...miten tapahtuu? Hinta? Jos jollain faktaa asiasta, kerro kaikki oleellinen... Niin, ja mihin se perustuu?
Abortti lääkkeillä?
42
11689
Vastaukset
- Outi
Lääkkeillä tehtävä abortti onnistuu sitä paremmin mitä varhaisemmassa vaiheessa se tehdään. Monissa paikoissa ylärajana pidetään 7. raskausviikkoa. Lääkkeillä tehtävä abortti on tehtävä kuitenkin aivan viimeistään 9. raskausviikkoon mennessä. Lääkkeillä tehdyn raskaudenkeskeytyksen onnistumisprosentti on 95-98%, jos tehdään 7. viikkoon mennessä ja 92-95 %, jos 9. raskausviikkoon mennessä. Jos homma epäonnistuu, niin sitten suoritetaan ihan tavallinen "perinteinen" abortti.
Lääkkeillä tehty abortti perustuu antiprogestiinin ja prostaglandiinin yhdistelmähoidolla aikaansaatuun kohdun tyhjenemiseen ja sen poistumiseen verenvuotona.
Lääkkeillä tehty abortti voi aiheuttaa melko runsasta ja pitkäkestoista (10-14 vrk) verenvuotoa ja on yleensä melko kivulias toimenpide. Toki luonnollisesti potilalle määrätään kipulääkkeitä. Sairasloma on yleensä noin viikon eli aivan vastaava kuin "perinteisessä" kirurgisessa menetelmässä.
Hinnat ovat ainakin julisella puolella varmasti melko samat kuin kirurgisessakin abortissa eli ilmeisesti noin 500 mk (sairaalan vuorokausimaksu mahdolliset kipulääkkeet yms). Tosin varattomuus ei ole este abortin tekemiselle kuten ei muullekaan julkisen puolen sairaalahoidolle. - Minä
Minä tein itse abortin lääkkeillä...ajatuksena, että se olisi (idiootti ajatus mutta kuitenkin) sikiölle paljon inhimmillesimpi kuin se raatelu palasiksi.
Ensin kävin nielaisemassa pillerin, joka estää sen hormoonin pääsyn, joka pitää raskautta yllä. Tästä voi tulla hiukan veristä vuotoa ja mahakipua. Itselleni ei tullut mitään oireita, paitsi oksentelu kaksipäivää lääkkeen ottamisesta.
Muutaman päivän päästä siitä menin sairaalaan sitten ottamaan toiset lääkkeet jotka laitetaan emättimeen. Odottelin että jotain tapahtuisi, mutta ei tullut mitään oireita oikeastaan. Kävin kirjoittamassa pieneen kirjaseen, joka oli osastolla sitä varten että siihen sai laittaa jotain palautetta tai vaan ajatuksia. Kirjoitin siihen pienen runon ja menin tupakalle, jolloin alkoi vuoto. Vuotoa seurasi pieni särky. Menin vessaan istumaan pöntölle ja se oli aika järkyttävää kun tuli hyytymiä, ei millään tavoin mukavan tuntuista eikä muutenkaan. Se, että siinä tajusi vauvan menevän ja suoraan pönttöön...
Pyrin olemaan pystyssä kokoajan vaikka mahaa särkikin vaan kävelin, se helpotti kipuja. Lääkkeitä sairaalasta saa kipuihin hyvin. Vuoto oli aika runsasta, mutta niukkeni viikossa olemattomaksi.
Tässä lääkkeellisessä riskit ovat olemattomia kirurgiseen aborttiin verrattuna.
Toisaaltaan yleinsä se fyysinen kipu ei ole yhtään mitään verrattuna siihen henkiseen. Sekin on yksilöllistä...toiset eivät tunne muuta kuin helpotusta, toiset taas ajautuvat miltein itsemurhan (jotkut jopa siihen) partaalle.
Maksuja tuli itselleni ainakin 2x 22 eur ja sitten se pakollinen ultra joka maksoi sen 22eur myöskin.
Siihen toimenpiteeseen saa ottaa kaverin mukaan ja suosittelen sitä, sillä siellä on miltein kaikilla joku mukana, jollakin äiti, toisella poikaystävä tai ystä. Ainakin kättärillä saa, mutta kannattaa viellä kysyä.
