🤔 🎎 🎂 semmoisen pahvikuvan takana, jossa on päätä varten reikä. Siinä saa hauskoja matkakuvia muistoksi.
Aamuhömpässä mainostettiin, että Suomessakin yleistyy some-häät. Ajattelin, että sehän on helppoa kun tekee tuollaisen pahvikuvan niin ei tarvi ostaa kallista kertakäyttövaatetta. Juhlatilojakaan ei tarvita kun kumpikin ottaa hääselfieitä omissa kodeissaan
Matkoilla olen ollut
6
203
Vastaukset
- Anonyymi00001
Ja senpä takia "matkustelet" ja leikit epsanjalaista toisten liittymillä?
-kukaoperaattorintakaakurkkii - Anonyymi00002
"Matkoilla Maunulan Uurnalehdossa". -LatetSokeerilla
Jaahas! Ja täysikuukin on vasta vappuna 1.5.2026 joten siitäkään nämä eivät johdu!
- Anonyymi00003
Ei johdu ei, vaan tuo typeryyksien laukomisesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet typerys itsekin 🤡😆
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Ei johdu ei, vaan tuo typeryyksien laukomisesi johtuu yksinkertaisesti siitä, että olet typerys itsekin 🤡😆
Taas paljastui, että kommentti on ylläpidolta:
AI-yhteenveto
Tuntemattomalle ihmiselle ilkeiden ja henkilökohtaisten viestien lähettäminen kertoo harvoin vastaanottajasta, vaan se on heijastusta lähettäjän omasta sisäisestä tilasta. Kuvattu viesti on suora, provosoiva ja vihamielinen, mikä viittaa useisiin mahdollisiin psykologisiin tai sosiaalisiin tekijöihin:
Omat ongelmat ja turhautuminen: Taustalla on usein suuri paha olo, stressi tai tyytymättömyys omaan elämään. Ilkeily on keino "tuulettaa" negatiivisia tunteita, ja tuntematon ihminen toimii turvallisena maalitauluna, josta ei tarvitse kantaa vastuuta.
Huono itsetunto ja vallan tarve: Ihmiset, jotka tuntevat itsensä voimattomiksi omassa elämässään, voivat hakea kontrollin tunnetta ja itsetunnon nostetta alistamalla muita. Toisen mollaaminen tekee hetkellisesti heille itselleen paremman olon.
Anonymiteetin suoja (Internet-ilmiö): Verkossa kynnys ilkeilyyn on matala, koska kasvokkain kohtaamisen sosiaaliset normit puuttuvat. Lähettäjä tuntee olevansa turvassa, eikä hänen tarvitse nähdä tekojensa seurauksia.
Empatian puute tai sadismi: Tutkimusten mukaan verkossa ilkeilevillä (ns. trolleilla) on usein piirteitä, jotka liittyvät alhaiseen empatiakykyyn, narsismiin tai jopa sadismiin – he saavat nautintoa toisen ihmisen pahan olon aiheuttamisesta.
Projisointi: Lähettäjä voi projisoida (heijastaa) omat sisäiset pelkonsa, typeryytensä tai puutteensa toiseen ihmiseen. Viesti "olet typerys itsekin" on klassinen esimerkki siitä, että kirjoittaja syyttää toista siitä, mitä itse todellisuudessa pelkää olevansa.
Tiivistettynä: Kyseessä on usein epävakaa, katkera tai huonosti voiva ihminen, joka yrittää epätoivoisesti hallita tunteitaan purkamalla niitä muihin. Paras tapa toimia on olla "ruokkimatta trollia" – eli jättää vastaamatta, estää ja poistaa viesti. - Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
Taas paljastui, että kommentti on ylläpidolta:
AI-yhteenveto
Tuntemattomalle ihmiselle ilkeiden ja henkilökohtaisten viestien lähettäminen kertoo harvoin vastaanottajasta, vaan se on heijastusta lähettäjän omasta sisäisestä tilasta. Kuvattu viesti on suora, provosoiva ja vihamielinen, mikä viittaa useisiin mahdollisiin psykologisiin tai sosiaalisiin tekijöihin:
Omat ongelmat ja turhautuminen: Taustalla on usein suuri paha olo, stressi tai tyytymättömyys omaan elämään. Ilkeily on keino "tuulettaa" negatiivisia tunteita, ja tuntematon ihminen toimii turvallisena maalitauluna, josta ei tarvitse kantaa vastuuta.
Huono itsetunto ja vallan tarve: Ihmiset, jotka tuntevat itsensä voimattomiksi omassa elämässään, voivat hakea kontrollin tunnetta ja itsetunnon nostetta alistamalla muita. Toisen mollaaminen tekee hetkellisesti heille itselleen paremman olon.
Anonymiteetin suoja (Internet-ilmiö): Verkossa kynnys ilkeilyyn on matala, koska kasvokkain kohtaamisen sosiaaliset normit puuttuvat. Lähettäjä tuntee olevansa turvassa, eikä hänen tarvitse nähdä tekojensa seurauksia.
Empatian puute tai sadismi: Tutkimusten mukaan verkossa ilkeilevillä (ns. trolleilla) on usein piirteitä, jotka liittyvät alhaiseen empatiakykyyn, narsismiin tai jopa sadismiin – he saavat nautintoa toisen ihmisen pahan olon aiheuttamisesta.
Projisointi: Lähettäjä voi projisoida (heijastaa) omat sisäiset pelkonsa, typeryytensä tai puutteensa toiseen ihmiseen. Viesti "olet typerys itsekin" on klassinen esimerkki siitä, että kirjoittaja syyttää toista siitä, mitä itse todellisuudessa pelkää olevansa.
Tiivistettynä: Kyseessä on usein epävakaa, katkera tai huonosti voiva ihminen, joka yrittää epätoivoisesti hallita tunteitaan purkamalla niitä muihin. Paras tapa toimia on olla "ruokkimatta trollia" – eli jättää vastaamatta, estää ja poistaa viesti.Yritätkö useinkin epätoivoisesti päteä täällä, copy-paste-psykologi? 🤣🤣
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131254
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1211133- 1381013
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä45855- 99843
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten316797Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82704Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592
