Se on palaamista Jeesuksen luo, katuen ja syntinsä tunnustaen.
Se on Jeesuksen armon turviin palaamista.
Sen armon, jonka Jeesus on meille hankkinut Golgatan ristillä, jossa hän kärsi ja kuoli syntiemme tähden, jotta meillä olisi iankaikkisen elämän toivo taivaassa Isän luona.
Room 3:23-26
” Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.”
Mitä on todellinen uskonpuhdistus?
47
294
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tämä maa ja maailma pitäisi puhdistaa uskonnoista, jotka ovat kaiken pahan alku ja juuri.
- Anonyymi00002
Aloittaja voisi puhdistaa oman mielensä. Se voisi olla todellista.
Kristillisyys ei ole uskonto vaan yksi tapa yrittää opetella elää oikein. - Siis vain omaa elämää.- Anonyymi00003
Aloittaja tekee ihan niinkuin muitakin kehoittaa tekemään. Ei meistä kukaan voi asettua Sanan yläpuolelle. Ymmärräthän?
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Aloittaja tekee ihan niinkuin muitakin kehoittaa tekemään. Ei meistä kukaan voi asettua Sanan yläpuolelle. Ymmärräthän?
Niin. Jokainen on ensisijaisesti vastuussa omista sanomisistaan. Sitten voi kehoittaa jumalattomia ihmisiä parannukseen ja uskovia pyhitykseen, jota ilman ei voi nähdä Jumalaa!
- Anonyymi00005
Jos uskovat eivät tee pyhitystä, niin ei jumalatomia kannata kehottaa parannukseen.
Jäävät puolitiehen ihmeissään ja muiden herjaattavaksi kun eivät tiedä missä mennään."Jos uskovat eivät tee pyhitystä, niin ei jumalatomia kannata kehottaa parannukseen."
Vastaus:
Me pelastumme armosta emmekä omien tekojemme kautta. "Jolla Poika (Jeesus) on, sillä on elämä. Jolla Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää." Siihen sisältyy kaikki ns. parannus ja pyhitys.
- Anonyymi00006
Kyllä!
- Anonyymi00007
Oikea uskonpuhdistus oli se, että poltettiin noidat roviolla.
Poista paha keskuudestasi.Tulkintakysymys, itse pidän uskonharhaisia pahoina joten olen kasannut rovion tuohon Linnavuorelle heitä varten.
- Anonyymi00008
Korinton murhamies selittelee kaikenlaisia teorioita, että ei tulisi tuomiota.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.- Anonyymi00009
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa,
- Anonyymi00010
Ei Jeesusta voi kukaan seurata. Jeesus on taivaassa, jonne ihmisillä ei ole mitään asiata.
Joh. 8:21
Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse.
1. Tim. 6:16
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen
Eksyttäväiset uskonlahkot houkuttelee lisää jäseniä lahkoihinsa lupaamalla ihmeparanemisia ja taivaspaikkoja.- Anonyymi00025
Jeesus kehoitti seuraamaan itseään ja sinä kumoat Hänen sanansa…
- Anonyymi00011
<Puhuessaan taas kansalle Jeesus sanoi: "Minä menen pois. Silloin te etsitte minua mutta kuolette synteihinne. Minne minä menen, sinne ette te pääse.<
Kun Jeesus on sydämessä tie taivaaseen on auki ja Jeesus vie perille. Varma tieto.- Anonyymi00013
Ei ihmisillä ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen. Ne on illuusioita ja valheita, joilla ihmisiä houkutellaan lahkolaiseksi. Lahkot lupailee valheellisia ihmeparanemisia ja taivaspaikkoja.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Ps. 115:16
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille. - Anonyymi00026
Anonyymi00013 kirjoitti:
Ei ihmisillä ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen. Ne on illuusioita ja valheita, joilla ihmisiä houkutellaan lahkolaiseksi. Lahkot lupailee valheellisia ihmeparanemisia ja taivaspaikkoja.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.Ei herjaajat kuten sinä olet, pääse taivaaseen, ikuiseen elämään.
- Anonyymi00029
Anonyymi00026 kirjoitti:
Ei herjaajat kuten sinä olet, pääse taivaaseen, ikuiseen elämään.
