S-Pankki ja kuolinpesän asiat

Anonyymi-ap

Anekdootti: jos pian kuoleva ihminen olisi oikein katkera jälkeläisilleen ja haluaisi kostaa perillisilleen, hän avaa tilin S-Pankkiin. Tai vielä pahempaa, liittyy asiakasomistajaksi.

S-Pankki on ainoa pankki Suomessa, missä minkäänlainen sähköinen asiointi ei onnistu ilman ko. pankin asiakkuutta. Soittaminen sinne on vastaavasta syystä turhaa. Ainoa keino on mennä siihen samaan jonoon kymmenien muiden kanssa, jonkun Prisman aulaan, ja siinä jonossa kuluu joka kerta tunteja.

Isäni kuolinpesän päätös ja perinnönjako on roikkunut nyt yli 2kk lopetushakemuksesta, sen verran on kulunut S-Pankilta lopettaa vainajan tili, siis tähän mennessä. En tiedä kauanko lisää voi kulua.. Eikä jälleen mitään muuta keinoa yrittää selvittää asiaa kuin mennä taas kerran jonottamaan. Kaikki paperit sinne on toki toimitettu, ja moneen kertaan.

Opetus: jos sinulla on vanhoja sukulaisia, pidä huoli että he lopettavat S-Pankin tilinsä ennen kuin heistä aika jättää, jos sellaisia tilejä on. Äläkä ainakaan itse mene sellaista koskaan avaamaan. Memento te mortalem esse.

7

298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sama kokemus. Välttäkää S-Pankkia, kuin ruttoa. Tästä löytyy artikkelikin Talouselämä-lehdestä. ”S-Pankin tilin lopetus vainajalta on pahempaa kuin itse kuolema”.

Toivon että mahdollisimman moni löytäisi tämän postauksen.

• Anonyymi00002

Eipä oman kokemukseni mukaan OP ole paljon parempi. Melkein puoli vuotta sai tapella. Vaikeinta oli kyllä lopettaa vainajan Google-tili. Tai itse asiassa se tuntuu olevan mahdotonta. Vuoden jälkeen luovutin. Antaa tilin olla siellä maailmanloppuun asti.

• Anonyymi00005

Äitini op tilien kanssa toimimme niin että valtuutimme yhden hoitamaan pankkiasiat ja hän sai nettipankkioikeudet omiin tunnuksiin.
        Eli kun päätimme että tilillä olevat varat jaettiin niin valtuuttamamme henkilö siirsi rahat perillisten tileille.
        Sama juttu osakkeiden kanssa, ne myytiin valtuutetun toimesta ja myyntivarat hän jakoi perillisille.

Hyvät ihmiset, älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne oikeasti ovat.

Nyt olen itse isäni pesän hoitajana, no hänen kuolemasta on sen varran vähän aikaa ettei virkatodistukset ole saapuneet, mutta sen jälkeen perunkirjoitus ja minille valtakirja ja alan hoitamaan pankkiasioita ja samalla kaavalla kuin äitini asiat hoidettiin.
        Ps. jopa ruotsissa olevan pankkitilin lopetus onnistuu kun on valtakirjat ja onnistui ihan samalla käynnillä.

• Anonyymi00003

S pankin tunnuslukutaulukon lukittuessa sitä ei saa toimimaan 24h odottamalla, kuten muissa pankeissa tapahtuu. Hankalaksi tehty, tosin onhan siellä edullista esim ei kk maksuja
      Terv Jarmo Asikainen

• Anonyymi00004

Kun S-pankin tunnuslukutaulukkoa tarvitsee nykyisin vain puhelimen vaihdon yhteydessä, suurin ongelma on, että se on hukassa silloin kun sitä tarvitsee.

Ketjun aiheeseen se ei kuitenkana liity, ellei taulukko kuulunut kuolinpesälle?

• Anonyymi00006

Minun mielestä s pankkia ei oikein ole verrattavissa vanhanliiton 1990 luvulla toimineisiin pankkeihein. Se tuli ihan osuusliikkeitten lainsäädönnön muutosten vuoksi. Itsellä on pääpankki muuaalla, ja ässä tuli ässän jäsenyyden myötä.

• Anonyymi00007

Ketjussa parutaan ettei pankeissa hommat toimi ja on vaikeaa.
      Aikoinaan oli postipankki josta ei todellakaan saanut mitään vainajan tietoja ja jos pitkin hampain antoivat saldotiedot niin rahoja ei ainakaan saanut kuin pitkän tappelun jälkeen.
      Nykypankit eivät ole mitään postipankkiin verratuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      342
      2770
    2. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      57
      2225
    3. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      78
      1919
    4. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      64
      1569
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      140
      1502
    6. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      60
      1034
    7. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      102
      1009
    8. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      7
      898
    9. Raiskaukset loppumaan?

Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön
      Sinkut
      195
      791
    10. 36
      709
    Aihe