Ystävälle olitko edes ystäväni?

Anonyymi-ap

Ystävälle

Muistan ajan ku oltiin ystäviä ja välitit minusta. Monesti sanoit, että oon hyvä ja kiltti ja mukava ja herkkä ihminen ja kelpaan omana itsenäni.

Tehtiin kaikkea kivaa ja oli ihania aikoja.

Luulin, että olin löytänyt ystävyyden joka kestää myös vaikeat ja rankkaa aikaa, mutta olin väärässä.

Myrskytuuli puhalsi elämääni ja moni asia, jota pidin itsestään selvänä muuttui täysin ja monia tärkeitä asioita tai ihmisiä menetin.

Siinä kaiken keskellä kun myrskytuuli oli elämässäni en jaksanut nauraa tai olla onnellinen kun olin menettänyt jotain hyvin arvokasta ja rakasta ja tärkeää jotain miksi en ollut enää kokonainen.

Silloin sain nähdä totuuden sinusta, kun laitoit ystävyyden poikki. Sain nähdä, etten oikeasti ollutkaan ystäväsi.

Et voinut edes selittää mitä väärää tein.

Et voinu antaa aikaa, että olisin taas ollut onnellinen ja iloinen ja jaksanut hymyillä.
Et antanut minulle aikaa surra.

Sureminen loppui ja sen tilalle tuli ihmetys, että noinko ystävyyden lopetetaan.

Nykyään mietin joskus harvoin aikaa, ku oltiin ystäviä ja tajunnut, ettet koskaan välittänyt oikeasti. En ollu minkään arvoinen. Olin vain roska jonka heitit roskiin.

Sinulla oli aina kiire ja etkä halunnut minun kanssani enää ikinä olla, kun eniten ystävää olisin tarvinnut. Ihmisen jonka lähellä olla vaan ja eikö välttämättä puhua mitään.

Uusia tullut elämääni, mutten luota heihin täysin.
En uskalla enää kertoa omista tunteistani mitään tai näyttää uusille kuka oikeasti olen ja kertoa mitä oikeasti ajattelen.

Olen heidän kanssaan tekemissä, mutta muurini kasvoi ja enkä näytä enää miten oikeasti voin. En kerro uusille mitään elämöstäni, koska en halua että myös he satuttaa niin.

Olit ihana ihminen tai niin ainakin luulin. Myöhemmin sain selville, että olit puhunut minusta pahaa ihmisille ja he uskoivat sinua ja myös he käänsivät selkää minulle.

Ikinä en tahtonut sinulle mitään pahaa ja edelleenkään en tahdo.

En halunnut ikinä sinulle pahaa mieltä tai loukata mutta miksi pakotit minut valitsemaan ketkä ovat rakkaita minulle? Miksi pakotit valitsemaan?
Eivät he olleet uhka meidän ystävyydelle vain tärkeitä ihmisiä minulle.

Tein valinnan tilanteessa johon en olisi halunnut ikinä joutua.

158

1383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Väärään paikkaan tuli. Pyh

• Anonyymi00002

Tai ei kun voi sitä ystävääkin ikävöidä

• Anonyymi00014
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Minä en ikävöi ketään, en ole ikävöinyt moneen vuoteen! Ja se on täysin varmaa, että jos minä joskus vielä haluaisin uuden ystävän, niin hän on saman ikäinen kuin minäkin. Takana on elämäni ehdottomasti rankimmat vuodet, koska yksi tietty oman lapseni ikäinen häiriköi monen vuoden ajan! Mahdollisuudet ystävyyteen hänen kanssaan loppuivat jo vuosia sitten, koska hän ei sanonut minulle yhtään sanaa, vaikka stalkkasi minun liikkumisiani! Minun on täysin mahdotonta olla koskaan missään tekemisissä hänen kanssaan!

• Anonyymi00034
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Minä en ikävöi ketään, en ole ikävöinyt moneen vuoteen! Ja se on täysin varmaa, että jos minä joskus vielä haluaisin uuden ystävän, niin hän on saman ikäinen kuin minäkin. Takana on elämäni ehdottomasti rankimmat vuodet, koska yksi tietty oman lapseni ikäinen häiriköi monen vuoden ajan! Mahdollisuudet ystävyyteen hänen kanssaan loppuivat jo vuosia sitten, koska hän ei sanonut minulle yhtään sanaa, vaikka stalkkasi minun liikkumisiani! Minun on täysin mahdotonta olla koskaan missään tekemisissä hänen kanssaan!

Ei ollu sinulle tämä aloitus. En tunne sinua. Terveisin AP

• Anonyymi00053
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Tai ei sitten näköään. Ystävyys on kultaakin arvokaampi asia.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Kyllä,kuolleita,lemmikkejä myös sekä sukulaisiaan,työkavereitaan,itseään.

• Anonyymi00096

Sivusta, annoin ääneni aloitukselle. Hyvä kirjoitus, vaikka ei minusta antanut asialle täyttä ymmärrystä tai et tuntuisi omalta tarinalta enemmän? Minä ole hylännyt ja tullut hylätyksikin. Hylätyksi tuleminen oli enemmän aistimus, mistä tajusin vain, etten ole samalla viivalla muiden kanssa. Siksi etäännytin itseni kaveripiiristä, joka oli omasta mielestäni kasvanut liian suureksi. Tunsin enemmän ulkopuolisuutta piirissä ollessani kuin yhteen kuuluvuutta.

Hylkäsin kaverin, jolle olin monella tapaa hyödyksi. Mut alkoi myöhemmin tuntua, ettei pääse ongelmastaan eroon? Saman toistaminen alkoi tuntua pitkän päälle rasittavalta itselleni. Tein asiasta selonteon hänelle samalla purkaen tuntemuksiani, joita koin hänen seurassa hyvässä ja pahassa, jonka annoin hänelle ex- ystävälleni, jossa toivoin, että pääsee ongelmastaan eroon?

Rasite, josta oli vaikea löytää ulospääsyä oli haitta, syöpä, johon vaikea löytää apua ilman ammattilaisen apua ajattelin. Silloin toimin omalta kannaltani ajatellen omaa parastani. Jälkeenpäin kuulin, että oli löytänyt naisystävän itselleen, ajattelin, että se oli toivon mukaan hänelle parasta.

En sen jälkeen ole hänestä kuullut mitään (kuolema esti meillä yhteyden). Nämä ovat vaikeita asioita henkisesti, ehkä kaverisi ei henkisesti ollut myöskään riittävän vahva kantamaan sinun raskasta taakkaa omansa lisäksi ja päätyi heikkouttaan pettämään sinut, mustamaalaten sinua muille? Henkinen taakka on raskas kannettavaksi, jollei itsekään ole oman taakkansa kanssa sinut? Oletus?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Sivusta, annoin ääneni aloitukselle. Hyvä kirjoitus, vaikka ei minusta antanut asialle täyttä ymmärrystä tai et tuntuisi omalta tarinalta enemmän? Minä ole hylännyt ja tullut hylätyksikin. Hylätyksi tuleminen oli enemmän aistimus, mistä tajusin vain, etten ole samalla viivalla muiden kanssa. Siksi etäännytin itseni kaveripiiristä, joka oli omasta mielestäni kasvanut liian suureksi. Tunsin enemmän ulkopuolisuutta piirissä ollessani kuin yhteen kuuluvuutta.

