Onko kukaan laittanut akileijan siemeniä maahan jo näin syksyllä? Entäs miten keväällä onko niitä pakko esikasvattaa sisällä, kun on niin pieniä siemeniä ja on paljon. Entäpä sellainen värikäs päivänkakkaran näköinen kukka, joka täällä etelä Suomessa lopetti kukintansa pari viikkoa takaperin, mistä niitä siemeniä siitä saa, tai paremminkin milloin? Siinä keskellä on sellaisia peiniä "tikkuja", eivätkä näytä yhtään siemeniltä.
Akileijasta ja toisesta perennasta
4
466
Vastaukset
- lehtoa....
Olen lukenut, että syyskylvö suoraan maahan tuottaisi hyvin uusia taimia, mutta keväällä, jos kylvää sisälle pitää viedä kylvöruukku puoleksi vuorokaudeksi ulos koko itämisen ajan, itämisaika pitkä ja sittenkin tulos on aika huono.
Itse kokeilin kevättalvella tätä (yöt parvekkeella ja päivät sisällä) eikä se mielestäni kestänyt kuin pari-kolme viikkoa ja taimiakin tuli aivan riittävästi.
Anna kuitenkin siementen kypsyä ennen maahan kylvöä.
Tuosta toisesta en tiedä mikä kasvisi olisi. Siemenet voisivat kyllä olla tikkujen alla. Voisit googlailla taimitarhoja/puutaarhaliikkeitä ja niistä katsella myytävien perennojen/siemenien kuvia niin saisit tietää mikä kasvisi on.- sen toisen
kukan nimi myös, eli on asteri. Taidankin syksymmällä sitten laittaa noita akileijan siemeniä maahan. kiitos.
- pipsax
sen toisen kirjoitti:
kukan nimi myös, eli on asteri. Taidankin syksymmällä sitten laittaa noita akileijan siemeniä maahan. kiitos.
sen verran että anna tosiaankin valmistua niiden akileijan siementen ihan rauhassa,sitten kun ne kodat helisee puistettaissa niin ne ovat kypsiä ,itse otin viime syksynä ja kylvin moneen eri paikkaan ja hyvin lähtivät kasvaan.
- Iiran.
pipsax kirjoitti:
sen verran että anna tosiaankin valmistua niiden akileijan siementen ihan rauhassa,sitten kun ne kodat helisee puistettaissa niin ne ovat kypsiä ,itse otin viime syksynä ja kylvin moneen eri paikkaan ja hyvin lähtivät kasvaan.
Akileija kylväytyy itsekseenkin.Kuivat kodat aukeavat ja siemenet tippuilevat minkä minnekkin...mulla on iso penkki muutamassa vuodessa itsekseen kylväytynyttä akileijaa.Kukintaa saa jatkettua kun naksii kuihtuvat kukat pois.Nyt kukinta jo lienee armottomasti ohi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663382Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463202Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1232738- 442553
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871505- 391330
- 821199