Ikäero suhteessa

Anonyymi-ap

Onko 9 vuotta liian iso ikäero kun nainen on vanhempi kuin mies? Kokemuksia haluaisin kuulla, etenkin miesten.

29

527

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

9 vuoden ikäero toiseen suuntaan tässä iässä on sopiva, selittääkö se jotakin?

• Anonyymi00002

Nuoremman näkökulmasta ei.. mutta näin vanhempana osapuolena 9v saattaa olla liian iso kuilu. Itse joudun toteamaan että nuorempi osapuoli oli aivan liian kakara..

• Anonyymi00013

Ei ole iso kuilu

• Anonyymi00003

Riippuu kyseisten ihmisten ikäluokasta. 16 ja 25, liian iso ikäero. 70 ja 79, ei ole liian suuri ikäero.

• Anonyymi00025

Sekin riippuu miten ja mihin tahtiin kukin vanhenee, erot voi olla todella suuria +60 ikäluokissa. Toiset kukoistaa, toiset taas aivan paskana.

• Anonyymi00004

Tiedän useita pareja joilla on 8-10 vuoden ikäero että nainen vanhempi. Tai siis en ENÄÄ tiedä sellaisia pareja, kun ne kaikki on jo eronneet kun mies löysi nuoremman. Tai sori, yksi pari on vielä yhdessä mutta mies on pettänyt vaimoaan ainakin kahden nuoremman naisen kanssa. Kun mies on noin 45 ja nainen 55, niin viimeistään siinä alkaa ikäero näkyä selvästi, kun meillä naisilla on taipumus alkaa muutenkin rupsahtaa ennen miehiä.

• Anonyymi00012

Ei naiset rupsahda ennemmin. Se on yksilöllistä ja elämäntavoista kiinni.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei naiset rupsahda ennemmin. Se on yksilöllistä ja elämäntavoista kiinni.

Kyllä menopaussisukupuoli rupsahtaa enemmän. Ulkonäkö suorastaan romahtaa.

• Anonyymi00005

Itse olen ollut aina ikäeroja vastaan. Minusta se luo vääristyneen valta-asetelman. Oli sitten suuntaan ja toiseen. Ja olen paasannut ja moralisoinut asiasta kaikille. Ja maailmankaikkeus päätti taas kerran näpäyttää minua moralisoinneistani ja puolikkaani on 15v. nuorempi.

Että älä pohdi tommosia, itte pidän turpani kiinni ainakin parhaani mukaan kaikista moralisoinneista ikäerojen suhteen. <3

• Anonyymi00007

Tapasin ihanan miehen jonka kanssa kaikki tuntui olevan täydellistä mutta kun kuulin minkä ikäinen hän on, en voi enää jotenkin uskoa meihin. Kaikki on vielä niin alussa että ehkä nyt on paras lopettaa koko juttu ennenkuin on liian vaikeaa.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Tapasin ihanan miehen jonka kanssa kaikki tuntui olevan täydellistä mutta kun kuulin minkä ikäinen hän on, en voi enää jotenkin uskoa meihin. Kaikki on vielä niin alussa että ehkä nyt on paras lopettaa koko juttu ennenkuin on liian vaikeaa.

Älä suotta lopeta jos kaikki on muuten hyvin. Kun kohtasin mieheni, ajattelin heti, ettei tästä tule mitään, kun kuulin hänen ikänsä. Hän oli 29 ja minä 42, mutta me ollaan yhä yhdessä...ja oltu kohta 4,5 vuotta ja hyvin menee yhäkin 😊 häntä ei ole koskaan vaivannut tämä 13 vuoden ikäero...vain minua se alkuun häiritsi, mutta ei häiritse enää

• Anonyymi00021

Ehkä varmasti voi vain omasta puolestaan moralisoida, koska kaikki ihmiset ovat erilaisia. Toiset sopivat paremmin toisilleen, vaikka ikäeroa suuntaan tai toiseen olisikin vähän. Jos molemmat vain vastuullisa toista kunnioittavia ihmisiä.

• Anonyymi00006

no tässä iässä olisi ehdottomasti liikaa. mut emt si jos kyseessä vanhemmat henkilöt

• Anonyymi00010

Nii, itse viittäkymppiä lähestyn ja omat lapset ovat lähempänä puolikastani mitä itse, joten aika rajoilla liikutaan. Onneksi tytär edes on yhtä kaukana puolikkaan iästä kuin itse, niin kehtaa katsoa silmiin. Vihaan tätä kun pitää aina moralisoida toisia. Tämä on lopputulos. Kaikkea hyvää omaan kuvioosi. <3

• Anonyymi00008

Mä olen 10 vuotta vanhempi miestä ja se ei haittaa yhtään

• Anonyymi00009

Ei mitään väliä. Toinen voi olla henkisesti ja elämänkokemuksellisesti kehittyneempi vaikka olis nuorempi

• Anonyymi00011

Omassa tapauksessa vaikuttaisi siltä että samalla viivalla ollaan. Tietyiltä osin. Se on ainut asia mikä lohduttaa koko kuviossa, mutta nuoruuden ärsyttävyyksiä kyllä on mukana naisen suhteen. No, joku syy tälle on, ehkä omanikäiseni ei tätä energiaa olisi saanut kaulapantaan. Näillä mennään. <3

• Anonyymi00014

Kiitos ihanat ihmiset rohkaisevista viesteistä! Ehkä uskallan yrittää hänen kanssaan. Olen vain aina ollut tosi epävarma itsestäni ja edellinen mieheni oli 11 vuotta vanhempi kuin minä. Siitäkin johtuu tämä epäröinti.

