Jylkän datakeskushanke

Anonyymi-ap

Nyt Kalajoen ns. teräväpää hamuaa datakeskusta Jylkän sähköasemalle.
Pitää saada sattumasähkölle lisää kulutusta ja kansalaisille korkeampia sähkölaskuja.

Tällaiselle maallikolle asiassa askarruttaa pari pientä seikkaa?

Jäähdytysvesi mereltä? Onko sinne merelle matkaa n. 14 km?
Hukkalämpö kaukolämpölaitokselle? Onko sinne matkaa n 12 km?

En ole asiantuntija, mutta tuommoisten jäähdytys- kaukolämpöputkimäärien veto maanalle kuulostaa kymmenien miljoonien urakalta.

Mutta kyllähän Kalajoella pätäkkää riittää?
"suuren maailman" konsultit käyvät täyttämässä maalaistyttö - ja poika-päättäjien pääkopat utopioilla ja unelmilla.

Ovatko päättäjät erkaantuneet todellisuudesta?

72

857

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      On ne ja lujasti.
      Se on helppo hupuloida rahaa kun ei ole omista rahoista kyse.

    • Anonyymi00003

      Nämä datakeskukset ovat ihan kehitysmaa touhua.
      Sähkö pitäisi saada puoli ilmaiseksi .Ja työllistävä vaikutus on lähinnä rakennusvaiheessa ja nekin litulatu maiden palkanpolkijoita.

    • Anonyymi00004

      Huoh.. ei oo päättäjillä mitään rotia...

      • Anonyymi00008

        Päättäjillä ei mitään rotia, mutta rottia kuuluu Kalajoella vilisevän. Rotathan jättää hukkuvan laivan, holtittomuutta tuulimyllyasioissa, rahankäytössä, hmmm...


    • Anonyymi00006

      Alkaaa päättäjillä jöpöttää ja nestepinta nousee housuissa kun konsulttaani kurvaa pihaan - tulee panemaan asiat kuntoon.
      Ei siinä järki päätä pakota, eipä sillä että olisi aikaisemminkaan.

    • Anonyymi00007

      Vesilinja vedetään ilmassa, vrt sähkölinja.
      Riley myy vanhat heinäseipäät.

    • Anonyymi00009

      Lukekaa Suomenmaa lehdestä mitä tutkimuksia on tehty datakeskuksista.

      • Anonyymi00010

      • Anonyymi00011

      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Sittenhän se pitää rakentaa Hiekkasärkille, heti Marinan viereen.

        Se on kyllä hyvä paikka.
        Sieltä saa lämpöä taloihin, sitten lämpiää ilma ja muut edut päälle.
        Eli koneisto ei ole kaikkein hiljaisin , tuulettimet pitää ääntä, sitten suurella todennäköisyydellä tulee joku diesel varasto viereen..( ei aina riitä se tuulivoimalla tuotettu sähkö) , no voihan sitä välillä pistää sähköt pois muilta, että datakeskukseen riittää sähkö.
        Jotakin kivaa unohtui vaan ehkä joku voi lisätä


      • Anonyymi00044

        Onko Toukohousuille tehty oikein oma tutkimus??
        Riley vetää jo 1" jäähdytysletkua ja kusee sen täyteen.


    • Anonyymi00013

      Ilmaston lämpeneminenhän se piti olla suurin huolenaihe. Nyt tuppukylien tuulipäiset kunnanjohtajat haluaa ja hamuaa datakeskuksia. Niistä ei ole oikeastaan mitään käytännön hyötyä. Aiheuttavat hallitsematonta lämpöä, järkyttävää sähkönkulutusta ja vedenkulutusta. Mikä ajaa tähän järjenvastaiseen toimintaan?
      Sähkön kuluttaminen, suorastaan törsääminen , se se on jotain. Sähkön tuotanto tuulivispilöillä ja valtavien sähkölinjojen rakentaminen härskisti vaan..ai että on se vihreetä.

      • Anonyymi00014

        Ilman datakeskuksia tuo sunkaan kirjoitus ei olisi olemassakaan.


      • Anonyymi00015
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ilman datakeskuksia tuo sunkaan kirjoitus ei olisi olemassakaan.

