Uutta sisältöä elämään

Anonyymi-ap

No ni pääsen duuniin takaisin, joko konsulttina tai suoraan työsuhteeseen, pitää perustaa Oy, ja laskuttaa konsultin palkkio sen kautta, tai ostaa pöytälaatikko firma, maksan palkkoja kun tarvitsen eläke kustantaa elämisen, vaimolle voin maksaa pientä palkkaa, ja sotut, itselleni voin maksaa ilman rajoitteita, mutta kustannuksia aiheuttaa kirjanpito, yms... Muutamien tonnien saatavat kuluvat nopeasti... Palsta kirjoittelu loppuu tai ainakin vähenee..

31

228

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Jos kirjoitat pöytäkaatikkofirman erikseen niin silloin se on firma joka pöytälaatikko, taikka firma joka tekee ja-tai myy pöytälaatikoita.

Tiedätkö miksi Suomessa kutsutaan 65 vuotiasta miestä joka on ollut yli 20 vuotta TK-eläkkeellä, jolla täyskäsi perussairauksia, lukihäiriö, ongelmia laskennassa, ongelmia sosiaalisissa taidoissa, jatkuvia lääkäri ja sairaalaressuja, mutta joka silti pyydetään töihin IT-alalle takaisin?

Sitä kutsutaan satuhahmoksi. Vaikka olisit terve ja vaikka olisit pätevä ja päivittänyt opit ajan tasalle niin kukaan ei palkkaa eikä tarvitse yrityksesi palveluksia. Jonossa on kymmeniätuhansia nuoria ja päteviä koulutettuja ihmisiä ennen sinua.

• Anonyymi00002

Juu mutta ne 10.000 nuorempaa ei ole kirjoittanut tuhansia ohjelman osia, kuten minä tein, otan poju kierrostenrajoittajaa, tai hommaa paremmat lääkkeet, että elämä hymyilee, katso ulos mahtava ilma.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Juu mutta ne 10.000 nuorempaa ei ole kirjoittanut tuhansia ohjelman osia, kuten minä tein, otan poju kierrostenrajoittajaa, tai hommaa paremmat lääkkeet, että elämä hymyilee, katso ulos mahtava ilma.

Eihän sinusta omien sanojesi mukaan ollut ohjelmoijaksi, vaan Oracle-DBA:ksi jossain vessapaperitehtaalla! Tuhansia ohjelman osia takana, onko yhtään toimivaa kokonaista (pl. se Commodore-kirjasta paria riviä muuttamalla tehty Aliens-peli)?

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Eihän sinusta omien sanojesi mukaan ollut ohjelmoijaksi, vaan Oracle-DBA:ksi jossain vessapaperitehtaalla! Tuhansia ohjelman osia takana, onko yhtään toimivaa kokonaista (pl. se Commodore-kirjasta paria riviä muuttamalla tehty Aliens-peli)?

Mikäli Numba poistuu palstalta, niin mitä uutta sisältöä sinä hankit elämääsi oireiltavaksi 24/7?

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Olin tai olen edelleenkin linux ja sql asiantuntija, poju koodaamistakin se on, tosin näkyään paljon helpompaa, aloitan maanantaina, täytyy kuukaudessa ratkaista se miten rahaliikenne hoidetaan, yhtiö tai palkkaduuni, juu olen toki ollut paperitehtaalla kaukaalla ihan uran alussa, joskus 1980 luvun lopussa.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Olin tai olen edelleenkin linux ja sql asiantuntija, poju koodaamistakin se on, tosin näkyään paljon helpompaa, aloitan maanantaina, täytyy kuukaudessa ratkaista se miten rahaliikenne hoidetaan, yhtiö tai palkkaduuni, juu olen toki ollut paperitehtaalla kaukaalla ihan uran alussa, joskus 1980 luvun lopussa.

