pettävät. Haluan elää totuudessa.

LS

• Anonyymi00058

Miksi kirjoitat tuolla nimimerkillä?
        Kuulostat siltä että monimutkaistat asioita. Johtuu varmaan siltä että omani ovat selkeitä toteuttaa.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Miksi kirjoitat tuolla nimimerkillä?
        Kuulostat siltä että monimutkaistat asioita. Johtuu varmaan siltä että omani ovat selkeitä toteuttaa.

Tulee aiemmasta nimimerkistä, mitä käytin toisaalla. Jäi käyttöön tuo lyhennys. En muista mistä alunperin lähti se nimmari. Ei tule omasta nimestä.

Ehkä monimutkaistan. Koetan toimia oikein. Tunnen syyllisyyttä etten osaa. Teen aina väärin, vaikka kuinka koettaisin täyttää joniin "mitan". Silti, kun täällä näpyttelen asioita, ne loukkaa muita, vaikka tarkoitukseni on käsitellä itseäni, tuntani suhteessa ympäröiviin ihmisiin ja maailmaan, Jumalaan.

LS

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Tulee aiemmasta nimimerkistä, mitä käytin toisaalla. Jäi käyttöön tuo lyhennys. En muista mistä alunperin lähti se nimmari. Ei tule omasta nimestä.

Ehkä monimutkaistan. Koetan toimia oikein. Tunnen syyllisyyttä etten osaa. Teen aina väärin, vaikka kuinka koettaisin täyttää joniin "mitan". Silti, kun täällä näpyttelen asioita, ne loukkaa muita, vaikka tarkoitukseni on käsitellä itseäni, tuntani suhteessa ympäröiviin ihmisiin ja maailmaan, Jumalaan.

LS

Jonkin mitan...

• Anonyymi00063
        Anonyymi00061 kirjoitti:

LS

Tunteitani,

• Anonyymi00059

Miksei niitä asioita voi sitten läpikäydä? Kiinnostaa tämä ketju kun käyn samankaltaisia asioita läpi. Enkä ole ”varattu. Ehkä olet epävarma siitä mitä tunnet. Ehkä sellaiseenkin se läpikäyminen on hyvä ainakin jos sen tosien kanssa näkee henkistä yhteyttä eli ystävyyttä.

• Anonyymi00060

Tämä viesti on Nltä.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Tämä viesti on Nltä.

En tiedä itse ketään NI:tä. Mistä se tulee?

Niin, olisihan se hyvä, jos olisi sen kaltainen ystävyys. Mikä sen estää. Ainakin kaipaamaani ihmiseen se, että hän itse kokemukseni mukaan näytti toimintansa kautta, etten ole sellaista seuraa, jota kaipaisi. Hän asetti toiminallaan rajan, jota en voi ylittää. Hän oli ainoa ohminen, jolle kerroin suodattamatta. Ehkä vähän rikkonaisuudesta käsin, ymmärtämättä omia ristiriitaisia tunteitani. En enää uskaltaisi näyttää sellaista, ehkei sellaista enää olisikaan. Se koskee. Näyttää jotain nikn paljasta ja raadollistakin...tulla hylätyksi.

Henkisellä tasolla, on vain oma seurani. Anomyymit nettinäpyttelyt.

LS

• Anonyymi00066

Olisi ihana, jos olisi sellainen vapaus. Olisi rakastettu huolimatta siitä, sanooko tai tekeekö kaiken oikein. Ettei tarvitsisi tuntea sisimmässä puristavaa tunnetta siitä, kun en taaskaan ollut riittävä...olinko taas vain itsekäs... ei koskaan täytä vaatimuksen mittaa.

LS

• Anonyymi00067

En minä ehkä enää odota mitään keltään ihmiseltä. Jokaisella on omat syynsä asioille. Ehkä vain prosessoin asioita. Sillä tavoin olen elämän kanssa sujut, että kaikki omat odotukset ovat kuolleet.

LS

• Anonyymi00068

Toisaalta. Olen syyllinen. Rakkaudettomuuteen. En tiedä voiko tätä ymmärtää. Minun tulisi käyttäytyä pyrkien täydelliseen rakkauteen. Mielenlaatuni tulisi pyrkien sitä kohti. Että olen omistettu Jumalalle, Hänen tahdolleen. En ihmisen tahdolle.

Hän ei vastaa minulle, koska minulle vastaaminen ei olisi oikein . Se ei olisi Jumalan tahto. Siksi niitä asioita ei voi läpi käydä.

LS

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Toisaalta. Olen syyllinen. Rakkaudettomuuteen. En tiedä voiko tätä ymmärtää. Minun tulisi käyttäytyä pyrkien täydelliseen rakkauteen. Mielenlaatuni tulisi pyrkien sitä kohti. Että olen omistettu Jumalalle, Hänen tahdolleen. En ihmisen tahdolle.