Hylkäsin kaverin, jolle olin monella tapaa hyödyksi. Mut alkoi myöhemmin tuntua, ettei pääse ongelmastaan eroon? Saman toistaminen alkoi tuntua pitkän päälle rasittavalta itselleni. Tein asiasta selonteon hänelle samalla purkaen tuntemuksiani, joita koin hänen seurassa hyvässä ja pahassa, jonka annoin hänelle ex- ystävälleni, jossa toivoin, että pääsee ongelmastaan eroon?

Rasite, josta oli vaikea löytää ulospääsyä oli haitta, syöpä, johon vaikea löytää apua ilman ammattilaisen apua ajattelin. Silloin toimin omalta kannaltani ajatellen omaa parastani. Jälkeenpäin kuulin, että oli löytänyt naisystävän itselleen, ajattelin, että se oli toivon mukaan hänelle parasta.

En sen jälkeen ole hänestä kuullut mitään (kuolema esti meillä yhteyden). Nämä ovat vaikeita asioita henkisesti, ehkä kaverisi ei henkisesti ollut myöskään riittävän vahva kantamaan sinun raskasta taakkaa omansa lisäksi ja päätyi heikkouttaan pettämään sinut, mustamaalaten sinua muille? Henkinen taakka on raskas kannettavaksi, jollei itsekään ole oman taakkansa kanssa sinut? Oletus?

Nämä kaksi täysin toisistaan riippumatonta tapausta. Välissä aikaakin kulunut 10+ vuotta. Eivätkä olleet toisiinsa millään tavalla sidoksissa. Eri kaveriporukoita. Suojasin itseäni tosin molemmissa tapauksissa. Yhteinen kieli ei ollut kummassakaan vahvana, enemmänkin epäluottamuksen synnyttämiä tapauksia molemmat.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00096 kirjoitti:

HYVÄ kirjoitus oli sinulta -sivusta. Ymmärrän, että sinä laitoit välit poikki. Vastasin hänelle jonka nimimerkki toi on. T. AP eli ketjun aloittaja

MUTTA
        ystäväni kuten olen tänne kirjoittanut ei ollut ystävä.

Lyhyesti halusi näyttää minulle, että vain hän on ystäväni ja muut ihmiset eivät välitä minusta ja siksi haukkui minua ja kertoi asioistani. Siksi ystäväni myös käski myös valitsemaan hän vai rakkaat ja tärkeät ihmiset ja ystävä, jotka olivat elämässäni. Ystäväni ei halunut, että minulla on ketään muuta elämässä kuin vain hänen ystävyys. Siihen en voinut suostua, että ystävän takia kaikesta muusta luovun. Ei sellainen ole ystävyyttä, että haluaa määrätä keitä näen ja ketkä on rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja haluaa, että kotona odotan, kun ystäväni haluaisi nähdä minut.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00110 kirjoitti:

HYVÄ kirjoitus oli sinulta -sivusta. Ymmärrän, että sinä laitoit välit poikki. Vastasin hänelle jonka nimimerkki toi on. T. AP eli ketjun aloittaja

MUTTA
        ystäväni kuten olen tänne kirjoittanut ei ollut ystävä.

Lyhyesti halusi näyttää minulle, että vain hän on ystäväni ja muut ihmiset eivät välitä minusta ja siksi haukkui minua ja kertoi asioistani. Siksi ystäväni myös käski myös valitsemaan hän vai rakkaat ja tärkeät ihmiset ja ystävä, jotka olivat elämässäni. Ystäväni ei halunut, että minulla on ketään muuta elämässä kuin vain hänen ystävyys. Siihen en voinut suostua, että ystävän takia kaikesta muusta luovun. Ei sellainen ole ystävyyttä, että haluaa määrätä keitä näen ja ketkä on rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja haluaa, että kotona odotan, kun ystäväni haluaisi nähdä minut.

Ok, toi on huolestuttavaa. Tällaisen kanssa on vaikeampi edes olla ystävä, koska ystävä on sellainen, jolle voi puhua aremmistakin asioista. Toi sun mainitsema tyyppi ei ole luottamuksen arvoinen. Se on helppo todeta.

Minkä pitäisi olla ystävyyden lähtökohta aina? Ei ole kuitenkaan aina, aina on myös erehtymisen vaara olemassa näissä. Paljon on heitä, jotka pelaavat ihmissuhteissa, välittämättä toisen tuntemuksista.

Selkään puukottajia, mustamaalaajia kohdanneena voin sanoa, et tällaiset taistelevat itsensä kanssa yhtä lailla, heillä harvemmin on hyviä ystäviäkään, joihin luottaa. Itsekin menettänyt heitä, osin omasta syystä, kun en ole kyennyt luottamaan heihin riittävästi.

Lojaaliudella on hintansa, minunkin aremmista asioista on puhuttu heille, joihin en ole voinut luottaa. Isossa porukassa näin aremmistakin asioista voi tulla enemmän julkisia, vaikka ei olisi sitä halunnut. Näin synnytetään pettymyksiä ihmisiin.

Tämä voi olla ison piirin ongelma, kun ei tiedä kenenkään lojaaliuden tasoa itseä kohtaan. Mistä kannattaa kellekin puhua, aina olisi hyvä olla jonkun kanssa tuki ja turva diili, jollei ole, silloin jää helpommin ulkopuoliseksi monista asioista piirissä.

Piilovinoilua voi aistia jossain tilanteissa silloin ja epävarmuudet ja epäily lisääntyy kaikkea kohtaan sen jälkeen. Ja silloin voi olla haastetta asemansa takia, haluaako kuulua porukkaan, jossa oma rooli tuntuu helpommin enemmän sivusta seuraajan roolissa oleminen?

• Anonyymi00131
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Ok, toi on huolestuttavaa. Tällaisen kanssa on vaikeampi edes olla ystävä, koska ystävä on sellainen, jolle voi puhua aremmistakin asioista. Toi sun mainitsema tyyppi ei ole luottamuksen arvoinen. Se on helppo todeta.

Minkä pitäisi olla ystävyyden lähtökohta aina? Ei ole kuitenkaan aina, aina on myös erehtymisen vaara olemassa näissä. Paljon on heitä, jotka pelaavat ihmissuhteissa, välittämättä toisen tuntemuksista.

Selkään puukottajia, mustamaalaajia kohdanneena voin sanoa, et tällaiset taistelevat itsensä kanssa yhtä lailla, heillä harvemmin on hyviä ystäviäkään, joihin luottaa. Itsekin menettänyt heitä, osin omasta syystä, kun en ole kyennyt luottamaan heihin riittävästi.

Lojaaliudella on hintansa, minunkin aremmista asioista on puhuttu heille, joihin en ole voinut luottaa. Isossa porukassa näin aremmistakin asioista voi tulla enemmän julkisia, vaikka ei olisi sitä halunnut. Näin synnytetään pettymyksiä ihmisiin.

Tämä voi olla ison piirin ongelma, kun ei tiedä kenenkään lojaaliuden tasoa itseä kohtaan. Mistä kannattaa kellekin puhua, aina olisi hyvä olla jonkun kanssa tuki ja turva diili, jollei ole, silloin jää helpommin ulkopuoliseksi monista asioista piirissä.

