Iran jatkaa entisellään, vain hieman ulkoisesti kärsineenä. Valtaa pitävät papit edelleenkin Iranissa.
Suurin häviäjä on kumminkin Iranin kansa.
Tätä ei voi mitenkään pitää minkäänlaisena voittona Usa:lle ja Trumpille.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011929423.html?utm_source=ampparit
Trump tuhlasi vain Usan aseistuksen ihan minimiin, siellä on nyt valtava vaje vuosiksi eteenpäin. Lisäksi kaikki sodassa kaatuneet sotilaat, tarkkaa lukua ei edes tiedetä, mutta se on todellakin paljon enemmän kuin meille on medioissa kerrottu.
Iran voitti, Usa ei saavuttanut mitään tavoitteitaan.
190
896
Vastaukset
- Anonyymi00001
Trumpin suurin "voitto" oli se, että se sai auki Hormuzinsalmen, jonka sulkemiseen Iranilla ei pitänyt USA:n ja Israelin hyökkäyksen jälkeen pitänyt muka olla edes minkäänlaista kykyä. Eikä pidä tietenkään unohtaa, että Hormuzinsalmi oli toki rajoitetusti auki jo ennen nyt tehtyä tulitaukoa.
- Anonyymi00131
Huomattava on ettei Hormuzin salmi olisi ollut suljettuna ollenkaan, jos USA ja Israel olisivat jättäneet hyökkäämättä. Toisaalta USA suostui maksamaan salmen käytöstä tullimaksuja Iranille, joita ei ennen konfliktia peritty.
- Anonyymi00003
Kuinkahan paljon Usa joutuu nyt maksamaan sotakorvauksia Iranille hävittyään sotansa?
- Anonyymi00094
Todennäköisesti ei maksa mitään! Asia on yhä kesken!
- Anonyymi00165
Anonyymi00094 kirjoitti:
Todennäköisesti ei maksa mitään! Asia on yhä kesken!
Saas nähdä, kuka maksaa ja kenelle?
- Anonyymi00004
Donald Trump muistuttaa todella paljon näitä nykyisiä suomalaisia päättäjiä, puheet ja lupaukset ovat aina kovinkin suuria, mutta sitten ne kaikki oiket lupaamat teot kumminkin aina jää puuttumaan.
- Anonyymi00013
Totta!
- Anonyymi00095
Päättäjät Suomessa lupasivat, että liitytään Natoon ja. liityttiin kanssa!
Sen jälkeen meitä on seurannut jatkuva venäläisen Tiltun surkea volina asian johdosta!😂🤪🤣😅👍 - Anonyymi00119
Trump todisti sen,että eivät suuret puheet suuta halkaise.
- Anonyymi00151
Anonyymi00095 kirjoitti:
Päättäjät Suomessa lupasivat, että liitytään Natoon ja. liityttiin kanssa!
Sen jälkeen meitä on seurannut jatkuva venäläisen Tiltun surkea volina asian johdosta!😂🤪🤣😅👍Missä oli se kansanäänestys. Nato jäsenyydestä.
Anonyymi00151 kirjoitti:
Missä oli se kansanäänestys. Nato jäsenyydestä.
Vaatiko tai edes ehdottiko joku puolue sellaista?
- Anonyymi00166
Anonyymi00119 kirjoitti:
Trump todisti sen,että eivät suuret puheet suuta halkaise.
Iranin johtajista on eliminoitu ainakin 52 eli aika monta kenraalia ja muuta pomoa.
Vallankumouskaarti yrittää hallita kaikkea eikä suostu mihinkään myönnytyksiin. Pragmaatikkoja on Iranissa paljon, mutta eivät mahda mitään kaartin fanaatikoille. Iranissa on nyt meneillään hallinnon sisäinen valtataistelu, jonka lopputuloksena on joka tapauksessa Iranin häviö. - Anonyymi00168
Anonyymi00013 kirjoitti:
Totta!
Onko totta?
- Anonyymi00180
Anonyymi00151 kirjoitti:
Missä oli se kansanäänestys. Nato jäsenyydestä.
Ja sekös Putinia huolettaa.😆
Anonyymi00095 kirjoitti:
Päättäjät Suomessa lupasivat, että liitytään Natoon ja. liityttiin kanssa!
Sen jälkeen meitä on seurannut jatkuva venäläisen Tiltun surkea volina asian johdosta!😂🤪🤣😅👍Tehtiin gallup, jossa kysyttiin kansan mielipidettä ja HUPSISTA KEIKKAA. 2000 vastaajaa, kaikista ... puoluekannoista, yhteiskunta- ja sosiaaliluokista, ilmoitti SELKEÄLLÄ ENEMMISTÖLLÄ, että ..."Ei kun NATO-hakemus sisään vaan". :-)
Anonyymi00166 kirjoitti:
Iranin johtajista on eliminoitu ainakin 52 eli aika monta kenraalia ja muuta pomoa.
Vallankumouskaarti yrittää hallita kaikkea eikä suostu mihinkään myönnytyksiin. Pragmaatikkoja on Iranissa paljon, mutta eivät mahda mitään kaartin fanaatikoille. Iranissa on nyt meneillään hallinnon sisäinen valtataistelu, jonka lopputuloksena on joka tapauksessa Iranin häviö.iranin IT-kyvykkyys on tuhottu. Laivasto rampautettu, eikä niiden ilmavaivatkaan hyvin voi. :-)
- Anonyymi00005
Kuka noita Trumpin juttuja enää uskoo..Huomenna taas kaikki on kumminkin toisin..
Tuo ukko puhuu yhtenä päivä sitä ja toisena taas aivan muuta..Sekaisin se on kuin seinäkello.. - Anonyymi00006
Usa toki tietää itsekkin sen faktan, ettei kiristämällä ja uhkailemalla saatu tulitaukosopimus ole missään juridisesti mitenkään laillinen pätevä sopimus.
Ei voida nyt keneltäkään edes siis vaatia sitä, että joku tuota nyt tehtyä tulitaukosopimusta aikuisten oikeasti vielä noudattaisi.- Anonyymi00181
Ei kiinnosta Trumppia. On tyyliltään kuin solipsisti.
- Anonyymi00007
Ei pidä aliarvioida Donald Trumppia. Juuri kun näyttää että hän tekee elämänsä munauksen niin hetkessä hän ylittää sen reippaasti.
20.01. 2029 asti hän toki pystyy alittamaan kaikki rimat joten show must go on...- Anonyymi00182
On siinäkin paras.
- Anonyymi00008
Jonkun Hormuzinsalmen avaaminen on nyt muka suuri voitto Yhdysvalloille.
Donald Trump kumminkin nyt itse unohti jo ihan vallan kokonaan, että Yhdysvaltojen aseellinen hyökkäys Iraniin oli se todellinen oieka syy Hormuzinsalmen sulkemiselle. 🤣 - Anonyymi00014
Toivottavasti Trump antaa nyt Iranille täydellisen tukensa ydinpommien rakentamiseen, sillä Iran on nyt ydinpomminsa täysin ansainnut.
Lontoo on kuulemma sitten se Iranin ensimäinen kohde.- Anonyymi00025
moloch_horridus kirjoitti:
Jostakin syystä Venäjän tiltut vihaavat erityisesti Britanniaa. Varmaan kateutta.
Miksi ihmeessä joku nyt kadehtisi tuota täysin korruptioitunutta Britanniaa?
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku nyt kadehtisi tuota täysin korruptioitunutta Britanniaa?