Toivon mukaan oli apua..- utelias
Ainakaan se viimeinen imukyrettikuva ei ole aito, vaan kuvamanipulaatio, sillä kyretillä edes noilla viikoilla tehdyn abortin tulos ei ole tuon näköinen. Olen nääs ammatti-ihmisenä nähnyt noita ihan oikeasti. Ja ne kaksi ensimmäistä kuvaa ovat sellaisia, että Suomessa ei tehdä aborttia enää noin vanhoille sikiöille.
Ei tartte uskoa kaikkea, mitä propagandamielessä netissä näytetään!
- oma kokemus
Lääke keskeytys v.2002.
Heti menin terveyskeskukseen silloin maksoi 11e.Lääkäri puolsi aborttia,koska olin juuri valmistunut ja olin työtön.
Sairaalaan pääsin parissa viikossa,tehtiin ultra ja tämäkin lääkäri puolsi aborttia.Poliklinikka maksu silloin 22e.
Parin päivän päästä hain ekat lääkkeet.Tulin huovovointiseksi,mutta pystyin pidättämään oksennusta sen vuorakauden.Parin päivän päästä menin naistentautien polille,sain loput lääkkeet kipulääkettä olin sairalaassa polilla pikku huoneessa 4h jotta homma lähti käynttin,tämäkin maksoi muistaakseni 22e.Kivut oli kovat,muttei sietämättömät.Vuotoa tuli seuraaviin kuukautisiin asti.Kävin vielä kerran sairaalassa jotta varmistettiin,että kaikki oli ohi ja maksoi vielä sen 22e.- suurin
osa alkaneista raskauksista mene kesken?
- enää..
suurin kirjoitti:
osa alkaneista raskauksista mene kesken?
siinä vaiheessa kun abortteja tehdään. Useimmat sillon kun ei edes tiedetty vielä että ollaan raskaana, siis ennen kun kuukautiset on myöhässäkään.
- ...
Mut miks sellasia, jotka aborttia kannattaa, tullaan haukkumaan murhaajiks, lapsenvihaajiks jne, eikö niillä sitten oo oikeutta sanoa mielipidettään? Kun taas nää abortinvastustajat saa huudella vaikka millasia törkeyksiä täällä
- monin kertasesti
... kirjoitti:
Mut miks sellasia, jotka aborttia kannattaa, tullaan haukkumaan murhaajiks, lapsenvihaajiks jne, eikö niillä sitten oo oikeutta sanoa mielipidettään? Kun taas nää abortinvastustajat saa huudella vaikka millasia törkeyksiä täällä
täältä niitä vastustajien täysin asiallisiakin viestejä lähtee, kun taas vastustavia solvaava ja lapsia halventava ym. aborttiin houkuttava valheellinen törky senkun kukoistaa. Kuten on taas tänäänkin huomattu! Hommat loppu siihen kun vingutut vastustajien vastaukset heivattiin.. että sellanen puolueellinen hyshyssyttelypalsta!!
- siinä tapauksessa
monin kertasesti kirjoitti:
täältä niitä vastustajien täysin asiallisiakin viestejä lähtee, kun taas vastustavia solvaava ja lapsia halventava ym. aborttiin houkuttava valheellinen törky senkun kukoistaa. Kuten on taas tänäänkin huomattu! Hommat loppu siihen kun vingutut vastustajien vastaukset heivattiin.. että sellanen puolueellinen hyshyssyttelypalsta!!
vaihtaa palstaa jos kerran noin ahdistaa.
- muistaa sanoa
asiallisesti ilman solvausta/haukkumista.
- tarkoitus??
Siinäpähän vastustajaki sakki kertoo abortin totuuksia kun ovat asiaan niin perehtyneet.Kokemusta ja tietoa alkioiden ajatuksista tuntuu löytyvän.