Piilovinoilua voi aistia jossain tilanteissa silloin ja epävarmuudet ja epäily lisääntyy kaikkea kohtaan sen jälkeen. Ja silloin voi olla haastetta asemansa takia, haluaako kuulua porukkaan, jossa oma rooli tuntuu helpommin enemmän sivusta seuraajan roolissa oleminen?

AP `Joo huolestuttavaa se oli/ on ja kuten oon ketjussa kertonut. Ei se ollu ystävyyttä. Uskoin ja luotin. Kerroin jotain asiaa vain ystävälle, kun en halunut muiden saavan tietää. Kuulin asiasta muualta ja siksi myöskin uskon meidän yhteisiä ystäviå, jotka kertoivat minulle että puhuu minusta pahaa. Yritin selvittää ja soitin ja laitoin viestiä. Ei vastanu. Eikä soittanu tai laittanut viestiä. Ei mitään. Vain koska en luopunut omasta ystävästä jne.

• Anonyymi00151
        Anonyymi00116 kirjoitti:

AP Harmi että sinulle kävi noin.

• 🐦‍⬛🐦‍⬛

• Anonyymi00006

Ruma mies

• Anonyymi00087

Mitä nämä rastast on?Jotain ulkomaalaisia?

• Anonyymi00099
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Mitä nämä rastast on?Jotain ulkomaalaisia?

Se on varpusparvi

• Anonyymi00005

Onkohan kaikki ollut avointa ja rehellistä alusta lähtien. Miehenä olem huomannut sen valtavan muutoksen mitä ihmisille on tapahtunut, ainakin osalle ihmisistä. Ihmiset eivät välttämättä osaa tai uskalla antaa itsestään rehellisesti juuri mitään. Lymytään erilaisten roolien takana, eikä edes voi tietää kuka tai keitä siellä on. Valehtelu ja epärehellisyys on tehty melkein hyveeksi kun kuitenkin luottamus kaikkien toimivien ihmissuhteiden perusta. Onko raha ja kaikki ulkoiset asiat asiat ja arvot muuttaneet ihmistä niin väärään suuntaan että ihmisen luotettava ystävä pystyy enää olemaan lemmikkieläin.

• Anonyymi00007

Mitä ruikutat

• Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mitä ruikutat

Mitä hölmöilet.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitä hölmöilet.

Itke vähä

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Itke vähä

Olet kyllä outo,. Et taida olla kovin suosittu ihminen.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitä hölmöilet.

Lopeta hölmöily.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Lopeta hölmöily.

Kuka tässä on hölmö, jotenkin uskomatonta.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Olet kyllä outo,. Et taida olla kovin suosittu ihminen.

Koska sä tajuat että sinua vedätetään täällä?

• Anonyymi00016
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ketä ja miten täällä voi vedättää, loukata ihan sanallisesti. IRL epärehelliset eivät luonnollisesti ole kavereita.

• Anonyymi00017

” Onko raha ja kaikki ulkoiset asiat asiat ja arvot muuttaneet ihmistä niin väärään suuntaan että ihmisen luotettava ystävä pystyy enää olemaan lemmikkieläin.” Are you guestioning my life choices here now big guy

• Anonyymi00018
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Voi hyvää päivää teitä kahta kaalimaan naattia. Sivusta aikuinen nainen

• Anonyymi00019
        Anonyymi00017 kirjoitti:

” Onko raha ja kaikki ulkoiset asiat asiat ja arvot muuttaneet ihmistä niin väärään suuntaan että ihmisen luotettava ystävä pystyy enää olemaan lemmikkieläin.” Are you guestioning my life choices here now big guy

Minä en sinusta tiedä mitään, puhuin vain havainnoissani omasta elämästä viime ajoilta.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mistä sinä tiedät ketä ja miten täällä voi vedättää, loukata ihan sanallisesti. IRL epärehelliset eivät luonnollisesti ole kavereita.

So putting out does not give you love lol

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Ei kukaan ole sinun kaveri halunutkaan olla. Mistä niin edes päättelit?

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Who told u so?

• Anonyymi00023
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Meni hieman ei lainkaan tunteisiin tämä. Mukuloita ei oo alle eikä muutenkaa ku yks et hv eli heittäkää voltti😆

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kerran yks sanoi meistä tulee vielä hyviä ystäviä et vaan tiedä sitä vielä. En vieläkää tiä

• Anonyymi00025
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Miksi puhut minusta henkilökohtaisesti. Viimeiseksi tarvitsen ystäviä täältä, eikö tämä kuitenkin ole nimenomaan keskustelupalsta eikä paikka jossa harhaisesti ja henkilökohtaisesti yritetään maalittaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hohhoijaa, kiitos ja näkemiin.

• Anonyymi00030
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Hepreaako tämä on😄

• Anonyymi00035
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Kerran yks sanoi meistä tulee vielä hyviä ystäviä et vaan tiedä sitä vielä. En vieläkää tiä

Minusta ei tule koskaan ystävää yhdellekään paljon nuoremmalle! Ällöttävää edes ajatella sellaista oman lapseni ikäistä, joka roikkuisi minussa jatkuvasti kiinni, kuin joku pikkuvauva! Ei saa..na! Osasin arvata sen mitä hän haluaisi, hyi!

• Anonyymi00054

En tiedä. Näköään ihmisille sana ystävä tai ystävyys on kirosana. En tajua eikö ihmiset halua enää ystäviä? Kenelle riittää vain puoliso eikä ole ystäviå?

• Anonyymi00056

Ajat muuttuu ja kapitalismi, raha, epäluonnollisuus muuttaa ihmistä:(

• Anonyymi00057
        Anonyymi00054 kirjoitti:

En tiedä. Näköään ihmisille sana ystävä tai ystävyys on kirosana. En tajua eikö ihmiset halua enää ystäviä? Kenelle riittää vain puoliso eikä ole ystäviå?

Henkinen yksinäisyys syrjäyttää🫣

• Anonyymi00059
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mitä ruikutat

Asiallisella sivulla on joku eksynyt kummajainen? Luulee ruikutukseksi selkeää tekstiä😂

• Anonyymi00088
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Kyllä sinä oot älykäs:-D

• Anonyymi00089
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Sinä olet aika ilkeä nyt.

• Anonyymi00138
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Mitä hölmöilet.

Sivusta, ajattele mieluummin, että he jotka koki kommenttisi ikävänä ovat heitä, jotka eivät osaa olla rehellisiä omia itsejään ja siten kokivat kommenttisi piikkinä heitä kohtaan. Älä lähde väittelemään heidän kanssaan, siinä ei ole järkeä, jätä heidät omaan arvoonsa.

• Anonyymi00152

AP ystävyydessä ei ollut mitään väärää. Kyllä se oli avointa ja rehellisestä. Paitsi ystäväni ei ollutkaan sellainen, johon voi luottaa ! pxuhui meidän ystävälle ja tutulle minusta pahaa ja kertoi asian, jonka vain hän tiesi. Yhteisiltä ystävältä ja tutuilta kuulin, että oli puhunut minusta.