Herjaajilta puuttuu jumalanpelko. Siksi he tuhoutuvat herjaansa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00029 kirjoitti:
Herjaajilta puuttuu jumalanpelko. Siksi he tuhoutuvat herjaansa.
Aivan. Jeesus ottaa vastaan syntisiä.
- Anonyymi00012
Ei se usko tosiaan siitä puhdistu, että aletaan noitia vainoamaan ja polttamaan roviolla.
Vaikka sanotaankin, että poista paha keskuudestasi.
Muuta tarttee tehdä. - Anonyymi00014
Paavalikin valehteli käyneensä taivaassa.
Joh.3:13
" Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa." - Anonyymi00015
Jeesus on ihminen ja tulee takaisin maan päälle, missä alkaa tuhatvuotinen valtakunta.
Ap. t. 1:11
ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän." - Anonyymi00016
Jumala on järjestyksen Jumala. Kuri ja järjestys pitää olla.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
Lain kivet murskaa monen hihhulin toiveet päästä jatkoon.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut. - Anonyymi00017
Täällä ei ymmärretä tätä :
Roomalaiskirje:
6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
Galatalaiskirje:
5:18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
Jeesuksen kautta voi lähestyä Pyhää Jumalaa.
pilalle leikatut koittaa omistaa Jumalan itselleen ja alistaa muiden muut orjikseen, saatanan luonne!- Anonyymi00019
Paavali oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhista, joten joutui keksimään kaikenlaisia selityksiä, ettei lait koske häntä.
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Jeesus oli täysin eri mieltä lakien voimassaolosta ja noudattamisesta.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin valtaa kuritettavaksi. - Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Paavali oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhista, joten joutui keksimään kaikenlaisia selityksiä, ettei lait koske häntä.
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.
Jeesus oli täysin eri mieltä lakien voimassaolosta ja noudattamisesta.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Ei ihme ollenkaan, että Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin valtaa kuritettavaksi.Paavalissa oli Kainin merkki.
- Anonyymi00018
Ei tosin ole puhdistus jos aina toistaa samoja asioita joka ketjuun, eikä osaa keskustella.
Se puhdasta vatipäisyyttä. - Anonyymi00021
Tulessa koeteltua vatipäisyyttä.
- Anonyymi00022
Se on todellinen (olisi) uskonpuhdistus että ihmiskunta puhdistettaisiin uskonnoista.
- Anonyymi00028
Kyllähän se vielä toteutuu, vaan aikaa sihen menee.
- Anonyymi00023
<<Paavali oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhista, joten joutui keksimään kaikenlaisia selityksiä, ettei lait koske häntä.<<
Paavali sai anteeksi syntinsä, kun sai Jeesuksen sydämeensä.
mutta sinä et usko koko Raamattuun vaan vääristelet sitä mielesi mukaan ja irvit Paavalia,
"Minun armoni riittää Paavalille": Jumala.- Anonyymi00035
Paavali oli mafiamies, jota ei saatu vastuuseen murhista maallisissa tuomioistuimissa.
Ap. t. 22:29
Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.
Jumala heitti Paavalin Saatanan haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa tapettavaksi. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi00024
<<Paavalikin valehteli käyneensä taivaassa.<<
ei ymmärrä yhtään että Paavali sai näyn taivaasta, - ei ole yhtään ajan tasalla, vaan jossain huume hörhöissä?- Anonyymi00036
Paavali väitti käyneensä taivaassa.
2. Kor. 12:2
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Raamatun mukaan kukaan ihminen ei voi mennä taivaaseen.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen - Anonyymi00038
Anonyymi00036 kirjoitti:
Paavali väitti käyneensä taivaassa.
2. Kor. 12:2
Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Raamatun mukaan kukaan ihminen ei voi mennä taivaaseen.
Joh.3:13 Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.
Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.
Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen"Paavali väitti käyneensä taivaassa."
tuostakin väitteestään voi päätellä, että miten hänen muihinkin juttuihinsa tulee suhtautua. 😂
- Anonyymi00027
Uskon perustus on siinä, että Jeesus kantoi Jumalan vihan Golgatan ristillä; että näin voi uskovan armahtaa. Tämä on syy: Jeesuksen kärsimys on armahduksen perusta. Jeesus maksoi kaiken, ja se on täytetty; jokainen, joka hylkää Golgatalla vuodatetun Pyhän veren, saa Jumalan vihan päälleen.