Koska siellä on asiat niin valtavan paljon paremmin kuin Venäjällä.
- Anonyymi00042
moloch_horridus kirjoitti:
Koska siellä on asiat niin valtavan paljon paremmin kuin Venäjällä.
Äitiskö sano?
- Anonyymi00096
Anonyymi00025 kirjoitti:
Miksi ihmeessä joku nyt kadehtisi tuota täysin korruptioitunutta Britanniaa?
Siksi, että vihaavat vielä enemmän läpeensä korruptoitunutta Venäjää!
- Anonyymi00133
moloch_horridus kirjoitti:
Jostakin syystä Venäjän tiltut vihaavat erityisesti Britanniaa. Varmaan kateutta.
Venäjällä ja Briteillä on keskenään aika sotaisa historia. Sehän on ihan yleissivistystä.
- Anonyymi00147
moloch_horridus kirjoitti:
Koska siellä on asiat niin valtavan paljon paremmin kuin Venäjällä.
Et ole käynyt itse katsomassa nyt viime aikoina, ku levottomia puhut.
Anonyymi00147 kirjoitti:
Et ole käynyt itse katsomassa nyt viime aikoina, ku levottomia puhut.
Haha. No katsotaanpa:
https://x.com/FilonenkoOles/status/2044007114431955417- Anonyymi00148
moloch_horridus kirjoitti:
Haha. No katsotaanpa:
https://x.com/FilonenkoOles/status/2044007114431955417Hevonpaskaa tiltu.
- Anonyymi00015
Trump tulitauosta: "Siinä tehdään isot rahat
Kyllä niin sanottu "Rahan Noopeli" kuuluu Donald Trumpille. Hänen kaikki touhut ovat perustunee vain oman ja lähipiirin sijoitusvarallisuuden kasvattamiseen.- Anonyymi00097
Eiköhän noissa ”turhissa sodissa” Trump polta USA:n kansan varoja ja täysin turhaan!
Paradoksaalusesti samalla miekkonen hakee Nobelin rauhanpalkintoa!
- Anonyymi00016
Benjamin Netanjahu on hoitanut Israelin sotaa Iranissa todella huonosti.
Benjamin Netanjahu ilmoitti aiemmin Israelin kunnioittavan presidentti Donald Trumpin solmimaa kahden viikon tulitaukoa Iranin kanssa. Netanjahu lisäsi kuitenkin, ettei tulitauko koske lainkaan Libanonia. tämä nykyinen tilanne on Israelille "poliittinen katastrofi".
Israelhan ei ollut edes missään neuvottelupöydässä silloin, kun Israelin turvallisuutta koskevia päätöksiä tehtiin.
Benjamin Netanjahu on epäonnistunut poliittisesti, strategisesti, eikä hän ole saavuttanut ainoatakaan hänen itsensä asettamaa tavoitetta yhtään missään.- Anonyymi00020
Israel on saavuttanut tavoitteistaan ainakin sen, että Iranin ydinaseohjelma on tuhottu ja Hizbollahin asemia Israelin Pohjois-osassa on möyhennetty pahasti!
- Anonyymi00024
Anonyymi00020 kirjoitti:
Israel on saavuttanut tavoitteistaan ainakin sen, että Iranin ydinaseohjelma on tuhottu ja Hizbollahin asemia Israelin Pohjois-osassa on möyhennetty pahasti!
Iranilla ei ole ollut koskaan minkäänlaista omaa ydinaseohjelmaa yhtään missään.
- Anonyymi00052
Anonyymi00024 kirjoitti:
Iranilla ei ole ollut koskaan minkäänlaista omaa ydinaseohjelmaa yhtään missään.
Miksi Iran sitten salailee, eikä päästä tarkastajia laitoksiinsa jos on puhtaat jauhot pussissa.
Rikolliset salaavat, ja kuka yleesä uskoo diktatuurien vakuutteluihin. Iranissa on vielä tiukka sensuuri, joten uskonoppineet voivat väittää ihan mitä tahansa. - Anonyymi00098
Anonyymi00024 kirjoitti:
Iranilla ei ole ollut koskaan minkäänlaista omaa ydinaseohjelmaa yhtään missään.
Se on Tiltun hellimä uskomus!🤡😅🤣🤪😂👏
- Anonyymi00019
Rahastustako?
Iran ja Oman ovat kertoneet perivänsä Hormuzinsalmen läpi kulkevilta aluksilta maksun myös tulitauon aikana. Uskon että Israel nyt on iso häviä jos tuo sota USA-Iran Loppu noin
- Anonyymi00022
Aivan sama. S-kaupan appelsiinihyllyillä peli on jo menetetty.
Anonyymi00022 kirjoitti:
Aivan sama. S-kaupan appelsiinihyllyillä peli on jo menetetty.
Osta omena
- Anonyymi00041
Anonyymi00022 kirjoitti:
Aivan sama. S-kaupan appelsiinihyllyillä peli on jo menetetty.
Totta!
Ei tule Jaffoja enää S-ryhmän kauppoihin. Anonyymi00041 kirjoitti:
Totta!
Ei tule Jaffoja enää S-ryhmän kauppoihin.Jaffoja osta sitten no juo vettä suola kanssa
- Anonyymi00047
brusli.bulls kirjoitti:
Jaffoja osta sitten no juo vettä suola kanssa
Mitä sekoilet?
- Anonyymi00021
Se on sinun luulosi, joka ei perustu mihinkään faktaan!
- Anonyymi00023
Selkeä fakta on nyt kumminkin se tosiasia, ettei Donald Trump päässyt nyt lainkaan asettamiinsa tavoitteisiin tuossa Iranin sodassa.
Sillä edelleenkin vain muslimipapisto on vallan kahvassa kiinni Iranissa, vaikka Usa yritti jopa aseellisella hyökkäyksellä vaihtaa Iraniin uuden hallinnon. - Anonyymi00026
Anonyymi00023 kirjoitti:
Selkeä fakta on nyt kumminkin se tosiasia, ettei Donald Trump päässyt nyt lainkaan asettamiinsa tavoitteisiin tuossa Iranin sodassa.
Sillä edelleenkin vain muslimipapisto on vallan kahvassa kiinni Iranissa, vaikka Usa yritti jopa aseellisella hyökkäyksellä vaihtaa Iraniin uuden hallinnon.Iranin ydinaseohjelma on kuitenkin tuhottu! Ja maata kurmootettu aika tavalla!
- Anonyymi00028
Anonyymi00026 kirjoitti:
Iranin ydinaseohjelma on kuitenkin tuhottu! Ja maata kurmootettu aika tavalla!
Ei Iranilla koskaan ole ollut minkäänlaista omaa ydinaseohjelmaa.
- Anonyymi00033
Nato tiItua kyrsii,kun Trump hävisi😂
- Anonyymi00034
Anonyymi00026 kirjoitti:
Iranin ydinaseohjelma on kuitenkin tuhottu! Ja maata kurmootettu aika tavalla!
Vaikea nähdä että Israelin käskystä Yhdysvallat olisi saanut Lähi-itään rauhansiemenet kylvettyä.
Eurooppalaisena en ole huolissani Iranista enkä lähi-idästä. Jos öljy maksaa dollareissa nyt enemmän niin jatkossa sitä myydään vähemmän . Enemmänkin olisi huolissani Trumpista ja Yhdysvalloista koska heidän aggressionsa eivät tulitauon aikan pääty. Ei vaikka rauha tulisi. Itseasiassa en edes toivo rauhaa Lähi-itään enkä sitä että Yhdysvallat sieltä poistuu.
