Ystäväni pyysi huomattavaa summaa lainaksi

Anonyymi-ap

Tehtäisiin ihan mustaa valkoisella velkakirja sekä maksusuunnitelma. Silti hiukan epäilyttää. Voinko saada hänen luottotietonsa jotenkin?

10

318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Itse olen noudattanut koko elämäni nyrkkisääntöä, että en sotke raha-asioita ja ystävyyssuhteitani. Rahaa en lainaa, tai pyydä. Jos autan ystävääni talonrakennusprojektissa, palkkaa en ole suostunut ottamaan vastaan.

Hyvin on toiminut, ei ole tullut mitään outouksia ystävyyssuhteisiin rahan takia.

• Anonyymi00008

Tuo on hyvä vastaus.

• Anonyymi00002

Älä lainaa.Ottakoon pankista.

• Anonyymi00003

Asiakastiedolta saat luottotiedot ja ulosotosta uo-rekisterin

• Anonyymi00004

Maksako paljonkin?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Maksako paljonkin?

Olisiko 10€ pintaan per palvelu

• Anonyymi00005

Ei se luottotietojenkaan tarkistaminen varmista, että kaveri maksaa lainansa takaisin.

• Anonyymi00007

Jos sinulla on kaverin pyytämä pääoma vara hävitä, niin valinta on sinun. Jos mieskunto kestää, niin mene kaverin pankkiin ja takaa pääoma. Kyllä aika näyttää joudutko maksamaan.

Mutta mitä minä tekisin? Sanoisin kaverille, että voi voi ja ai ai. Ei ole minun ongelma sinun rahapula. Paljon parempi antaa ihmisten itse hoitaa asiansa. Ei se se raha lainassa parane.

• Anonyymi00009

Ps. Lisäys. Jos kaveri lupaa esim. tonnin lainasta 400€ korkoa, niin sen näkee sitten sinä päivänä kun se laina on maksettu sovitulla korolla sovittuna aikana. Sitäpaitti se on helvetin hyvä luvata kuut ja taivaat, mutta toinen on kieli kellossa kun on lunastuksen aika.

Jos ihminen saa lainan pankista, niin heti viivästyksen koettaessa pankki alkaa perimään sitä oikeusteitsen ja lopuksi takaajalta. Mutta kaverilainan kanssa on huono hakea.

• Anonyymi00010

Velkakirjalla ei oikeastaan ole muuta merkitystä kuin että siinä luetellaan ehdot ja summa näkyy kivasti.
      Tuolla velkakirjalla et saa saatavaa suoraan ulosottoon ja joudut hakemaan ensin velkomustuomion jonka saa ihan tiliotteen perusteella jossa maininta laina.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      42
      2998
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      87
      2906
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      160
      2812
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      201
      2105
    5. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      112
      1978
    6. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      15
      1963
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      50
      1579
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      37
      1564
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      370
      1421
    10. Gallup! Mitä kirjainta kaipaat ja rakastat?

Etunimen eka kirjain? Aloitan V
      Ikävä
      87
      1061
    Aihe