Sanotaan että superruoka kasvaa metsissä ja pihoissa. Ei kuitenkaan kannata kerätä ihan saasteisimmilta paikalta. Esim, maitohorsma apila vuohenputki? Siankärsämö? Kuusen kerkkä? niin eikä näitä saa mistä tahansa kerätä, pitäs olla omistajan lupa.
Nokkonen? Voikukkanen? Maitohorsma?
Mä en kerää mitään yrttejä (ihailen toisten yritteliäisyyttä) ,
mull on koristeena kuivattuja mustikan varpuja, ne on tosi kiva sisustus elementti. Tosin niitäkin sais varmaan puhkeemaan lehteen keväällä vedellä sisätiloissa.
Villiyrtit
6
98
Vastaukset
Oletko maistanut suolaheinää, sopii salaatteihin, nokkosen tietää jokainen, keväällä ensimmäiset versot.
- Anonyymi00001
Kiva kun aloittaja muistutti noista mustikanvarpuista. Hen jo seuraavalla lenkillä.
Nokkosia on paperipussissa kuivattuna. Tarpeeseen varsinkin keväällä lisänä kun juurekset ja kasvikset alkavat kaupassa kallistua.
Keväällä syön kaikkea mahdollista, olen tehnyt sitä sen jälkeen kun 70-80-luvun vaihteessa tutustuin kirjaan, Mihin kasvimme kelpaavat, Toivo Rautavaara. Soitinkin hänelle kerran, siihen aikaan olin "lähes hurahtanut" aiheeseen. On etuoikeus vielä löytää puhtaampia paikkoja, ennen olivat vieläkin lähempänä, nyt kävelylenkistä tulisi liian pitkä, onneksi on vanha fillari. - Anonyymi00002UUSI
Se on totta, luonnosta löytyy molempaa syötävää, terveellistä ja epäterveellistä, jopa tappavaa voi saada sisäänsä, jos ei tiedä mitä syö.
- Anonyymi00003UUSI
Maalaistalossa asuneena joskus kaaaaauan sitten haudutin siankärsämöitä vedessä ja sitten join tätä juomaa. Näin oli tarkoitus ehkäistä virtsatievaivoja ja luulen että niistä myös oli tähän apua. Nykyään asun kaupungin keskustassa, enkä keräile luonnonyrttejä.
- Anonyymi00004UUSI
Maalla oli mukavaa, aina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka jytkytti naftan hinnan jo yli 2,3 euroon
Sannan aikaan esimerkiksi dieseliä selvästi kalliimpaa bensaakin sai 1,3 eurolla. https://www.is.fi/autot/art-2000011881644082Päivän Sanna: Suomi maailman onnellisin maa
Sanna muutti Suomen maailman onnellisimmaksi maaksi. Hänen pyyteetön työnsä maailmalla tuottaa edelleen tulosta.1103538Vasemmiston feministinaiset puolustavat islamia
mikä on täysin järjenvastaista, mutta eihän femakoilla paljon järkeä olekkaan, leijuvat siellä omassa kuplassaan. Myös2472986Taisi kolahtaa....
Joku kysyi, että miksi S24 sallii kirjoittelun tänne venäläisiltä alustoilta, juttu poistui. Täällähän tosiaan välillä71729Suomi edelleen maailman onnellisin maa
Olemme hyvällä tiellä. Laitetaan nyt talous kuntoon.1641365- 751234
Huomasitko? Tämä "viinin läträys" hämmästytti Yökylässä
Yökylässä-sarjassa Maria Veitola vieraili Christel ja Jori Roosbergin kotona. Tunnelma oli mukava ja puitteet hulppeat.311141Lopetan Keskipohjanmaan tilaamisen
Vasemmistolaisen ja kristinuskovastaisen pääkirjoituksen vuoksi. Suomen kouluissa on nykyisellään hyvä uskonnonopetus.62944- 88820
- 64798