- Anonyymi00030
Jeesus kumosi ristillä lain kirouksen. Niin tuomio ei koske niitä, jotka uskovat Jeesukseen, sekä ymmrtävät mitä Jeesuksen veren vuodattaminen tarkoitti. Sitä, että ihminen on lain tuomiosta vapaa uskon ja Pyhän Hengen kautta. Jos ei tätä halua ymmärtää eikä ottaa vastaan, tulee Jumalan viha lain ja tuomion muodossa ihmisen päälle.
- Anonyymi00032
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jeesus kumosi ristillä lain kirouksen. Niin tuomio ei koske niitä, jotka uskovat Jeesukseen, sekä ymmrtävät mitä Jeesuksen veren vuodattaminen tarkoitti. Sitä, että ihminen on lain tuomiosta vapaa uskon ja Pyhän Hengen kautta. Jos ei tätä halua ymmärtää eikä ottaa vastaan, tulee Jumalan viha lain ja tuomion muodossa ihmisen päälle.
Laki on siunaus, ei kirous. Lain kieltät ovat roistoa, murhamiehiä tms.
- Anonyymi00033
Anonyymi00032 kirjoitti:
Laki on siunaus, ei kirous. Lain kieltät ovat roistoa, murhamiehiä tms.
1. Joh. 3:15
Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.
- Anonyymi00031
Jeesuksenhankkima Armo on enemmän kuin oikeudenmukaisuus, se antaa ihmiselle uuden sydämen, kivisydämestä tulee lihasydän ja antaa armon muillekin.
Kuten Isä meidän rukous ilmoittaa:
Ja anna meille anteeksi velkamme, niin kuin mekin annamme anteeksi velallisillemme.- Anonyymi00034
Ilm. 22:15
Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
- Anonyymi00037
Kaikki ihmiset, niin hyvät kuin pahat joutuu tuomiolle tekojensa mukaan. Ei ne teot mene suoraan Jeesuksen piikkiin.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika. [Fil. 2:12]
Ilm. 2:23
Hänen lapsensa minä surmaan rutolla. Kaikki seurakunnat tulevat tietämään, kuka minä olen: minä tutkin sydämet ja ajatukset ja annan jokaiselle teistä hänen tekojensa mukaan. [1. Sam. 16:7; Ps. 7:10; Jer. 11:20; Room. 2:6]
Ilm. 20:12
Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan. [Dan. 7:10; Luuk. 10:20+ | Matt. 16:27+]
Ilm. 20:13
Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. - Anonyymi00039
<<Kaikki ihmiset, niin hyvät kuin pahat joutuu tuomiolle tekojensa mukaan. Ei ne teot mene suoraan Jeesuksen piikkiin.<<
Turhaanko Jeesus sovitti? Se in Jumalan kieltämistä ja häpäisemistä.
Kyllä itse saa kärsiä, saa siitä Jumalan vihan niskaansa hylkäämällä Jeesuksen sovituksen.- Anonyymi00040
Jeesuksen sovitus ei ole tyhjä teko eikä merkityksetön näytelmä; se on rakkauden ja oikeuden kohtaaminen, joka kantaa ihmisen rikkinäisyyden yli. Kun Kristus otti ristillä kärsimyksen ja kuoleman, se oli sekä sovitus että kutsu — sovitus, koska synnin seuraukset otettiin kantaakseen, ja kutsu, koska se avaa tien yhteyteen Jumalan kanssa.
Sovituksen hylkääminen ei ole neutraali valinta: se sulkee pois armon kutsun ja jättää ihmisen kantamaan seuraukset, jotka itse valitsee. Vapaasta tahdosta kieltäytyminen voi kantaa mukanaan tuomion vakavuuden, koska se kieltäytyy myös siitä pelastuksen lahjasta, jonka Jeesus tarjoaa. Jumalan oikeus ja pyhyys eivät vähene sovituksesta; sen sijaan sovitus tarjoaa tien armon ja anteeksiannon kautta oikeuteen palaamiseen.