Lapsen kasvattamisen,yksinhuotajuuden sekä adoption vaikeudesta ei saa kertoa,koska se ei liity asiaan milläänlailla. - joku auttaa
enää.. kirjoitti:
siinä vaiheessa kun abortteja tehdään. Useimmat sillon kun ei edes tiedetty vielä että ollaan raskaana, siis ennen kun kuukautiset on myöhässäkään.
jos on raskaana ja pitää tehä abortti oon 14v miten sen tekee tekeekö sitä porvoossa??? saako vanehmmat tietää siitä?? jos lääkkeillä pitääks siel olla yötä? ja miten imukaavinta ?? jos voisitte auttaa jos tiedätte jtn
- ...
joku auttaa kirjoitti:
jos on raskaana ja pitää tehä abortti oon 14v miten sen tekee tekeekö sitä porvoossa??? saako vanehmmat tietää siitä?? jos lääkkeillä pitääks siel olla yötä? ja miten imukaavinta ?? jos voisitte auttaa jos tiedätte jtn
kaupungeissa tehdään. Ja ei kerrota vanhemmille. Soita lähimpään terveyskeskukseen ja esitä asiasi.
Ei tarvitse olla yötä. Keskeytystapa riippuu raskausviikoista.
Täällä esim lisätietoja:
http://www.vaestoliitto.fi/nuoret/seksi/raskaus/abortti/ - ...
tota, mihin sävyyn 14-vuotiaalle (ellei ollut sitten trolli) puhuttiin myrkyttämisestä, tukehtumisesta ja repeytymisestä, ihan kun sillä ois ollu tarkotus pelästyttää ja näin ollen saamaan pitämään se kakara. Ehkä olikin, mut miks ihmeessä? Miks kukaan haluais 14-vuotiaalle sellasen fyysisen ja henkisen helvetin?
- ...
että kaikki tuntisivat syyllisyyttä tai saisivat traumoja abortista? Tai koskaan haluavat edes lapsia? Kaikilla vaan ei pyöri koko elämä lapsien ympärillä
- voit olla
... kirjoitti:
että kaikki tuntisivat syyllisyyttä tai saisivat traumoja abortista? Tai koskaan haluavat edes lapsia? Kaikilla vaan ei pyöri koko elämä lapsien ympärillä
varma että niitä tulis synnytyksestä ja lapsen pitämisestä? Kaikilla ei koko elämä pyöri vaan omannavan ympärillä.
- ...
voit olla kirjoitti:
varma että niitä tulis synnytyksestä ja lapsen pitämisestä? Kaikilla ei koko elämä pyöri vaan omannavan ympärillä.
oo itsekästä, jos ei lapsia halua. Eipähän tuu tehtyä maailmaan enää saastuttajia lisää. Ja kun kattoo näitä nykypentua, jotka terrorisoi joka paikassa, ni on vaan ylpeä, ettei niitä lapsia halua
- __
joku auttaa kirjoitti:
Hei!
Olin itse juuri perjantaina lääkkeellisessä keskeytyksessä Porvoon sairaalassa. Rv alle 7. Ensin kävin tk-lääkärillä, joka laittoi lähetteen Porvoon sairaalaan. Sitten sain ajan Gyn pkl:lle, jossa sain viime viikon keskiviikkona ensimmäisen lääkkeen. Sitten perjantaina menin polille uudestaan ja sain emättimeen lääkkeet. Meni muutama tunti, ennen kuin aloin vuotamaan. Kipua oli vähän, mutta kesti vain noin ½ tuntia. Oksentaminen helpotti oloa. Sitten pääsin kotiin. Nyt on vuotoa normaalien kuukautisten tapaan. Perjantai iltana aloitin heti ehkäisyrenkaan käytön. Kuun lopussa on vielä verikoe, jolla tarkistetaan, että raskaus on päättynyt.
Ensin kokeillaan keskeytys lääkkeillä ja sitten vasta kaavintaa, jos lääkkeellinen ei onnistu. - vastaa
__ kirjoitti:
Hei!
Olin itse juuri perjantaina lääkkeellisessä keskeytyksessä Porvoon sairaalassa. Rv alle 7. Ensin kävin tk-lääkärillä, joka laittoi lähetteen Porvoon sairaalaan. Sitten sain ajan Gyn pkl:lle, jossa sain viime viikon keskiviikkona ensimmäisen lääkkeen. Sitten perjantaina menin polille uudestaan ja sain emättimeen lääkkeet. Meni muutama tunti, ennen kuin aloin vuotamaan. Kipua oli vähän, mutta kesti vain noin ½ tuntia. Oksentaminen helpotti oloa. Sitten pääsin kotiin. Nyt on vuotoa normaalien kuukautisten tapaan. Perjantai iltana aloitin heti ehkäisyrenkaan käytön. Kuun lopussa on vielä verikoe, jolla tarkistetaan, että raskaus on päättynyt.
