Yle: "Olemme nähneet Gazassa, Sudanissa ja monessa muussa paikassa, että kansainvälistä humanitaarista oikeutta rikotaan räikeästi. Hyökkäykset kohdistuvat sairaaloihin, sairaanhoidon ammattilaisiin ja humanitaarisiin toimijoihin.
Maailman terveysjärjestön WHO:n mukaan Israel on tähän mennessä iskenyt Libanonissa yli 60 kertaa terveydenhuoltoon.
Libanon on pinta-alaltaan Uudenmaan kokoinen, mutta väestö on yhtä suuri kuin Suomessa. Noin miljoona ihmistä on joutunut pakenemaan kodeistaan Israelin hyökkäyksen takia.
Nyholmin mukaan on helppo ymmärtää, että tilanne olisi epätoivoinen, jos miljoona ihmistä joutuisi pakenemaan Uudenmaan sisällä.
Israelin iskut ovat tappaneet yli 1300 ihmistä, joista yli 125 on lapsia.
Israel on iskenyt Libanonissa terveydenhuollon laitoksiin, kuten sairaaloihin ja ambulansseihin.
Israelin iskut ovat tappaneet ainakin viisikymmentä sairaanhoidon ammattilaista WHO:n mukaan.
– Jokainen hyökkäys terveydenhuoltoa vastaan on kansainvälisen oikeuden rikkomus, Nyholm sanoo.
– Me näimme Gazassa, miten Israelin joukot tuhosivat käytännössä koko terveydenhuollon järjestelmän.
Mitä mieltä kansalaiset ovat tuollaisesta lapsien tappamisesta ?
Ja samaa voisi kysyä usan pommituksista Teheraniin, tuskinpa noissa kaikissa pommitetuissa kerrostaloissa oli terroristeja, normaaleja koteja joissa asui lapsiakin.
Pitäisi osata tehdä ero lasten koulujen ja armeijan rakennusten välillä.
Lähi-idän sota ja lasten tappaminen
3
110
Vastaukset
- Anonyymi00001
Epsteiniläisen baalin palvojablokin sodankäynnissä lasten tuhoaminen on jonkinlaisessa pyhässä asemassa.
- Anonyymi00002
Et sinä eikä Nyholm mainitse kertaakaan sitä, että YK:n ja Libanonin armeijan piti puhdistaa Litani-joen eteläpuoli Hizbollahista, sen asemista ja aseista YK:n turvallisuusneuvoston päätöslauselma 1701 perusteella.
Ei Nyholm etkä sinä mainitse kertaakaan Hizbollahia, joka on ampunut kymmeniä tuhansia raketteja Israeliin 8.10.2023 alkaen. Noin 100.000 israelilaista on joutunut lähtemään kodeistaan evakkoon.
Kumpikaan teistä ei kerro, että Hizbollah toimii juuri samalla tavalla kuin Hamas toimi Gazan kaistalla. Nyholm ei kerro sitäkään, että hänen edustamansa järjestö Lääkärit ilman rajoja on nyt avoimesti tunnustanut, että Hamas käytti sairaaloita ja Lääkärit ilman rajoja-järjestön työntekijöitä ihmiskilpinä, terroristien tukikohtina, terroristien hoitamiseen ja Israelista otettujen panttivankien säilyttämiseen.1000000 naiset ja lapsi kuoli Irak-Afganistan. Vietnam
vaikka Irakista ja Afganistanista Hamas on kielletty ja uskon jos kysyt Vietnam mitä on hamas he varma ajatelle se on ruoka mausteita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550