"Kun lapsi on Jumalan lahja, kohdun hedelmä ja anti", antaisiko Jumala saastaisia lahjoja?
Siis Jumala antaa saastaisia lahjoja? Menevätkö siis tahallisesti kastamattomat lapset kadotukseen? Nuo opetukset olen saanut laittaa pois------Perisynti sovitettiin ristillä ja siitä Jeesus antoi elämän ja vanhurskauden, eli uskon: Room.5:18 "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".-----Vanhan Biblian mukaan pienimmät uskovat Jeesukseen: Matt.18: 6 "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen". Pienimmäinen on kaikista pienin: "Kaikki kansat syntyvät siionissa, joka ainoa on siellä syntynyt"(Ps.87). Valkopukuisten joukossa (IlmK) on joka kielestä ja kansasta ihmisiä, sillä Jumala korjaa omansa jo lapsuudenuskossa monista kansoista joille ei edes saarnata valtakunnan evankeliumia, heidän epäuskonsa tähden.
Pienet lapset syntyvät tänne maailmaan kaksiosaisina, sovitettuina ja syntisinä, eli Jeesuksen sovituksen päälle: Lyhyesti sanoen, miksi lapset kastetaan? V: Koska he ovat jo Jumalan lapsia.
Room.5:18. "Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän".
Tämän mukaan Aadamin lankeemus on sovitettu ja pienokaiset syntyvät Jeesuksessa Kristuksessa ja heillä on elämä ja vanhurskaus.
Myös Jeesuksen omien sanojen mukaan pienet lapset uskovat:
Matt.18:6. "Mutta joka pahentaa yhden näistä pienimmistä, jotka uskovat minun päälleni, parempi hänen olis, että myllyn kivi ripustettaisiin hänen kaulaansa, ja hän upotettaisiin meren syvyyteen".
Matt.21:16. "Ja sanoivat hänelle: kuuletkos, mitä nämät sanovat? Niin Jesus sanoi heille: kuulen kyllä. Ettekö te koskaan ole lukeneet: lasten ja imeväisten suusta olet sinä kiitoksen valmistanut?".
Vauvat syntyvät kaksiosaisina maailmaan, syntisinä ja vanhurskautettuna: Jeesuksessa Kristuksessa:
Ps.51:7. "Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja minun äitini on synnissä minun siittänyt."
Sama Daavid sanoo myös:
Ps.22:10. "Sillä sinä olet minun vetänyt ulos äitini kohdusta: sinä olit minun turvani, ollessani vielä äitini rinnalla.
11. Sinun päälles minä olen heitetty äitini kohdusta: sinä olet minun Jumalani hamasta äitini kohdusta".
Jr.1:5. "Minä tunsin sinun jo ennenkuin minä sinun valmistin äitis kohdussa, ja pyhitin sinun ennenkuin sinä äidistäs synnyitkään".
---- Noilla 2 Sam 12:23 jakeen sanoilla "Minä menen hänen tykönsä, mutta ei hän palaja minun tyköni" Davidin ympärileikkaamaton lapsi pääsi taivaaseen. Samalla David itse tunsi olevansa armahdettu noinkin suuresta rikoksesta kuin huoruudesta ja Urian murhaamisesta. Kertoo sovituksesta Vanhan Testamentin ajalla, sekä samalla sen, että kastamaton lapsi on autuas.
Martti Lutherin kirje kahdelle papille (Kirjassa Huovinen "Kaste ja "usko": Mutta meillä on Raamattu , joka sanoo, että lapset kyllä saattavat ja voivat uskoa, vaikka he eivät puhukkaan, eikä heillä olekkaan järkeä. niimpä Raamattu kertoo psalmissa 72 (ps.106:37), kuinka juutalaiset uhrasivat poikiaan ja tyttäriään epäjumalille ja vuodattivat näin viattoman veren. Jos se on ollut viaton veri (kuten teksti sanoo), niin lapset ovat varmasti olleet puhtaita ja pyhiä, ja sellaisia he eivät ole voineet olla ilman Henkeä ja uskoa. -Jos joku on Jumalan oma ja pyhittämä, on hänelläkin Henki ja usko.