Hän ei vastaa minulle, koska minulle vastaaminen ei olisi oikein . Se ei olisi Jumalan tahto. Siksi niitä asioita ei voi läpi käydä.

LS

Ei kuitenkaan Jumalakaan kehottaisi lymyilemään piiloissa, leikimään toisen tunteilla.

On helppo laittaa Jumalan syyksi kaiken.
        Ei tarvitse itse ottaa vastuuta.

Anteeksipyyntö olisi ollut riittävä. Enempää ei olisi edes tarvinnut.

LS

• Anonyymi00081

En todellakaan ole epävarma omista tunteistani. En pidä muista kuin suunnilleen saman ikäisistä miehistä! Onko sitä jotenkin vaikea käsittää, ettei oman lapseni ikäinen kiinnosta millään tavalla!

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

En todellakaan ole epävarma omista tunteistani. En pidä muista kuin suunnilleen saman ikäisistä miehistä! Onko sitä jotenkin vaikea käsittää, ettei oman lapseni ikäinen kiinnosta millään tavalla!

Kuka sitä lapsensa ikäisen kanssa haluaisi olla, sehän olisi sairasta.

LS

• Anonyymi00084
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Kuka sitä lapsensa ikäisen kanssa haluaisi olla, sehän olisi sairasta.

LS

Olen aina ollut tuota mieltä!!

• Anonyymi00069

Ehkä satuttaa se ettei arvosteta sen vertaa, että kerottaisiin mikä on totuus. Ymmärtää, että asiat eivät ole ollwet ihan kohdallaan niinkuin pitäisi, eikä asioihin ole tullut vastauksia.

Miksi vastausten antaminen olisi vaikeaa? Kertoisi totuuden, koska tiedänhän sen itsekin. Sen todellisen totuuden. Sinulla oli oma elämäsi ja halusit eroon, olin ripustautuja. Se on totuus. Sitä varten suunnittelit kaiken. Miten heivata hullut mielipuolet pois.

Joku kysyi miksi ei voi keskustella. Ei hån haluaisi riesakseen minua, siksi.

LS

• Anonyymi00071

Minulle on helppo antaa ymmärtää olevani yksin aina syyllinen. Jos minulke sanotaan, katso omia tekojasi, olet itsekäs. Alan etsiä itsestäni vikoja, huomaamatta, etten voi aina kantaa myös muiden virheitä, kaltoinkohteluita. Antaa syyllistää itseäni.

Kun tietää 100 varmasti ettei toinen ole edes ihastunut. Miksi tehdä tänne jotain tarinaa? En oikeasti edes mitään vaadi toiselta, että rakastaisi. Voisi kuitenkin kohdella paremmin kuin vihollista.

LS

• Anonyymi00072

Ihminen voi katkeroitua, kun huomaa tulleensa petetyksi. Ehkä siksi joku vosi haluta esittää vaihtoehtoisen tarinan ja jättää possurinsessan orottamaan lopun elämää. Ja toteamus, se ei sitten ollut sinulle ja Jumalan suunnitelma. No näinhän se on. Sillä huomautuksella, että tiesit sen ihan alusta alkaen. Pitäähän sille possukalle olla "kiltti", kun se on niiin ressukka raasu, että kaipailee yhä monen vuoden jälkeen. :)

LS

• Anonyymi00073

Täältä sitä tulla lyllerretään kuin vaakkuva ankka. Pikkupossuna täällä rupsuttelen samalla.
      Eiköhän ny ole parasta A laatua.
      Kvvvaaaak. Kvaaak. Kvaaak.
      Olen vain tämmöinen hassunhauska tyllerötallero. Voisiko joku minulle vähän ilkeillä ja pitää pilkkanaan. Kiitos. Tämä tylkerö tallero silti vain hymyilee leveästi kuin pieni puutarhatonttu.

LS

• Anonyymi00074

Haluan vain sanoa. Ei se haittaa. Luulitko oikeasti kuvittelevani jotain sillä tavoin?

Katsos. Totuus on. Juon kahvia ja on kolme pågenin pullaa mennyt suuhun. Jospa vielä yksi?

Olisit silti voinut käyttäytyä ystävän tavoin. Edes yrittää. Ei jättää minua miettimään asioita.

Olen minäkin tehnyt silloin virheitä ja paljon, mutta minkäs sille tekee. Ne on ollut silloin.

LS

• Anonyymi00075

Tai ehkä luulin, mutta ei sitä rakkautta voi pakottaa sillä tavoin olevaksi, sitä joko on tai ei ole.

LS

• Anonyymi00076

Älähän nyt. Mulla on tässä se tekstinkorjailu, en saa pois päältä. Kirjoitus tökkii. Tänään oli kiireinen päivä. Olen alkanut lenkkeilemään niin että ensin kovaa juoksua 5 minuuttia ja sitten sama kävellen. Secon aika kiva. Voi syödä välillä konvehdit-

• Anonyymi00078

Sehän on kiva juttu. :)

Olen itse niin väsynyt työpäivän jälkeen, etten tahdo jaksaa tehdä mitään.

