Luulisin olevani keskustapalstan hyvätuloisin.
Täällä ilmeisesti vasemmistolaiset enemmistönä, jotka elää kädestä suuhun pienellä eläkkeellään, ja tuillaan. Eräskin sanoi saavansa 500 € kk työeläkettä ja sama kansaneläkettä, sitten tuet asumiseen ym päälle. Sanoi 30 € saavansa kuukaudessa yli tarpeen.
Nämä parantaa maailmaa vasureita äänestäen, josta nyt ei mitään apuja ole kansantulon nostamiseen. Raha ei muni kuten munivat itsestään, jokainen euro pitää tienata aina joittenkin, josta nipistetään näillekkin taivaanrannan maalareille tuet. "älä tee työtä, saat saman sossusta"
Kuten Li näitä opasti.
Vasurijohtajat lupaa hyvää äänestäjilleen, ei sitä kerro mistä raha tulee, ja mitä toisilta on pois maksuissa työtä tekemittämille. Nämä punavihreät vastustaa ydin ja vesivoimaa, kuten turpeen käyttöön ottoakin laajasti, yhteiskunnallinen ymmärrys kaupan ruokahyllyissä, ettei ruokaakaan tarvitse tuottaa.
Olen hyvätuloinen eläkeläinen
40
180
Vastaukset
- Anonyymi00001
OO, keskustapalstan rikkain!
- Anonyymi00005
Mahdatko olla yhtä rikas kuin minä. On eläkkeen lisäksi isot pääomatulot, sijoitusasuntoja ym. Osan rahoista olen toki tienannut itse, osan perinyt, mutta suuri osa on tullut itsestään kun sijoitusten arvo on kasvanut. Eli raha muni kyllä minulle ihan itsestään, toisin kuin väität.
Ja tiedoksi: aion äänestää vasemmistoa. - Anonyymi00019
Anonyymi00005 kirjoitti:
Mahdatko olla yhtä rikas kuin minä. On eläkkeen lisäksi isot pääomatulot, sijoitusasuntoja ym. Osan rahoista olen toki tienannut itse, osan perinyt, mutta suuri osa on tullut itsestään kun sijoitusten arvo on kasvanut. Eli raha muni kyllä minulle ihan itsestään, toisin kuin väität.
Ja tiedoksi: aion äänestää vasemmistoa.Minä äänestän myös vasemmistoa.
Autan koko ajan itseäni köyhempiä.
Nyt oikealla olevat heikentävät kaikkien köyhimpien elantoa, vaikka Suomessa on miljoona köyhää. Monet lapset eivät saa niin monipuolista ruokaa kuin pitäisi säilyäkseen terveinä.
Oikeiston ratkaisut lisäävät kuluja ja köyhdyttävät kaikkein köyhimpiä. - Anonyymi00030
Anonyymi00019 kirjoitti:
Minä äänestän myös vasemmistoa.
Autan koko ajan itseäni köyhempiä.
Nyt oikealla olevat heikentävät kaikkien köyhimpien elantoa, vaikka Suomessa on miljoona köyhää. Monet lapset eivät saa niin monipuolista ruokaa kuin pitäisi säilyäkseen terveinä.
Oikeiston ratkaisut lisäävät kuluja ja köyhdyttävät kaikkein köyhimpiä.Sama juttu, yritän auttaa lahjoituksilla, kun nykyhallitus leikkaa myös järjestöiltä eikä vain köyhiltä.
- Anonyymi00002
No voi ku kiva
- Anonyymi00003
Raha on kiva kaveri. Mukavampi kuin Stalin muistot.
- Anonyymi00004
Tässä puhuu köyhtynyt Persu katkerana! Köyhtynyt surkean hallituksen surkeuden huippuun!
Ei ymmärrä edes kansantaloudesta hitusen vertaa.
Juuriahan hallitus kaataa yrityksiä kuin heinää! Yrittää massatyöttömyyydellä muka hoitaa valtion velkaa! Idiootti hallitus!