• Anonyymi00153
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Mitä ruikutat

Ap en ruikuta, mutta ei tuollainen ole ystävyyttä nähnytkään. Edessä mukava ja kiltti. Takanapäin haukkui ja kertoi asian. Hyvinä aikoina oli elämäss, mutta kun oli vaikeaa lähti pois elämästäni!

• Anonyymi00154
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Minusta ei tule koskaan ystävää yhdellekään paljon nuoremmalle! Ällöttävää edes ajatella sellaista oman lapseni ikäistä, joka roikkuisi minussa jatkuvasti kiinni, kuin joku pikkuvauva! Ei saa..na! Osasin arvata sen mitä hän haluaisi, hyi!

AP aloitus ei ollut sinulle.

• Anonyymi00011

Kirjoitat kyllä kauniisti, ja tämä kyllä koskettaakin. En tosin ikinä ole puhunut hänestä pahaa. Oletko nainen?
      K

• Anonyymi00028

Minulla ei ole ollut yhtään uutta ystävää pariinkymmeneen vuoteen! Enkä ole kokenut mitään tarvetta löytää ketään uudeksi ystäväksi! Tai ne minun ihanat työkaverit koin ystävikseni ja olisin halunnut tehdä töitä heidän kanssaan kauan! Mutta jotkut ihmiset luulivat tietävänsä paremmin kuin minä itse, mikä olisi juuri minun näköistä elämää! Ja siinä he tekivät valtavan virheen, jonka seurauksena minulle puhkesi kaksi kroonista sairautta ja se on vaikuttanut elämääni huonontavasti! Miksi ihmiset ovat sellaisia, että he luulevat tietävänsä paremmin kuin henkilö itse, mistä hän pitää ja mistä ei ja mikä on hänelle tärkeää! Minä en uskaltaisi kenellekään sanoa suoraan miten juuri hänen pitää elää ja olla! Asioista olisi pitänyt keskustella pidemmän aikaa, jotta toinen osapuoli olisi varmasti ymmärtänyt sen, mikä oli juuri sitä elämää mitä minä halusin elää!

• Anonyymi00029

Yhdelläkään ihmisellä ei ollut oikeutta luulla tietävänsä minun ajatuksiani ja haaveitani! Minä en koskaan voisi tehdä niin kenellekään!

• Anonyymi00031

Sitä en ymmärrä miksi sinun piti puhua minusta pahaa muille. Ymmärrän, ettet halunnut enää olla ystäväni, mutta mikset voinut sitä suoraan sanoa vaan puhuit pahaa minusta muille.

Miksi halusit, että hekin lähti pois?

Mikset ollu onnellinen, kun minulla oli rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämässäni?
      Mikset halunut, että jatkoin työtäni?

En tainnut ikinä tuntea sinua. En, vaikka luulin.

Ehkä halusit, ettei minulla ole ketään muuta elämässä kuin sinä? En tiedä vastausta.

Tiedän vain, että ikävä on aikaa, kun oli ystäviä elämässä.

En olisi uskonut, että haluat viedä minulta ystäviä. Muuta selitystä En ole keksinyt miksi puhuit pahaa minusta.

• Anonyymi00037

Oletko aloittaja? Menee vaan sekavammaksi.

• Anonyymi00038

Kenestä te puhutte? En ole koskaan käskenyt ketään vastaan kääntyä ja mistä ihmeestä te puhutte?

En ole ikinä stalkannut tai kenenkään liikkumisia seurannut.

Sain tietää millainen ystäväni oli, kun meillä oli yhteisiä tuttuja ja ystäviä. Heiltä kuulin totuuden, kun luulivat että tiesin asiasta.

• Anonyymi00039

Yhteiset tutut ja ystävät heiltä kuulin totuuden, mutta eivät ole enää minun ystävä kun uskoivat häntä.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Kenestä te puhutte? En ole koskaan käskenyt ketään vastaan kääntyä ja mistä ihmeestä te puhutte?

Sain tietää millainen ystäväni oli, kun meillä oli yhteisiä tuttuja ja ystäviä. Heiltä kuulin totuuden, kun luulivat että tiesin asiasta.

3 kertoo aina varman totuuden , mitenkä se sanonta menikään. Se joka toisesta huhuja levittää, oletpa tosi ystävä. Hienoa👏

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

3 kertoo aina varman totuuden , mitenkä se sanonta menikään. Se joka toisesta huhuja levittää, oletpa tosi ystävä. Hienoa👏

Olen kanssasi samaa mieltä!
        Mitä kauemmaksi asiat totuudesta vierivät. Sitä enemmän ne muiden suussa muuttuu.

• Anonyymi00045

Häh??? Mitä ihmettä kehen te minua sekoitatte??

Ikävää, jos noin on käynnyt jollekulle. Itse en ole koskaan ketään hylännyt tai jättänyt mihinkään.

Miten lapsi ja ystävä samaan asiaan kuuluu?

Siis häh??

Mihin toi edes liittyy? Häh??

• Anonyymi00050
        Anonyymi00037 kirjoitti:

Oletko aloittaja? Menee vaan sekavammaksi.

Sellaista se elämä joskus on. Ystävyydet hajoaa.

Ja asioita ja rakkaita ihmisiä menettää.

Opin yhden asian surun keskellä sen näkee kuka oikeasti välittää ja arvostaa ja kuka ei oikeasti välitä. Näkee kuka jää elämääsi ja kuka ei. Kuka antaa rauhassa surra. Kuka oikeasti ymmärtää kun on menny rikki kun suru elämään tulee ja antaa aikaa oppia elämään surun jälkeen. Ei surun alussa kukaan heti ole onnellinen tai iloinen, mutta sen kanssa oppii elämään. Oppii elämään kun on menettänyt jonkun kokonaan ja vain muistot muistuttaa hyvistä ajoista. Ajoista kun saattoi toiselle soittaa tai nähdä. Vain kuvia enää voin katsoa, mutta ikinä en enää livenä voi nähdä.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Oma lehmä niillä sun "ystävillä" voi olla ojassa.

• Anonyymi00164
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Oma lehmä niillä sun "ystävillä" voi olla ojassa.

Ap? Mite niin oma lehmä ojassa?? Mitä hiivattia?? Mitä sä sekoile? Ystävästä puhuin en mistään muusta!

• Anonyymi00043

Menikö naiselta naiselle?

• Anonyymi00049

Ihan sama kelle meni, koska täällä ei ole yhtään sellaista ihmistä josta pitäisin!

• Anonyymi00052

Paljon saan sontaa ja höpistää, että minä tei väärin ja haukutaan.

Ystäväni ei koskaan soittanut tai laittanut viestiä kun viimeisen kerran nähtiin. Ei vaikka yritin selvittää välit ja jutella. Olisin halunnut ymmärtää miksi hän käski valitsemaan? Muuta en tiedä. Tiedän vain sen mitä ihmiset kertoivat minulle ja kyllä uskon heitä.

En olis halunnut uskoa.

Mutta jos ei puhelua tai viestiä tullu. Niin pakkohan sitä on uskoa.

En olisi saanut surra tai olla rikkinäinen. Kuka pystyy heti olemaan onnellinen tai iloinen kun on menettänyt asioita ja ihmisiä?

En olisi saanut itkeä, vaikka olin menettänyt jotain hyvin rakasta ja tärkeää. Olisi pitänyt samantien hymyillä ja olla onnellinen.

• Anonyymi00068

Ei soittanut tai laittanut viestiä, vaikka minä soitin ja laitoin viestin, joten kyllä yhteiset tutut ja kaverit oli oikeassa kun kertoivat minulle, että olit puhunut minusta pahaa. Yritin kysyä onko se totta, jos ei vastaa puheluihin tai viestiin tai soita takaisin tai laita viestiä niin kyllä se silloin tarkoittaa että se on totta.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ei soittanut tai laittanut viestiä, vaikka minä soitin ja laitoin viestin, joten kyllä yhteiset tutut ja kaverit oli oikeassa kun kertoivat minulle, että olit puhunut minusta pahaa. Yritin kysyä onko se totta, jos ei vastaa puheluihin tai viestiin tai soita takaisin tai laita viestiä niin kyllä se silloin tarkoittaa että se on totta.

Miten ystävyys olis muka voinut jatkua kun toinen ei soita tai laita viestiä? Edes joulukorttia tai synttärikorttia tai mitäån kirjettä postitse en ole saanut. Ei mitään yhteyden pitoa.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Miten ystävyys olis muka voinut jatkua kun toinen ei soita tai laita viestiä? Edes joulukorttia tai synttärikorttia tai mitäån kirjettä postitse en ole saanut. Ei mitään yhteyden pitoa.

Tietää missä asun, jos haluaisi olla ystäväni niin kyllä posti olisi jo postia minulle tuonnut tai viestiä laittanut tai soittanut minulle. Joten ihmiset ovat oikeassa ja tutut.

• Anonyymi00058

Liian ahtaita muureja ei kannata rakentaa se vie värit ja kyvyn kokea ja tuntea muita sekä elämää itseään. Kyllä ne oikeat ihmiset vielä kohtaat. Asioita ei saa pakottaa.

• Anonyymi00060

Hän oli minulle enemmän kuin ystävä, elämäni suurin rakkaus ja se tulee menemään niin hamaan maailman tappii saakka. Hän kyllä torppasi ystävyytemme kun sitä aikoinaan ehdotin ja ymmärrän kyllä miksi. Ei sinun rakkaistasi olisi tarvinnut luopua, mutta en minä ystäväsi voi olla kun valitsit toisen kumppanin, koska se on kai sinulle helpompaa, mutta joudut valehtelemaan sen valinnan vuoksi itsellesi ja muille jatkuvasti. Kuin hänelle.

• Anonyymi00061

Olen AP ja sinun viestisi ei ole minulle. Ystäväni oli ystäväni ja enkä minä voi olla ystävälle suurin rakkaus vaan sitä varten on puoliso, jota rakastaa eniten.

Ystävän kanssa ei asuta yhdessä vaan ollaan ystäviä.
        Ystävä ei ole petikaveri eikä ystävän kanssa perusteta perhettä vaan ollaan ystäviä.

Ystävän kanssa juttelee maailman asioita ja Ystävän kanssa voi esimerkiksi käydä kaupungilla. Tai olla vaan ja katsoa telkkaria tai käydä keikoilla.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Olen AP ja sinun viestisi ei ole minulle. Ystäväni oli ystäväni ja enkä minä voi olla ystävälle suurin rakkaus vaan sitä varten on puoliso, jota rakastaa eniten.

Ystävän kanssa ei asuta yhdessä vaan ollaan ystäviä.
        Ystävä ei ole petikaveri eikä ystävän kanssa perusteta perhettä vaan ollaan ystäviä.

Ystävän kanssa juttelee maailman asioita ja Ystävän kanssa voi esimerkiksi käydä kaupungilla. Tai olla vaan ja katsoa telkkaria tai käydä keikoilla.

Et oikeasti halunut, että minulla on ystäviä ja joita joskus näen ja juttelen puhelimella ja viestittelen.

Et oikeasti halunnut, että minulla on muutakin elämää kuin meidän ystävyys - töitä ja harrastukset ja tärkeitä ihmisiä elämässäni.

Tein valinnan, sillä ystävyyden takia en ole valmis luopumaan kaikesta muusta elämästä ja odottaa kotona kun ystävä olisi halunnut nähdä ja jutella kanssani ja käydä kaupungilla tai olla vaan ja elämästä jutella.

Sen takia laitoit ystävyyden poikki, koska et hyväksynyt ja kestänyt että minulla on muutakin elämää kuin sinä.

• Anonyymi00064

Vältän nykyisin ennen oli toisin. Nykyään tajuaa enemmän.

• Anonyymi00065

Naiselle ei voi olla ystävä

• Anonyymi00066

Paha juttu jos näin...

• Anonyymi00067

Äläpä muura sano

• Anonyymi00070

On naisystäviä myönnän sen.

• Anonyymi00071

Tulihan se sieltä

• Anonyymi00072

Mitä ystävyys sidältää, jos saa kysyä?

• Anonyymi00081

Kaverin ja ystävän suurin ero on läheisyydessä, luottamuksessa ja syvyydessä: ystävyys on syvempi, emotionaalisesti sitoutuneempi ja luotettavampi suhde. Kaverin kanssa jaetaan usein mukavaa tekemistä ja vapaa-aikaa, kun taas ystävälle uskaltaa kertoa henkilökohtaiset asiat, ja ystävä tukee vaikeuksissa.

Ystävä:
        Luottamus: Ystävään voi luottaa sataprosenttisesti, ja hänelle voi uskoa salaisuuksia.
        Syvyys: Ystävä tuntee sinut aidosti ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet.
        Tuki: Ystävä auttaa vaikeuksissa ja on läsnä ilman omaa etua.
        Aika: Ystävyys kestää usein pitkiäkin taukoja tapaamisissa.

Mistä tietää eron?
        Kaverille voi puhua säästä ja harrastuksista, mutta ystävälle uskaltaa avautua elämän suurista huolista ja iloista. Ystävän kanssa viihtyy myös hiljaisuudessa ilman tarvetta jatkuvalle keskustelulle.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Kaverin ja ystävän suurin ero on läheisyydessä, luottamuksessa ja syvyydessä: ystävyys on syvempi, emotionaalisesti sitoutuneempi ja luotettavampi suhde. Kaverin kanssa jaetaan usein mukavaa tekemistä ja vapaa-aikaa, kun taas ystävälle uskaltaa kertoa henkilökohtaiset asiat, ja ystävä tukee vaikeuksissa.

Ystävä:
        Luottamus: Ystävään voi luottaa sataprosenttisesti, ja hänelle voi uskoa salaisuuksia.
        Syvyys: Ystävä tuntee sinut aidosti ja hyväksyy sinut sellaisena kuin olet.
        Tuki: Ystävä auttaa vaikeuksissa ja on läsnä ilman omaa etua.
        Aika: Ystävyys kestää usein pitkiäkin taukoja tapaamisissa.

Mistä tietää eron?
        Kaverille voi puhua säästä ja harrastuksista, mutta ystävälle uskaltaa avautua elämän suurista huolista ja iloista. Ystävän kanssa viihtyy myös hiljaisuudessa ilman tarvetta jatkuvalle keskustelulle.

Ja ystävyys on molemminpuolinen että kumpikin tukee toista tarvittaessa ja jos itkettää voi itkeä ja kumpikin on tasavertainen ystävyydessä eikä toisen tunteet ole arvokaampi tai tärkeä.