Lapset syntyvät kaksiosisina maailmaan:
14
280
Vastaukset
- Anonyymi00001
Uskonnot ovat saastaisia. Rikos sinänsä.
- Anonyymi00002
vl lahko on yksi saastaisimmista uskonnoista
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
saastaiseksi sen tekee etteivät he paranna sairaita ja herätä kuolleita anti kristus ei voi herättää kuolleita srk on anti kristus
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
saastaiseksi sen tekee etteivät he paranna sairaita ja herätä kuolleita anti kristus ei voi herättää kuolleita srk on anti kristus
Lääkärit ovat sitä varten, että tekevät voitavansa
Anonyymi00002 kirjoitti:
Yksi epärehellisimmistä kulteista Maan päällä.☠️🏴☠️
- Anonyymi00005
Weha!
Olen seurannut sinun edesottamuksiasi jo 20 vuotta.
Olet sellainen tuuliviiri etten toista tiedä, mutta olet ehdottomasti ei vakavasti otettava.
Tämän sanon kaikella kunnioituksella!- Anonyymi00007
Eivät henkilöt ratkaise mitään, vaan Raamatun opetus...
- Anonyymi00013
Vaikka olisikin tuuliviiri, niin ainakin tuo avauksen kirjoitus on täyttä asiaa riippumatta siitä, kuka sen on kirjoittanut. Tärkeintä on, että kuolonuneen nukkumisen hetkellä on synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja rauha Jumalan kanssa - ei se, onko viiri kääntynyt elämän aikana.
- Anonyymi00006
Onko Wehalla edelleen taikkuvaimo?
- Anonyymi00008
Minun eukkoa ei ole kyllä jumalat pökkineet.
- Anonyymi00009
"Kun lapsi on Jumalan lahja, kohdun hedelmä ja anti", antaisiko Jumala saastaisia lahjoja?
Ei anna.
Meillä on maaliset sairaudet ja fysiikan laki valitettavasti.
Jumala on ja antanut vapaa tahdon meille ihmisille,tehkää se.
Jumala on Rakkaus ja elämä on opintomatka meille kaikille.
Me,emme voi valitettavasti elämän loppu asiaan mitään.Olemme luotuja ja me luomme elämää tänne maahan mutta Jumalan luo enemmän toki Isänä.
Älkää ihmetelkö kuka pääsee kotiin,kaikki pääsee aikanaan sillä elämämme on opintoa kuin koulussa. Kaikki aikanaa menee sinne mistä lähdimme.
Tätä tarkoitan,että he jotka ovat pahaa tekeviä,heidän mtka on pidempi muta Isän armo on pitkä jotta kaikki tulee oppineena kotiin.
Muistakaa,he elävät vaikka ovat poissa täältä.
Keho on mennyt siitä puhutaa,että kuoli kuten me kaikki aikanaan. Silti me elämme,uskokaa te Kristukseen uskovat.
Minä olen vain pieni varjo elämässä mutta näin,siis näen ja uskon.
Taivas eli koti mistä lähdimme tulee aikanaan,silti me elämme vaikka kuolemme.- Anonyymi00011
Kaikki aikanaa menee sinne mistä lähdimme.
Tätä tarkoitan,että he jotka ovat pahaa tekeviä,heidän mtka on pidempi muta Isän armo on pitkä jotta kaikki tulee oppineena kotiin.
Muistakaa,he elävät vaikka ovat poissa täältä.
Näin on.
- Anonyymi00010
Kukaan ei synny syntisenä,elämä on oppi matka.
- Anonyymi00012
tässä mennään vanhaan testamenttiin paha jumala loi maailman ja käärme tuli paratiisiin sytyttämään uskon liekin ihmiseen jumala suuttui tästä niin paljon että loi järjestelmän joka kivittää naisia jeesus joka tuli käärmeen muodossa paratiisiin tuli maailmaan vapauttamaan tästä syyllisyyden taakasta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka oli töllöntyön tekijä?
Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt414628Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja
Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.532504Jenkkilahkojen kastekaava
Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan1391014Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!
Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin1611005Odotan sitä hetkeä
kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh68879- 113868
Olen melko vakuuttunut
etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok70844- 137795
- 48780
Taas mietin että
mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,48736