Ensin kokeillaan keskeytys lääkkeillä ja sitten vasta kaavintaa, jos lääkkeellinen ei onnistu.hei __ kauan jouduit olla sairaalassa? olen 14 että ei nii mukavaa ja huomenna meen tekee testin uudestaa .... olin kerran ja ooli negatviienne ja testi tein 2vko yhdynnän jälkee. nyt viel pelkää et oon raskaana ja ihmetyttää kertooko ne vanhemille ja sattuuko se lääkkeilienn?!!!
- et ole
vastaa kirjoitti:
hei __ kauan jouduit olla sairaalassa? olen 14 että ei nii mukavaa ja huomenna meen tekee testin uudestaa .... olin kerran ja ooli negatviienne ja testi tein 2vko yhdynnän jälkee. nyt viel pelkää et oon raskaana ja ihmetyttää kertooko ne vanhemille ja sattuuko se lääkkeilienn?!!!
edes raskaana ja silti mietit tollasia???
Eiköhän noin iso juttu sinun ikäisellä jotakin kautta vanhempienkin tietoon tule.
Anna niiden aikuisten leikkien olla vielä pitkän aikaa kun et ole valmis teoistasi vastuuta kantamaan. Tai hanki ainakin pillerit ja käytä lisäksi aina kumia! - niillä
et ole kirjoitti:
edes raskaana ja silti mietit tollasia???
Eiköhän noin iso juttu sinun ikäisellä jotakin kautta vanhempienkin tietoon tule.
Anna niiden aikuisten leikkien olla vielä pitkän aikaa kun et ole valmis teoistasi vastuuta kantamaan. Tai hanki ainakin pillerit ja käytä lisäksi aina kumia!ole vaaitovelvollisuus. en tiiä onko sana oikein krijoitettu joten pyydän anteeks jos ei. No mitä mä luin niin ei saa kertoo alaikäsen vanhemillekaa... en tiiä huomen tietää enemmän!
- koska heillä
niillä kirjoitti:
ole vaaitovelvollisuus. en tiiä onko sana oikein krijoitettu joten pyydän anteeks jos ei. No mitä mä luin niin ei saa kertoo alaikäsen vanhemillekaa... en tiiä huomen tietää enemmän!
tosiaan on tuo vaitiolovelvollisuus.
- 15-vuotiaasta
koska heillä kirjoitti:
tosiaan on tuo vaitiolovelvollisuus.
lähtee kyllä ilmotus ainakin lastensuojeluun joten eiköhän sieltä ilmi tule, ja millähän ton ikänen ajatteli laskunsa maksaa? Jos tulee kompilkaatioita niin alaikäsen vanhemmille kyllä ilmotetaan.
- mene ilmoitusta
15-vuotiaasta kirjoitti:
lähtee kyllä ilmotus ainakin lastensuojeluun joten eiköhän sieltä ilmi tule, ja millähän ton ikänen ajatteli laskunsa maksaa? Jos tulee kompilkaatioita niin alaikäsen vanhemmille kyllä ilmotetaan.
lastensuojeluun. Se on aivan lääkärin harkinnassa se asia, tekeekö hän ilmoituksen vai ei.
- on testi
mene ilmoitusta kirjoitti:
lastensuojeluun. Se on aivan lääkärin harkinnassa se asia, tekeekö hän ilmoituksen vai ei.
että sillo saa tietää enemmän.... vahinko tehty kondoomi oli joka meni rikki.... je pilleri otettu eka testi nega nyt ei siitä menkkoj näkyny ja ihmetyttää eli huomen testi.... mutta nii einiitten pitäis kertoo ainakin sitä mitä mä lukenu....!!
- se ole
mene ilmoitusta kirjoitti:
pikemminkin niiden virkavelvollisuus ilmottaa noin nuoresta. Kuitenkin 16v. on seksissä suojaikäraja. Joissain sairaaloissa alle 15-vuotiaista tehdään ilmotus rutiinisti sossuun yms. psykologeille, ja senkin jälkeen on oltava hyvät perustelut ettei.
