Yksinäisyys tappaa henkisesti
Yksinäisyys tappaa
13
155
Vastaukset
- Anonyymi00001
Olen joutunut elämään monta vuotta yksin. Elämä on käynyt raskaaksi.
- Anonyymi00002
Saan vihdoin elää yksin ja rauhassa! Tapaan ihmisiä vain silloin, kun haluan.
- Anonyymi00003
No ei täältä kukaan selviä hengissä kuitenkaan. Päivä kerrallaan ja yrittää nyt nauttia edes jostain ennen kuin pääsee pois.
- Anonyymi00004
Elän yhä vaikka olen aina tuntenut itseni yksinäiseksi.
- Anonyymi00005
Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.
- Anonyymi00006
Anonyymi00005 kirjoitti:
Se on... semmosta. Itse olen ratkaissut asian niin että keskityn nostamaan muiden fiiliksiä. Ja ravistelemaan niitä kusipäitä jotka yrittää latistaa muita. Saa siitä ainakin jotain iloa kun näkee että toiset nousee paskastaan, ja alkavat kukoistamaan. Onpahan joku tarkoitus omalla kärsimyksellä sitten ainakin. Ei tässä muuten mitään järkeä ole että täällä joutuu olemaan.
Miten voi nostaa muiden fiilistä, jos omakin on ihan alhaalla ? Luulisi olevan vaikeaa.
- Anonyymi00007
Aikuisen pitää osata olla yksin läheis riippuvaisuus teistä tekee avuttomia.
- Anonyymi00008
Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.
- Anonyymi00009
Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
Se on just se ongelma.
Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.
Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
Yritän päästä irti siitä. - Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Näin on. Pitää paastä irti läheisriippuvaisuudesta.
Se on just se ongelma.
Jos en ole riippuvainen toisista ihmisistä, niin ei ole ongelmaa.
Itelläni on just tää läheisriippuvaisuus-ongelma.
Yritän päästä irti siitä.Oletko miettinyt, mistä se läheisriippuvuus voisi johtua, miksi tulet riippuvaiseksi läheisestä/läheisistä ?
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Yksin olemisessa ja yksinäisyydessä on eroa. Tiesitkö sen ? Ne ei ole sama asia.
Muiden seurassa tuntee itsensä todella yksinäiseksi, yksin oleminen on yleensä nautinto, vaan ei sekään aina. Tapaamillani ihmisillä on yleensä kova tarve kertoa ja puhua itsestään ja omasta erinomaisuudestaan , mikä on mielestäni pidemmän päälle pitkästyttävää, vaikka en itse oikein tiedä mistä pitäisi puhua ja yritän vain sanoa jotain yleistä tai mielipiteitäni.
Hei kaikille, jotka kokevat yksinäisyyttä,
Yksinäisyyttä voi yrittää lievittää myös virtuaalisesti.
Voi osallistua esimerkiksi reaaliaikaisiin ryhmächatteihin, joita netistä löytyy. Laitan vinkiksi tähän Tukinetin ryhmächatit, joita on joka arkipäivä. Kaikki Tukinetin ryhmächatit ovat ohjattuja ja keskustelut niissä käydään anonyymisti nimimerkeillä. Käynnissä olevat ja seuraavaksi tulevat ryhmächatit näkyvätTukinetin etusivulta. https://tukinet.fi/
Erityismainintana Maaseudun tukihenkilöverkon järjestämät Apua, mikä ihmissuhde! ryhmächattejä, joissa on teemana juuri yksinäisyys. https://tukinet.fi/fi/palvelut/apua-mika-ihmissuhde
Tukinetissä on myös useita keskusteluryhmiä, joista yksinäisyydestä voi keskustella. Esim. Aikuisen elämää on yksi sellainen. https://tukinet.fi/fi/palvelut/aikuisen-elamaa
Tukinetin kaikki palvelut saa käyttöönsä rekisteröitymällä palveluun anonyymisti. Osaa palveluista voi käyttää ilmankin rekisteröitymistä.
Ystävällisin terveisin
MIELI Kriisikeskus Helsinki/Kata- Anonyymi00012
En halua elää virtuaalielämää vaan ihan oikeaa elämää, johon kuuluu myös toisen ihmisen kosketus. Sanotaan niin, että halaus päivässä pitää lääkärin loitolla. Siinä saa ja antaa samalla kertaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen kannatusromahdus ilahduttaa
Siin' ei hyvä häviä. Luotto parempaan tulevasuuteen alkaa taas palautua.2174943Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html354125Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?
Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o2393940Pitkän päivän ilta
Tarina elämättömästä miehestä, jonka elämän täytti velvollisuudentunto. Pikkutarkka, huolellinen, hyvällä katsottu, miel1623121Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän
elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi1353097Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?
Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis652974Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?
Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat162841Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin
Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos692655Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien962419En selvinnyt ilman naarmuja
Vaikka ehkä kuvittelin sen olevan ilmoitusluonteinen asia, jonka jälkeen kaikki palaa entiselleen ja ilma puhdistuu. Naa132215