Pärinä pörinä mopot!

Anonyymi-ap

Pärinä alkaa taas. Eikä vanhempia kiinnosta, kun pojat keulien pistää taajamassa menemään. Niin oli Makkaralahdessa rehvakasta päristelyä pojilla, takarenkaan varassa. Mutta, onko se turvallista? Ajetaanko kesäyöt? Tietääkö vanhemmat miten ne omat nassikat ajelevat, turvallisuudesta viis, kiinnostaako edes? Vanhemmilla on vastuu. Mutta ehkä rakkaus lapseen ei riitä?

19

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kumpi voitti eilisiltana kissa ja hiiri -leikin, poliisit vai mopopojat?

• Anonyymi00002

No mistä ne vanhemmat tietää miten ne pikku mussukat siellä ajelee.

• Anonyymi00004

1960-luvulla vanhemmat kyllä tiesivät, miten me pikku mussukat ajelimme mopoilla.

Tuohon aikaan mopojen tulpanjohdossa ei ollut häiriönpoistajaa eikä aina tulpanhattuakaan.

Kun mopolla ajoi läheltä taloa, jossa katseltiin telkkaria, sekosi telkkarista kuva täysin ja äänikin muuttui pelkäksi rätinäksi.

Parasta huvia oli ajaa mopoilla jonossa niin, että kun edellisen mopon telkkariin aiheuttama häiriö loppui, niin seuraava mopo tilalle ja aiheutti häiriön.

Tätä hupia harrastettiin usein iltaisin siihen aikaan, kun kyläläiset toljottivat silmät mollillaan Peyton Placea.

• Anonyymi00003

Kyllä sitä rakkautta sitten löytyy kun poika täräyttää mopolla koivuun ja kallo halki ja aivot koivun juurella.

• Anonyymi00005

Eli mopot pois nuorilta, tai kerralla kaikilta 👍

• Anonyymi00006

Keskustassa Pohjolankadulla ajetaan yhdellä pyörällä ja ryppäässä useita mopoja. Tulee rumaa jälkeä, kun joku heistä kaatuu.
      Toivottavasti ei odoteta niin kauan.

Vanhemmat, liikenteen valvonta !

• Anonyymi00009

Se on poliisin tehtävä

• Anonyymi00007

On se hyvä kun alkoi aikainen kevät. Nyt ajetaan ainakin puoli vuotta putkeen. Repikkee siitä!

• Anonyymi00008

Miksi mopo voi edes olla julkisessa liikenteessä laillisesti käytössä? Polkupyörällä liikkumaan niin kunto ja mielenkin terveys kohoaa.

• Anonyymi00010

Niin aika uusi keksintö tuo mopo on 😂 pole sinä sillä mankelilla vaan

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

En tietääkseni maininnut mitään siitä, että onko se uusi kekdintö vai ei. Luetun ymmärtäminen? Mutta liho sinä sillä välin, kun minä fillaroin ;)

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

En tietääkseni maininnut mitään siitä, että onko se uusi kekdintö vai ei. Luetun ymmärtäminen? Mutta liho sinä sillä välin, kun minä fillaroin ;)

Ootko hieman vajaa? Miksi edes ihmettelet miksi niinkin vanha keksintö kuin mopo on laillinen kulkuneuvo?

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Ootko hieman vajaa? Miksi edes ihmettelet miksi niinkin vanha keksintö kuin mopo on laillinen kulkuneuvo?

Enhän minä sitä ihmettelekään. Mainitsin vain, että hyvä, jos niillä ei saisi tieliikenteessä ajella. Voi olla toki, että ymmärsit kontekstini hieman väärin.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Enhän minä sitä ihmettelekään. Mainitsin vain, että hyvä, jos niillä ei saisi tieliikenteessä ajella. Voi olla toki, että ymmärsit kontekstini hieman väärin.

Minä olen sitä mieltä, että polkupyörät pitäisi poistaa liikenteestä.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Niin on..kun ajattelee aikaa jolloin oli kirveet vielä kivestä tehty niin mopo on aika uusi keksintö.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä, että polkupyörät pitäisi poistaa liikenteestä.

Samaa mieltä. Vaaraksi ovat muille ja itselleen tuolla liikenteessä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Ei kun sinä sanoit näin ”Miksi mopo voi edes olla julkisessa liikenteessä laillisesti käytössä?”
        Tottakai se voi olla laillisesti käytössä, on aina ollut ja tulee olemaan.

Kannattaa ehkä nyt opetella kirjoittamaan sitä mitä koittaa sanoa.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Niin on..kun ajattelee aikaa jolloin oli kirveet vielä kivestä tehty niin mopo on aika uusi keksintö.

Ja älyä ei silloinkaan kaikille ehkä ollut jaettu.

• Anonyymi00011

Keväällä pojilla keulii aina, jopa ilman mopojakin. Ne hormoonit vie, ja pojat vain vikisevät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti

Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää
      Maailman menoa
      38
      2181
    2. Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!

Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten
      Maailman menoa
      64
      2032
    3. Helsingin yllä valopalloja

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön
      Sinkut
      121
      1930
    4. HÄLYYTYS!!

Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a36
      NATO
      388
      1670
    5. Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?

Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.
      Kouvola
      103
      1641
    6. Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja

Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah
      Maailman menoa
      124
      1464
    7. Millainen on naisellinen nainen

Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n
      Sinkut
      182
      1092
    8. Raamatullinen kaste

Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu
      Kaste
      53
      967
    9. Mitkä asiat kaivatun ajattelussa

Ihmetyttävät? Mikä on tullut yllätyksenä?
      Ikävä
      75
      915
    10. Mitkä olisivat kolme tärkeintä

vihjettä kaivatustasi?
      Ikävä
      27
      899
    Aihe