Sama rakkaus, joka sovituksessa ilmenee, kutsuu myös vastuuseen ja muutokseen. Kuka hyväksyy sovituksen, saa armon, anteeksiannon ja uuden elämän toivon; kuka kieltäytyy, kantaa vastuun valinnastaan — sekä moraalisesti että iankaikkisesti tietyn uskon mukaan. Tämä ei ole pelkkää rangaistusta, vaan seurauksena oleva erkaneminen siitä yhteydestä, jota sovitus tarjoaa.
Lopulta kysymys ei ole ainoastaan teologinen väite, vaan kutsu: miten kukin vastaa rakkauden tarjoukseen — torjuu sen ja kantaa seuraukset, vai vastaanottaa sen ja kasvaa armon kautta?
- Anonyymi00041
Ei sovitusta voi tehdä mitenkään muutoin kuin poistamalla ihmisen päältä lain kirous. Muussa tapauksessa ihminen menee helvettiin että heilahtaa jos omassa varassaan yrittää lakia täyttää.
Ja vain Jeesuksen veri poistaa lain kirouksen. Ei mikään muu, mihinkään muuhun ei voi luottaa pelastuksessa. Jos sen lain turvin yrittää pelastua, niin aivan varmasti siitä ei tule yhtään mitään.
Eikä Jeesuksen veri poista lakia, laki on ja jää tuomitsemaan pahantekijät kuten kirjoitettu on, että laki on pahantekijöitä varten, ei vanhurskaita. - Anonyymi00042
<<Ei sovitusta voi tehdä mitenkään muutoin kuin poistamalla ihmisen päältä lain kirous. Muussa tapauksessa ihminen menee helvettiin että heilahtaa jos omassa varassaan yrittää lakia täyttää.<<
Room. 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla.
6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
et siis ymmärrä mitä tämä tarkoitta, laista ei muutu ainoakaan kirjain.
laki on aita ja kylmä sydän, lain vanki. Kaikki tehdään sydämen rakkaudesta, se on lain täyttymys.- Anonyymi00044
Miten tyhmä täytyy olla ettei ymmärrä sitä että jos lain kirous poistetaan sen päältä, joka uskoo Jeesukseen ja jonka vuoksi Jeesuksen veri on vuodatettu, niin ei laista muutu yksikään piirto. Se tuomitsee aivan samalla pahantekijät helvettiin. Lailla on yhä se tehtävä ja sen ainut tehtävä on tuomita ihmisiä. Ei vapautta heitä, vaan tehdä kaikista syntisiä Jumalan silmien edessä ilman Jeesuksen tekemää sovitusta. Jos sitä ei ota vastaan, jos siihen ei oikeasti usko, vaan kuvittelee omalla lakihenkisellä hurskaudellaan pelastuvansa, niin joutuu sen lakinsa kanssa helvettiin.
Oikeastaan ei pitäisi edes ehtoollista nauttia ellei tätä ymmärrä, jos kuvittelee jotenkin itse rämpivänsä lain kanssa maaliin.
- Anonyymi00045
Ehtoollista ei voi nauttia, jos ei tajua miksi Jeesuksen veri on vuodatettu, mitä se merkitsee ihmisille, koska silloin polkee jalkoihinsa Jeesuksen pyhän veren ja häpäisee Jeesuksen jos kuvittelee että Jeesus joutui kärsimään siksi vain muodon vuoksi ja me yritämme silti täyttää lain, kehuskella sillä ja kuvitella että kun vain parhaamme yritämme, niin kyllä pelastumme.
Ei ole kelvollinen nauttimaan ehtoollista jos ei ymmärrä sitä miten olemme Jeeuksen veren voimasta vapautettu synnin ja kuoleman laista ja sillä tavalla pelastettu. Ei siten kuten se ymmärtämätön ajattelee että sitten ryvemme synnissä kuin Israel, vaan että Jumala on ottanut meidät Hengessä lapsikseen Jeesuksen veren kautta, antanut Hengen vakuudeksi sydämeen, että eläisimme pyhää elämää eikä meille lueta lakia, laki ei meitä syytä, vaan olemme vapaat sen orjuudesta ja siitä että lain kautta voi tuolla vain tuomio, niin ei voi muuta kuin todeta syylliseksi. Sitä kautta Jeesuksen veri vapauttaa meidät pelastukseen. Jos ei sitä ymmärrä, ei ole kelvollinen nauttimaan ehtoollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1281315
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43855
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488