• Anonyymi00015

Älä pelkää rakkautta kun sen kohtaat, se on ihana lahja. <3 Kaikkea hyvää teille <3

• Anonyymi00017

Ei muuta, kun anna palaa vaan! Minun mies tosiaan 33 nyt ja minä 46 ja meillä menee hyvin. Yhdessä oltu 4,5 vuotta. Tämä suhde on paras ja toimivin, mitä minulla on ikinä ollut

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Ei muuta, kun anna palaa vaan! Minun mies tosiaan 33 nyt ja minä 46 ja meillä menee hyvin. Yhdessä oltu 4,5 vuotta. Tämä suhde on paras ja toimivin, mitä minulla on ikinä ollut

Ihme jos toimii parinkymmenen vuoden kuluttua,kokemusta on.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Ihme jos toimii parinkymmenen vuoden kuluttua,kokemusta on.

Suhde voi kaatua 100 kertaa 20 vuoden aikana johonkin aivan muuhun, niin mielestäsi kannattaa jättää rakkaus kokematta? VMP!

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Suhde voi kaatua 100 kertaa 20 vuoden aikana johonkin aivan muuhun, niin mielestäsi kannattaa jättää rakkaus kokematta? VMP!

Aivan, eihän sitä koskaan ole takeita, että mikään suhde kestäisi koko elämää, mutta minua luullaan usein paljon todellista ikääni nuoremmaksi...ja loppujen lopuksi se 13 vuotta ei ole ikääntymisessä kovin merkittävä ero.

T. Nainen 46, jonka mies 33

• Anonyymi00022

Ei tietyssä iässä, mutta sitten kun nainen on päälle 50, niin riippuen millaista elämää viettänyt ja minkälaiset geenit on, tulee se vanhalta näyttäminen jokaiselle, niin kyllä se nelikymppinen mies etsii siinä kohtaa kolmekymppisen.

• Anonyymi00024

Jos suhde on pinnallinen, niin niinhän siinä voi käydä, mutta jos toista oikeasti rakastaa, niin tämä meidänkin 13 vuoden ikäero ei lopulta ole niin merkittävä. Ja vaikka olen 46 vuotias, minua luullaan lähes aina paljon nuoremmaksi. Täytyy pitää itsestä huolta, että nuorempi mies viihtyy tässä rinnalla 😊

• Anonyymi00026

Kaikki on niin suhteellista, koska jos esim. mies ottaa 40 vuotiaana 20 vuotiaan naisen, niin mies on tasan kaksi kertaa naista vanhempi, mutta kun aika kuluu,
      ja 20 vuoden kuluttua mies on 60 vuotias ja nainen 40v niin voidaan huomata, ettei mies enää olekaan kahta kertaa naista vanhempi?? Voidaanko siis olettaa, että mies vanhenee hitaammin, vai nainen nopeammin?
      Ei, koska sama pätee myös naiseen, jos tuo tapahtuma menisi juuri toisinpäin.
      Ainut mitä tästä opimme on se, että miehen joka tapauksessa kannattaa valita aina itseään paljon nuorempi nainen, jos vain rahkeet kestää, koska siinäkin on omat negatiiviset puolensa, varsinkin vanhempana.

• Anonyymi00027

Ei sillä ole väliä vaan rakkaudella, eikä 10 v ole mitään. Kunhan ootte täysi-ikäisiä.

S nainen

• Anonyymi00029

Suosittelen. Nuori mies on oikeastaan kaikin puolin parempi vaihtoehto. Pirteämpi ja eloisampi, ei narise ja valita kaikesta, jaksaa touhuta ja kulkea mukana, näyttää paremmalta ja seksikin maistuu.

• Anonyymi00030

itse en ottaisi nuorempaa miestä minulla ollut aina vanhempi ja ei ole näkynyt henkisessä iässä kuin vasta kun mies tottelee toista naista tai sukuaan. ja aina onneton siitä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      141
      2425
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      73
      2331
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      68
      1985
    4. EK: Suomi tarvitsee vuosittain 45 000 maahanmuuttajaa

Senpä takia Riikkakin laulaa sen lauluja kenen leipää syö. Viime vuonnahan Suomeen muutti 50 tuhatta ulkomaalaista. htt
      Maailman menoa
      88
      1715
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      112
      1632
    6. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      102
      1518
    7. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      120
      1432
    8. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      32
      1294
    9. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1191
    10. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      81
      1164
    Aihe