Euroopan etu on saada Yhdysvallat sidottua aloittamaansa Lähi-idän sotaan seuraavaksi vuosikymmeneksi ,niin Trump pysyy siellä eikä hyökkää Grönlantiin seuraavaksi luonnonvaroja omimaan.
Iran on liian vahva Yhdysvalloille ja Trumpille.
Ehkä hän ymmärsi väärin mihin päänsä pisti vai saiko hän kohteesta puutteellista tietoa. Luuli ilmeisesti hyökkäävänsä Iranin sijaan Inariin jossa muutaman päivän pommituksilla olisi voinut mahdollisesti vaihtaa Inarin kunnanjohdon . - Anonyymi00035
Anonyymi00026 kirjoitti:
Iranin ydinaseohjelma on kuitenkin tuhottu! Ja maata kurmootettu aika tavalla!
MIKÄ IHMEEN OIKEUS KENELLÄKÄÄN MAALLA, ON PUUTTUA VIERAAN MAAN MAANPUOUSTUKSEEN, JOKAINEN MAASAA IHAN ITSENÄISESTI VARAUTUA MAANSA PUOLUSTAMISEEN. donald trumpilla EI OLLUT MINKÄÄNLAISTA OIKEUTTA HYÖKÄTÄ IRANIIN. SURULISTA ETTÄ ON PAJON IHMISIJÄ KENELTÄ PUUTTUU OIKEUDENTAJU JA JUMALANPELKO, KUTEN donal trumpilta ja myöskin tältä Israelin pääministeriltä, HÄN ON OIKEIN VERENIMIJÄ. NO LUOJA ON PITKÄMIELINEN JA RANKAISEE KAIKKIJA VÄÄRINTEKIJÖITÄ. NIMET SEN TAKIA PIENELLÄ KOSKA MIELESTÄNI HE EIVÄT OLE KÄYTÖKSELTÄÄN IHMISIJÄ, VAAN RAATELEVIA SUSIJA. Jumala siunatkoon Iranija ja varjelkoon Irania ja antakoon heile rauhaliset olosuhteet.
- Anonyymi00036
Anonyymi00026 kirjoitti:
Iranin ydinaseohjelma on kuitenkin tuhottu! Ja maata kurmootettu aika tavalla!
joo, se on sotarikos, kstsos kun Iranin asiat eivät ole usan määrätävissä. Ny kun Iran irtisanoo ydinsulkusopimuksen, sekä IAEA:n, niin se saa tehdä mitä lystää, ei kuulu kenellekään, eikä se tosiaan nytkään kuulunut usalle.
- Anonyymi00038
Anonyymi00034 kirjoitti:
Vaikea nähdä että Israelin käskystä Yhdysvallat olisi saanut Lähi-itään rauhansiemenet kylvettyä.
Eurooppalaisena en ole huolissani Iranista enkä lähi-idästä. Jos öljy maksaa dollareissa nyt enemmän niin jatkossa sitä myydään vähemmän . Enemmänkin olisi huolissani Trumpista ja Yhdysvalloista koska heidän aggressionsa eivät tulitauon aikan pääty. Ei vaikka rauha tulisi. Itseasiassa en edes toivo rauhaa Lähi-itään enkä sitä että Yhdysvallat sieltä poistuu.
Euroopan etu on saada Yhdysvallat sidottua aloittamaansa Lähi-idän sotaan seuraavaksi vuosikymmeneksi ,niin Trump pysyy siellä eikä hyökkää Grönlantiin seuraavaksi luonnonvaroja omimaan.
Iran on liian vahva Yhdysvalloille ja Trumpille.
Ehkä hän ymmärsi väärin mihin päänsä pisti vai saiko hän kohteesta puutteellista tietoa. Luuli ilmeisesti hyökkäävänsä Iranin sijaan Inariin jossa muutaman päivän pommituksilla olisi voinut mahdollisesti vaihtaa Inarin kunnanjohdon .Lähi-idässä on nimenomaan aina tuolla uskonnolla aivan järjettömän suuri vaikutus ihan kaikenlaisiin asioihin.
Nytkin tämän Usan Iranin hyökkäyksen jälkeen nämä ns. muslimivaltiot vain vahvistuvat entisestään kun ne kaikki "uskonveljet" liittoutuvat sotimaan vihaamiaan vääräuskoisia vastaan. Ja näitä "uskonveljiä" kyllä sitten riittää aika paljon, ihan heti ne ei lopu. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Lähi-idässä on nimenomaan aina tuolla uskonnolla aivan järjettömän suuri vaikutus ihan kaikenlaisiin asioihin.
Nytkin tämän Usan Iranin hyökkäyksen jälkeen nämä ns. muslimivaltiot vain vahvistuvat entisestään kun ne kaikki "uskonveljet" liittoutuvat sotimaan vihaamiaan vääräuskoisia vastaan. Ja näitä "uskonveljiä" kyllä sitten riittää aika paljon, ihan heti ne ei lopu.Kyllä juuri islaminuskoisissa maissa kansalaiset ovat valmita lähtemään vaikka miinoja polkemaan kun Allah käskee niin tehdä.
- Anonyymi00044
Anonyymi00039 kirjoitti:
Kyllä juuri islaminuskoisissa maissa kansalaiset ovat valmita lähtemään vaikka miinoja polkemaan kun Allah käskee niin tehdä.
Totta!
- Anonyymi00053
Anonyymi00035 kirjoitti:
MIKÄ IHMEEN OIKEUS KENELLÄKÄÄN MAALLA, ON PUUTTUA VIERAAN MAAN MAANPUOUSTUKSEEN, JOKAINEN MAASAA IHAN ITSENÄISESTI VARAUTUA MAANSA PUOLUSTAMISEEN. donald trumpilla EI OLLUT MINKÄÄNLAISTA OIKEUTTA HYÖKÄTÄ IRANIIN. SURULISTA ETTÄ ON PAJON IHMISIJÄ KENELTÄ PUUTTUU OIKEUDENTAJU JA JUMALANPELKO, KUTEN donal trumpilta ja myöskin tältä Israelin pääministeriltä, HÄN ON OIKEIN VERENIMIJÄ. NO LUOJA ON PITKÄMIELINEN JA RANKAISEE KAIKKIJA VÄÄRINTEKIJÖITÄ. NIMET SEN TAKIA PIENELLÄ KOSKA MIELESTÄNI HE EIVÄT OLE KÄYTÖKSELTÄÄN IHMISIJÄ, VAAN RAATELEVIA SUSIJA. Jumala siunatkoon Iranija ja varjelkoon Irania ja antakoon heile rauhaliset olosuhteet.
Iranin kansalaiset ovat valtavan sorron alla. Hallinnolla on kädet veressä.
Kaikista pahin toisten itsemääräämisoikeuden rajoittaja on Putinin Venäjä. - Anonyymi00073
Anonyymi00053 kirjoitti:
Iranin kansalaiset ovat valtavan sorron alla. Hallinnolla on kädet veressä.
Kaikista pahin toisten itsemääräämisoikeuden rajoittaja on Putinin Venäjä.no ei ja vaikka olisi, ei kuulu muille.
- Anonyymi00099
Anonyymi00023 kirjoitti:
Selkeä fakta on nyt kumminkin se tosiasia, ettei Donald Trump päässyt nyt lainkaan asettamiinsa tavoitteisiin tuossa Iranin sodassa.
