Matkoilla olen ollut

🤔 🎎 🎂 semmoisen pahvikuvan takana, jossa on päätä varten reikä. Siinä saa hauskoja matkakuvia muistoksi.

Aamuhömpässä mainostettiin, että Suomessakin yleistyy some-häät. Ajattelin, että sehän on helppoa kun tekee tuollaisen pahvikuvan niin ei tarvi ostaa kallista kertakäyttövaatetta. Juhlatilojakaan ei tarvita kun kumpikin ottaa hääselfieitä omissa kodeissaan

6

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ja senpä takia "matkustelet" ja leikit epsanjalaista toisten liittymillä?
      -kukaoperaattorintakaakurkkii

    • Anonyymi00002

      "Matkoilla Maunulan Uurnalehdossa". -LatetSokeerilla

    • Jaahas! Ja täysikuukin on vasta vappuna 1.5.2026 joten siitäkään nämä eivät johdu!

      • Anonyymi00003

        Ei johdu ei, vaan tuo typeryyksien laukomisesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet typerys itsekin 🤡😆


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Ei johdu ei, vaan tuo typeryyksien laukomisesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet typerys itsekin 🤡😆

        Taas paljastui, että kommentti on ylläpidolta:

        AI-yhteenveto
        Tuntemattomalle ihmiselle ilkeiden ja henkilökohtaisten viestien lähettäminen kertoo harvoin vastaanottajasta, vaan se on heijastusta lähettäjän omasta sisäisestä tilasta. Kuvattu viesti on suora, provosoiva ja vihamielinen, mikä viittaa useisiin mahdollisiin psykologisiin tai sosiaalisiin tekijöihin:

        Omat ongelmat ja turhautuminen: Taustalla on usein suuri paha olo, stressi tai tyytymättömyys omaan elämään. Ilkeily on keino "tuulettaa" negatiivisia tunteita, ja tuntematon ihminen toimii turvallisena maalitauluna, josta ei tarvitse kantaa vastuuta.

        Huono itsetunto ja vallan tarve: Ihmiset, jotka tuntevat itsensä voimattomiksi omassa elämässään, voivat hakea kontrollin tunnetta ja itsetunnon nostetta alistamalla muita. Toisen mollaaminen tekee hetkellisesti heille itselleen paremman olon.

        Anonymiteetin suoja (Internet-ilmiö): Verkossa kynnys ilkeilyyn on matala, koska kasvokkain kohtaamisen sosiaaliset normit puuttuvat. Lähettäjä tuntee olevansa turvassa, eikä hänen tarvitse nähdä tekojensa seurauksia.

        Empatian puute tai sadismi: Tutkimusten mukaan verkossa ilkeilevillä (ns. trolleilla) on usein piirteitä, jotka liittyvät alhaiseen empatiakykyyn, narsismiin tai jopa sadismiin – he saavat nautintoa toisen ihmisen pahan olon aiheuttamisesta.

        Projisointi: Lähettäjä voi projisoida (heijastaa) omat sisäiset pelkonsa, typeryytensä tai puutteensa toiseen ihmiseen. Viesti "olet typerys itsekin" on klassinen esimerkki siitä, että kirjoittaja syyttää toista siitä, mitä itse todellisuudessa pelkää olevansa.

        Tiivistettynä: Kyseessä on usein epävakaa, katkera tai huonosti voiva ihminen, joka yrittää epätoivoisesti hallita tunteitaan purkamalla niitä muihin. Paras tapa toimia on olla "ruokkimatta trollia" – eli jättää vastaamatta, estää ja poistaa viesti.


      • Anonyymi00005
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Taas paljastui, että kommentti on ylläpidolta:

        AI-yhteenveto
        Tuntemattomalle ihmiselle ilkeiden ja henkilökohtaisten viestien lähettäminen kertoo harvoin vastaanottajasta, vaan se on heijastusta lähettäjän omasta sisäisestä tilasta. Kuvattu viesti on suora, provosoiva ja vihamielinen, mikä viittaa useisiin mahdollisiin psykologisiin tai sosiaalisiin tekijöihin:

        Omat ongelmat ja turhautuminen: Taustalla on usein suuri paha olo, stressi tai tyytymättömyys omaan elämään. Ilkeily on keino "tuulettaa" negatiivisia tunteita, ja tuntematon ihminen toimii turvallisena maalitauluna, josta ei tarvitse kantaa vastuuta.

        Huono itsetunto ja vallan tarve: Ihmiset, jotka tuntevat itsensä voimattomiksi omassa elämässään, voivat hakea kontrollin tunnetta ja itsetunnon nostetta alistamalla muita. Toisen mollaaminen tekee hetkellisesti heille itselleen paremman olon.

        Anonymiteetin suoja (Internet-ilmiö): Verkossa kynnys ilkeilyyn on matala, koska kasvokkain kohtaamisen sosiaaliset normit puuttuvat. Lähettäjä tuntee olevansa turvassa, eikä hänen tarvitse nähdä tekojensa seurauksia.

        Empatian puute tai sadismi: Tutkimusten mukaan verkossa ilkeilevillä (ns. trolleilla) on usein piirteitä, jotka liittyvät alhaiseen empatiakykyyn, narsismiin tai jopa sadismiin – he saavat nautintoa toisen ihmisen pahan olon aiheuttamisesta.

        Projisointi: Lähettäjä voi projisoida (heijastaa) omat sisäiset pelkonsa, typeryytensä tai puutteensa toiseen ihmiseen. Viesti "olet typerys itsekin" on klassinen esimerkki siitä, että kirjoittaja syyttää toista siitä, mitä itse todellisuudessa pelkää olevansa.

        Tiivistettynä: Kyseessä on usein epävakaa, katkera tai huonosti voiva ihminen, joka yrittää epätoivoisesti hallita tunteitaan purkamalla niitä muihin. Paras tapa toimia on olla "ruokkimatta trollia" – eli jättää vastaamatta, estää ja poistaa viesti.

        Yritätkö useinkin epätoivoisesti päteä täällä, copy-paste-psykologi? 🤣🤣


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      132
      948
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe