Naisista 62 % sai eläkettä alle 2000 euroa kuukaudessa ja miehistä 46 %
vuonna 2025.
Suomessa asuvien eläkkeensaajien keskimääräinen bruttoeläke oli viime vuonna 2 138 euroa kuukaudessa. Eläketurvakeskuksen (ETK) ja Kelan yhteisestä tilastosta selviää, että hieman yli puolella eläke jäi alle 2 000 euroon kuukaudessa.
Suurta eläkettä saa melko harva. Miehistä 10 prosenttia ja naisista 3 prosenttia sai eläkkeenä yli 4 000 euroa kuukaudessa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011914852.html
Tilastotietoa eläkkeiden suuruudesta/pienuudesta
28
223
Vastaukset
- Anonyymi00001
Yksinäisen eläke-eukon on pidettävä ruokamenot alle 250 eurossa.
Liikkumavaraa ei ole. - Anonyymi00002
Purra halusi jo hallituksen aloittaessa leikata eläkkeitä. Nykyisten eläkkeiden leikkaaminen on vaikeaa, sillä ne on suojattu perustuslaissa omaisuuden suojaa koskevassa pykälässä.
Indeksit voi jäädyttää, se on käytännössä sama asia. - Anonyymi00003
Köyhyys on juurtunut Suomeen
eli perhe ja suto käyttöön ja jauhelihaa syömään lomia Kreikassa ja sikajuhila
kivaa siellä oli
Olisitte käyneet koulua, perustaneet perheen tai ei ollenkaan, jättäneet suton
ostamatta ja sijoittaneet itsellenne mukavan elämän noin 40 ikävuoden jälkeen
yrittäen elää yli 100-vuotiaksi harjoittaen terveysoppia ja sijoittamista sikailujen
sijaan- Anonyymi00004
Täälläkin moni elää jossain pönkällä ja kertoi maksavansa ruuan kotiin kuljetuksesta 17
eli jos se tapahtuu kerran viikossa maksaa 900 vuodessa
jos kaksi kertaa 1800 vuodessa
eli kolmen tai kuuden kuukauden ruokraraha. Ihan järjetöntä meininkiä
Ettekö pönkkäläiset yhtään ajateelleet kun sutoilitte ja elitte kuin pellossa miten teidän
käy kun 1987 jälkeen hyvinvointivaltiota alettiin ajaa alas pikkuhiljaa - Anonyymi00005
Nyt ei tarvitse mennä Kreikkaan. Suomi on nyt EU:n Kreikka. "Kiitos" hallituksen.
- Anonyymi00006
Minulla on muistiinpanot alkoholisoituneen sukulaisnaisen tuloista
rellestysvuosilta noin 1990
neljä eläkettä
työeläke
sairaseläke
leskeneläke miehestä
kansaneläke
summa noin 8 500 markkaa kuukaudessa
jumankekka sitä menoa
tavisämmä työläinen eläke suomalaiselta firmalta
teollisuustyöläisen palkka oli alle 50 tunti ehkä jotain 7500
ja apulaisprofessrin luokkaa 15 000
aivan käsittämätöntä rehvastelua vielä 1990- Anonyymi00011
Miten voi saada sairaseläkettä ja työeläkettä yhtäaikaa? Ei mitenkään. Kansaneläkettä saa jos työeläke on todella pieni.
Leskeneläkkeessäkin, on jos oikein muistan, joku katto - Anonyymi00013
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miten voi saada sairaseläkettä ja työeläkettä yhtäaikaa? Ei mitenkään. Kansaneläkettä saa jos työeläke on todella pieni.
Leskeneläkkeessäkin, on jos oikein muistan, joku kattoMinä tiedän että sai 1990 tienoilla,mitä siinä kinaat
Sai suurituloisena myös verottoman kansaneläkkeen
- Anonyymi00007
En tunne itseäni köyhäksi, en tuntisi itseäni sen rikkaammaksi vaikka eläkkeeni olisi kymmenen kertaa isompi, kulutan sen minkä tarvitsen.
- Anonyymi00008
joo ja sinunlainen köyhä jos saisi rahaa se ei kestäisi kauan kun mielessä on kulutus
rahaa on sillä, jonka mielessä on sen lisääminen
sitten oneriksee perijät ja lottovoittajat joiden kanssa ei rahasta keskustella
eikä niitä tässä asiassa kuunnella kun eivät ole itse mitään saaneet
kulutus mielessä koko ajan - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
joo ja sinunlainen köyhä jos saisi rahaa se ei kestäisi kauan kun mielessä on kulutus
kulutus mielessä koko ajanVanha ja sairas kuluttaa sen minkä justiinsa tarvitsee elämiseen.
- Anonyymi00012
Anonyymi00008 kirjoitti:
kulutus mielessä koko ajanNiimpä, taisit missata ajatuksen mutta joo, meitä vähävaraisia on, jotka emme tunne itseämme köyhäksi.