Sillä edelleenkin vain muslimipapisto on vallan kahvassa kiinni Iranissa, vaikka Usa yritti jopa aseellisella hyökkäyksellä vaihtaa Iraniin uuden hallinnon.Nyt se alkaa lopultakin olla myös selkeä fakta aina jälkijunassa olevalle venäläiselle Tiltulle!
Me länsi-eurooppalaiset olemme saman tajunneet jo aikoja sitten! - Anonyymi00100
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ei Iranilla koskaan ole ollut minkäänlaista omaa ydinaseohjelmaa.
Eikä tunnustaisi vaikka olisi!
- Anonyymi00101
Anonyymi00033 kirjoitti:
Nato tiItua kyrsii,kun Trump hävisi😂
Miten niin? Ei Naton kannattaja suinkaan Trumpia kannata! Trump ei todellakaan ole = Nato!
- Anonyymi00030
Sosiaalisessa mediassa irvaillaan jo ”Taco-tiistaista” [engl. TACO Tuesday].
Sanaparilla viitataan Trumpin tapaan perääntyä kovista uhkauksistaan viime hetkellä.
Valtaosa amerikkalaisista on huojentuneita nyt Trumpin perääntymisestä
Ylivoimainen enemmistö ei kumminkaan kannata sotaa.- Anonyymi00040
Saas nähdä koska bensan hinta laskee täällä Suomessa, vai laskeeko ollenkaan enää?
- Anonyymi00055
Anonyymi00040 kirjoitti:
Saas nähdä koska bensan hinta laskee täällä Suomessa, vai laskeeko ollenkaan enää?
Viikon sisällä, jos mitään ihmeellistä ei enää tapahdu.
- Anonyymi00084
Anonyymi00040 kirjoitti:
Saas nähdä koska bensan hinta laskee täällä Suomessa, vai laskeeko ollenkaan enää?
Hormuzinsalmi on suljettu uudestaan, syy Israelin hyökkäys Libanoniin.
- Anonyymi00031
no miten se Iranin kansa hävisi? No joo, paljon teki usa ja israel vahinkoa infralle
- Anonyymi00037
"no miten se Iranin kansa hävisi?"
Esimerkiksi aivan samalla tavoin kun Suomi aikoinaan hävisi. - Anonyymi00048
"paljon teki usa ja israel vahinkoa infralle"
Niinhän ne aina ja siviilejä joukkomurhaavat myös.
- Anonyymi00043
Suuri päivä maailmanrauhalle!
Iran haluaa sen tapahtuvan, he ovat saaneet tarpeekseen!
Samoin kaikki muutkin ovat! - Anonyymi00045
Trumppi meinas hankkia ittelleen oman "Vietanamin" ja kotirintama alkoi oireilemaan.
Oli pakko vetäytyä.
Presidentin Donald Trumpilla on edessä nyt terveydentilan tutkiminen - MIELENterveydentilan osalta.
Presidenttikauden tässä vaiheessa presidentin terveydentilassa on ilmennyt jotain hyvin vakavaa, mikä vaikuttaa hänen kykyynsä hoitaa tehtäväänsä.
NUT+HOUSE = NUTHOUSE! - Anonyymi00046
Trump antautui nyt täysin ehdoitta Iranille ja suutelee nyt Koraania.
Hän hyväksyi Iranin kaikki vaatimukset, joissa on pelkästään Irania hyödyttäviä kohtia. Jopa sotakorvaukset, joita jenkit laitetaan maksamaan, niin kuin sodan häviäjät aina maksavat.- Anonyymi00049
Eikö kukaan saa tuota Trumpia kuriin?
- Anonyymi00061
Entä Suomi, USA:n innokkaimpana tukijana? Stubbhan on sählännyt Trumpin selän takana, golfannut ja syöttänyt hurrien russofobiaa, samoin Suomen helluntailaiset: ravanneet samalla asiallaan Trumpin "rukousaamiaisilla".
Laitetaanko Suomikin mukaan sotakorvauksiin?
Tulossahan vielä ovat Suomen mahtavat sotakorvaukset Venäjälle, Suomen jo yli neljä vuotta aktiivisesti osallistuttua Ukrainan ja USA-Israelin Venäjän vastaiseen hyökkäykseen, Venäjän itsensä tekemättä mitään sotilaallista meitä vastaan. Suomi teki tuonkin kaiken ja ihan itse, koska russofoobiset... jne. - Anonyymi00103
” Hän hyväksyi Iranin kaikki vaatimukset, joissa on pelkästään Irania hyödyttäviä kohtia. Jopa sotakorvaukset, joita jenkit laitetaan maksamaan, niin kuin sodan häviäjät aina maksavat.”
MIKSI VALEHTELET? MITÄÄN EI OLE VIELÄ SOVITTU MUUSTA KUIN HETKEN ASELEVOSTA!
- Anonyymi00050
Tuon iranin sodan ”juurisyyt” ovat yhä olemassa, ei ne ole mihinkään hävinneet.
- Anonyymi00062
Ja ne ovat, sinun mukaasi, mitkä?
Itse väitän: Trumpin äärinarsistinen (= mielisairaus) maailmanvaltias-messiaskompleksi ja rajoittamaton ahneus.
Iranin sisäiset ongelmat ovat iranilaisten oma asia. Heidän on itse vaikutettava omaan, islamilaiseen yhteiskuntaansa. Se ei kuulu etenkään toisenuskoiselle = ateistiselle Lännelle.
Mikseivät muut muslimimaat auta heitä? Moinen lähimmäisenrakkaus ei kuulu islamiin? Se ei kuitenkaan ole Lännen asia. - Anonyymi00067
Anonyymi00062 kirjoitti:
Ja ne ovat, sinun mukaasi, mitkä?
Itse väitän: Trumpin äärinarsistinen (= mielisairaus) maailmanvaltias-messiaskompleksi ja rajoittamaton ahneus.
Iranin sisäiset ongelmat ovat iranilaisten oma asia. Heidän on itse vaikutettava omaan, islamilaiseen yhteiskuntaansa. Se ei kuulu etenkään toisenuskoiselle = ateistiselle Lännelle.
Mikseivät muut muslimimaat auta heitä? Moinen lähimmäisenrakkaus ei kuulu islamiin? Se ei kuitenkaan ole Lännen asia.Ensimäinen juurisyy Iranin sodan alkamiseksi oli Iranin uraanin rikastamisohjelma, Iran pystyy nyyään ihan itse rikastamaan uraania, ja se ei Usalle nyt sitten vain sopinut yhtään mitenkään.
- Anonyymi00074
Anonyymi00067 kirjoitti:
Ensimäinen juurisyy Iranin sodan alkamiseksi oli Iranin uraanin rikastamisohjelma, Iran pystyy nyyään ihan itse rikastamaan uraania, ja se ei Usalle nyt sitten vain sopinut yhtään mitenkään.
Sekään asia ei kuulu usalle.
- Anonyymi00114
Anonyymi00074 kirjoitti:
Sekään asia ei kuulu usalle.
Eikö kuulu? Ainakin Iranin naapurimaille se asia kuuluu ja Israel ei salli sitä että Iranilla olisi ydinohjuksia käytössään. Eivät ota mitään riskiä.
- Anonyymi00051
"Trump tuhlasi vain Usan aseistuksen ihan minimiin, siellä on nyt valtava vaje vuosiksi eteenpäin."