Ystävä ei hauku
        Ystävä ei yritä omia
        Ystävä ei kohtele huonosti.
        Ystävä ei määräile

• Anonyymi00073

Normaali asioita?

• Anonyymi00074

Aivan...

• Anonyymi00075

Ystävyys läheisyys periaate

• Anonyymi00076

Toimii

• Anonyymi00079

Oikeaa ystävyyttä on hyvä olla.

• Anonyymi00083

Ystävän lähellä kumpikin ystävä voi olla oma itsensä ja on hyvä fiilis, kun on ystävä jota näkee aina joskus ja joskus juttelee puhelimella tai laittaa viestiä. Ystävälle voi kertoa asioita, joita ei halua, että kaikki saa tietää. Ystävän kanssa ei ole kokoajan pakko puhua tai tehdä jotain kivaa esimerkiksi käydä kuntosalila.

Ystävä näkee sinut myös silloin kun et jaksa välittää mitä syöt tai jaksaako hymyillä ja harrastaa jotain harrastuksia vaan voi olla vaan kotona työn jälkeen ja siellä tai Ystävän kotona olla vaan ja jutella. Ystävän voi kutsua, vaikkei koti olis aivan tip top eikä ystävä mene siitä muille kertomaan.

• Anonyymi00091

Joidenkin koti voi olla työpaikka eikä sinne voi ottaa ketään koska työ voi olla top seacrettia.

• Anonyymi00084

Kavereita saa töistä ja heitä näkee työssä tai harrastuksessa saa kavereita kun on sama harrastus.

Muttei heidän kanssaan voi syvällisemmin puhua tai jutella.

Tuttuja saa, kun liikkuu, muttei heitä oikeasti kiinnosta, kun kysyvät mitä kuuluu? Heille sanonkin, että hyvää ja työssä menee hyvin. En ala heille kertomaan mitään. Tai selittämään mitään.

• Anonyymi00085

Ehkä ystävä huomasi sinun olevan huonossa seurassa ja halusi auttaa irti.
      Ehkä kuitenkin kannattaa miettiä sitä miten teidän ystävyys oikein alkoi.Ottaa vastuu omista päätöksistä silloin ja niellä asiat.Ehkäpä ns.juorun kertojat itse valehtelee?
      Kuten tuossa vinkkasin,mieti alku ja ota tarvittaessa vastuu.

• Anonyymi00095

Oudon syyllistävä kommentti. Aivan kuin ap. olisi aloittanut ystävyyden jollain "väärällä tavalla". Miksi olla edes kenenkään ystävä, jos kokee näin? Ja mikä voisi muka olla väärä tapa alkaa ystävyys?
        Sivusta

• Anonyymi00100

Olen AP ystäväni halusi, että minulla ei ole muita ystäviä kuin hän. Eikä muuta elämää kuin hän. Kotona odottaisin kun hän haluaisi nähdä. Ei pitänyt, kun minulla oli tärkeitä ja rakkaita ihmisiä elämässäni. Eikä he mitenkään haittaneet ystävyyttä.

Ystäväni olisi halunut, että minulla on vain meidän ystävyys eikä mitään muuta.

Ei sellainen ole ystävyyttä, että haluaa omia ystävän ja ettei hyväksy, että elämässä on muutakin kuin vain ystävyys.

Ystäväni ei ole soittanut tai laittanut viestejä tai vastannut puhelimeen, kun olen soittanut tai laittanut viestejä. Eikä ole soittanut takaisinpäin, joten kyllä se pitää paikkansa että on haukkunut minua takanapäin.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Olen AP ystäväni halusi, että minulla ei ole muita ystäviä kuin hän. Eikä muuta elämää kuin hän. Kotona odottaisin kun hän haluaisi nähdä. Ei pitänyt, kun minulla oli tärkeitä ja rakkaita ihmisiä elämässäni. Eikä he mitenkään haittaneet ystävyyttä.

Ystäväni olisi halunut, että minulla on vain meidän ystävyys eikä mitään muuta.

Ei sellainen ole ystävyyttä, että haluaa omia ystävän ja ettei hyväksy, että elämässä on muutakin kuin vain ystävyys.

Ystäväni ei ole soittanut tai laittanut viestejä tai vastannut puhelimeen, kun olen soittanut tai laittanut viestejä. Eikä ole soittanut takaisinpäin, joten kyllä se pitää paikkansa että on haukkunut minua takanapäin.

AP jatkan Olisi pitänyt tyytyä vain siihen, että vain hänen ystävä olisin saanut olla ja eikä olisi muita ihmisiä elämässä kuin hän. En suostunut tähän, että katkaisen välit tärkeisiin ja rakkaisiin ihmisiin.

Minusta ihmisellä saa olla ystäviä ja onhan se kivaa, kun ystävällä on muitakin ihmisiä elämässä kuin minä. Minusta ystävällä saa olla rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja muutakin kuin vain meidän ystävyys.

Surun ja myrskytuulen aikana Ystäväni näytti todellisen luonteen ja yhteisten kavereiden ja tuttujen avulla sain tietää totuuden millainen hän oikeasti oli. Sain tietää, että oli haukkunut minua ja kertonut mitä olin hänelle kertonut. Olin kertonut, koska luulin, että voin luottaa.

Millainen ystävä kertoo eteenpäin? Ilman lupaa?

• Anonyymi00103
        Anonyymi00101 kirjoitti:

AP jatkan Olisi pitänyt tyytyä vain siihen, että vain hänen ystävä olisin saanut olla ja eikä olisi muita ihmisiä elämässä kuin hän. En suostunut tähän, että katkaisen välit tärkeisiin ja rakkaisiin ihmisiin.

Minusta ihmisellä saa olla ystäviä ja onhan se kivaa, kun ystävällä on muitakin ihmisiä elämässä kuin minä. Minusta ystävällä saa olla rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja muutakin kuin vain meidän ystävyys.

Surun ja myrskytuulen aikana Ystäväni näytti todellisen luonteen ja yhteisten kavereiden ja tuttujen avulla sain tietää totuuden millainen hän oikeasti oli. Sain tietää, että oli haukkunut minua ja kertonut mitä olin hänelle kertonut. Olin kertonut, koska luulin, että voin luottaa.

Millainen ystävä kertoo eteenpäin? Ilman lupaa?

AP jatkan Ystäväni tiesi, että olen herkkä. Ystäväni tiesi minkä surun koin. Tiesi elämästäni paljon, kun juteltiin kaikenlaista asioista. Välillä iloisista ja välillä surullisista asioista.

Kun ystävälläni oli vaikeaa elämässään niin kyllä minun seura ja olkapää kelpasi ja sai itkeä, kun häntä itketti tai hänellä oli paha olo.

Niin kauan, kun minä olin iloinen ja onnellinen ja hymyilin ja jaksoin häntä tukea ystävyyteen kelpasi, mutta kun tuli aika, että minä olisin tarvinnut ystävää ja olkapäätä en enää kelvannutkaan. Ei halunut antaa minulle aikaa surra vaan samantien olisi pitänyt jatkaa iloisena ja onnellisena ja hymyilevänä elämää.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00103 kirjoitti:

AP jatkan Ystäväni tiesi, että olen herkkä. Ystäväni tiesi minkä surun koin. Tiesi elämästäni paljon, kun juteltiin kaikenlaista asioista. Välillä iloisista ja välillä surullisista asioista.