        Mutta Suomen ei pidä haalia datakeskuksia mielin määrin, koska SÄHKÖ EI RIITÄ ja ongelmat kaatuvat tavallisen kuluttajan niskaan.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Ilman datakeskuksia tuo sunkaan kirjoitus ei olisi olemassakaan.

        Siis tässä on se ongelma, että joka kylään on tulossa datakeskus. Eivät varmaan kaikki ole tarpeellisia.
        Nyt on tullutkin ilmi, että ilmasto lämpenee datakeskusten ansiosta. Pärjäämme ilman näitäkin toivottavasti viisastumme jossain vaiheessa


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Siis tässä on se ongelma, että joka kylään on tulossa datakeskus. Eivät varmaan kaikki ole tarpeellisia.
        Nyt on tullutkin ilmi, että ilmasto lämpenee datakeskusten ansiosta. Pärjäämme ilman näitäkin toivottavasti viisastumme jossain vaiheessa

        Tekoäly buumi vaatii datakeskuksia. Valitettavasti.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Tekoäly buumi vaatii datakeskuksia. Valitettavasti.

        Asiantuntijat jo huolissaan datakeskus buumista läpi maailman..ei olekaan kaikki niin hyvää.
        Luultavasti ihminen tuhoaa itsensä sen myötä.
        Ehkä hankala uskoa..vaan ihminen ei enää viitsi itse mitään ratkaista eli viimeisetkin aivonystyrät taantuu. Loppuu kaikki kanssakäyminen toisten ihmisten kanssa yms


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        Asiantuntijat jo huolissaan datakeskus buumista läpi maailman..ei olekaan kaikki niin hyvää.
        Luultavasti ihminen tuhoaa itsensä sen myötä.
        Ehkä hankala uskoa..vaan ihminen ei enää viitsi itse mitään ratkaista eli viimeisetkin aivonystyrät taantuu. Loppuu kaikki kanssakäyminen toisten ihmisten kanssa yms

        Älä lähde laukalle.


      • Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Älä lähde laukalle.

        No asiantuntijat ovat lähteneet laukalle.
        Sori en laske sinua asiantuntijaksi enkä itseäni, vaan sen verran lukenut lehtiä.
        Suosittelen tekemään sitä ja ottamaan aurinkolasit pois päästä.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        No asiantuntijat ovat lähteneet laukalle.
        Sori en laske sinua asiantuntijaksi enkä itseäni, vaan sen verran lukenut lehtiä.
        Suosittelen tekemään sitä ja ottamaan aurinkolasit pois päästä.

        Sinun kannattaa opetella lähdekritiikkiä eikä uskoa kaikkea mitä lehdissä lukee.


      • Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Sinun kannattaa opetella lähdekritiikkiä eikä uskoa kaikkea mitä lehdissä lukee.

        Sinäkin uskot mitä tuulivoima koijarit sanovat ..
        Eli voisi kriittisemmin suhtautua heidän asioihin. Osalla konsulteilla lukee ekaksi he tekevät niinkuin asiakas määrittelee ja he eivät ole mistään vastuussa.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Sinäkin uskot mitä tuulivoima koijarit sanovat ..
        Eli voisi kriittisemmin suhtautua heidän asioihin. Osalla konsulteilla lukee ekaksi he tekevät niinkuin asiakas määrittelee ja he eivät ole mistään vastuussa.

        Olet erehtynyt henkilöstä.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Sinäkin uskot mitä tuulivoima koijarit sanovat ..
        Eli voisi kriittisemmin suhtautua heidän asioihin. Osalla konsulteilla lukee ekaksi he tekevät niinkuin asiakas määrittelee ja he eivät ole mistään vastuussa.

        Sinä uskot netistä kaiken sonnan todeksi, mitä vain vastaan tulee ja mikä sattuu sopimaan ennakkoluuloihisi. Vahvistusharha estää sinua kokemasta kognitiivista dissonanssia.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Sinä uskot netistä kaiken sonnan todeksi, mitä vain vastaan tulee ja mikä sattuu sopimaan ennakkoluuloihisi. Vahvistusharha estää sinua kokemasta kognitiivista dissonanssia.