Tuskinpa vain Usalta nyt aseet ihan heti loppuvat.- Anonyymi00076
Kyllä heillä on mm. ohjukset loppumassa. Sen takia siellä on ollut vaikeuksia puolustaa alueita drooneilta.
Toki Yhdysvallat voisivat aloittaa todella massiivisen massatuotannon, mutta siinä vaiheessa kansa heräisi ja alkaisi kyseenalaistamaan koko touhua.
Eiväthän he ole virallisesti kuitenkaan edes sodassa. - Anonyymi00105
Anonyymi00076 kirjoitti:
Kyllä heillä on mm. ohjukset loppumassa. Sen takia siellä on ollut vaikeuksia puolustaa alueita drooneilta.
Toki Yhdysvallat voisivat aloittaa todella massiivisen massatuotannon, mutta siinä vaiheessa kansa heräisi ja alkaisi kyseenalaistamaan koko touhua.
Eiväthän he ole virallisesti kuitenkaan edes sodassa.” Kyllä heillä on mm. ohjukset loppumassa. Sen takia siellä on ollut vaikeuksia puolustaa alueita drooneilta.”
USA on pääsemässä vasta vauhtiin droonien suhteen!
”Toki Yhdysvallat voisivat aloittaa todella massiivisen massatuotannon, mutta siinä vaiheessa kansa heräisi ja alkaisi kyseenalaistamaan koko touhua.
Eiväthän he ole virallisesti kuitenkaan edes sodassa.”
Ei tarvitse mitään ”aloittaa” kun massiivinen tutkimus ja sotatarvikkeiden tuotanto on USA:n arkipäivää!
- Anonyymi00054
USA:n seuraava tavoite tuon projektin jälkeen on saattaa Trump mielisairaalaan mielen hoitoon. Jos joku ei ammu sitä ennen Donaldia.
- Anonyymi00056
Kiina lupasi osallistua MASSATUHONTAAN jos Trump hyökkää Iraniin. Alkoi tulitauko maistyumaan siltä ainoalta oikealta Trumpille. Lisäksi kotona USA:ssa odotti lynkkaus tuomio.
Trumppi saa kohta hakea turvapaikkaa Israelista.- Anonyymi00057
Varmasti Kiina olisi ollut Iranin tukena trumppia vastaan, jos typerä trump olisi toteuttanut aikeensa, koska Kiina ostaa 80% äljystä Iranista.
Trump tietekin tulee lesoilemaan, että sai sovittua tulitauon ja alkaa kehumaan, että sai estettyä hyökkäyksen Iraniin ja ansaitsisi nyt rauhanpalkinnon.
Varmana kehuu, että Iran olisi nyt pommitettu kivikaudelle ilman hänen tekemiään rauhanponnisteluja ja pommitusten estämistä. - Anonyymi00080
Anonyymi00057 kirjoitti:
Varmasti Kiina olisi ollut Iranin tukena trumppia vastaan, jos typerä trump olisi toteuttanut aikeensa, koska Kiina ostaa 80% äljystä Iranista.
Trump tietekin tulee lesoilemaan, että sai sovittua tulitauon ja alkaa kehumaan, että sai estettyä hyökkäyksen Iraniin ja ansaitsisi nyt rauhanpalkinnon.
Varmana kehuu, että Iran olisi nyt pommitettu kivikaudelle ilman hänen tekemiään rauhanponnisteluja ja pommitusten estämistä.Trump sanoi tienaavansa Iranin sodalla todella hyvin.
- Anonyymi00058
Venäjän pitää nyt nopeasti toimittaa torjuntaohjuksia, kyllä ne yrittävät kuitenkin vielä...muistakaa agenda.
- Anonyymi00060
Eiköhän Iran osaa hoitaa asiansa? Heillä vaikuttaisi olevan todella hyvät, psykologian hallitsevat, sotilaalliset neuvonantajansa.
Tämän on huomannut heidän toimissaan jo pidemmän aikaa. Ja lisänä tietenkin islamilainen sisu. - Anonyymi00107
Anonyymi00060 kirjoitti:
Eiköhän Iran osaa hoitaa asiansa? Heillä vaikuttaisi olevan todella hyvät, psykologian hallitsevat, sotilaalliset neuvonantajansa.
Tämän on huomannut heidän toimissaan jo pidemmän aikaa. Ja lisänä tietenkin islamilainen sisu.Ja matalan tason järki yhdistettynä uskonnollisen papiston ja siveyspoliisin järjenjuoksuun!
Iran on moniongelmainen valtio!
- Anonyymi00059
>>Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.<<
Mitkähän viestit mahtanevat olleen "sääntöjen" vastaisia?
Keiden sääntöjen?
- USA:n?
- Suomen valtion?
- Ruotsi/Rkp24:n? - Anonyymi00063
nuo koneet niin joku f-15 eagle avaruuden rajoillakin kun suuremmat siivet ja moottorit6 kuin josssain horneteissa,
- Anonyymi00064
iran voitti ja Zelenski hävisi?
- Anonyymi00108
” iran voitti ja Zelenski hävisi?!
Miten? Eivät olleet edes samassa sodassa!
- Anonyymi00065
Olisiko Kiinan Xi ärähtänyt Trumpille?
- Anonyymi00066
Ja Putin tietenkin myös.
- Anonyymi00068
Anonyymi00066 kirjoitti:
Ja Putin tietenkin myös.
Totta kai.
- Anonyymi00069
Obaman neuvottelema Iran-diili, jonka Trump suurieleisesti irtisanoi, oli USAn näkökulmasta verrattomasti parempi kuin se mahdollinen diili, josta Trump nyt alkaa neuvotella tapatettuaan tuhansia ihmisiä, pommitettuaan infrastruktuuria ja poltettuaan ties kuinka monta sataa miljardia dollaria.
Kaipa Trump-uskossa olevien magalaisten mielestä on tärkeämpää käyttää miljardeja ruumiiden, savun, saasteiden ja rauniokasojen tuottamiseen kuin esimerkiksi terveydenhoitoon, lasten päivähoitoon, kouluihin, köyhimpien perheiden ruoka-apuun, kehitysyhteistyöhön ja sen sellaiseen.
Obaman diilissä, joka saatiin aikaan tappamatta ja pommittamatta, Iran mm suostui kv ydinenergiajärjestön IAEAn valvontaan sen takaamiseksi, ettei rikasta uraania sovittua väkevämmäksi eikä sovittua enemmän. - Anonyymi00070
Suomi ei ainakaan pysty mihinkään!
Aikoinaan murhasivat raukkamaisesti 2 Suomalaista Irakissa,
ja Suomi ei pystynyt tekemään yhtään mitään vaikka
puhuu maailman suurimmista tykistöistä ja reserveistä
ja on kuitenkin YK Lebanon Ranskan johdettavana
ja oli Afghanistan Ruotsin johdettavana, duh! - Anonyymi00071
Taco heilutti valkoista lippua ja se siitä. Koko sota täysin turhan takia. Sillä saatiin aikaan vain tasan sama tilanne kuin vallitsi ennen sotaa, eli Hormuzinsalmi on auki. Mitään järkeä ei ollut koko touhussa.
- Anonyymi00072
Kalliiksi tuli länsimainen hybris.
- Anonyymi00075
Älä huoli tiltu-
Kelasta saat apua.- Anonyymi00079
Mitä sekoilet?
- Anonyymi00077
Nytkö saa jalostaa uraania vapaasti? Pitääkin perehtyä.