- se suojaikäraja
se ole kirjoitti:
pikemminkin niiden virkavelvollisuus ilmottaa noin nuoresta. Kuitenkin 16v. on seksissä suojaikäraja. Joissain sairaaloissa alle 15-vuotiaista tehdään ilmotus rutiinisti sossuun yms. psykologeille, ja senkin jälkeen on oltava hyvät perustelut ettei.
tähän liittyy? Lääkäri luultavasti kyselee kaikkea ja vastausten perusteella harkitsee tekeekö ilmoituksen vai eikö.
- Itsekin
15-vuotiaasta kirjoitti:
tehnyt abortin 14- vuotiaana eikä siitä minnekään ilmoitettu. Alaikäisen ja varattoman laskut maksaa sossu.
- miten ne teki
Itsekin kirjoitti:
tehnyt abortin 14- vuotiaana eikä siitä minnekään ilmoitettu. Alaikäisen ja varattoman laskut maksaa sossu.
lääkkeilinen tai imukaavinta? miltä tuntu pliko pahaa? kiltti vastaa =)
- sen tehä
miten ne teki kirjoitti:
kotona? tai olitko ite sairaalas?
- tehtiin.
miten ne teki kirjoitti:
Kivut olivat kuin kovat menkkakivut. Itselläni tosin on kokemusta todella kovista menkkakivuista, niin en ollut kivusta niin kauhistunut. Eli se on tosi yksilöllistä. Mieluummin ottaisin kyllä keskeytyskipuja vaikka kuinka paljon, kuin alkaisin jatkamaan raskautta ja synnyttämään. Eli tekisin abortin uudelleenkin, jos ehkäisy pettäisi.
Toisilla kivut voivat olla todella kovat, toisilla taas menkkakipujen kaltaista. Sitä ei oikein etukäteen voi tietää. Minä kyllä kestän minkä tahansa kivun, jos lopputulos on se mitä haluan, ja vaihtoehtona olisi synnytys.
- eukko88
Lääkkeillä tehtävä abortti on kauhistuttavaa. en ole ikinä ollut niin kipeä kuin tänään kun sen tein. Kohdun supistelu ja vatsan polte alkoi melkein heti emättimeen laitettujen lääkkeiden jälkeen ja kivusta ei tullut loppua. Otin ennen lääkäriin menoa 2 x 400 puranan ja lääkärissä 600 puranan jonka oksensin heti pois. alkoi huimata, tuli ripuli ja oksentelin, samalla kun hyytymiä tuli ulos. Kipu ja alavatsanpolte oli jotain aivan sietämätöntä. sain monenlaisia erilaisia kipulääkkeitä, enkä edes loppupeleissä tiedä mitä kaikkea ne minulle antoivat. yhden kipulääkepiikin pistivät reiteen, yhen molempiin pakaroihin ja hoitaja antoi pahoinvointilääkettä. pikkuhiljaa alkoi helpottamaan. en pystynyt 4h tekemään muuta kuin tärisemään paikallani kylmyydestä ja kouristelemaan kivusta. järkyttävä kokemus. onneksi kohtu tyhjeni kerralla eikä emättimeen tarvinnut enää lääkkeitä laittaa. pääsin iltapäivällä kotiin ja kivut jatkuivat kotonakin.. lääkkeiden voimalla pystyy jotenkuten olemaan, nyt kun tapahtuneesta on melkein 12h pystyn jopa syömään ja kävelemään.
- eukko88
edelliseen vielä lisäisin että olin 7vkolla raskaana.
- no ei kai
lapsen myrkyillä tukehduttamisen ja koko ihmiselämän riiston kivutonta pidä ollakaan..
- mm-
Hei mut entäs jos on 14
eikä haluu missään nimessä kertoo vanhemmille, ja haluis niinku tehä abortin salaa ja lääkkeillä? ni mitäs sit pitäis tehä? =((
vastatkaa pian
ja oon itse lahdesta sen voin sanoo ja oon viel alle 15
ja paljon pitäis maksaa siit??- kesällä,
kun koulun terkkari ei ole käytettävissä, soitat lähimpään terveyskeskukseen ja esität asiasi. Sieltä selviää loput.
