Suojamuureista

Anonyymi-ap

niistä täällä puhutaan, mutta mitä oikeastaan?
Hyvä kai ihmisellä on olla jotkut rajat, ääriviivat edes.

25

287

2Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja jotkut vähät välittää rajoista

• Anonyymi00005

Hitto kun haluan sua

• Anonyymi00002

No mulla ne on sitä, että en usko sitä mitä hän tuntee ennenkuin sanoo sen mulle edessäni.

• Anonyymi00006

No eikö toi ole ihan tervettä järkeä? Ja muutenkin, kyllä kai on parasta antaa ihmisten itse sanoittaa asiansa ja tuntemuksensa.

• Anonyymi00006

No eikö toi ole ihan tervettä järkeä? Ja muutenkin, kyllä kai on parasta antaa ihmisten itse sanoittaa asiansa ja tuntemuksensa.

• Anonyymi00003

Käytös on se tärkein.
      Jos ihmisellä on korkea suojamuuri sä et pääse lähelle ja sen elämään kovin helpolla mukaan .
      Nämä ihmiset onnmestareita pitämään muut etäällä ja pysymään tavoittamattomissa.

• Anonyymi00006

Rajojen asettaminen ja muurien rakentaminen ovat kaksi eri asiaa. Rajojen asettaminen tehdään terveellä tavalla ja siinä voidaan olla ihmisen lähellä, mutta viestiä omalla kehonkielellä, että liian liki ei ole sopivaa tulla. Muurit on taas niitä, mitkä vaikeuttaa normaalia sosiaalista kanssakäymistä. Ei halua päästää ketään ollenkaan lähelle. Tai ei pysty, eikä uskalla.

• Anonyymi00016

Ahaa, eli kun rajat alkavat haitata omaa arkista olemista ja toimimista, siinä kohtaa niistä on tullut muureja?

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ahaa, eli kun rajat alkavat haitata omaa arkista olemista ja toimimista, siinä kohtaa niistä on tullut muureja?

Ei terveet rajat haittaa olemista. Päinvastoin on helpompi olla ihmisten seurassa, kun on rajat, mitä ei ylitetä. On turvan tunne, kun tietää että niitä ei tulla rikkomaan. Se on sitä kehonkieltä, kun se toimii oikein. Eikä se ole sama asia, kuin torjunta. Voit lähestyä, mutta et miten vain.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00016 kirjoitti:

No ei suoraan noinkaan. Rajat on rajoja, että itsellä pysyy turvallinen ja hyvä olo henkisesti ja fyysisesti. Jos sulla ei ole rajoja, olet joo joo ja sun yli on helppo kävellä. Terveet rajat siis.
        Muurit on rakennettu eri syystä, ne on läpipääsemättömämpiä, niillä ei ole tervettä syytä, ne on esteitä kuviteltuja uhkia vastaan. Tarkoitus on, ettei kukaan edes näe sinne... Olet ikään kuin piilossa siellä muurien takana, mutta eniten siellä on piilossa tunteet, herkkyys, kivut yms.
        Näin mä sen jotenkin näkisin näillä väsyneillå aivoilla.
        Sivusta

• Anonyymi00006

Käytös on se tärkein.
      Jos ihmisellä on korkea suojamuuri sä et pääse lähelle ja sen elämään kovin helpolla mukaan .
      Nämä ihmiset on mestareita pitämään muut etäällä ja pysymään tavoittamattomissa.

• Anonyymi00014

Toisaalta jos onnistuu ujuttamaan itsensä vallihaudan ja kivisten muurien sisään, niin aika turvalliseen paikkaan on itsensä onnistunut saamaan.

• Anonyymi00015

Sullahan se on suojahaalari. Ihmisetkin tietää varoa.

• Anonyymi00017

Mulla ei oo mitään haalaria, ei edes pilkkihaalaria...
        Minkälaisesta suoja-asusta puhutaan?

• Anonyymi00018

Joo, ehkä tuo radioaktiivinen suojapuku oli vähän liioittelua. Mutta kun viesti ei tuntunut muuten menevän perille.

• Anonyymi00019

Terveet rajat on asetettava niin että se on luettavissa esim. kehonkielessä. Ne on sellaiset itselleen sopiviksi asetettuja rajoja, mitkä turvaavat omaa ja myös sen toisen ihmisen välistä kanssakäymistä. Mutta siinä on just se rentous, kun tietää omat rajansa, missä ne kulkee. Ja osaa olemuksellaan tehdä selväksi sen, että sinä et riko minun rajojani. Ja vähitellen ihminen päästää sitten, jos on halua siihen, toisen lähemmäksi. Mutta omaan tahtiin. Jos on siis sellaista sosiaalista älliä, niin niitä toisen rajoja osaa kunnioittaa. Terveet rajat tuo sitä turvan tunnetta ja helpottaa ihmisten kanssa olemista.

Suojamuuri taas on paksu kerros peloista rakennettua p*skaa, mikä hankaloittaa sosiaalista kanssakäymistä. Ihmisellä voi olla niin paksut suojamuurit, ettei päästä ketään edes lähelle. Tai kukaan ei halua, tai uskalla lähestyä. Kyllä keho sen viestii, että kierrä kaukaa minut.