Kun ystävälläni oli vaikeaa elämässään niin kyllä minun seura ja olkapää kelpasi ja sai itkeä, kun häntä itketti tai hänellä oli paha olo.

Niin kauan, kun minä olin iloinen ja onnellinen ja hymyilin ja jaksoin häntä tukea ystävyyteen kelpasi, mutta kun tuli aika, että minä olisin tarvinnut ystävää ja olkapäätä en enää kelvannutkaan. Ei halunut antaa minulle aikaa surra vaan samantien olisi pitänyt jatkaa iloisena ja onnellisena ja hymyilevänä elämää.

AP jatkan, joten en ota vastuuta, että ystävyys meni.

Jos seurani ei kelpaa silloin kun minulla on vaikeaa tai surua ja en ole iloinen tai onnellinen. Ei se silloin ole ystävyyttä.

Ei kukaan ole aina iloinen tai onnellinen tai hymyilee, kun jokaiselle tulee vaikeita aikoja ja voi tulla surua silloin ystävyys punnitaan onko ystävyyttä vai ei.

• Anonyymi00105
        Anonyymi00104 kirjoitti:

Jos seurani ei kelpaa silloin kun minulla on vaikeaa tai surua ja en ole iloinen tai onnellinen. Ei se silloin ole ystävyyttä.

Ei kukaan ole aina iloinen tai onnellinen tai hymyilee, kun jokaiselle tulee vaikeita aikoja ja voi tulla surua silloin ystävyys punnitaan onko ystävyyttä vai ei.

Kerrotko vielä miten teillä ystävyys alkoi, kun tuossa vihjattiin että siinä oli jotain "väärää"
        Sivusta

• Anonyymi00106
        Anonyymi00104 kirjoitti:

AP jatkan varsinkin kun sanoi että kelpaan omana itsenäni. Miksi edes oli lainkaan ystäväni, jos en kelvannut omana itsenäni? Miksi edes tuli minun elämääni? Jos en sittenkään kelvannut. Miksi sanoi, ettei haittaa että oon herkkä.

Joten en ota omaksi syyksi, että ystävyys meni.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kerrotko vielä miten teillä ystävyys alkoi, kun tuossa vihjattiin että siinä oli jotain "väärää"
        Sivusta

AP Missä muka vihjastiin, että oli jotain "väärää"?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

"Ehkä kuitenkin kannattaa miettiä siten teidän ystävyys oikein alkoi. Ottaa vastuu omista päätöksistä silloin ja niellä asiat."
        "Kuten tuossa vinkkasin,mieti alku ja ota tarvittaessa vastuu."

En tiedä mihin tuossa viitataan, kun ei ole multa, mutta kiinnitin huomiota.

Sivusta

• Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

AP Väärää siinä ei ollut mikään muu kuin se, että ystäväni olisi halunnut ettei minulla olisi rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämässäni ja muita ystäväviä eikä mitään muuta elämässäni kuin meidän ystävyys.

Vain yhden ystävän takia olisi pitänyt luopua rakkaista ja tärkeistä ihmisistä.

Ei ystävän takia luovuta tärkeistä ja rakkaista ihmisistä. Ei ystävän takia tarvi luopua.

Ystäväni halusi vain, että olen riippuvainen meidän ystävyydesta, kun luulisin, etten saa ystävävää eikä olisi rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja olisin onnellinen, kun ystäväni haluaa nähdä ja jutella kaikenlaista iloisista ja surullisista asioista. Halusi nostaa omaa itsetuntoa näyttämällä, että vain hän haluaa olla ystäväni.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

AP Väärää siinä ei ollut mikään muu kuin se, että ystäväni olisi halunnut ettei minulla olisi rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämässäni ja muita ystäväviä eikä mitään muuta elämässäni kuin meidän ystävyys.

Vain yhden ystävän takia olisi pitänyt luopua rakkaista ja tärkeistä ihmisistä.

Ei ystävän takia luovuta tärkeistä ja rakkaista ihmisistä. Ei ystävän takia tarvi luopua.

Ystäväni halusi vain, että olen riippuvainen meidän ystävyydesta, kun luulisin, etten saa ystävävää eikä olisi rakkaita ja tärkeitä ihmisiä ja olisin onnellinen, kun ystäväni haluaa nähdä ja jutella kaikenlaista iloisista ja surullisista asioista. Halusi nostaa omaa itsetuntoa näyttämällä, että vain hän haluaa olla ystäväni.

AP Siksi puhui minusta pahaa, jotta ihmiset hylkää ja luulisin, etten saa ystävää tai ettei kukaan välitä minusta ja vain hän olis muka ainut ihminen, joka haluaa olla ystäväni.

Ystäväni olisi onnistunut tässä, jos yhteiset tutut ja ystävät eivät olisi kertonut minulle mitä ystävän oli minusta puhunut.

Heidän ansiosta tajusin, että ystäväni halusi oikeasti että tunnen olevani huono ihminen,joka ei kelpaa muille ihmisille ystäväksi ja eikä olis rakkaita tai tärkeitä ihmisiä elämässäni.

Halusi madaltaa minut, jotta olisin riippuvainen hänen ystävyydestä, kun muuten ei olis ketään ystävänä tai ketään rakkaita tai tärkeitä ihmisiä elämässäni.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00112 kirjoitti:

"Ehkä kuitenkin kannattaa miettiä siten teidän ystävyys oikein alkoi. Ottaa vastuu omista päätöksistä silloin ja niellä asiat."
        "Kuten tuossa vinkkasin,mieti alku ja ota tarvittaessa vastuu."

En tiedä mihin tuossa viitataan, kun ei ole multa, mutta kiinnitin huomiota.

Sivusta

AP VASTUU?? Minä kuuntelin ja tuin ystävää kun hänellä oli paha olo tai oli surullinen ja tuin kun ystäväni itki ja autoin ystäväni ja annoin olkapääni ja autoin, että ystäväni alkoi taas hymyilemään.

Vastuu?

Minulla ei saanu olla muita ystäviä kuin hän.
        Eikä mitään muuta kuin hänen ystävyys.
        Ei rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämässäni. Ei ketään.

Vastuu?
        Että ystäväni puhui minusta pahaa.
        Kertoi minun asioita.
        Halusi, että luulen etten kelpaa ihmisille ystäväksi.

Vastuu?
        Että ei mitään muuta kuin 1 ystävyys.

Ei pelkällä ystävyydellä elää ja kyllä elämässä muutakin sisältöä pitåå olla kuin 1 ystävä.

Ystäväni oli ystäväni ja enkä tajua mistä ihmeestä minun pitäisi ottaa vastuuta? Ystävyydestä puhun enkä mistään muusta.

• Anonyymi00092

En halua olla ystävä lapseni ikäisen kanssa(kun kuullut olevan himoja minua kohtaan),En halua olla ystävä keski- ikäisen T naisen kanssa joka haluaa saman miehen kuin minä ja kieroillut vuosia saadakseen hänet.

• Anonyymi00093

Onko tässä millainen ystävyys kyseessä?