Posso se vaan jaksaa pojutella itseään kuusi vuotta vanhempaa ammattilaista, joka ATK-hommissa hankki 45000 euron vuosieläkkeen, tekemällä paljon muutakin kuin ohjelman osia, myös tietokantahommia, mutta ei koskaan vessapaperitehtaalla. Täytyykin kysellä kaverilta, joka jäi Kaukaalta paperikonehommista eläkkeelle jo jonkun vuoden ennen minua, muistaako plösöä, joka ei selkävaivansa kanssa saanut persustaan penkkiin, tuskinpa edes mahtui vessanpytylle.

• Anonyymi00011

Minä olet vanhan kansan ammattilainen, cobol koodarit valmistuivat ammattikursseilta, eikä niihin otettu kuin työttömiä, Nordea palkkasi lähes nälkäpalkalla, tiedän paljon kaukaasta, edes koodaus ei saa pysäyttää paperikonetta, se on miljoonien tappio muutamassa tunnissa, niitä aikoja laitteet oli dec:n mainframeja, minä olen ensimmäinen ryhmä joka on saanut asiaan kunnollisen koulutuksen, samassa koulutuksessa oli, linturi, järvinen, k. savolainen, ja muutama muukin, joista on tullut myös kavereita, k. savolaisen kanssa oltiin samassa porukassa kaksi vuotta kaukaalla softlinen listoilla, tiedän mitä kirjoitan minulla todella paljon tietoa asiasta.

• Anonyymi00012

Kuka sanoo, että olisin pelkästään pankeissa koodannut, ja cobolilla? Jonkun vuoden, 80-luvulla yhdessä entisessä pankissa, sen jälkeen ole cobolia nähnytkään, ja silloinkaan en suurkoneympäristöissä, vaan alusta asti PC:llä. Et ole koskaan RealiaCobolista kuullut? Siitä eläkkeelle asti lukuisissa asiakkaissa konsulttina, lukuisissa ympäristöissä lukuisilla välineillä, lukuisia NDA-sopimuksia takana. Siitä se eläke karttui, sinä et edes eläkkeellä töitä tehden pääse samaan, mitä terveenä eläkkeelle päässyt saa pelkkää eläketuloa.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kuka sanoo, että olisin pelkästään pankeissa koodannut, ja cobolilla? Jonkun vuoden, 80-luvulla yhdessä entisessä pankissa, sen jälkeen ole cobolia nähnytkään, ja silloinkaan en suurkoneympäristöissä, vaan alusta asti PC:llä. Et ole koskaan RealiaCobolista kuullut? Siitä eläkkeelle asti lukuisissa asiakkaissa konsulttina, lukuisissa ympäristöissä lukuisilla välineillä, lukuisia NDA-sopimuksia takana. Siitä se eläke karttui, sinä et edes eläkkeellä töitä tehden pääse samaan, mitä terveenä eläkkeelle päässyt saa pelkkää eläketuloa.

Kyllä on hienoa tuo ylimielisyys, ja olet olevasi muita parempi, ei käy pirtään, 100.000 kerro vaan rohkeasti miten päästää pc puolella 100.000 euron vuosituloilla, minä aloitin nimenomaan kaukaan pdp11 ja micro vax, kävin dec:llä kurssit ensin, jossain espoossa, taisi olla niitykummussa, ei tainnut montaa heppua ollut työllisyyskursseita, Mikael Ross minut sinne lähetti, siinä meni parisen vuotta, koodatessa, tai peremmin konversiossa pdp11 to microvax.

kerroi aikaisemmin nimen omaan koodaavasi cobolilla muistaakseni kopissa, kuten sanoin minulla on yksi kaveri jo luki hesassa itsenä datanomiksi, työllisyys kursseilla, tuolla 1990, muistan kun kävin hänet pari kertaa hakemassa, taisi vielä olla konalasta, jos oikein muistan,

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Kyllä on hienoa tuo ylimielisyys, ja olet olevasi muita parempi, ei käy pirtään, 100.000 kerro vaan rohkeasti miten päästää pc puolella 100.000 euron vuosituloilla, minä aloitin nimenomaan kaukaan pdp11 ja micro vax, kävin dec:llä kurssit ensin, jossain espoossa, taisi olla niitykummussa, ei tainnut montaa heppua ollut työllisyyskursseita, Mikael Ross minut sinne lähetti, siinä meni parisen vuotta, koodatessa, tai peremmin konversiossa pdp11 to microvax.