LS

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Sehän on kiva juttu. :)

Olen itse niin väsynyt työpäivän jälkeen, etten tahdo jaksaa tehdä mitään.

LS

Minun pitäisi rauhoittua. Jos olisi sauna,niin aina olisin siellä illat.

• Anonyymi00077

Kroppa jäntevöityy mutta alussa vaan muutoksia. Ei sais laiskotella viikkoa välissä.

• Anonyymi00080

Olisi tärkeää. Saada tietää se ettet välitä. Toivon, että tieto voisi auttaa. Eihän se silloin toiminut, mutta ehkä nyt minulla olosi paremmat valmiudet. Jos et halua olla muutoin yhteydessä, niin laita tähän ketjuun tunnistetfavasti. Ja niin, että saan oikeasti kunnolla hyvästellä, niinkuin kuuluisi saada tehdä.

LS

• Anonyymi00083

Koen, että minulla on oikeus tietää totuus.

LS

• Anonyymi00085

Etkä ymmärrä, että jos joku ei ole koskaan sanonut sinulle sanaakaan ohi mennessään. ei hän ole kiinnostunut sinusta mitenkään!

• Anonyymi00087
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Etkä ymmärrä, että jos joku ei ole koskaan sanonut sinulle sanaakaan ohi mennessään. ei hän ole kiinnostunut sinusta mitenkään!

Se on vain ja ainoastaan se totuus, mikä sinun pitää ymmärtää! Kyse valtavan monista vuosista jos sitä ymmärrä, niin mene hakemaan apua itsellesi, sitä sinä todella tarvitset!

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Se on vain ja ainoastaan se totuus, mikä sinun pitää ymmärtää! Kyse valtavan monista vuosista jos sitä ymmärrä, niin mene hakemaan apua itsellesi, sitä sinä todella tarvitset!

Niin on, monista vuosista on kyse.

LS

• Anonyymi00089
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Kumpa sitä ek keetoisi joku tuntematon minulle. Hänen kuuluisi se kertoa.

LS

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Kumpa sitä ek keetoisi joku tuntematon minulle. Hänen kuuluisi se kertoa.

LS

Ei kertoisi siis

• Anonyymi00092
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Ei kertoisi siis

Ei kait sitä voi tietää. Ainakin toivoisin, että kertoisi.

LS

• Anonyymi00086

Äläkä väitä että rakastat, kun et voi sitä todeksi osoittaa.

Älä kerro arvoituksin, vaan äänellä, jonla voin kuulla.

LS

• Anonyymi00091

Olisi ihana juttu, jos voisit olla ystävä minulle. Arvostaisin sitä. Ystävyyttä ei kuuluisi joutua epäilemään.

Eihän mikään muu kuin ystävyys tässä hetkessä, olisi realistista. Ei näillä jutuilla. Nämä on olleet ihan pöljiä asioita. Minulla olusi semmoinen ystävyydelle mentävä aukko sydämessä.

LS

• Anonyymi00093

Se merkitsee minulle paljon. Tapahtunut. En tarkoita vain hyviä asioita, vaan kaikki.

Toivon, että kuulisin sinusta.
      Miten sinä koet tapahtuneen?

LS

• Anonyymi00094

Haluan kertoa rehellisesti.

Tiedän sinun olleen palstalla. Kerroit niissä tunteistasi. En aina tiedä mikä on asioiden hengellinen ulottuvuus. Mitä loppuviimein haluat kertoa. Ajatteletko, että minä vain sattumalta tulen ovellesi? Elinpiirini on suppea. Töihin kotiin, töihin, kauppaan. Asumme etäälläkin toisistamme.

Sekin on totuus. Olen siihen valmis, mihin olet sinäkin. Ei yhtään enempää, ei yhtään vähempää. Voidaan olla ihan ystäviäkin, jos se on oikea tie. Minä en tiedä, mutta en haluaisi sinua menettää kokonaan.

LS

• Anonyymi00095

Toisaalta. Ajattelen niinkin. Ettei kaikkea täällä näkemäänsä, tule ottaa samalla tavoin. Vaikka ajattelisin, että se olet sinä, se olisi vain "palstapulinaa", jonja katetta ei ole näytetty tosielämässä.
      Ja joskus mietin, ymmärränkö mitä tahdot, mitä tarkoitat. Mikä on pointtisi kertoa rakastavasi. Ajatteletko, että siitäpä tulinkin nyt pitkäksi aikaa tyytyväiseksi, vaikken sinua enää muutoin näkisikään?

LS

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      136
      2342
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      66
      2251
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      59
      1928
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      72
      1625
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      98
      1470
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      97
      1461
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      117
      1347
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1210
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1181
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      79
      1103
    Aihe