Yrityksistä on Palveluyhteiskunnassa noin 70%. Eikä se elä, ellei kadulla kulje kansaa, joilla on rahaa taskussa!
Valitettavasti Palveluyhteiskunta myös työllistää ylivoimaisesti eniten, mutta nyt vähemmän.
Ja kun hallitus leikkaa, se leikkaa tosiasiassa suoraan yrittäjiltä!
Konkurssit ja työttömyys. Tämäkö on se mahtava lääke Suomen talouteen? Se jolla vaaleissa valehdeltiin suu vaahdossa!
Budjetista 90 miljardia kuluu suurin osa ikääntyneille eli 40 miljardia euroa!
Etuisuudet 17 miljardia, joista suurin osa menee hyvintoimeentuleville koska ne perustuvat ansioon!
Sairaanhoito vie noin 20 miljardia mutta se jakautuu suurinpiiirtein tasan kaikille.
Toimeentulotuki noin 1 miljardia euroa.
Kansaneläkkeet 2 miljardia euroa.
Suomi kaatuu ikääntyneisiin ja työttömyyteen! Työttömiä on kaikissa ryhmissä. Hallitus on erityisesti lisännyt korkeakoulutettujen työttömyyttä!
Suomi kaatuu väestöön, koska meillä on liikaa vanhoja ihmisiä ja liian vähän nuoria.
Vuonna 1963 oli ikääntyneitä 350 tuhatta. Nyt heitä on 1,5 miljoonaa!
Nuorten lukumäärä on romahtanut. Alle 15 vuotiaita on noin 800 tuhatta.
Työikäisiä on noin 100 tuhatta vähemmän kuin vuonna 1963. Mutta väkiluku on yli miljoonan enemmän.
Rahaa on!
Eläkekassat 285 miljardia
Pankkitilit 115 miljardia
Pörssiomistukset 100 miljardia
Valtion omaisuus 100 miljardia
Velkaa 200 miljardia
Ihan irtorahaa löytyy näin 600-200 = 400 miljardia euroa!
Hätää ei olisi, mutta Hallitus on umpisurkea!!- Anonyymi00006
Ei nyt ole valtion rahasta kyse ! Vaan kerron oman raha tilanteeni. Arvaan että tuollaisella ulosannilla et ole työssä ollut. Et edes voi omaasi eläkettä kertoa. Persuja vilisee sängyn alla, ei ne vaikuta eläkkeen määrään. Kai kansakoulun sait jotenkin läpäistyä, vai oliko sekin liian vaikea. -tämä on "Kapia" hän noin vertasi toiselle monesti.
Eläkkeet ja valtion rahan hoito kulkee eriteitä, vaikka eduskunta voi määritellä monissa asioita, näin kuitenkin nyt on. Eläkkeet on vain liian suuria suuremmissa palkkaluokissa. Vaikka; valtion firmojen johtajia, miljoona tulot lisäeläkkeineen jonka työnantaja maksaa. Näihin esim. 2 - 3 miljoonan eläkkeisiin vuodessa ei mahda kukaan mitään, heitäkin on.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010382476.html
-nämä ei edes suurimpia palkkoja.
Onko näillä enää mitään järkeä. Ei oma tehdas, että olisi osinkotuloja.
https://www.hs.fi/talous/art-2000010270382.html - Anonyymi00012
-noinko rikas olet Pankkolängvitsi. - Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
-noinko rikas olet Pankkolängvitsi.Kyllä sillä jo lampaita saa ostettua aika liudan.
- Anonyymi00020
Hätää ei olisi, mutta Hallitus on umpisurkea!!
