Itä-Suomen maanteillä luovutaan talvi- ja pimeän ajan nopeusrajoituksista pääsiäisviikolla. Itä-Suomen elinvoimakeskus aloittaa talvinopeusarjoitusten poiston keskiviikkona 1. huhtikuuta.
https://www.heili.fi/paikalliset/9340567
Tietää nyt sitten tämänkin niin ennättää jo valmistautua tuvan riemuun!
Joskus aikoinaan näin asiaan liittyvän poliisin kommentin, missä hän totesi jotakuinkin niin että nopeusrajoitusten kesäaikaan muuttuminen on autoilijoile samanlaista kuin talven jälkeen laitumille pääsy lehmälaumalle! 😆
Talvinopeudet päättymässä tältä keväältä
20
156
Vastaukset
- Anonyymi00001
Korjaan: ..ennättää jo valmistautua tulevaan riemuun!
- Anonyymi00002
Välttämättä talvinopeusrajoituksia ei tarvittaisi, sillä liikennemäärät on niin vähäisiä suurelta osin tiestöä, ja tuskin ne vaikuttaa onnettomuustiheyteenkään. Sattuu jos on sattuakseen tai sitten ei.
- Anonyymi00003
Oliko siellä joku rajoitus? Kun iltaisin ajoi, niin kaikki painoi edelle 80:n rajoitusalueella, vaikka oma nopeus oli 90 km/h.
- Anonyymi00004
Ettei nyt vaan autosi (kuten suurimmaksi osaksi muidenkin) näyttänyt 10km liikaa, sillä monissa merkeissä niin tapahtuu. Myös renkaiden koko vaikuttaa, eli niiden vaikutus kun lisätään nopeusmittarin virheeseen, huomasin myös ne vaihtaessani oman autoni nopeusmittarin osoittavan 7-8km/t enemmän kuin pitäisi. Tämä asia varmistettu navigaattorin lukemasta.
Minulla on ollut toistakymmentä automerkkiä ja ainoa minkä nopeusmittari on pitänyt täsmällisesti paikkansa, on Saabit. Muissa virhe on pahimmillaan ollut jopa 13km/t. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ettei nyt vaan autosi (kuten suurimmaksi osaksi muidenkin) näyttänyt 10km liikaa, sillä monissa merkeissä niin tapahtuu. Myös renkaiden koko vaikuttaa, eli niiden vaikutus kun lisätään nopeusmittarin virheeseen, huomasin myös ne vaihtaessani oman autoni nopeusmittarin osoittavan 7-8km/t enemmän kuin pitäisi. Tämä asia varmistettu navigaattorin lukemasta.
Minulla on ollut toistakymmentä automerkkiä ja ainoa minkä nopeusmittari on pitänyt täsmällisesti paikkansa, on Saabit. Muissa virhe on pahimmillaan ollut jopa 13km/t.Renkaiden koon muuttaminen vaikuttaa suoraan auton nopeusmittarin näyttämään, sillä mittari perustuu renkaan pyörimisnopeuteen. Jos renkaan kokonaishalkaisija muuttuu, muuttuu myös matka, jonka auto kulkee yhdellä renkaan kierroksella. Myös kuluneet renkaat (pieni urasyvyys) pienentävät renkaan halkaisijaa hieman, mikä lisää mittarivirhettä siten, että mittari näyttää todellista suurempaa nopeutta.
- Anonyymi00006
No ajakaa aina se 10km/h yli nopeus näytön on hyvä kaikkien kannalta. Poliisi vähentää 3 km/h tutka nopeudesta eli on hyvä ajaa 10 yli miitari nopeuden kiitos ja hyvää kesää kaikille,
- Anonyymi00007
Noin olen tehnytkin.
Nykyisin ei luulisi oikean nopeuden tarkistaminen esimerkiksi puhelimen navigaattorista olevan liian vaikeaa edes kaikkein hitaammille, mutta niinhän sitä luulisi paljon muutakin.
Kyllä se näyttää olevan.
- Anonyymi00008
Se nopeusrajoitus merkin lukema tarkoittaa ylintä sallittua nopeutta, eikä sitä, että pitäisi ehdottomasti aja 10 km/h kovempaa kuin merkki edellyttää.
- Anonyymi00009
Ihanko totta? Tuo olikin uusi tieto mistä vain harva on ollut tietoinen. Voi että! Aina sitä vaan jotain oppii kun näitä kirjoituksia lukee.
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ihanko totta? Tuo olikin uusi tieto mistä vain harva on ollut tietoinen. Voi että! Aina sitä vaan jotain oppii kun näitä kirjoituksia lukee.
Luettu siis on mutta miten lie ymmärryksen ja toteutuksen kanssa?
- Anonyymi00011
Pemari nössöillä on ymmärrys 0.
- Anonyymi00012
Siihen lisäksi ikää 17 vee, niin tuhon tiellä ollaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Siihen lisäksi ikää 17 vee, niin tuhon tiellä ollaan.
Onhan tuo hyvä kun nousee sallitut nopeudet. Ehkäpä ne jonotkin takana purkautuisivat nopeammin.
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Onhan tuo hyvä kun nousee sallitut nopeudet. Ehkäpä ne jonotkin takana purkautuisivat nopeammin.
Joensuun seudun jonot? Käyhän "kiertämässä mualimoo", niin näet autojonoja. 😆😆
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Sallitut nopeudet nousevat ja jonot takana purkautuvat nopeammin??? Siis mitäköhän tuo tarkoittaa?
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Sallitut nopeudet nousevat ja jonot takana purkautuvat nopeammin??? Siis mitäköhän tuo tarkoittaa?
Juuri sitähän se tarkoittaa että, kun suurimmat sallitut nopeudet nousevat ja kun kaikilla ei ole tarvis ajaa sitä suurinta sallittua, niin hätäisemmät pääsevät nopeammin ohi. Kaksi autoa peräkkäin ei ole vielä jono, mutta kolme saatta jo olla.
- Anonyymi00018
Anonyymi00016 kirjoitti:
Juuri sitähän se tarkoittaa että, kun suurimmat sallitut nopeudet nousevat ja kun kaikilla ei ole tarvis ajaa sitä suurinta sallittua, niin hätäisemmät pääsevät nopeammin ohi. Kaksi autoa peräkkäin ei ole vielä jono, mutta kolme saatta jo olla.
Talvellako ei ole tarvista ajaa suurinta sallittua?
- Anonyymi00017
Tulossa on takatalvi. Kesärajoitukset ja kesärenkaat onkin nerokas yhdistelmä.
- Anonyymi00019
Eipä vaikuta ajonopeuteen.
Jos siellä ny joku valvoo niin ylinopeuden määrään se vaikuttaa vaan. Se mikä on talvella 40 on kesällä vain 20 - Anonyymi00020
Hyvin on keritty nopeusrajoituksia noudattamallakin. Höseltäkööt ne keillä ns. "kiire" on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181