kerroi aikaisemmin nimen omaan koodaavasi cobolilla muistaakseni kopissa, kuten sanoin minulla on yksi kaveri jo luki hesassa itsenä datanomiksi, työllisyys kursseilla, tuolla 1990, muistan kun kävin hänet pari kertaa hakemassa, taisi vielä olla konalasta, jos oikein muistan,

Koitas nyt rauhoittua, niin tulee tekstistäsi ehkä ymmärrettävämpää!
        Olen nähnyt useampia mainframe kodareita, jotka tuossa 80-luvun loppupuolella joutuivat siirtymään PC-puolelle, naureskellen, ja sitten kun hommasta ei tullutkaan yhtään mitään, kilometritehtaalle.
        Yksi tällainen, joka 70-80 luvun taitteessa oli suunnittelijan tittelillä erään ison maahantuontiyrityksen palveluksessa, kun itse olin samassa paikassa operaattorina, tuli vastaan 90-luvulla atk-harjoittelijana, oli ilmeisesti ajautunut oman yrityksen konkurssiin (töitä ei vaan riittänyt mainframe-cobolille), ja yritti opetella c-kieltä ymmärtämättä siitä mitään. Kehtasi apua kysellä, mutta kun ei sitä saanut alkoi polleilla tuntevansa minun työnantajani, ja hoitavansa minulle lopputilin. No ei hoitanut.
        Sinulla vähän samanlaista mastodontti-asennetta, mutta pidä mielessä, että ne kuolivat sukupuuttoon.
        Datanomit on nykyaikana atk-melkonomeja ;-)

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Koitas nyt rauhoittua, niin tulee tekstistäsi ehkä ymmärrettävämpää!
        Olen nähnyt useampia mainframe kodareita, jotka tuossa 80-luvun loppupuolella joutuivat siirtymään PC-puolelle, naureskellen, ja sitten kun hommasta ei tullutkaan yhtään mitään, kilometritehtaalle.
        Yksi tällainen, joka 70-80 luvun taitteessa oli suunnittelijan tittelillä erään ison maahantuontiyrityksen palveluksessa, kun itse olin samassa paikassa operaattorina, tuli vastaan 90-luvulla atk-harjoittelijana, oli ilmeisesti ajautunut oman yrityksen konkurssiin (töitä ei vaan riittänyt mainframe-cobolille), ja yritti opetella c-kieltä ymmärtämättä siitä mitään. Kehtasi apua kysellä, mutta kun ei sitä saanut alkoi polleilla tuntevansa minun työnantajani, ja hoitavansa minulle lopputilin. No ei hoitanut.
        Sinulla vähän samanlaista mastodontti-asennetta, mutta pidä mielessä, että ne kuolivat sukupuuttoon.
        Datanomit on nykyaikana atk-melkonomeja ;-)

Tuon sinä olet kertonut aikaisemminkin, tottakai mainframet on jäykkiä varsin 80 luvulla, kun duunit tehtii vt-100 päätteellä, jos oli tarvetta väreille vt-220 vasta vuosien päästä niihin tuli sarjaliitäntäiset pc terminaalit emulaatioilla, joskun 85-90 välisenä aikana, lähes kaikissa palveluissa fb, youtube, x, yle-areena, kela, verottaja on taustalla jonkun palveluntarjoaja sql palvelin, lähes kaikki palvelimet on linux pohjaisia joten se on syytä osata...
        NumBall

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Tuon sinä olet kertonut aikaisemminkin, tottakai mainframet on jäykkiä varsin 80 luvulla, kun duunit tehtii vt-100 päätteellä, jos oli tarvetta väreille vt-220 vasta vuosien päästä niihin tuli sarjaliitäntäiset pc terminaalit emulaatioilla, joskun 85-90 välisenä aikana, lähes kaikissa palveluissa fb, youtube, x, yle-areena, kela, verottaja on taustalla jonkun palveluntarjoaja sql palvelin, lähes kaikki palvelimet on linux pohjaisia joten se on syytä osata...
        NumBall