        Ai että kaikki sonta uskotaan todeksi. Sonta onkin mitä konkreettisimmin totta, mutta sinua en usko. - eri


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Ai että kaikki sonta uskotaan todeksi. Sonta onkin mitä konkreettisimmin totta, mutta sinua en usko. - eri

        Ymmärrän, sinua koskee juuri tuo vahvistusharha, joka estää sinua kokemasta kognitiivista dissonanssia. Eri myös.


    • Anonyymi00021

      Sehän voitaisiin Särkille tehdä kunnon datakeskus kompleksi.
      Jäähdytysvedet otetaan merestä ja lämminvesi pumpataan uuden kylpylän uima-altaisiin.

      • Anonyymi00022

        Loistoidea!! Kannatetaan. Lisäksi Särkkien datapuistoon yhdistetään tuulipuistoja. Saadaan lähisähköt datapuistoon.Näin se homma toimii. Jos sattuu joku turisti sinne eksymään, luulee olevansa huvipuistossa. Valot vilkkuu, hurisee ja surisee. Kaikki kärpäset samalla pläjäyksellä.


    • Anonyymi00029

      Konsultit ovat ongelma tässä ja monessa muussakin tapauksessa. Konsultti on mainio konsti tyhmille ja tietämättömille päättäjille. Palkataan huippukallis konsultti tekemään asiasta joku lausunto. Sen jälkeen on helppo tehdä päätös ja perustella, että se on tehty konsultin ohjeen mukaan, mitään vastuuta ei enää olekaan. Vanha viisaus kuitenkin on edelleen totta. Mikä kusettaa vielä enemmän kuin 6 kaljaa - konsultti.

      • Anonyymi00030

        Näin on. Yksi tällainen "konsulttitoimista" on FCG; sieltä on tullut myös tuulivoimamyönteistä tuubaa, todella hiekkoja esityksiä.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Näin on. Yksi tällainen "konsulttitoimista" on FCG; sieltä on tullut myös tuulivoimamyönteistä tuubaa, todella hiekkoja esityksiä.

        Mutta kuitenkin tuulivoimaa on rakennettu paljon ja lisää vain tulee. Ei siis ole ollut mitään heikkoja esityksiä, vaikka muuta väität.


      • Anonyymi00033
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Mutta kuitenkin tuulivoimaa on rakennettu paljon ja lisää vain tulee. Ei siis ole ollut mitään heikkoja esityksiä, vaikka muuta väität.

        Tuulivoimarakentaminen "joka niemeen ja notkelmaan" on juurikin osoitus heikoista selvityksistä.

        Tällä hetkellä tuulivoimafirmat ovat jättivaikeuksissa, joten eipä taida isommin nousta uusia tuulivoimaloita. Ja on jännää seurata, miten käy Kalajoella niille tuulivoima-alueille, joilta syöttötariffi, tuo kannattavuuden mahdollistaja, päättyy. Taitaa konkata nuo alueet.


      • Anonyymi00034
        Anonyymi00033 kirjoitti:

        Tuulivoimarakentaminen "joka niemeen ja notkelmaan" on juurikin osoitus heikoista selvityksistä.

        Tällä hetkellä tuulivoimafirmat ovat jättivaikeuksissa, joten eipä taida isommin nousta uusia tuulivoimaloita. Ja on jännää seurata, miten käy Kalajoella niille tuulivoima-alueille, joilta syöttötariffi, tuo kannattavuuden mahdollistaja, päättyy. Taitaa konkata nuo alueet.

        Ei ole mitenkään vaikeuksissa, tuo kaikki on vain sinun fantasiaasi.


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ei ole mitenkään vaikeuksissa, tuo kaikki on vain sinun fantasiaasi.

        Voi sinua, luepa hieman tuoreimpia tuulivoimauutisia.


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Ei ole mitenkään vaikeuksissa, tuo kaikki on vain sinun fantasiaasi.

        Missä ihmeen kuplassaan elät, tuleeko sinulle mitään sanomalehtiä, katsotko uutisia mistään?