Oikeistohallituksemme on tosiaan umpisurkea. - Anonyymi00022
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ei nyt ole valtion rahasta kyse ! Vaan kerron oman raha tilanteeni. Arvaan että tuollaisella ulosannilla et ole työssä ollut. Et edes voi omaasi eläkettä kertoa. Persuja vilisee sängyn alla, ei ne vaikuta eläkkeen määrään. Kai kansakoulun sait jotenkin läpäistyä, vai oliko sekin liian vaikea. -tämä on "Kapia" hän noin vertasi toiselle monesti.
Eläkkeet ja valtion rahan hoito kulkee eriteitä, vaikka eduskunta voi määritellä monissa asioita, näin kuitenkin nyt on. Eläkkeet on vain liian suuria suuremmissa palkkaluokissa. Vaikka; valtion firmojen johtajia, miljoona tulot lisäeläkkeineen jonka työnantaja maksaa. Näihin esim. 2 - 3 miljoonan eläkkeisiin vuodessa ei mahda kukaan mitään, heitäkin on.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010382476.html
-nämä ei edes suurimpia palkkoja.
Onko näillä enää mitään järkeä. Ei oma tehdas, että olisi osinkotuloja.
https://www.hs.fi/talous/art-2000010270382.htmlOlennaista ei ole eläkkeet eikä palkka vaan miten ihmiset tulevat toimeen. Saan suurta onnea kun autan muita.
Minulla on pieni eläke, mutta eri omaisuuslajeja niin paljon, että ei viitsi kateellisille kertoa.
- Anonyymi00007
UPM:nSveitsiin muuttaneen entisen toimitusjohtajan palkat, palkkiot ja lisäeläke olivat yhteensä 6,5 miljoonaa euroa 2023.
- Anonyymi00008
Ihan järetöntä>
https://yle.fi/a/74-20193503 - Anonyymi00009
Ja vielä kimppakämpässä.
- Anonyymi00010
Ylelläkin verotusrahaa jakoon johtajille.
https://yle.fi/a/74-20193503 - Anonyymi00011
Tämä on uskomatonta, että valtiojohtoisissa yrityksissä johtajat nauttivat tuonluokan palkoista - kyllä pitäisi päättäjien jo ymmärtää hävetä. Missä on YLE:n leikkaukset??? ja yleensä missä on noiden muiden firmojen säästötalkoissa oleminen. Ensimmäisenä pitäisi jäädyttää kaikki bonusvoitot noilta johtajilta sekä tarkistaa johtajien palkkausta uudelleen. Kyllähän siinä ei ole mitään mieltä, johtotehtäviin pystyy kuka tahansa alalla ollut riippumatta firman suuruudesta. Hän perehtyy vain ja ainoastaan johtamiseen alaisiaan delegoiden.
- Anonyymi00014
Demarit ajaneet maan pilaan valtion johtajien palkoissa. Joita turhat ay-johtajat jäljittelee.
- Anonyymi00015
Halonen sanoi ettei johtajien palkkoja laskea. Halonen arvosteli optiojärjestelmiä ja on toivonut muita palkkiomuotoja johtajille. https://yle.fi/a/3-6471415
Halonen kuitenkin huomauttaa, että Niinistö ei laskenut palkkaansa kuin sille tasolle, mitä hänkin sai.
Sinänsä Halosen mielestä on hyvä puhua johdon palkkauksesta ja palkkaerojen suuruudesta. Mutta aiheessa on vaaransa.
- Tietysti mä varon vanhana työmarkkinaihmisenä kovasti puuttumasta palkanalentamiskysymykseen. Vaikka sanotaan, että se koskee vain johtajia, niin helpolla keskustelu laajenee muihinkin.
- Anonyymi00016
Kammarikommarit, palatseissaan 2x ministerin palkoilla.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/d7964909-4584-4c29-98db-4b4f9c29499a
Tehy Rytkönen 259 010 2024, joista tietenkin korotusta tullut 2025, kuten Aallollekkin.