Nakkikauppojen palvelimet on linuxia, ISOjen toimijoiden palvelinkoneet pääosin HP tai IBM, joillakin jopa molemmat, että kasvatettiin toimintavarmuutta, taikka pidettiin hintatarjoukset kohtalaisina. Viimiset kymmenen vuotta tein sovelluspalvelimelle kehitystä, ensin Oraclen OC4J ja myöhemmin Weblogic -alustoille Javalla. Ja siinä ohessa Oraclen SQL-kannoille.
        Siinä sitä eläkettä kertyi, konsulttihommissa.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Nakkikauppojen palvelimet on linuxia, ISOjen toimijoiden palvelinkoneet pääosin HP tai IBM, joillakin jopa molemmat, että kasvatettiin toimintavarmuutta, taikka pidettiin hintatarjoukset kohtalaisina. Viimiset kymmenen vuotta tein sovelluspalvelimelle kehitystä, ensin Oraclen OC4J ja myöhemmin Weblogic -alustoille Javalla. Ja siinä ohessa Oraclen SQL-kannoille.

Niin, toki kehitys tehtiin Linux-palvelimilla, mutta tuotanto pyöri IBM-koneilla.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

NumBall

Sinänsä melko outoa olen ensimmästä tai toista genreä jotka saivat akateemisen koulutuksen tietotekniikkaan, ja sinä olet minua kuusi vuotta vanhempi, R. Linturi oli minua vuoden aikaisemmalla vuosikurssilla, Järvinen taas vuoden jäljessä tai kaksi en tiedä varmasti, Kari Savolainen oli taas Helsingin yliopiston fm, koulutuksen syntynyt muistaakseni 58, Roos oli minua reilusti vanhempi, mutta hän olikin koulunsa käynyt usassa.

Minä tunnen melkein kaikki saman koulutuksen saaneet suomessa ja meitä ei ole kuin 30-40, eli siis gen1 tai gen2.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Sinänsä melko outoa olen ensimmästä tai toista genreä jotka saivat akateemisen koulutuksen tietotekniikkaan, ja sinä olet minua kuusi vuotta vanhempi, R. Linturi oli minua vuoden aikaisemmalla vuosikurssilla, Järvinen taas vuoden jäljessä tai kaksi en tiedä varmasti, Kari Savolainen oli taas Helsingin yliopiston fm, koulutuksen syntynyt muistaakseni 58, Roos oli minua reilusti vanhempi, mutta hän olikin koulunsa käynyt usassa.

Minä tunnen melkein kaikki saman koulutuksen saaneet suomessa ja meitä ei ole kuin 30-40, eli siis gen1 tai gen2.

Niin, luulet että tie kunnon eläkkeeseen on akateeminen koulutus? Paskat sillä mitään tee, jos ei sitä hyödynnä. Linturi ja Järvinen (jos Petteriä tarkoitat) sen osasi, sinä ilmeisesti et? Minä norkoilin puolitoista vuotta yliopistolla, ja totesin, että tämä on väärä tie ammattiin.
        Siskolla oli akateeminen koulutus, itki ikänsä sitä, että minulla oli kolminkertainen liksa häneen verrattuna.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ja paskaa huuleen todellinen asiantuntija huu haa liki 100% maailman tehokkaamista supertietokoneista käyttää linukkaa ja sen eri jakeluja, suosituin maailmalla on redhat, sinulla on hieman oudot tiedot, vai että nappikauppojen, siksi on tärkeää osata linux mieluiten syvällisesti, sql on taas valtaosa tietokannoista, ja siksi se on ollut valintani jo 30 vuotta, mutta joskus olin väliaikaisesti SAB hommissa, vai että cobol koodari...
        Noita ibm ja hp vaivaa ihan sama ongelma kuin dec aikanaan, liian pieni ja vähän taitajia, silloin tosin sai pyytää mitä halusi, 38.000 mk kuukaudessa, duunarina. olisiko ollut vuonna 1988 en muista tarkalleen.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ja paskaa huuleen todellinen asiantuntija huu haa liki 100% maailman tehokkaamista supertietokoneista käyttää linukkaa ja sen eri jakeluja, suosituin maailmalla on redhat, sinulla on hieman oudot tiedot, vai että nappikauppojen, siksi on tärkeää osata linux mieluiten syvällisesti, sql on taas valtaosa tietokannoista, ja siksi se on ollut valintani jo 30 vuotta, mutta joskus olin väliaikaisesti SAB hommissa, vai että cobol koodari...
        Noita ibm ja hp vaivaa ihan sama ongelma kuin dec aikanaan, liian pieni ja vähän taitajia, silloin tosin sai pyytää mitä halusi, 38.000 mk kuukaudessa, duunarina. olisiko ollut vuonna 1988 en muista tarkalleen.