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Missä ihmeen kuplassaan elät, tuleeko sinulle mitään sanomalehtiä, katsotko uutisia mistään?

        Tämä lukee vain Suomen uusiutuvien sivustoja.
        Minä nykyään kysyn onko mukavaa , kun osalta pakkolunastetaan maat. ? Ovatko nämä isot hyötyjät valmiita kompensoimaan sitä asiaa . Esim.kaupunkinvalmis antamaan maita menettäville tilalle saman verran metsää.
        Näistä linjoista tulee haittoja maanomistajille miksi Kepu ei hoida asiaa..? On ollut kyllä aikaa hoitaa se asia kuntoon. Tämä hallitus yritti vähän sitä hoitaa ja nyt kepu herännyt.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Missä ihmeen kuplassaan elät, tuleeko sinulle mitään sanomalehtiä, katsotko uutisia mistään?

        Etsin netistä sellaista tietoa, joka tukee minun nykyisiä käsityksiäni. Olen tuuli voiman vastustaja.


      • Anonyymi00039
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Voi sinua, luepa hieman tuoreimpia tuulivoimauutisia.

        Sinulla on hieno harrastus.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Tämä lukee vain Suomen uusiutuvien sivustoja.
        Minä nykyään kysyn onko mukavaa , kun osalta pakkolunastetaan maat. ? Ovatko nämä isot hyötyjät valmiita kompensoimaan sitä asiaa . Esim.kaupunkinvalmis antamaan maita menettäville tilalle saman verran metsää.
        Näistä linjoista tulee haittoja maanomistajille miksi Kepu ei hoida asiaa..? On ollut kyllä aikaa hoitaa se asia kuntoon. Tämä hallitus yritti vähän sitä hoitaa ja nyt kepu herännyt.

        Älä tuollaisia märehdi, ei ole sinun eikä kenenkään muun ongelma. Tuulivoimaa tehdään vain lisää.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Älä tuollaisia märehdi, ei ole sinun eikä kenenkään muun ongelma. Tuulivoimaa tehdään vain lisää.

        Valitettavasti oletko miettinyt , että olen niitä joilta maata pakkolunastetaan.
        Mitä sinä tykkäät jos sinun tönöstä otetaan ja pakkolunastetaan osa pois.
        Se on vallan sama asia


      • Anonyymi00042
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Valitettavasti oletko miettinyt , että olen niitä joilta maata pakkolunastetaan.
        Mitä sinä tykkäät jos sinun tönöstä otetaan ja pakkolunastetaan osa pois.
        Se on vallan sama asia

        Se on aivan oikein.


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Älä tuollaisia märehdi, ei ole sinun eikä kenenkään muun ongelma. Tuulivoimaa tehdään vain lisää.

        Tuulimyllykupla poksahtaa,
        konkurssiaalto odottaa..🤣
        Tuulentupien aika on ohi.


      • Anonyymi00047
        Anonyymi00041 kirjoitti:

        Valitettavasti oletko miettinyt , että olen niitä joilta maata pakkolunastetaan.
        Mitä sinä tykkäät jos sinun tönöstä otetaan ja pakkolunastetaan osa pois.
        Se on vallan sama asia

        Älä höpise joutavia. Aina joltakin otetaan. Tällä kertaa sitten sinulta.


      • Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

        Tuulimyllykupla poksahtaa,
        konkurssiaalto odottaa..🤣
        Tuulentupien aika on ohi.

        Lisää tulee koko ajan. Tuulivoimaloita.


      • Anonyymi00049
        Anonyymi00048 kirjoitti:

        Lisää tulee koko ajan. Tuulivoimaloita.

        Ja sähkön hinta nousee kuluttajille.
        Nämä 200 datakeskusta kun tulee niin meidän päästö politiikka kunnossa.
        Eli metsiä on hakattu kunnolla linjojen alta +tuulivoimaloiden alta.
        Tava kansa, kun yrittää hoitaa metsää, vihreät huutavat metsäkadosta vaan eivät huuda linjojen alta hakattavasta metsästä mitään..


