Yksinäisyys tappaa

Anonyymi-ap

Yksinäisyys tappaa henkisesti

13

291

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Olen joutunut elämään monta vuotta yksin. Elämä on käynyt raskaaksi.

• Anonyymi00002

Saan vihdoin elää yksin ja rauhassa! Tapaan ihmisiä vain silloin, kun haluan.

• Anonyymi00003

No ei täältä kukaan selviä hengissä kuitenkaan. Päivä kerrallaan ja yrittää nyt nauttia edes jostain ennen kuin pääsee pois.

• Anonyymi00004

Elän yhä vaikka olen aina tuntenut itseni yksinäiseksi.

• Anonyymi00005

Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.

Miten voi nostaa muiden fiilistä, jos omakin on ihan alhaalla ? Luulisi olevan vaikeaa.

• Anonyymi00007

Aikuisen pitää osata olla yksin läheis riippuvaisuus teistä tekee avuttomia.

• Anonyymi00008

Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.

• Anonyymi00009

Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
        Se on just se ongelma.
        Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.

Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
        Yritän päästä irti siitä.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
        Se on just se ongelma.
        Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.

Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
        Yritän päästä irti siitä.

Oletko miettinyt, mistä se läheisriippuvuus voisi johtua, miksi tulet riippuvaiseksi läheisestä/läheisistä ?

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.

Muiden seurassa tuntee itsensä todella yksinäiseksi, yksin oleminen on yleensä nautinto, vaan ei sekään aina. Tapaamillani ihmisillä on yleensä kova tarve kertoa ja puhua itsestään ja omasta erinomaisuudestaan , mikä on mielestäni pidemmän päälle pitkästyttävää, vaikka en itse oikein tiedä mistä pitäisi puhua ja yritän vain sanoa jotain yleistä tai mielipiteitäni.

• Hei kaikille, jotka kokevat yksinäisyyttä,

Yksinäisyyttä voi yrittää lievittää myös virtuaalisesti.

Voi osallistua esimerkiksi reaaliaikaisiin ryhmächatteihin, joita netistä löytyy. Laitan vinkiksi tähän Tukinetin ryhmächatit, joita on joka arkipäivä. Kaikki Tukinetin ryhmächatit ovat ohjattuja ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä. Käynnissä olevat ja seuraavaksi tulevat ryhmächatit näkyvätTukinetin etusivulta. https://tukinet.fi/

Erityismainintana Maaseudun tukihenkilöverkon järjestämät Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächattejä, joissa on teemana juuri yksinäisyys. https://tukinet.fi/fi/palvelut/apua-mika-ihmissuhde

Tukinetissä on myös useita keskusteluryhmiä, joista yksinäisyydestä voi keskustella. Esim. Aikuisen elämää on yksi sellainen. https://tukinet.fi/fi/palvelut/aikuisen-elamaa

Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.

Ystävällisin terveisin
      MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata

• Anonyymi00012

En halua elää virtuaalielämää vaan ihan oikeaa elämää, johon kuuluu myös toisen ihmisen kosketus. Sanotaan niin, että halaus päivässä pitää lääkärin loitolla. Siinä saa ja antaa samalla kertaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      39
      4558
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      53
      2454
    3. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1004
    4. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      975
    5. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      107
      816
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      70
      804
    7. Se mies rakastaa minua

Ja minä rakastan häntä. 😌
      Ikävä
      48
      750
    8. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      135
      749
    9. Taas mietin että

mitä ihmettä sanoisin, jos laittaisin viestiä. Aina voi toivottaa jotain, vaikka hyvää kesää, ja jos ei tule vastausta,
      Ikävä
      48
      686
    10. Miksi et usko..

Että oikeasti tykkään susta!? Vähän liikaakin...
      Ikävä
      52
      680
    Aihe