Juu oltiin Petterin kanssa vaimoinemme kerran egyptissä, tai tavattiin bussissa... taisi olla niitä aikoja kun kirjoitti dos käyttäjän oppaan.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Mitähän taitajia sinä noille tarvitset? Saman shellin läpi noita hallinnoidaan, softat siirtyy suoraan sellaisenaan siltä kehityskoneelta (taikka sitten käännetään kodekoneella, jos c/c++ softaa), vääntöä vain ihan eri tavalla.
        Noita tuli pyöriteltyä, kolmelle asiakkaalle, joissa käsiteltiin viiden miljoonan ihmisen tietoja, yhdelle jossa käyttäjiä oli se viisi miljoonaa.
        PC:llä sitten näiden nakkikauppojen softia.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Monessako kaupallishallinnollisessa softassa tarvitset supertietokonetta? Tyypillistä pippeli-insinöörin märkää päiväunta. Miksi laittaa clusteri linuxeja pyörimään, kun yhdellä mainframella pärjää?

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Monessako kaupallishallinnollisessa softassa tarvitset supertietokonetta? Tyypillistä pippeli-insinöörin märkää päiväunta. Miksi laittaa clusteri linuxeja pyörimään, kun yhdellä mainframella pärjää?

Niin, ja HP:n Cray se näkyy pyörittävän sitä Linuxia tuossa suomalaisessa LUMI-koneessakin.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Oikeasti naurattaa juttusi, tosiasiassa 30 vuotta perusdata hommat ovat perustuneet linux ja sql, ja se on edelleenkin kannatettavaa opiskella, ne on de facto kauraa, kuten sanoin liki 100% prosentti maailman parhaista superkoneista käyttää linuxia, sillähän ne sinunkin lääkkeet on testettu, ja rakennettu, supertietokoneilla, lisäksi 99% maailman palvelimista käyttää linukkaa, ja kaiketi ne kaupallishallinnolliset softat palvelimen tarvitsevat, eikö niissäkin yleensä tietokannat ole sql pohjaisia.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Juu oltiin Petterin kanssa vaimoinemme kerran egyptissä, tai tavattiin bussissa... taisi olla niitä aikoja kun kirjoitti dos käyttäjän oppaan.

Oliko tämä se itsarin tehnyt exä?

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Oikeasti naurattaa juttusi, tosiasiassa 30 vuotta perusdata hommat ovat perustuneet linux ja sql, ja se on edelleenkin kannatettavaa opiskella, ne on de facto kauraa, kuten sanoin liki 100% prosentti maailman parhaista superkoneista käyttää linuxia, sillähän ne sinunkin lääkkeet on testettu, ja rakennettu, supertietokoneilla, lisäksi 99% maailman palvelimista käyttää linukkaa, ja kaiketi ne kaupallishallinnolliset softat palvelimen tarvitsevat, eikö niissäkin yleensä tietokannat ole sql pohjaisia.

Sql kehitys oli kirjavaa b-tree, sitten mysql ihan riittäviä pienen putkan tarpeisiin...

• Anonyymi00029
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Höpö höpö. Ethän sinä ole kolmeenkymmeneen vuoteen ollut töissä, voivotellut reumasi kanssa.