      • Anonyymi00050
        Anonyymi00049 kirjoitti:

        Ja sähkön hinta nousee kuluttajille.
        Nämä 200 datakeskusta kun tulee niin meidän päästö politiikka kunnossa.
        Eli metsiä on hakattu kunnolla linjojen alta tuulivoimaloiden alta.
        Tava kansa, kun yrittää hoitaa metsää, vihreät huutavat metsäkadosta vaan eivät huuda linjojen alta hakattavasta metsästä mitään..

        Se on uusiutuvaa puhdasta kun metsät pannaan matalaksi ja tilalle mikromuovia pöllyttävät myllyt öljyroiskeiden kera.


      • Anonyymi00051
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Se on uusiutuvaa puhdasta kun metsät pannaan matalaksi ja tilalle mikromuovia pöllyttävät myllyt öljyroiskeiden kera.

        Niin on.


      • Anonyymi00055
        Anonyymi00050 kirjoitti:

        Se on uusiutuvaa puhdasta kun metsät pannaan matalaksi ja tilalle mikromuovia pöllyttävät myllyt öljyroiskeiden kera.

        Onko mitään sellaista laitetta, jolla voitaisiin taltioida tuulivoimaloiden lapojen mikromuovisadetta. Siitä sitten suora lähetys käyntiin.


      • Anonyymi00064
        Anonyymi00055 kirjoitti:

        Onko mitään sellaista laitetta, jolla voitaisiin taltioida tuulivoimaloiden lapojen mikromuovisadetta. Siitä sitten suora lähetys käyntiin.

        Menet seisomaan suu auki sinne myllyjen keskelle, ja kuvaat kokoajan.


      • Anonyymi00053

        Mitä sitten kun rakennustyö on loppu?
        Kansalla kallis sähkön hinta ja työttömyys jatkuu.
        Katsohan Haminan veroprosenttia, siellä on ollut kauan datakeskus kuvittelisi , että veroprosentti alhainen.
        Katso Haminan kaukolämmön hintaa niin yllätyt.


      • Anonyymi00054

        Tuossa Ylen jutussa kerrotaan siitä, että datakeskusten rakentaminen työllistää aika paljon suomalaisia.

        Tuo ei vielä ole hurraan paikka, koska valmiit datakeskukset eivät työllistä paljonkaan. Eikä pidä katsoa vain työpaikkoja, vaan kokonaisuutta; Suomesta halutaan rakentaa suuri energiantuottoalue kaikenmaailman datakeskuksille ja muille. Ei hyvä, ei.


      • Anonyymi00056
        Anonyymi00054 kirjoitti:

        Tuossa Ylen jutussa kerrotaan siitä, että datakeskusten rakentaminen työllistää aika paljon suomalaisia.

        Tuo ei vielä ole hurraan paikka, koska valmiit datakeskukset eivät työllistä paljonkaan. Eikä pidä katsoa vain työpaikkoja, vaan kokonaisuutta; Suomesta halutaan rakentaa suuri energiantuottoalue kaikenmaailman datakeskuksille ja muille. Ei hyvä, ei.

        Jokainen työpaikka on tärkeä.


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Jokainen työpaikka on tärkeä.

        Jokainen työpaikka on tärkeä.
        Vaan tämä artikkeli oli selvästi joku ns lobbaus firma järjestänyt. Ei kerrottu kuinka paljon se datakeskus työllistää valmistumisen jälkeen ..
        Muistele mitä verojohtaja on kertonut datakeskusten tuomista verotuloista. Ei ole isoja oikeasti..
        Toisekseen tänään oli juttu kuinka Sievin datakeskus vie 90 tuulivoimalan sähköt.
        Se on paljon se.
        Meille uskotellaan kuinka datakeskuksesta hukkalämpö käytetään kaukolämpöön..ok 30 c vesi, kyllä sitä aika paljon pitää lämmittää edelleen ennenkuin se on käytettävissä kaukolämmössä.
        Kuka maksaa tulevaisuudessa meidän sähköt? Tätä ei moni tahdo vielä uskoa vaan kyllä se päivä tulee vielä että nähdään kuinka kallista Suomen sähkö on
        Tästä ns vihreästä taloudesta jotkut hyötyvät hävittömän paljon ja joidenkin viimeisetkin rahat menevät sähkölaskuihin