- Anonyymi00078
Tuskinpa vain saa.
- Anonyymi00081
USA pommittaa Iranin päreixi.
Tervemenoa kommarilooserit.
Rambo ei jätä
hommaansa puolitiehen !- Anonyymi00082
Trumphan jänisti.
- Anonyymi00083
ran uhkaa vetäytyä vasta viime yönä sovitusta tulitauosta Yhdysvaltojen kanssa ja sanoo estävänsä öljytankkereiden kulun Hormuzinsalmen läpi, iranilaismedia uutisoi uutistoimisto Reutersin mukaan.
Iranilaismedian uutisoinnin mukaan syynä tälle olisivat tulitauon rikkomukset Libanonissa.
Israel on tänään tehnyt laajan iskun Libanoniin, jossa Libanonin Punaisen Ristin mukaan on kuollut tai loukkaantunut yli 300 ihmistä.
Israel sanoo kunnioittavansa Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin päätöstä tulitauosta Iranin kanssa, mutta sanoo jatkavansa sotatoimia Libanonissa, jossa se on taistellut äärijäjrstö Hizbollahia vastaan.- Anonyymi00085
Se tietää sitten sitä että sota Iranissa jatkuu.
- Anonyymi00086
Iranin vallankumouskaarti uhkaa vastaavansa sotilaallisesti, jos iskuja Libanoniin ei "lopeteta välittömästi".
Vallankumouskaartin lausunnosta uutisoitiin Iranin mediassa, josta puolestaan uutisoi The New York Times.
Vallankumouskaartin mukaan sen kostoisku kohdistuisi "alueen hyökkääjiin".
Israel on tänään tehnyt laajan iskun Libanoniin. Israelin mukaan Libanon ei kuulu Iranin ja Yhdysvaltojen viime yönä solmiman tulitauon piiriin.
Iranin ja Yhdysvaltojen neuvotteluja välittävä Pakistan on sanonut Libanoninin kuuluvan tulitaukoon; samaa on sanonut myös Ranska.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump sanoi aiemmin tänään, ettei Libanon kuulu tulitaukoon.- Anonyymi00087
Ja sota Iranissa sitten vaan jatkuu.
- Anonyymi00090
On ollut menossa satoja vuosia taukoja välissä.
Jossain oli että lähi-itä on ruuti-tynnyri ja että Marco Polo
oli kai sanonut että ei välitä kuinka paljon pitää meriä kiertää
kunhan välttää lähi-idän!
Mutta miksi ihmeessä ovat Suomeen tulleet laumoina ja
kuinka on mahdollista että jotkut Suomalaiset ovat sen sallineet??- Anonyymi00092
Suomeen ei ole tullut mitenkään merkittäviä määriä iranilaisia!
- Anonyymi00093
Nimenomaan perussuomalaiset päästivät reilut kymmenen vuotta sitten tänne Suomeen kymmeniätuhansia Iranilaisia henkilöitä ilman henkilöpapereita ja ilman minkäänlaista valvontaa.
- Anonyymi00102
Anonyymi00093 kirjoitti:
Nimenomaan perussuomalaiset päästivät reilut kymmenen vuotta sitten tänne Suomeen kymmeniätuhansia Iranilaisia henkilöitä ilman henkilöpapereita ja ilman minkäänlaista valvontaa.
Olisikin jo korkea aika korvata persut iranilaisilla. Eivätkä pahaa tekisi sdp:llekään joten lisää tarvitaan.
- Anonyymi00106
Anonyymi00102 kirjoitti:
Olisikin jo korkea aika korvata persut iranilaisilla. Eivätkä pahaa tekisi sdp:llekään joten lisää tarvitaan.
Ei kai sillä nyt mitään väliä ole mistä maasta ne tulevat tänne.
- Anonyymi00110
Anonyymi00093 kirjoitti:
Nimenomaan perussuomalaiset päästivät reilut kymmenen vuotta sitten tänne Suomeen kymmeniätuhansia Iranilaisia henkilöitä ilman henkilöpapereita ja ilman minkäänlaista valvontaa.
Tarkoitatko niitä paperittomia mamuja joita Venäjä keksi kuskata silloin auki olleille idän raja-asemille?
Venäjän Tiltu on aina yhtä häveliäs, mutta KUNNIA SILLE, JOLLE KUNNIA KUULUU!
NYT ON RAJA-ASEMAT SÄPISSÄ JA SUOMESSA ASUVAT VENÄLÄISSYNTYISET IHMETTELEE, ETTÄ MIKSI!? - Anonyymi00117
Anonyymi00110 kirjoitti:
Tarkoitatko niitä paperittomia mamuja joita Venäjä keksi kuskata silloin auki olleille idän raja-asemille?
Venäjän Tiltu on aina yhtä häveliäs, mutta KUNNIA SILLE, JOLLE KUNNIA KUULUU!
NYT ON RAJA-ASEMAT SÄPISSÄ JA SUOMESSA ASUVAT VENÄLÄISSYNTYISET IHMETTELEE, ETTÄ MIKSI!?En tarkoita!
Vaan tarkoitan niitä paperittomia mamuja jotka tulivat Tornion kautta Suomeen ilman minkäänlaista valvontaa vuonna 2015.
Silloinen pääministerimme oikein kutsui näitä omaan kotiinsa asumaan. - Anonyymi00135
Anonyymi00117 kirjoitti:
En tarkoita!
Vaan tarkoitan niitä paperittomia mamuja jotka tulivat Tornion kautta Suomeen ilman minkäänlaista valvontaa vuonna 2015.
Silloinen pääministerimme oikein kutsui näitä omaan kotiinsa asumaan.Joo mutta tuo oli kepulaisten hommia. Eiks kepu oo hävinny jo kokonaan Suomesta ?
- Anonyymi00139
Anonyymi00092 kirjoitti:
Suomeen ei ole tullut mitenkään merkittäviä määriä iranilaisia!
Tämähän on lähi-itäläiset, juuri ne joita ämkenyt moniin Euroopan
LÄNSI maihin mutta esim Viroon tai Unkariin,
että ketä ovat yleensä ne Eurooppalaiset jotka ovat olleet mukana
tässä Euroopan pettämisessä, en koskaan tapaa sellaisia missään Suomessakaan,
kenenkään en ole kuullut sanovan että hyvä kun tulivat
ja toivottavasti tulisi lisää. Ei koskaan!!
Ja kuka sanoi että sota loppu
kyllä jatku kohta
Iran ei luotta USA ja USA ei luotta Iran
he ottaa pieni tauko siteen taas 2 erä- Anonyymi00113
Saas nähä onko Trumpista enää koskaan hoitamaan tehtäviään. Pelkiksi puheiksi ovat toistaiseksi jääneet nuo ulkomaiden tehtävät.
Anonyymi00113 kirjoitti:
Saas nähä onko Trumpista enää koskaan hoitamaan tehtäviään. Pelkiksi puheiksi ovat toistaiseksi jääneet nuo ulkomaiden tehtävät.
Israel ei rento ja Israel tarve voitta oikeasti Irani
Kun kaikki tiedä Trump on työskentelee Juutalainen foorumi
Vaikka Israel ja Juutalaisuus kaksi eri asia terveisin minun pari upea juutalaiset ystäviä
- Anonyymi00111
Iran voitti, Usa ei saavuttanut mitään tavoitteitaan?