• Anonyymi00020

Mutta kyllä kai ihmisellä on oikeus olla omalla tavallaan epä/sosiaalinen, jos hän ei itse koe sitä rampauttavaksi?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Mutta kyllä kai ihmisellä on oikeus olla omalla tavallaan epä/sosiaalinen, jos hän ei itse koe sitä rampauttavaksi?

Totta kai on oikeus. Koitin vain erotella noita kahta asiaa. Mutta puhutaan nyt varmaankin ihan eri asiasta. Kun kyllä mä näen, että suojamuurit on traumoista kasattua ja ei siten aina palvele isäntäänsä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Totta kai on oikeus. Koitin vain erotella noita kahta asiaa. Mutta puhutaan nyt varmaankin ihan eri asiasta. Kun kyllä mä näen, että suojamuurit on traumoista kasattua ja ei siten aina palvele isäntäänsä.

Ehkä. ;) Mä vähän vierastan sitä miten suojamuureista tms. puhutaan, ettei mennä sinne sosiaalisuusfasismin puolella, että olisi vain yksi oikea tapa toteuttaa inhimillistä sosiaalisuutta, ja muut tavat olisivat virheellisiä ja korjausta vailla.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Ehkä. ;) Mä vähän vierastan sitä miten suojamuureista tms. puhutaan, ettei mennä sinne sosiaalisuusfasismin puolella, että olisi vain yksi oikea tapa toteuttaa inhimillistä sosiaalisuutta, ja muut tavat olisivat virheellisiä ja korjausta vailla.

Ok, ymmärretty :) Mä näen että jos ihmisellä on rajat, ei tarvitse rakentaa muureja.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Tietysti on, mutta jos mietit, niin huomaat että muutit pistää ihmisen pidättelemään ja piilottelemaan todellista itseään ja tunteitaan, eikä se ole hyväksi.
        Se kenellä on muurit ei välttämättä ole mikään epäsosiaalinen luonne.
        Sivusta

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ok, ymmärretty :) Mä näen että jos ihmisellä on rajat, ei tarvitse rakentaa muureja.

Niin, ihmiset rakentuvat ehkä eri lailla, se rakentaminen on niin kovin aktiivinen sana -useinhan ihminen itse päätyy ihmettelemään omaa käytöstään, ja yrittää ymmärtää omia motiivejaan jälkikäteen. Ja ehkä toiset ovat saaria luonnostaan, muureja ei ilmesty koska on jo se vallihauta.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Tietysti on, mutta jos mietit, niin huomaat että muutit pistää ihmisen pidättelemään ja piilottelemaan todellista itseään ja tunteitaan, eikä se ole hyväksi.
        Se kenellä on muurit ei välttämättä ole mikään epäsosiaalinen luonne.
        Sivusta

Eipä niin ja muurit on rakennettu suojaamaan alunperin, mutta sitten se kääntyykin itseään vastaan. Ja silloin on alettava purkamaan sitä suojausta. Vaikka ihan pieni pala kerrallaan ja tärkeää tietysti olisi, että olisi turvallisia ihmissuhteita, että onnistuisi alkaa luottamaan.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Niin, ihmiset rakentuvat ehkä eri lailla, se rakentaminen on niin kovin aktiivinen sana -useinhan ihminen itse päätyy ihmettelemään omaa käytöstään, ja yrittää ymmärtää omia motiivejaan jälkikäteen. Ja ehkä toiset ovat saaria luonnostaan, muureja ei ilmesty koska on jo se vallihauta.

No voi että, kun käytin vaan noita yleisesti ymmärrettynä psykologisia termejä, runojako tässä pitäisi alkaa väsäämään? Mutta olet oikeassa, omaa ajattelutapaansa olisi hyvä haastaa välillä. Mutta nyt ei juokse järki eikä virtaa runosuoni, vaan nukkumatilla on aivan eri juoni. Hyvää yötä.

• Anonyymi00030

Suojamuurilla tarkoitetaan henkistä estettä, blokkia tai lukkoa, joka syntyy huonoista ja traumaattisia ihmissuhteista ja elämänkokemuksista, kun kukaan ei nähnyt omaa kipua eikä auttanut. Tiedän koska olen itse kärsinyt niistä monta vuotta. Hiljalleen palautumassa itsekseni. Luotan itseeni taas, muihin luottamus tulee hitaasti.
      Kannattaa työstää koska itse kärsii eniten kun ei pysty päästää ihmisiä tarpeeksi lähelle. Mutta tosiaan harkintaa käyttäen. Omasta itsestään ei kannata jaella kaikille, varsinkaan arkoja asioita.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät

Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain
      Maailman menoa
      60
      7492
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      123
      2916
    3. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      142
      1766
    4. Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous

saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha
      Maailman menoa
      65
      1649
    5. Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi

Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim
      Maailman menoa
      115
      1458
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      167
      1394
    7. Missä vaiheessa

Päätit irl luovuttaa minun suhteeni?
      Ikävä
      130
      1134
    8. Millaisena uskot

Kaivattusi kokevan tunteensa?
      Ikävä
      73
      827
    9. Kyriake=Kirkko

Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko
      Kaste
      47
      802
    10. Mitä haluat eniten

Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      51
      707
    Aihe