Vanhus vankina Lakussa, Riihimäen sairaalassa

Anonyymi-ap

Lakua ei turhaan kuvailla vankilaksi Aamupostin jutussa.

Moni hoitaja on ihan mukava, moitteeni ei koske heitä, vaan lääkäreitä.

Äitiäni pidetään vastoin minun ja äidin tahtoa laitoshoidossa Riihimäen sairaalan 2. kerroksessa Lakussa. Äiti on ilmaissut videolla selvästi tahtonsa päästä kotiin.

Ylilääkäri näytti vihreää valoa äitini koekotiintulolle jo aiemmin ja hoitava lääkäri kaksi kertaa, viimeksi pari päivää sitten. Venäläinen osaston lääkäri totesi myös, että he eivät voi pitää ketään väkisin heillä, tänään hän soitti minulle, perui kaiken lupaamansa ja esiintyi uhmakkaasti, että kyllä heiltä löytyy keinot pitää äitini laitoshoidossa. Vasta 8.4.2026, pari päivää sitten hän esitteli kotihoidon palveluja ja tänään lyttäsi ne tyystin ilman mitään syytä, vetosi vain, että muut tiimin jäsenet ovat muka eri mieltä, lääkäri siis nöyristeli hoitajia ja sossuja. Äidillä on nivelrikko ja jalat eivät suoristu. Viimeksi äiti istui fysioterapeutin avustamana, eli tilanne ei ole mennyt pahemmaksi.

Ei tällainen toiminta ole mistään kotoisin, että luvataan ja perutaan, eikä enää luvattu kotiin pääsyä vaan uhkailtiin pitkäaikaislaitoshoidolla äitiäni.

Äitini haluaa kotiin, eikä sille oikeasti olisi mitään estettä. Tuli vain nyt sellainen mielikuva, että joku halusi osoittaa minulle kaapin paikan ja kävellä tahtomme yli. Ylilääkäri on laittanut päänsä pusikkoon, eikä halua kantaa vastuuta, antaa asemalta alempien lääkäreiden touhuta nähtävästi mitä vain haluavat.

Minua varoitettiin Lakusta yhden hämeenlinnalaisen tuttavan taholta, eikä turhaa.

Sosiaalitoimi on laittanut äitini pitkäaikaishoitopaikkajonoon vastoin äitini ja minun tahtoa. Taitaa olla hyvä bisness vanhusten kaappaus laitoksiin.

1

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

onkos vielä siellä ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      275
      2855
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      41
      2271
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      347
      1977
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      110
      1712
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      105
      1644
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1355
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1307
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1243
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      55
      1169
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1141
    Aihe