Vietin lähes kaksikymmentä vuotta Amwayn ja Yager-systeemin sisällä.
Kaksi vuosikymmentä, joissa identiteetti, ihmissuhteet ja tavoitteet kietoutuivat yhteen niin tiukasti, etten enää erottanut, mikä oli minun ja mikä oli systeemin minulle opettamaa.
Rakensin, koulutin, puhuin lavoilla ja uskoin jokaiseen sanaan. Kunnes eräänä päivänä liike pysähtyi ja minä sen mukana. Vasta silloin näin, miten syvälle olin kasvanut osaksi koneistoa, joka lupasi vapautta mutta rakensi riippuvuutta.
Radikaalivapaus ei ole kostotarina. Se on ruumiinavaus. Tutkin, miten kieli, rituaalit ja rakenteet voivat saada älykkään ihmisen luovuttamaan oman tahtonsa vapaaehtoisesti. Miten ystävyys muuttuu ehdolliseksi. Miten epävarmuus käännetään “asenteeksi”. Miten kulissit pidetään pystyssä hinnalla millä hyvänsä. Miten ihminen oppii kutsumaan rajoitusta vapaudeksi.
Tämä ei ole vain yhden yrityksen tarina. Tämä on tarina siitä, miten ihmismieli toimii, kun se kohtaa vallan, yhteisön ja lupauksen paremmasta elämästä. Toivon, ettei kenenkään muun tarvitsisi viettää kahta vuosikymmentä etsimässä vapautta paikasta, josta sitä ei voi löytää.
Minulla ei ole sinulle mitään myytävää. En rakenna uutta verkostoa toisessa yhtiössä, en kauppaa sinulle “Plan B:tä”, enkä myy elämäntapakursseja. Tämän blogin ainoa tarkoitus on ymmärtää yhdessä korkean kontrollin systeemien voimaa.
Jos sinua kiinnostaa ihmismieli, valta, ryhmädynamiikka ja vapaus, olet tervetullut mukaan. Koko ilmaisen blogini sisällön löydät hakemalla radikaalivapaus. Olitpa ollut mukana, sivussa tai täysin ulkopuolella, tämä koskettaa laajempaa ilmiötä kuin moni uskoo.
Hiljaisuus on päättynyt.
Elämä Amwayn sisällä: mitä järjestelmä oikeasti teki ihmisille?
7
369
Vastaukset
- Anonyymi00001
Mistä tämä on suomennettu? Täyttä hepreaa.
- Anonyymi00002
Ei se mitään hepreaa ole. Se voi kyllä olla tekoälyn luomus, se kun osaa kaivaa sopivia tekstinpätkiä ja liittää ne yhteen. Tällä kertaa tekoälylle ei tullut hauskoja lapsuksia kuten se usein tekee. Mutta yhtä hyvin se voi olla ihmisen kirjoittama sekä automaattikääntäjällä käännetty.
Aivan sama. Asiaa se kyllä on. Ja jos helmanni ei olisi hullu, hänkin käsittäisi mitä siinä sanotaan.- Anonyymi00003
Helmanni on senverran hullu että lähti Amwaysta
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Tämä lause todistaa sen, ettei helmanni ymmärrä mitä siinä sanotaan. Hän ymmärtää kyllä mitä siinä kirjoitetaan, mutta ei mitä siinä sanotaan. Kas, siinä ei ollut kyse Amwaystä, siinä käytettiin Amwaytä vain esimerkkinä. Siksi helmanni on Onpassivessa, vaikka hänelle on todistettu että se on huijaus. Kas, hän ei ymmärrä näitä todisteita(kaan).
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kaikkiin kysymyksiinkin helmanni vastaa aina asian vierestä. Hän ei koskaan käsitä mitä kysymyksessä todella kysytään ja tarttuu johonkin täysin toissijaiseen asiaan. Siksi hän onkin Onpassivessa. Ja vielä senkin jälkeen kun Onpassive on lopetettu. Vielähän on niitäkin jotka edelleen odottavat Wincapitan paluuta. Ehkä helmannikin on yksi näistä. (täysjärkisille: tämä viimeinen lause oli koukku helmannille, ymmärrätte kyllä...)
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Tämä lause todistaa sen, ettei helmanni ymmärrä mitä siinä sanotaan. Hän ymmärtää kyllä mitä siinä kirjoitetaan, mutta ei mitä siinä sanotaan. Kas, siinä ei ollut kyse Amwaystä, siinä käytettiin Amwaytä vain esimerkkinä. Siksi helmanni on Onpassivessa, vaikka hänelle on todistettu että se on huijaus. Kas, hän ei ymmärrä näitä todisteita(kaan).
Testaa älykkyyttänne, jos sitä vaikka olisi.
- Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Testaa älykkyyttänne, jos sitä vaikka olisi.
Hah hah, helmanni syö ja käy pyydykseen. Hah hah
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 631303
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1121299Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171070- 18955
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45833Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne114824- 15762
Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64742- 38639
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72633