Rytkönen oli 2022 159 000 € vuosi. 100 000€ korotusta 2-vuodessa. - Anonyymi00017
Takuueläkeläinen pankkomajuri on ennenkin valehdellut.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/14564407/pankkomajuri-teki-hyvan-tilin- Anonyymi00021
Hyvä tili. Sääli maksajalle, vaikkei punikit veroja maksakkaan.
Tehy Rytkönen 259 010 2024, joista tietenkin korotusta tullut 2025, kuten Aallollekkin.
Rytkönen oli 2022 159 000 € vuosi. 100 000€ korotusta 2-vuodessa. - Anonyymi00023
Anonyymi00021 kirjoitti:
Hyvä tili. Sääli maksajalle, vaikkei punikit veroja maksakkaan.
Rytkönen oli 2022 159 000 € vuosi. 100 000€ korotusta 2-vuodessa.On tuo persun katkeruus ja kateus suorastaan ylitsepursuavaa. Sinähän savustat ay-liikettä siitä syystä, kun liittoon kuuluneet työkaverisi istuivat sinut pihalle töistäsi ja siitä hyvästä olet ottanut loppulämäsi elämäntehtäväksesi yrittää tuhota ay-liikkeen pyrkimyksilläsi mustamaalata esim. ay-johtajat? Eivät ne entiset työkaverisi varmaan ihan mistään pikkuasiasta sinua ulos istuneet?
Uhosi ja luulosi ovat kuitenkin ylimitoitetut. Et sinä ay-liikettä tule kaatamaan, mutta oman elämäsi olet kyllä sotkenut ja pilannut oletettavasti lopullisesti. Ja koska et omaa itsekeskeisyyttäsi kykene syyttelemään tapahtuneista kuin ainoastaan muita kuin itseäsi, niin ongelmasi on sinulle peräti henkilökohtainen, kroonistunut psyykkinen kriisi. - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
On tuo persun katkeruus ja kateus suorastaan ylitsepursuavaa. Sinähän savustat ay-liikettä siitä syystä, kun liittoon kuuluneet työkaverisi istuivat sinut pihalle töistäsi ja siitä hyvästä olet ottanut loppulämäsi elämäntehtäväksesi yrittää tuhota ay-liikkeen pyrkimyksilläsi mustamaalata esim. ay-johtajat? Eivät ne entiset työkaverisi varmaan ihan mistään pikkuasiasta sinua ulos istuneet?
Uhosi ja luulosi ovat kuitenkin ylimitoitetut. Et sinä ay-liikettä tule kaatamaan, mutta oman elämäsi olet kyllä sotkenut ja pilannut oletettavasti lopullisesti. Ja koska et omaa itsekeskeisyyttäsi kykene syyttelemään tapahtuneista kuin ainoastaan muita kuin itseäsi, niin ongelmasi on sinulle peräti henkilökohtainen, kroonistunut psyykkinen kriisi.YTK hoitaa nämä paljon halvmmalla kuin kommunitien rahan perinnät, eikä jaa jäsenmaksuja vasemmistolaisille politikoille.
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
YTK hoitaa nämä paljon halvmmalla kuin kommunitien rahan perinnät, eikä jaa jäsenmaksuja vasemmistolaisille politikoille.
Mitäs helkkaria YTK tähän kuuluu? Eihän tuo ole edes mikään työntekijöitä puolustava ammattiliitto vaan työnantajien junailema työttömyyskassa.
Kyllä huomaa, että tuo jatkuva ""kommunisti"-ulinasi on tuottanut lopulta sellaisen tuloksen, että olet tullut itse aivopesseeksesi itsesi. Haukuitko lähtiessäsi koko entisen työyhteisösikin kommunisteiksi? Sääli etteivät tilanneet sinulle lamppuautoa ja ohjanneet suoraan psykiatriseen hoitoon, koska pääsihän sinä olet hajottanut. - Anonyymi00032
Anonyymi00026 kirjoitti:
YTK hoitaa nämä paljon halvmmalla kuin kommunitien rahan perinnät, eikä jaa jäsenmaksuja vasemmistolaisille politikoille.