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Jokainen työpaikka on tärkeä.
        Vaan tämä artikkeli oli selvästi joku ns lobbaus firma järjestänyt. Ei kerrottu kuinka paljon se datakeskus työllistää valmistumisen jälkeen ..
        Muistele mitä verojohtaja on kertonut datakeskusten tuomista verotuloista. Ei ole isoja oikeasti..
        Toisekseen tänään oli juttu kuinka Sievin datakeskus vie 90 tuulivoimalan sähköt.
        Se on paljon se.
        Meille uskotellaan kuinka datakeskuksesta hukkalämpö käytetään kaukolämpöön..ok 30 c vesi, kyllä sitä aika paljon pitää lämmittää edelleen ennenkuin se on käytettävissä kaukolämmössä.
        Kuka maksaa tulevaisuudessa meidän sähköt? Tätä ei moni tahdo vielä uskoa vaan kyllä se päivä tulee vielä että nähdään kuinka kallista Suomen sähkö on
        Tästä ns vihreästä taloudesta jotkut hyötyvät hävittömän paljon ja joidenkin viimeisetkin rahat menevät sähkölaskuihin

        Mainostavat juuri kuinka Tampereelta pääsee lentämään Baltian maihin 60 eurolla. Miksi vihreät eivät puutu ilmatilan saastuttamiseen?


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Jokainen työpaikka on tärkeä.

        Tärkeä ja tärkeä. Ei niin tärkeä, että sillä voidaan perustella mitä vain. Jos työpaikan tarjoava taho vaikkapa tuhoaa ympäristöä toiminnallaan, niin ei voi sanoa, että juuri tuossa työpaikassa olevat työpaikat olisivat tärkeitä. Eivät ne ole ollenkaan tärkeitä, vaan aiheuttavat vain lisää ongelmia.


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Tärkeä ja tärkeä. Ei niin tärkeä, että sillä voidaan perustella mitä vain. Jos työpaikan tarjoava taho vaikkapa tuhoaa ympäristöä toiminnallaan, niin ei voi sanoa, että juuri tuossa työpaikassa olevat työpaikat olisivat tärkeitä. Eivät ne ole ollenkaan tärkeitä, vaan aiheuttavat vain lisää ongelmia.

        Jokainen työpaikka on tärkeä. Niistä ansaitsee rahaa jolla voit maksaa sähkölaskun.


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00057 kirjoitti:

        Jokainen työpaikka on tärkeä.
        Vaan tämä artikkeli oli selvästi joku ns lobbaus firma järjestänyt. Ei kerrottu kuinka paljon se datakeskus työllistää valmistumisen jälkeen ..
        Muistele mitä verojohtaja on kertonut datakeskusten tuomista verotuloista. Ei ole isoja oikeasti..
        Toisekseen tänään oli juttu kuinka Sievin datakeskus vie 90 tuulivoimalan sähköt.
        Se on paljon se.
        Meille uskotellaan kuinka datakeskuksesta hukkalämpö käytetään kaukolämpöön..ok 30 c vesi, kyllä sitä aika paljon pitää lämmittää edelleen ennenkuin se on käytettävissä kaukolämmössä.
        Kuka maksaa tulevaisuudessa meidän sähköt? Tätä ei moni tahdo vielä uskoa vaan kyllä se päivä tulee vielä että nähdään kuinka kallista Suomen sähkö on
        Tästä ns vihreästä taloudesta jotkut hyötyvät hävittömän paljon ja joidenkin viimeisetkin rahat menevät sähkölaskuihin

        Kyllä ne ovat merkittävä työllistäjä.


      • Anonyymi00062
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Mainostavat juuri kuinka Tampereelta pääsee lentämään Baltian maihin 60 eurolla. Miksi vihreät eivät puutu ilmatilan saastuttamiseen?

        Datakeskuksella ei vielä voi lentää.


      • Anonyymi00063
        Anonyymi00060 kirjoitti:

        Jokainen työpaikka on tärkeä. Niistä ansaitsee rahaa jolla voit maksaa sähkölaskun.

