Ystäväni pyysi huomattavaa summaa lainaksi

Anonyymi-ap

Tehtäisiin ihan mustaa valkoisella velkakirja sekä maksusuunnitelma. Silti hiukan epäilyttää. Voinko saada hänen luottotietonsa jotenkin?

10

200

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itse olen noudattanut koko elämäni nyrkkisääntöä, että en sotke raha-asioita ja ystävyyssuhteitani. Rahaa en lainaa, tai pyydä. Jos autan ystävääni talonrakennusprojektissa, palkkaa en ole suostunut ottamaan vastaan.

Hyvin on toiminut, ei ole tullut mitään outouksia ystävyyssuhteisiin rahan takia.

• Anonyymi00008

Tuo on hyvä vastaus.

• Anonyymi00002

Älä lainaa.Ottakoon pankista.

• Anonyymi00003

Asiakastiedolta saat luottotiedot ja ulosotosta uo-rekisterin

• Anonyymi00004

Maksako paljonkin?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Maksako paljonkin?

Olisiko 10€ pintaan per palvelu

• Anonyymi00005

Ei se luottotietojenkaan tarkistaminen varmista, että kaveri maksaa lainansa takaisin.

• Anonyymi00007

Jos sinulla on kaverin pyytämä pääoma vara hävitä, niin valinta on sinun. Jos mieskunto kestää, niin mene kaverin pankkiin ja takaa pääoma. Kyllä aika näyttää joudutko maksamaan.

Mutta mitä minä tekisin? Sanoisin kaverille, että voi voi ja ai ai. Ei ole minun ongelma sinun rahapula. Paljon parempi antaa ihmisten itse hoitaa asiansa. Ei se se raha lainassa parane.

• Anonyymi00009

Ps. Lisäys. Jos kaveri lupaa esim. tonnin lainasta 400€ korkoa, niin sen näkee sitten sinä päivänä kun se laina on maksettu sovitulla korolla sovittuna aikana. Sitäpaitti se on helvetin hyvä luvata kuut ja taivaat, mutta toinen on kieli kellossa kun on lunastuksen aika.

Jos ihminen saa lainan pankista, niin heti viivästyksen koettaessa pankki alkaa perimään sitä oikeusteitsen ja lopuksi takaajalta. Mutta kaverilainan kanssa on huono hakea.

• Anonyymi00010

Velkakirjalla ei oikeastaan ole muuta merkitystä kuin että siinä luetellaan ehdot ja summa näkyy kivasti.
      Tuolla velkakirjalla et saa saatavaa suoraan ulosottoon ja joudut hakemaan ensin velkomustuomion jonka saa ihan tiliotteen perusteella jossa maininta laina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      184
      5052
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      24
      4453
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3137
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      257
      3034
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2922
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2531
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27