YTK ei aja työntekijän etua.
Olin useamnan vuoden luottamusmies ja jopa pääluottamusmies julkishallinnossa.
Kävin lukuisissa neuvotteluissa, kun joku työntekijä tarvitsi tukea työpaikalla, milloin missäkin asiassa. Oli kiusaamista, syrjimistä, sopimusten vastaista toimintaa kuten rankkaa alipalkkausta ym.
Hommia riitti, vaikka työnantaja yritti periaatteessa noudattaa sopimuksia, sillä pikkujohtajat eivät niitä tunteneet tai välittäneet. Kun pääluottamusmies tuli paikalle, ongelmat korjattiin heti. - Anonyymi00034
Anonyymi00026 kirjoitti:
"Kommuniti", palstan suosituin, kaikkeen syypää, "sosialiti" kammottava. "Demari", täysin epäluotettava paskiainen, "SAK" , kommuistien mädättämä, YTK, persujen suosituin, AKAVA, täynnä kommunisteja, lomalaki, täysin tarpeeton, työaikalaki, aivan turha, työsuojelu, työnantaja päättää, jos menee sormet tai käsi, so what, aina tulee uusi tilalle.
Palkka, tarpeeton, valtio elättää sohvalla makaajat,
Persujen toiveyhteiskunta, onneks ei tarvi siihen enää osallistua.
- Anonyymi00018
Poistakaa aloitus koska se ei sisällä lainkaan palstan aiheeseen liittyvää asiaa vaan on pankkomajurin valheellista kerskailua.
- Anonyymi00024
Yksi Ossi jäi urallaan ylilutiksi ja muualle ei päässyt töihin. Sillä on alle köyhyysrajan eläke ja vielä mielenterveysongelmat siihen päälle. Ossi onkin ehdokkaana Valta Kuuluu Kommunisteille puolueessa!
- Anonyymi00031
Ossi ja Pankkomajuri ovat samaa laatua. Tosin Pankkomajuri on vain mielikuvitusupseeri, mutta muuten täsmää.
- Anonyymi00025
Härnää kommareita, tyhjätaskuja.
- Anonyymi00029
Kirjoittelee katkeroitunut takuueläkeläinen, joka ei työpäivää ole sen jälkeen nähnytkään, kun tuli monoa töistä.
- Anonyymi00027
Kerropa, saako 300 eurolla hyvät löylyt. Kai olet testannut?
- Anonyymi00033
Ja paskaa taas piisaa, "MINÄ. MINÄ, MINÄ....."?
Onko persutrolli, elämäsi ainla arvo MINÄ, MINÄ, MINÄ?
RAHA, RAHA, RAHA?- Anonyymi00035
En tiä,mutta KOMMUNISTIT vie maan perikatoon.
Toisaalta, miten tää liittyy Suomen Keskustaan? - Anonyymi00038
Anonyymi00035 kirjoitti:
En tiä,mutta KOMMUNISTIT vie maan perikatoon.
Toisaalta, miten tää liittyy Suomen Keskustaan?Sitten kun vielä löytyisi ne persun pelkäämät kommunistit....
Taisi vuoden 2023 parlamenttivaaleissa SKP:n vaalitulos olla jotakin prosenttiyksikön kymmenyksen luokkaa. Kyllähän tuo saa varmasti persun housunpuntin tutisemaan :)
- Anonyymi00037
olen huonotuloinen eläkeläinen.
köyhyys jatkuu - Anonyymi00039
Minä olen jo kuudennessa sukupolvessa kansaeläkeläinen! Työtä ei olla tehty 1890 luvulta lähtien.
- Anonyymi00040
👍😁
- Anonyymi00041
Oleko kolmannen polven poikamies. Polvi ei ole parntunut.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain747617Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1283037- 1531884
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha691709Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1261540Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721482- 1321202
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784