Saavuttihan. USA pääsi eroon EU-Natosta! Tuosta maanvaivasta.- Anonyymi00112
IRAN EI OLE VIELÄ VOITTANUT YHTÄÄN MITÄÄN JA NEUVOTTELUT VASTA ALKAA!
JA TILTUN PETTYMYKSEKSI EI TRUMP OLE ENÄÄ PUHUNUT EROSTA! - Anonyymi00116
Anonyymi00112 kirjoitti:
IRAN EI OLE VIELÄ VOITTANUT YHTÄÄN MITÄÄN JA NEUVOTTELUT VASTA ALKAA!
JA TILTUN PETTYMYKSEKSI EI TRUMP OLE ENÄÄ PUHUNUT EROSTA!Miksi valehtelet?
- Anonyymi00122
Niinkö Putin ajattelee,pomosi?
- Anonyymi00115
Tulitaukoa on jo nyt rikottu pahasti. Iran on iskenyt Kuwaitiin, Arabiemiraatteihin, Qatariin ja Saudi-Arabiaan. Israel jatkaa operaatioitaan Libanonissa Hizbollahia vastaan. Hormuzinsalmi on taas suljettu.
Että tällainen "tulitauko" tällä kertaa.
USA:n joukot lepäävät nyt, mutta kauanko?
Terroristien kanssa on turhaa neuvotella.
Kruununprinssi Reza Pahlavi on lähettänyt Iranin kansalle kehotuksen odottaa sopivaa hetkeä ennen kuin lähtevät kaduille, joilla partioivat vallankumouskaartilaisten lisäksi Irakista, Afganistanista ja Pakistanista tulleet islamistimiliisit, jotka ampuvat kaikki epäilyttävät henkilöt. Ulkomaalaisina fanaatikkoina heillä ei ole mitään estoja iranilaisten tappamiseen.
Iranin kansa on tällä hetkellä terroristimiehittäjien panttivankeina.
Iranin vakinaisen armeijan tilanne on mielenkiintoinen. Ylin johto on koskemattomana hengissä ja hyvin monien sotilaiden sukulaisia, ystäviä ja kavereita ovat fanaattiset islamistit tappaneet. Kauanko armeija pysyy nykyhallinnon puolella? Ihmisketjuihin siltojen ja voimalaitosten luokse oli saatu vallankumouskaartilaisten perheenjäseniä ja myös lapsia, koska shiiamuslimit ihannoivat marttyyrikuolemaa eikä siinä ole iällä eikä sukupuolella väliä. Tavallisten kansalaisten halut kuolla nykyhallinnon puolesta ovat olemattomat. Joka tapauksessa tällainen "tulitauko" ei kauaa kestä. Trump meuhkaa yrittävänsä saada tehdyksi "diiliä", mutta ei mitään vähänkään pitävämpää sopimusta saa terroristiporukan kanssa syntymään. Iranin pitäisi päästä siirtymään 600-luvulla syntyneen kultin hallinnosta nykyaikaan. - Anonyymi00118
Usa puhdisti hoipertelijat Iranin johdosta. Kovemmat tyypit Iranissa jatkavat. Niin kävi vainoilla vapaamuurareille 1800- luvulla ja natseille 1920- luvulla.
- Anonyymi00123
” Iran voitti, Usa ei saavuttanut mitään tavoitteitaan.”
VENÄJÄN TILTU MUNAA TÄÄS RUHTINAALLISESTI ITSENSÄ!?
Minkäänlaista rauhansopimusta ei ole toistaiseksi tehty ja on täysin ENNENAIKAISTA ESITTÄÄ KUKA ”SAI” MITÄKIN.
KAIKKI RIIPPUU JATKON NEUVOTTELUISTA! - Anonyymi00124
Kauhean absurdi otsikointi ja väite tämä "Iran voitti" jota myös valitettavasti media jaksaa viljellä. Mitä se voitti? Valtava osa armeijasta tuhottu, kaupunkeja pommitettu raunioiksi, ydintuotantolaitokset pommitettu, valtion johtoa ja suuria hahmoja tapettu ja maa on täydessä sekasorrossa.
Toki Usa ja Israel lähti tähän sotaan ilman kunnollista suunnitelmaa ja toteutus oli tökerö, sillä ei juurikaan saavutettu mitään paitsi maailman talouteen uusi/jatko kriisi. Mutta mitä se Iran voitti? Edelleen tunnelma ja suhteet ovat kriittiset, edelleen sota jatkuu ja tässä voi myös käydä niin, että hormuzinsalmelle pyritään nyt hanakasti löytämään korvaava reitti joka veisi Iranilta pois huomattavat tuotot ja kontrollin. Aivan kuten suezin kanavan blokki johti siihen, että sinne lähdettiin kiireesti rakentamaan laajennusta jotta liikenne voi jatkua vaikka jokin vastaava tilanne tulisi eteen.
Iranin iskemällä yli 10:tä lähi-idän valtiota vastaan saa myös varmasti aikaan sen, että lähi-idän valtiot näkevät Iranin yhtälailla uhkana ja vihanpitoisena maana. Saudi-Arabiat ynnä muut voivat tehdä paljon asioita Irania vastaan, eli siellä käy "veljeskansat" omiaan vastaan.
Iran on heittämällä maailman suurin terrorismin tukija, rahoittaja, aseistaja ja luoja ja se myös rikkoo toistuvasti ja vakavasti ihmisoikeuksia ja tapattaa surutta omaa kansaansa. Iran on myös uhannut tuhoavansa Israelin kansoineen ja uhannut toistuvasti Usaa ja länsimaailmaa pyhällä uskonsodalla. Eihän tuollaisen valtion voida antaa toimia miten se toimii haastamatta sitä, eikä heille todellakaan voida suoda ydinaseiden voimaa koska se kyllä käyttää niitä ja sitten meillä on sylissä vielä pahempi kriisi. Ymmärrän täysin Usan ja Israelin sotatoimet Irania vastaan, ja harmi vain, ettei länsiliittoumalta tullut sille tukea.- Anonyymi00125
Mitä suurimmalla todennäköisyydellä tässä on edessä nyt toinen Ukrainan sotaa vastaava tilanne joka jatkaa jatkumistaan ja öljykriisi heilahtelee ja monia asioita tapahtuu. Usa tosin vetäytyy tuolta pois heti kun se päättää toiminnan käyvän liian kalliiksi ja tavoitteita ei kyetä saavuttamaan. Tämä tulee myös heijastumaan länsimaisissa suhteissa ja varmasti eskaloi Usan pois vetäytymistä länsiliittoumasta.
- Anonyymi00126
Eli vatvotaan rauhansopimuksista toisiin jotka eivät koskaan päde, tulitaukoja jotka eivät toimi, välillä pommitellaan vähän hanakammin ja välillä vähän vähemmän. Kiina kiittaa, Kiinahan on suunnilleen kaikissa näissä viimevuosien kriiseissä ollut se ainoa "voittaja". Sen ei tarvitse muuta kuin odotella ja katsella sivusta kun muut "tuhoavat" toisiaan taloudellisesti, poliittisesti ja konkreettisesti ja se voi vain keskittyä massatuotantoonsa, tuotantovaltteihinsa ja poliittisen, taloudellisen ja tuotannollisen valtansa kasvuun. Edessä tulee tätä menoa olemaan hetki ja aika kun Kiinasta tulee maailman johtava suur-valta. Sitten voi alkaa ihan toisenlainen meno tällä pallolla ja pahoin pelkään meille tutun demokraattisen länsimaisen yhteiskunnan puolesta.
