oo ikinä kuullu moista sanaa... vai onko se vaan nimi juhlalle,
oletus että tulee sanasta pläkkipimeä?
Pläkkipimeän ajan juhlat? Syksyllä?
Pläkkärit, mitä tarkottaa? onko se niinku Pläkkipimeä ?
7
335
Vastaukset
- Anonyymi00001
Pläkki tarkoittaa peltiä ja tulee ruotsinkielen sanasta bleck. Myös englannin kielen sana black vääntyy puhekielessä pläkiksi. "Selvä, kuin pläkki" viitannee kirkkaaseen peltiin, mutta pläkki pimeyden yhteydessä viittaa oletettavasti black-sanaan. "blackout" eli muistikatko voi sekin vääntyä pläkkäriksi puhekielessä. Pläkkipimeä on itselleni tuntematon käsite eikä sitä hakukonekaan kyllä löydä., tarkoitit ehkä säkkipimeä?
- Anonyymi00002
mutta se pläkkärit on sitten aaltopelti-bileet vai?
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
mutta se pläkkärit on sitten aaltopelti-bileet vai?
Oletkohan kuullut väärin.... bäkkäri/päkkäri on takahuone ja joskus puhutaan bäkkärbileistä kun takahuoneessa ryypätään keikan jälkeen.
- Anonyymi00004
aha kai vai onko
pelti kii-bileet?
- Anonyymi00005
joo joo pläkkärit eli Black-out, lausutaan bläck aut... eli tajuttomuus, muistikatko
- Anonyymi00006
mielenohjelmoinnin laukaisusana koska on harvinainen
selain esti vastaamisen
https://yle.fi/a/3-8379367- Anonyymi00007
ei tolalsta sanaa oo, ja ohjelmoinninlaukaiseva sana täytyy aina olla harvinainen ettei vahingossa joku käytä niitä, ja laukaise ohjelmoidun ohjelmoitus toimintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.3093055Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka612353- 1242057
Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3492043Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1271733- 671399
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121395- 661337
- 691270
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781243