        Niin näköalatonta ja tällä näköalattomuudella pohjanmaalaiset saadaan hyväksymään ympäristön muuttuminen elinkelvottomaksi. Onneksi minulla on onni valita asuinpaikka melko vapaasti, mutta silti Pohjanmaan tuhoutuminen harmittaa niin paljon.


      • Anonyymi00065
        Anonyymi00063 kirjoitti:

        Niin näköalatonta ja tällä näköalattomuudella pohjanmaalaiset saadaan hyväksymään ympäristön muuttuminen elinkelvottomaksi. Onneksi minulla on onni valita asuinpaikka melko vapaasti, mutta silti Pohjanmaan tuhoutuminen harmittaa niin paljon.

        Pohjois-pohjanmaa voi onneksi loistavasti.


      • Anonyymi00066
        Anonyymi00053 kirjoitti:

        Mitä sitten kun rakennustyö on loppu?
        Kansalla kallis sähkön hinta ja työttömyys jatkuu.
        Katsohan Haminan veroprosenttia, siellä on ollut kauan datakeskus kuvittelisi , että veroprosentti alhainen.
        Katso Haminan kaukolämmön hintaa niin yllätyt.

        Ei yksi keskus vielä tee veroprosentille mitään.


      • Anonyymi00067
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Pohjois-pohjanmaa voi onneksi loistavasti.

        Ihanko totta. Eipä taida voida.


      • Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

        Ei yksi keskus vielä tee veroprosentille mitään.

        Siis tämänhän kerrotaan työllistävän paljon porukkaa, kiinteistövero tulot ovat isot yms.
        Millä sen veroprosentin saa alaspäin. ? Ei näytä noilla tuulivoimaloillakaan laskeentuvan.


      • Anonyymi00069
        Anonyymi00065 kirjoitti:

        Pohjois-pohjanmaa voi onneksi loistavasti.

        Mitä nyt luonto tuhottu/tuhotaan tuulimyllyillä. Asumisesta tehdään helvettiä kiimaisella järjettömällä tuulimyllyrakentamisella. Ympäristön virkistysarvot pilataan, asukkaiden ääni ei kuulu päätöksenteossa. Myllykiimaiset jyrää, Pohjanmaalla jyrää...


      • Anonyymi00070
        UUSI
        Anonyymi00068 kirjoitti:

        Siis tämänhän kerrotaan työllistävän paljon porukkaa, kiinteistövero tulot ovat isot yms.
        Millä sen veroprosentin saa alaspäin. ? Ei näytä noilla tuulivoimaloillakaan laskeentuvan.

        Se ei nouse. Vähän niin kuin nappulasi.


      • Anonyymi00071
        UUSI
        Anonyymi00067 kirjoitti:

        Ihanko totta. Eipä taida voida.

        Kyllä se voi.


      • Anonyymi00072
        UUSI
        Anonyymi00069 kirjoitti:

        Mitä nyt luonto tuhottu/tuhotaan tuulimyllyillä. Asumisesta tehdään helvettiä kiimaisella järjettömällä tuulimyllyrakentamisella. Ympäristön virkistysarvot pilataan, asukkaiden ääni ei kuulu päätöksenteossa. Myllykiimaiset jyrää, Pohjanmaalla jyrää...

        Voi olla muttei pohjois-pohjanmaalla.


      • Anonyymi00073
        UUSI
        Anonyymi00072 kirjoitti:

        Voi olla muttei pohjois-pohjanmaalla.

        Mikä voi olla?


      • Anonyymi00076
        UUSI
        Anonyymi00073 kirjoitti:

        Mikä voi olla?

        Ihan mikä vain haluat.


      • Anonyymi00078
        UUSI
        Anonyymi00076 kirjoitti:

        Ihan mikä vain haluat.

        En halua mitään.


    • Anonyymi00075
      UUSI

      Viehän se 80 tuulivoimalan sähköt niin myllyjä lisää korvaamaan sen kulutuksen.

      • Anonyymi00077
        UUSI

        Tuulikoijarien bisnekset ja höpömatksilubisnis , siinäpä ne tärkeimmät. Piiri pieni pyörii, tollot siinä hyörii...


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe