Eläke on hauska keksintö!

Anonyymi-ap

Itse ole vasta siirtynyt työeläkeelle ja sain tiedon että työttömänä ollessani olen maksanut likaa veroa ja saan 200€ takaisin. :D
Eläke sinällään nosti ansiosidonnaisen määrää yli 300€ nettona eli ei huono!

Työttömät kuulemma tienaa saman kuin töissä olisi, niin eläkeläiset ne vasta tienaakin! :D

Mukava keksintö tämä eläke kun se ilmaantuu vaan automaattisesti tilille!

5

521

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olet itse kerryttänyt työelämäaikanasi sen työeläkkeen, jota nyt saat. Ansioistasi on myös maksettu työeläkevakuutusmaksu.
      Työeläke ei siis ’ilmaannut’ yhtäkkiä tilillesi, vaan työeläkevakuutusyhtiö maksaa nyt sitä työeläkettä, joka sinulle kuuluu ja jota olet kerryttänyt.

• Anonyymi00002

Mitenköhän ihmiset ennen pärjäsi kun ei ollut eläkettä.

• Anonyymi00003

Huonosti.
        Oli syytinkiä ja muita tapoja, jolla lasten velvollisuus huolehtia vanhemmistaan hoidettiin. Mummo/vaari asui lastensa luona peräkammarissa tai jossain nurkassa. Oli yhteiskunnan kustantamaa köyhäinapua, köyhäinkoteja kunnalliskoteja, yms.
        Ja elinikäkin oli keskimäärin vähän yli 60 vuotta, tosin työkyky loppui useimmilla varsinkin ruumiillisista töissä jo heti kohta 50-ikävuoden jälkeen.

• Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Huonosti.
        Oli syytinkiä ja muita tapoja, jolla lasten velvollisuus huolehtia vanhemmistaan hoidettiin. Mummo/vaari asui lastensa luona peräkammarissa tai jossain nurkassa. Oli yhteiskunnan kustantamaa köyhäinapua, köyhäinkoteja kunnalliskoteja, yms.
        Ja elinikäkin oli keskimäärin vähän yli 60 vuotta, tosin työkyky loppui useimmilla varsinkin ruumiillisista töissä jo heti kohta 50-ikävuoden jälkeen.

1911 syntynyt isäni teki rakennusten hanttihommia. Oli vuosittain talvikuukausia työttömänä saamatta mistään killinkiäkään. Vannoutunena iikollin kannattaja ei liittynyt ammattiliittoon.
        Hiljalleen ajautui metallin hanttihommiin joissa parhaita aikoja olivat komennuskeikat päivärahoineen.
        Alkoi sairastelemaan 55v tietämissä. Työrupeamat lyhenivät ja sairauslomat pitenivät kunnes 60v ikäisenä joutui sairaseläkkeelle joka oli lähinnä muodollinen. Äitini piti pientä kuppila valtatien varressa ja isäni pystyi vielä hoitamaan äitini kuljetukset ja pikatukkukäynnit.
        62v ikäisenä henki pois.

Oli minulle varoittava esimerkki. Omasta terveydestä huolehtiminen ja pyrkimys eläköitymiseen terveenä. Varmuuden vuoksi asetin tavoitteeksi 50v iän joka sitten toteutui 52v ikäisenä. 5 vuotta nuorempi vaimoni lopetti marketin työnsä samaan aikaan ja käytimme suuren osan ajastamme ja rahoista matkusteluun.
        Emme kadu päivääkään!
        Kilkuttelen tätä 82v ikäisenä, eturauhasen syöpäleikkausta odotellen.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

1911 syntynyt isäni teki rakennusten hanttihommia. Oli vuosittain talvikuukausia työttömänä saamatta mistään killinkiäkään. Vannoutunena iikollin kannattaja ei liittynyt ammattiliittoon.
        Hiljalleen ajautui metallin hanttihommiin joissa parhaita aikoja olivat komennuskeikat päivärahoineen.
        Alkoi sairastelemaan 55v tietämissä. Työrupeamat lyhenivät ja sairauslomat pitenivät kunnes 60v ikäisenä joutui sairaseläkkeelle joka oli lähinnä muodollinen. Äitini piti pientä kuppila valtatien varressa ja isäni pystyi vielä hoitamaan äitini kuljetukset ja pikatukkukäynnit.
        62v ikäisenä henki pois.

Oli minulle varoittava esimerkki. Omasta terveydestä huolehtiminen ja pyrkimys eläköitymiseen terveenä. Varmuuden vuoksi asetin tavoitteeksi 50v iän joka sitten toteutui 52v ikäisenä. 5 vuotta nuorempi vaimoni lopetti marketin työnsä samaan aikaan ja käytimme suuren osan ajastamme ja rahoista matkusteluun.
        Emme kadu päivääkään!
        Kilkuttelen tätä 82v ikäisenä, eturauhasen syöpäleikkausta odotellen.

Taas minun isoäitini oli 1907 syntynyt, eli 95 vuotiaaksi, sydänkohtaukseen meni omassa kodissaan, isoisäni kaatui sodassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1252
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      911
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      112
      659
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56