Olen ollut viimeiset 10 vuotta työttömänä ja hyvin vähällä rahalla tullut toimeen , kiituuttaen ja säästellen..jopa tyhjiä pulloja ja tölkkejä keräten.
Kun isäni kuoli marraskuussa niin sain häneltä prinnöksi 142 000 euroa!
Luulette kai että olen nyt törsännyt rahaa ja ostellut paljon !
Suurin ostos on ollut uusi älypuhelin 170 €...ei mitään muuta.
En enää osaa rahaa tuhlatakkaan koska olen ollut itse köyhyydessä ja niin tiukoilla.
Ostan yhä punalaputettuja ja muita tarjoustuotteita. Kaikki alelaarit käyn tonkimassa.
Työttömyysaika muovasi mieleni sellaiseksi että tarkkaan harkitsen mitä ostan .
Takaraivossani kummittelee yhä se että miten hoidan laskut..pyydänkö osamaksulla, etsinkö halvempaa...jos ostan lihaa niin se summa on pois kuukauden ruokabutjetista mikä on tiukka...jne jne
Rahaa on ja paljon.
13
239
Vastaukset
- Anonyymi00001
Kukin tyylillään
- Anonyymi00002
Noin se vaan on että rikkaatkin saa työttömyystukea !
Vaikka pankkitilillä olisi miljoona henkilöllä joka on työtön,se saa työttömyystukea!
- Anonyymi00003
Kun elämässä kärsii oikein kovasti niin saa sitte kirkkaimman kruunun.
Lutterkin oli kylmässä ja rypi lumessa. Maksimoi kärsimyksen.
Kyllä jos on terve niin voi temppuilla monella lailla mutta sairaan sitä ei tarvitse tehdä, on täysi työ selvitä arjesta.- Anonyymi00004
Luther oli kova juomaan pirccaa. Joi jopa 10 litraa pirccaa päivässä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00004 kirjoitti:
Luther oli kova juomaan pirccaa. Joi jopa 10 litraa pirccaa päivässä.
Viittaat olueen. Luterilaisen kirkon perustaja Martti Luther joi päivittäin 3-5 litraa olutta . Olut ja kalja tarkoittavat arkikielessä usein samaa asiaa, mutta perinteisesti kalja on miedompaa (usein kotikaljaa), tummaa ja makeampaa ruokajuomaa, kun taas olut on vahvempi, humaloitu maltaista valmistettu alkoholijuoma. Kalja on vanha suomalainen arkijuoma, kun taas olutta on pidetty juhlavampana vaihtoehtona.
Tässä tarkempi jako:
Olut: Käymisteitse valmistettu, humalalla maustettu alkoholijuoma, jonka vahvuus voi vaihdella alkoholittomasta yli 12 prosenttiin.
Kalja: Tavallisesti alkoholiton tai hyvin mieto
mallasjuoma, jota käytetään usein ruokajuomana.
- Anonyymi00005
Vanha totuushan on se että rikkaat ne pihipiä onkin...eihän ne muuten olikikkaan rikkaita !
Se näkyy hyvin kesäisin kun jossain tilaisuudessa saa ilmaisen makkaran tai kahvin.
Paikalle ajetaan kalleilla autoilla kuokkimaan nuo vähäisetkin edut.
Kun Lieksan Lehti muuttui kerran viikossa ilmestyväksi ja kallistui niin rikkaat kääkät on kirjastossa lukemassa sitä jonossaan joka torstai.
Työttömän on turha mennä torstaina tavoittelemaan lehden lukuhetkeä, sillä rikas kääkkäkööri on jo ominut lukuajan torstain itselleen. - Anonyymi00006
Kannattaisi mennä töihin jo nuorena, ei tarvitsisi kärsiä koko elämää köyhänä.
- Anonyymi00010
Pääsiäisenä huilataan.
- Anonyymi00007
Jos taitaa ns. köyhän elämäntyylin ja onnistuu vielä pitämään itsensä nälässä, ettei ylensyö ollenkaan. Niin tuolla voi saavuttaa nirvanan vusien varrella.
- Anonyymi00008
Siinä välissä on paras.
- Anonyymi00011
Japanissa asuu varsin pitkäikäisiä vanhuksia jotka elää terveenä satavuotiaksi ja ylikin.
Heitä haastateltiin eräässä ohjelmassa ja yksi salaisuus on että he eivät koskaan syö liikaa.
Toinen on kasvispainotteinen ruokavalio.
Useat kertoi että syömisen jälkeen pitää jäädä pieni nälkä eikä vatsaa syödä koskaan täyteen kuten länsimaalaiset tekee.
- Anonyymi00012
Jos syö kevyesti siihen tottuu kroppa vuosienvarrella ja tavallaan sellanen "kuivettuu" pystyyn. Tällanen tyyppi elää kauan.
Mutta jos syö usin ja paljon. Niin sellaset jotka on punakoita kasvoltaan, heillä on enää jäljellä aikaa vähän.
Minä teen "jatkuvaa tutkimusta" ihan ympäröivästä elämästä ja se on mielenkiintoista.
Tutkimusta voi tehdä vaikka ei ole kuluttanu koulunpenkkejä paljoo.- Anonyymi00013
Olen itse huomannut saman sillä olen 163 cm pitkä ja painan 60 kiloa.
Painoindeksini on kunnossa ja aika hoikka olenkin .
Liikun paljon sekä käyn kuntosalilla. Ikää minulla on jo 64 vuotta.
Hyvästä kunnosta on sekin etu että ns panokunto on kova. Kepeästi vetäsen 2-3 varvia panokerrallaan.
Tosin palautumisjaksoja pitää viettää 2-3 päivää.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain597470Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232896- 1421746
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651639Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151448Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671384- 1291116
- 73817
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko46799- 51707