• Anonyymi00007

Olisi kyllä hienoa jos tuo sinun valehtelu palstalla vähenee. Ikävä tietysti että sinun eläke on niin pieni että joudut lattioita lakasemaan.

• Anonyymi00008

Ottaa tietty ensimmäisenä osakaslainan yhtiöstään, ja pari osamaksusopimusta, osamaksumiljonääriä kun on niin kadehtinut.

• Anonyymi00009

Kaikkihan on seurausta siitä, että vaimo vei sen 1000 euron osuutensa perheyhtiön tuloista Thaimaahan. Takuueläkkeelä kun ei ainakaan Suomessa pärjää, ei edes Posso.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Ottaa tietty ensimmäisenä osakaslainan yhtiöstään, ja pari osamaksusopimusta, osamaksumiljonääriä kun on niin kadehtinut.

Ennen sitä osakaslainaa tarvitsee saada laskutusta ja asiakkaan pitää hyväksyä se lasku ja maksaa se, jonka jälkeen sinun yrityksesi tulee maksaa pääomatuloverot tämän vuoden loppuun mennessä nostetusta summasta.

Niihin veroihinkin pitää kassassa olla rahaa, taikka verottaja hakee Possoa konkurssiin ensi vuonna näillä paikkeilla, mikäli veroja ei ole hoidettu.

Tosin mitään konsulttihommaa ei takuuvarmasti ole yli 20 vuotta sivussa olleelle Commodore- miehelle, joka ysärillä kävi parit kurssit ja epäonnistui raskaasti, otti sen raskaasti ja kaikki vituix män.

Kliimaksi sitten 2006 ja piste.

2010

• Anonyymi00030
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ennen sitä osakaslainaa tarvitsee saada laskutusta ja asiakkaan pitää hyväksyä se lasku ja maksaa se, jonka jälkeen sinun yrityksesi tulee maksaa pääomatuloverot tämän vuoden loppuun mennessä nostetusta summasta.

Niihin veroihinkin pitää kassassa olla rahaa, taikka verottaja hakee Possoa konkurssiin ensi vuonna näillä paikkeilla, mikäli veroja ei ole hoidettu.

Tosin mitään konsulttihommaa ei takuuvarmasti ole yli 20 vuotta sivussa olleelle Commodore- miehelle, joka ysärillä kävi parit kurssit ja epäonnistui raskaasti, otti sen raskaasti ja kaikki vituix män.

Kliimaksi sitten 2006 ja piste.

2010

Niinkö osamaksulla kokemus kertoo konkursseissa, miten voi tulla konkka jos saa 10.000 euroa kuukaudessa eikä tarvi maksaa palkkaa ????, eikö se massi tule veroihin ja palkkoihin samasta paikasta, vai mitä osamaksu... miljonäärä., C64 on sinänsä hieman totta siitä sain asiaan kiinnostukseen, Commodore mies, naurattaa suunnattomasti, en usko et commodorelle oli ensimmäistäkään koulutusta, missään.

• Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Niinkö osamaksulla kokemus kertoo konkursseissa, miten voi tulla konkka jos saa 10.000 euroa kuukaudessa eikä tarvi maksaa palkkaa ????, eikö se massi tule veroihin ja palkkoihin samasta paikasta, vai mitä osamaksu... miljonäärä., C64 on sinänsä hieman totta siitä sain asiaan kiinnostukseen, Commodore mies, naurattaa suunnattomasti, en usko et commodorelle oli ensimmäistäkään koulutusta, missään.

Kuusamossa https://www.koillissanomat.fi/ammattikoululaiset-paasivat-kahdeksan-commodore-ku/11513732 :
        Am­mat­ti­kou­lu­lai­set pää­si­vät kah­dek­san Com­mo­do­re kuus­ne­lo­sen kimp­puun – vuonna 1985 tie­to­ko­neen pe­rus­kurs­si on pa­kol­li­nen

Se siitä sun uskostasi!

• Anonyymi00032

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2127
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      33
      2070
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1835
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1360
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1251
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1141
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1060
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      56
      1003
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      936
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      282
      895
    Aihe