Tehtäisiin ihan mustaa valkoisella velkakirja sekä maksusuunnitelma. Silti hiukan epäilyttää. Voinko saada hänen luottotietonsa jotenkin?
Ystäväni pyysi huomattavaa summaa lainaksi
10
200
Vastaukset
- Anonyymi00001
Itse olen noudattanut koko elämäni nyrkkisääntöä, että en sotke raha-asioita ja ystävyyssuhteitani. Rahaa en lainaa, tai pyydä. Jos autan ystävääni talonrakennusprojektissa, palkkaa en ole suostunut ottamaan vastaan.
Hyvin on toiminut, ei ole tullut mitään outouksia ystävyyssuhteisiin rahan takia.- Anonyymi00008
Tuo on hyvä vastaus.
- Anonyymi00002
Älä lainaa.Ottakoon pankista.
- Anonyymi00003
Asiakastiedolta saat luottotiedot ja ulosotosta uo-rekisterin
- Anonyymi00004
Maksako paljonkin?
- Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Maksako paljonkin?
Olisiko 10€ pintaan per palvelu
- Anonyymi00005
Ei se luottotietojenkaan tarkistaminen varmista, että kaveri maksaa lainansa takaisin.
- Anonyymi00007
Jos sinulla on kaverin pyytämä pääoma vara hävitä, niin valinta on sinun. Jos mieskunto kestää, niin mene kaverin pankkiin ja takaa pääoma. Kyllä aika näyttää joudutko maksamaan.
Mutta mitä minä tekisin? Sanoisin kaverille, että voi voi ja ai ai. Ei ole minun ongelma sinun rahapula. Paljon parempi antaa ihmisten itse hoitaa asiansa. Ei se se raha lainassa parane.- Anonyymi00009
Ps. Lisäys. Jos kaveri lupaa esim. tonnin lainasta 400€ korkoa, niin sen näkee sitten sinä päivänä kun se laina on maksettu sovitulla korolla sovittuna aikana. Sitäpaitti se on helvetin hyvä luvata kuut ja taivaat, mutta toinen on kieli kellossa kun on lunastuksen aika.
Jos ihminen saa lainan pankista, niin heti viivästyksen koettaessa pankki alkaa perimään sitä oikeusteitsen ja lopuksi takaajalta. Mutta kaverilainan kanssa on huono hakea.
- Anonyymi00010
Velkakirjalla ei oikeastaan ole muuta merkitystä kuin että siinä luetellaan ehdot ja summa näkyy kivasti.
Tuolla velkakirjalla et saa saatavaa suoraan ulosottoon ja joudut hakemaan ensin velkomustuomion jonka saa ihan tiliotteen perusteella jossa maininta laina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1845052Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,244453Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993137Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2573034Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432922- 522531
- 271939
- 541853
- 771814
- 221787