Kannattaako laittaa hakemusta sisään, onko siitä jotain hyötyjä?
Kuinka moni täällä kuuluu kirjailijaliittoon?
7
173
Vastaukset
- Anonyymi00001
Milloin on oikeita kirjailijoita vilahtanut palstalla?
Amatöörejä kyllä ulkomaita myöten. - Anonyymi00002
akateemikko Paavo Haavikko julkais vajaa 100 teosta
Häntä ei hyväksytty kirjailijaliittoon
josta hän ilmoitti, että hän ei ole kirjailija vaan kirjoittaja
Haavikko on ottanut kirjaansa Marja-Liisa Vartion kuvauksen Sylvi ja Urho Kekkosesta Tamminiemessä heti noottikriisin jälkeen 1961
Vartio rupatteli kirjailija Sylvi Kekkosen kanssa, kunnes äkkiä ovi aukeni ja ennen kuin tajusi, oli noussut ja silmät kauhusta seljällään oli sanonut Kekkoselle, että päivää ja siinä se itse oli, Urho Kekkonen
Vartio näki nuorekkaan presidentin kasvoilla merkillisen terveen kiihtyneen värin ja ihailee tämän seksikästä kiihkosa punottavaa pään pallomuotoa eli harvinaisen pyöreää ja kaunista kalloa
Vartio ei voi mitään vaikutelmalleen, että tuo pienikasvoinen pyöreäpää, tuo tuossa on psykopaatti En ole hakenut. mutta tuttavani Suomessa asuva omakustannekirjailija, joka kävi täälläkin kertomassa esikoisestaan "Vanha nainen Espanjassa" kuuluu kyllä. pääsi eka hakemalla. Ei tarvitse kuulua jonkin suurkustantamon talliin päästäkseenkirjailijaliittoon.
"Äidinkielenopettajani huusi kerran koulussa pää punaisena että miten voikin olla noin monta kielioppivirhettä lyhyessä esseessä. Tätä menoa sinusta ei tule kuin juoppo sossupummi. Voit aloittaa uran vaikka heti, voin käydä Alkosta hakemassa sinulle vodkapullon. Minä ajattelin että ei tää nyt ihan huonosti menny.
Eka essee minkä kirjoitin ja heti finlandia-palkinto"
Netistä lainattua kirjailijahuumoria.- Anonyymi00003
Siihen sinun kirjailijataitosi taitavat riittää, Kopioit netistä tekstit ja linkit!
- Anonyymi00004
Kirjailen tälläkin foorumilla melko ahkeraan, mutten ole vielä laittanut hakemusta Liittoon.
- Anonyymi00005
Suomen Kirjailijaliiton jäseneksi voivat hakea kirjailijat, jotka kirjoittavat suomen kielellä ja ovat julkaisseet vähintään kaksi itsenäisesti luotua kaunokirjallista teosta.
Jäseneksi pääsy ei ole automaattista julkaisumäärän täyttyessä, vaan hakemukset arvioidaan tapauskohtaisesti. Pääasialliset kriteerit ovat:
-Teosten määrä: Vähintään kaksi julkaistua kaunokirjallista teosta.
-Laatu ja ammattimaisuus: Teosten on oltava "itsenäisesti luotuja" ja niiden kirjallinen laatu vaikuttaa päätökseen. - Anonyymi00006
Runokirjailija etusijalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181