Säälin niitä joilla on rahan ja rahan lisääminen; sitäkö on heillä elämä.
Meille taviskuluttajille ja taviseläkeläisille, ei siis sijoittajille ja ison rahan vasalleille, elämän arvot ovat ihan jossain muussa. Asioissa joita ei rahalla saa ja se se vasta rikkautta onkin! - Anonyymi00014
Anonyymi00012 kirjoitti:
Niimpä, taisit missata ajatuksen mutta joo, meitä vähävaraisia on, jotka emme tunne itseämme köyhäksi.
Säälin niitä joilla on rahan ja rahan lisääminen; sitäkö on heillä elämä.
Meille taviskuluttajille ja taviseläkeläisille, ei siis sijoittajille ja ison rahan vasalleille, elämän arvot ovat ihan jossain muussa. Asioissa joita ei rahalla saa ja se se vasta rikkautta onkin!Mieti omaa kuluttajan elämääsi
Sinun on parempi elää oman valintasi mukaan köhänä ja sairaana kuin terveenä ja vauraana
Se on oma valinta - Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Vanha ja sairas kuluttaa sen minkä justiinsa tarvitsee elämiseen.
Ja mitä tarvitsee sairrauden hoitamiseen, lääköäritä, tutkimuksia ja lääkkeitä.
Se ei aina ole vähän 👺
Halitus pilasi sotenkin. 👺 Ei kunnalliseen lääkäriinkään noin vain pääse. - Anonyymi00019
Anonyymi00014 kirjoitti:
Mieti omaa kuluttajan elämääsi
Sinun on parempi elää oman valintasi mukaan köhänä ja sairaana kuin terveenä ja vauraana
Se on oma valintaElämässä juuri mikään ei ole oma valinta, vaikka niin luulet.
- Anonyymi00010
Venäjällä tuorekurkku maksaa 10 euroa kilolta, joka on musikoitten herkkua, nyt keskiluokkaan kuuluvien on pitänyt tinkiä niistä ja monesta muusta.
Pankkivirkailijan 1000 euroa nettotuloista menee safkoihin 40 rosenttia.
Valittavat kyllä, mutteivat uskalla mennä ulitsalle, osoittamaan mieltä syylliselle, putelle.
Näin Äänislinnassa.- Anonyymi00015
Jännä mitenrysä tuhosi Karjalan pskalöjöksi
30- luvulla Viipuri ylitti tulotasossa Turun
Mihin rysänperhe koskee se tuhoutuu - Anonyymi00021
Ei Venäjää nyt tähän kannata vertailuksi vetää !!!!!! Ootko hönö ?
Rahasta saavat Orpo ja Purra keskustella enkä tule kateelliseksi, ihan totta toinen kirstun päällä ja toinen vakuuttaa ' kokoomus on talousosaaja puolue meihin voi luottaa.
Eläkkeen suuruus riittävä, Suomessa paljon heitä joilla joka päiväinen toimeen tulo aina mielessä siksi vasemmalta laidalta tulossa välikysymys köyhyydestä, tokko hyödyttää muistuttaa Orpolle ja Purralle tulee pahamieli.Minä kirjoitan mielipiteitä, en tule arvostelemaan sinun mielipiteitä koita tajuta pönttö pasktää hö.
Pertikki kirjoitti:
Minä kirjoitan mielipiteitä, en tule arvostelemaan sinun mielipiteitä koita tajuta pönttö pasktää hö.
Aha säikähti ja häipyi hah tuli poisto ylhäältä.
- Anonyymi00016
Kansaneläkelaitoksella mitää virkaa enään lainkaa? Vallanhimo dominoi vallankin halun kaa ja rahallisesti pyörittää ihmistä se ahneutee.
- Anonyymi00020
KELA laukkautetaan varmaan kohta, koska hallitus on ryövännyt senkin.
- Anonyymi00022
Anonyymi00020 kirjoitti:
KELAN rahathan menee pörriäisille,, nyt kun yli 65 v pääsee halvalla niihin.
- Anonyymi00026
Anonyymi00020 kirjoitti:
KELA ollaan me. Meidän kansalaisten rahoilla KELA toimii.
Tiedoksi sillekin, joka iloitsee "kyllä KELA maksaa".
- Anonyymi00023
Aika kova tuo keskieläke, en kehtaa edes omaa sanoa.
- Anonyymi00024
Onneksi tällä ikää on jo kaikki suuret hankinnat, kuten oma asunto, tehty, muuten ei ekäkkeellä pärjäisi. Työssa ollessani säästin myös "eläkerahastoon" josta voin nyt käyttää jos kuukausieläke ei riitä, tai jos tulee kalliimpia hankintoja. Olen tottunut elämään tarkalla budjetilla, mutta ymmärrän että monella on tiukempaa, eläke pienempi yms.
- Anonyymi00025
Ei pienistä palkoista ola paljona saanut säästetyksi
eikä elämä ole kaikille niin yksinkertaista ja helppoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181