- kerrotaan
aivan takuulla sossun lastensuojeluun ja sitä kautta voidaan kertoo vanhemmillekin. Turha salailla noin isoo asiaa, ilmi se tulee kuitenkin ennemmin tai myöhemmin.
Ja raha on pikku seikka siinä lystissä mikä maksatetaan lapsesi koko ihmiselämän hinnalla..
- En suosittele
Lääkkeellinen abortti ei ole mikään riskitön pikku juttu. Sanomattakin on selvää, että jos ko. lääkkeet ovat niin vahvoja, että tappavat sikiön, niin on siinä suuri äidillekin terveysriski. Useita naisia on kuollut näihin pillereihin, ja monet naisjärjestöt ovat vastustaneet niitä naisen terveydelle kohdistuvan suuren riskin takia.
http://www.ru486facts.org/index.cfm?page=sideeffects
http://en.wikipedia.org/wiki/Mifepristone- mm-
no mut en oo kertomas porukoille kummiskaaa
teen sen salaa, mun kaveri teki sen salaa ja s eon nyt unohtunu kukaa ei puhu siit ja silleee
et kyl mäki voin ja kaveri on mua puol vuotta tai vuoden vanhempi et siihen mallii
ja järkee pelotella et siihen voi kuolla -.- ois voinu jättää sanomattaki
- 14 veee
Mä teen abortin vaan sen takia, koska olen liian nuori pitämään lapsen.
Täytin juuri 14, ja poikaystäväni on 16 nii ei me pystyttäis lasta pitää =(
Mua harmittaa tehä abortti, koska, siin on niitä riskejä ja tappaa 1 ihminen on hirveetä se jää aina mieleen =( mut se on vaan pakko tehdä...- höpö höpö
Kukas sut siihen pakottaa ja on aivopessy?? Olet tullut raskaaksikin, mikä tarkottaa että elimistösi on valmis kantamaan ja synnyttämään lapsen. Käytät jotain ikää nyt pelkkänä tekosyynä mukavuuudenhaluillesi.. Anna lapsesi elää ja mieti sitten muutaman kuukauden päästä, haluatko aikuisten tuella ryhtyä lapsellesi äidiksi vai olisiko lapsen parempi päästä johonkin häntä vuosikaudet odottaneeseen hyvään kotiin. Tiedät itsekin että väkivaltainen kuolema ei ainakaan lapsesi parhaaksi ole!
- pläää
höpö höpö kirjoitti:
Kukas sut siihen pakottaa ja on aivopessy?? Olet tullut raskaaksikin, mikä tarkottaa että elimistösi on valmis kantamaan ja synnyttämään lapsen. Käytät jotain ikää nyt pelkkänä tekosyynä mukavuuudenhaluillesi.. Anna lapsesi elää ja mieti sitten muutaman kuukauden päästä, haluatko aikuisten tuella ryhtyä lapsellesi äidiksi vai olisiko lapsen parempi päästä johonkin häntä vuosikaudet odottaneeseen hyvään kotiin. Tiedät itsekin että väkivaltainen kuolema ei ainakaan lapsesi parhaaksi ole!
Kuule, ihmisiä on tässä maailmassa aivan tarpeeksi saastuttamassa, että yhden solumytyn perään kannattaisi itkeä. Väkivaltainen kuolema? Eiköhän nainen päätä itse omasta ruumistaan ja minusta niin varhaisessa vaiheessa oleva elämä ei mitään väkivaltaa tunne. Miksei samantien itketä joka kuukausi menkkojen mukana menneitä munasoluja tuhoutuneina eläminä. 14-v. tytön todellakin kannattaa tehdä abortti. Sen ikäisellähän on kaikki aivan kesken, opsikelu, ihmissuhteet, itsensä etsiminen. Itse en halua lapsia koska en pidä niistä. Ja kutsu sitä sitten mukavuudenhaluksi tai miksi ikinä tykkäät, mutta minä haluan ainakin elää vapaana ilman rajoittavia tekijöitä, kuten lapsia.
Ketjusta on poistettu 61 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?
Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin33811756IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3597966Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?
Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut933083Verinen koira
Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?982258Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1562219Mira Luoti, Vain Elämää
kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?81656- 1101261
Mopokeulija
Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin551103Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !
Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus26908Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta60793