Minä jo käänsin ylhäälle seinälle laitetut kellot valmiiksi kesäaikaan.
"Talvi- eli normaaliaika päättyy ja kesäaikaan siirrytään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä. Kelloja siirretään tunti eteenpäin ensi sunnuntaina 29.3.2026 aamuyöllä klo 3." 🕒🕓
"Kelloja siirretään kaikissa EU:n jäsenmaissa samoina päivinä ja samalla kellonlyömällä. Samanaikaisuus on tärkeää esimerkiksi kansainvälisen juna- ja lentoliikenteen vuoksi. Kelloja siirretään aina maaliskuun ja lokakuun viimeisenä sunnuntaina. Sunnuntain aamuyö on valittu siirtymisen ajankohdaksi siksi, että liikenne on silloin vähäisintä ja kellojen siirtely aiheuttaa vähiten haittaa."
"Suomessa on noudatettu kesä- ja normaaliaikaa pysyvästi vuodesta 1981 lähtien. Kesä- ja talviaikaan siirtyminen on yhtenäinen käytäntö Euroopan unionissa."
https://valtioneuvosto.fi/-/1410829/kellot-siirretaan-kesaaikaan-sunnuntaina-29.-maaliskuuta
Muistakaa kääntää kellot!
10
113
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kesäänpäin siirretään aina kun siirretään. Helppo muistaa.
Tää aikojen siirtely on jotenkin outoa, mutt onhan tähän tottunut jo vuosien varrellta. Viimeyönä oli vaikeampi saada unta, ihmettelin kovasti, mutt luulin että se johtui =) ajatuksistani.
- Anonyymi00002
Vois jo lopettaa ja jättää normaaliaikaan.
- Anonyymi00007UUSI
Normaalia ei ole enää kai mikään?
Tänään väsyttää - kello ois nyt vasta 8. =) Mutt eiköhän tämä tästä !
- Anonyymi00003UUSI
Minuun ei vaikuttanut ollenkaan. Herään silloin kun herään ja menen nukkumaan kun väsyttää.
Anonyymi00003 kirjoitti:
Minuun ei vaikuttanut ollenkaan. Herään silloin kun herään ja menen nukkumaan kun väsyttää.
No huomiseksi aamuksi laita kello soimaa, tuntia aikaisemmin kuin kuvittelet herääväsi ja tunnustele, väsyttääkö :) *hymy* Mä valvoin hereillä sängyssä viimeyönä pitkään, mutt onneks uni tuli sitten kuitenkin :))
- Anonyymi00004UUSI
Mummunen kirjoitti:
No huomiseksi aamuksi laita kello soimaa, tuntia aikaisemmin kuin kuvittelet herääväsi ja tunnustele, väsyttääkö :) *hymy* Mä valvoin hereillä sängyssä viimeyönä pitkään, mutt onneks uni tuli sitten kuitenkin :))
Mitään ei tarvi tehdä, kaikki ajat muuttuu automaattisesti. Kelloja ei ole. Tv, automaattisesti, puhelin automaattisesti, tabletti automaattisesti.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sama juttu.
- Anonyymi00006UUSI
Ei juuri siirreltävää.
Himassa kai kolme siirreltävää, mikrouunin kello, olkkarin seinäkello ja vissiin herätyskello. Pari kelloa on, jotka näyttää kahdesti vuorokaudessa oikeaa aikaa, siis epäkuntoisia.
Rannekelloa en ole käyttänyt vuosiin, patteri varmaan loppunut, enkä ole ihan varma, missä se kello on.
Kännykät, tietsikat, telkkari jne. vissiin autonkin kello siirtyy automaattisesti. Nykyisin kelloja muutenkin vähän jokapaikassa, oikeestaan varsinaista kelloa ei oikein tarvi mihinkään ite. Kyllä ajan näkee helpolla jostain.
Toisekseen, mulla omintakeinen elinrytmi. Riittää jos näkee ikkunasta, onko yö vai päivä. Noj, keskikesä ja keskitalvi vähän hankalia, kun aina suunnalleen yhtä valoisaa.
Ei mulle merkitystä oikein koko asialla nykyisin. Toki ois selkeempää, jos ois aina vaan sama aika. Mutta mihinkään unirytmin tai muuhun ei kellojensiirto mulla vaikuta yhtään mitään.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869