- Anonyymi00127
USA on paska maa.
- Anonyymi00128
Niin on myös Venäjä, Kiina, Intia, Brasilia, Ranska, Unkari, Kreikka, Italia, Saksa, Espanja, Britannia... Noh, niitä paskoja maita riittää.
- Anonyymi00129
Anonyymi00128 kirjoitti:
Niin on myös Venäjä, Kiina, Intia, Brasilia, Ranska, Unkari, Kreikka, Italia, Saksa, Espanja, Britannia... Noh, niitä paskoja maita riittää.
...Iran, Irak, Israel.. Olisihan nuokin pitänyt ehdottomasti mainita erikseen koska ovat erittäin paskoja maita. Meksiko, Libanon, Syyria, Afganistan, (koko lähi-tiä).. paskoja riittää.
- Anonyymi00130
Jos ihan tosissaan tarkastellaan tätä "MEIDÄN" menoa tällä pallolla niin kyllähän se on koko ihmiskunta joka joutaisi huit-helevettiin täältä.
- Anonyymi00136
JOS OLET NOIN KOVA PESSIMISTI NIIN ALOITA VAIKKA ITSESTÄSI…
- Anonyymi00141
Anonyymi00136 kirjoitti:
JOS OLET NOIN KOVA PESSIMISTI NIIN ALOITA VAIKKA ITSESTÄSI…
Pelkurin vastaus realistin toteamukseen. Ei ihme jos tässä tilanteessa ollaan.
- Anonyymi00134
”Iran voitti, Usa ei saavuttanut mitään tavoitteitaan”
Toistaiseksi vallalla on aselepo ilman, että mitään on sovittu! Joten toistaiseksi kumpikaan osapuoli EI OLE voittanut tai hävinnyt YHTÄÄN MITÄÄN!- Anonyymi00138
Eri mieltä.
Kyllä siellä Iranissa edelleeenkin muslimipapit ovat vallankahvassa kovasti kiinni, vaikka Usa väkivalloin yritti vaihtaa Iranin hallinnon.
Joten kyllä nyt Iran voitti. - Anonyymi00140
Anonyymi00138 kirjoitti:
Eri mieltä.
Kyllä siellä Iranissa edelleeenkin muslimipapit ovat vallankahvassa kovasti kiinni, vaikka Usa väkivalloin yritti vaihtaa Iranin hallinnon.
Joten kyllä nyt Iran voitti.Asia on vielä täysin auki. Ei kumpikaan sodan osapuoli tule saavuttamaan KAIKKIA sodalle asetettuja tavoitteita ja neuvottelut ovat vasta aivan alussa!
Tiltun uhoaminen ”muka-voitoista” on perin lapsellista ja tyhmää! - Anonyymi00142
Anonyymi00140 kirjoitti:
Asia on vielä täysin auki. Ei kumpikaan sodan osapuoli tule saavuttamaan KAIKKIA sodalle asetettuja tavoitteita ja neuvottelut ovat vasta aivan alussa!
Tiltun uhoaminen ”muka-voitoista” on perin lapsellista ja tyhmää!Eri mieltä.
Olen aivan varma nyt siitä, että ei minkäänlaisilla neuvotteluilla Yhdysvallat saa koskaan vaihdettua Iranin nykyistä hallintoa.
Joten Yhdysvallat ei päässyt lainkaan omiin tavoitteisiinsa, ja näin sitten Iran voitti tuon kahinan. - Anonyymi00160
Anonyymi00142 kirjoitti:
Eri mieltä.
Olen aivan varma nyt siitä, että ei minkäänlaisilla neuvotteluilla Yhdysvallat saa koskaan vaihdettua Iranin nykyistä hallintoa.
Joten Yhdysvallat ei päässyt lainkaan omiin tavoitteisiinsa, ja näin sitten Iran voitti tuon kahinan.Valehtelet! Sota jatkuu yhä!
- Anonyymi00179
Anonyymi00160 kirjoitti:
Valehtelet! Sota jatkuu yhä!
Ei jatku, koska siellä on juuri nyt tulitauko päällä.
- Anonyymi00143
Ameriikka on hyvä maa! Yhdysvaltoihin on moni lähi-itäläinenkin änkenyt,
samoin ovat änkeneet Eurooppaankin, Suomeenkin!
Mutta Ameriikkalaiset, Eurooppalaiset mukaanlukien Suomalaiset
eivät ole paskaan lähi-itään muuttaneet, koskaan!!- Anonyymi00144
Miksi valehtelet?
Esimerkiksi Israelissa, Yhdistyneissä Arabiemiirikunnissa, Kuwaitissa asuu ihan vakituisesti todell paljon Suomesta lähteneitä henkilöitä. - Anonyymi00156
Amerikka on hyvä maa vain rikkaille. Mene kadulle ja katso ympärillesi ja kysy ostoskärryissä omaisuuttaan säilyttävältä vanhukselta onko hyvä maa.
- Anonyymi00152
Niin asuu, elikkä kaikki Trumpin kannattajat.
- Anonyymi00155
tietysti on hienoa mitä enemmän amerikkalaisia siellä kylmenee.
- Anonyymi00157
"Donald Trump muistuttaa todella paljon näitä nykyisiä suomalaisia päättäjiä, puheet ja lupaukset ovat aina kovinkin suuria, mutta sitten ne kaikki oiket lupaamat teot kumminkin aina jää puuttumaan."
Ei Ano oo meidän päättäjä enää...- Anonyymi00159
Kielitaidoton kotletti viettää kurjaa eloa pienessä murjussa Moskovassa vailla kummoisia näkymiä tulevaisuuteen!
- Anonyymi00161
Iranin tilanne tulee jatkumaan vuosikymmeniä,
vuosisatoja, niin on tähänkin asti.- Anonyymi00162
Yhdysvallat lähettää tuhansia sotilaita lisää Lähi-itään sotimaan, uutisoi The Washington Post (WP).
Lehti on haastatellut entisiä ja nykyisiä yhdysvaltalaisviranomaisia.
Joukkoihin lukeutuu noin 6 000 sotilasta, jotka ovat USS George H.W. Bush -lentotukialuksen ja sitä saattavien sota-alusten kyydissä.
Kuun loppupuolella alueelle odotetaan saapuvan noin 4 200 sotilasta lisää. He kuuluvat Boxer-maihinnousuosastoon (Boxer Amphibious Ready Group) sekä merijalkaväen 11. valmiusryhmään (11th Marine Expeditionary Unit).
WP:n mukaan Yhdysvaltain presidentti Donald Trump yrittää asettaa lisää painetta Irania kohtaan sodan päättämiseksi.
Iranin ja Yhdysvaltojen välillä on meneillään tulitauko. Kahden lähteen mukaan sotilasviranomaiset varautuvat mahdolliseen eskalaatioon: Yhdysvaltojen maaoperaatioihin Iranissa.
- Anonyymi00163
Vasta rauhanteon jälkeen näemme, että ”voittiko” kukaan!
- Anonyymi00167
Iran siis voitti!
- Anonyymi00177
Tiltu ei voita ikinä. Hän on ainainen LUUSERI.
Paikallisessa K-Kaupassa tiltu yritti ottaa juoksubalkanin mutta kesätyöntekijä Irja hakkasi hänet matonkuteiksi.- Anonyymi00178
Äitiskö sano?
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä611725- 1231344
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1271270- 1401064
- 101907
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten339849Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55664Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50653Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j65625