• Anonyymi00161

AP

Ystävyydestä olen koko ajan puhunu. En mistään muusta!

• Anonyymi00094

Ei ole ystäviä vie tähän ikään ollu hyviä kavereita sitäkin enemmän pystyisin heille kertomaan jopa salaisuuksia josko mulla niitä olisi ja jos peliä pelataan se pidetään reiluna samoin kuin kilpailu tarkoittaa että kaikki osallistujat pelaa/kilpailee samoilla säännöillä tarkoittaa yhteiskuntaan suhteutettuna kun kerran yrityksillä on lain turvaama.oikeus kiertää veroja on yksityishenkilöllä oltava oikeus tehdä halutessaan pimeitä töitä eikö se tällöin ole tasa-arvoa oikeita veroja ei maksa kukaan valtiolta saadusta tuesta/palkasta valtio maksaa veroja itse itselleen millaisia ongelmia tulee kun maksaa itse itselleen jos ei saa tuloja muualta miltä näyttää valtion kassan tilanne

• Anonyymi00102

Miten valtio liittyy ystävyyteen?

• Anonyymi00098

Naisten kesken tätä tapahtuu. Miehet on paljon reilumpia keskenään. Ne heittää paidan pois ja on valmiita huutaan ja tappeleen. Niinkuin meidän pressa ja trumppi nyt tekevät.

• Anonyymi00107

AP silti mietin välillä ystävää ja mietin, että miksi niin kävi. Mietin miten saatoin luottaa väärään ihmiseen? Miksen tajunnut aiemmin millainen oikeasti on? Oikeasti ei halunut, että minulla on ystäviä ja tärkeitä ja rakkaita ihmisiä elämässäni.

Halusi saada vallan minun elämästä, jotta minulla ei olis ketään muita elämässäni, ja enkä näkisi totuuden millainen ystäväni oikeasti oli.

Luulin tuntevani ystäväni, mutten minå oikeasti tuntenut ja oliko ystävyys alunperinkin vain valhetta ja oliko kokoajan tarkoitus eristää minut muista ihmisistä ja rakkaista ja tärkeistä ihmisisistä.

Halusiko ystäväni, että olen riippuvainen hänestä ja kun hän juttelee ja on kanssani, että olisin että ihanaa, kun on joku joka välittää minusta.

Vaikka ystäväni ei halunnu, että minulla on ketään muita tärkeitå ja rakkaita ihmisiä jolloin hän olisi voinut sanoa, että olen hänen ystävä, ja hän ei hylkää. Olisin ollut kiitollinen siitä ystävyydestå ja hänen arvo ja omatuntonsa olisi noussut kun olisi tiennyt, ettei minulla ole ketään muuta joka välittää minusta.

Minun mielestäni tälläinen ei ole ystävyyttä alkuunkaan. Ei ole ystävyyttä, että haluaa toista hajoittaa, jotta itse voi sitten olla sankari. Tälläinen toiminta ei kuulu lainkaan ystävyyteen.

• Anonyymi00108

AP JOTEN en todellakaan syytä itseäni, että ystävyys meni.

Joku sanoi, että ystäväni halusi minut pois huonojen ihmisten läheltä. Ei halunnut. Sen tiedän nyt.

Kiitos tutuille, jotka kertoivat totuuden, että oli minua haukkunut ja kertonut asioitani. Joten ystäväni oli itse huonoa seuraa, kun halusi että oon hänestä riippuvainen.

• Anonyymi00109

AP joten ystävyyttä se ei ollut. Ystävä halusi vain jonkun joka parantaa hänen itsetunnon ja saada hänet näyttäytymään ystävältä, joka on parempi ihminen kuin minä.

• Anonyymi00115

AP kuka luopuu rakkaista ja tärkeistä ihmisistä ystävän takia? Tai muista ystävistä?

Kuka haluaa haluaa olla yksin ja miettiä milloin ystävällä on aikaa nähdä.

Ystäväni halusi vain, että kun hänellä on paha olo tai kun hän tarvitsee ystävää niin minusta saisi ystävän seuraa, mutta minulla ei saisi olla ystäviä tai rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämässäni.

Ystäväni halusi, ettei minullakin olis ystäviä ja muuta elämää kuin meidän ystävyys.

• Anonyymi00118

AP joten minä en tehny väärää, koska noin ei toimita ystävyydessä. Ei se ollu ystävyyttä vain ystäväni halusi näyttää, että hän on parempi ihminen kuin minä ja etten saa ystävää tai ketään rakkaita ja tärkeitä ihmisiä elämääni.

Ainut väärä asia oli, että luotin ystävyyteen ja kerroin elämästäni hänelle. Ainut väärä oli, että luotin ystäväni ja luulin, että ystävyytemme kestää myös surun ja vaikean ajan. Ja surun ja tuskan jälkeen ystävytemme olisi selvinyt ja olisimme voineet taaa yhdessä tehdä kaikenlaista kuten jutella ja hymyillä

• Anonyymi00119

AP ystäväni ei ollut oikeus kertoa mitä olin puhunut. Eikä puhua minusta pahaa.

Ei tälläinen ole ystävyyttä vain siinä halutaan hallita toista ihmistä kun kaikista ihmisistä eristetään.

• Anonyymi00120

Oliko tämä ystäväsi samaa sukupuolta kuin sinä?

• Anonyymi00122
        Anonyymi00120 kirjoitti:

Oliko tämä ystäväsi samaa sukupuolta kuin sinä?

Mitä sillä on väliä mitä sukupuolta on?

Ei se muuta ystäväni käytöstä mitenkään.

Olisi halunnut eristää minut kaikista muista ihmisistä kuin hän. Hallita minun elämäni.

Kaikki muut ihmiset pois 1 ystävyyden takia. Aivan kaikki ihmiset pois elämästäni ja ystävää vain olisin saanut nähdä.

Ne rakkaat ja tärkeät ihmiset eivät olleet mitenkään ystävyydelle este. Eivät haitanneet yhtään ystävyyttä. Eivätkä edelleenkään mitenkään haittaisi ystävyyttä. Se ei ollut keneltäkään pois ja ihan hyvin olisin voinut ystäväni pitää ja rakkaat ja tärkeät ihmiset elämässäni. Tärkkeille ja rakkaille ihmisille ei haitannut meidän ystävyys eikä se edes kuuluisi kenen ystävä. Heillä on omat ystävät ja minulla omat ja eikä minulle kuulu ketkä on heidän ystäviä.

Heillä on oma elämä kuten minullakin ja silti he ovat tärkeitä ja rakkaita ihmisiä minulle ja ovat osa minun elämää. Niin kuten pitääkin olla.

• Anonyymi00123
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Mitä sillä on väliä mitä sukupuolta on?

Ei se muuta ystäväni käytöstä mitenkään.

Olisi halunnut eristää minut kaikista muista ihmisistä kuin hän. Hallita minun elämäni.

Kaikki muut ihmiset pois 1 ystävyyden takia. Aivan kaikki ihmiset pois elämästäni ja ystävää vain olisin saanut nähdä.

Ne rakkaat ja tärkeät ihmiset eivät olleet mitenkään ystävyydelle este. Eivät haitanneet yhtään ystävyyttä. Eivätkä edelleenkään mitenkään haittaisi ystävyyttä. Se ei ollut keneltäkään pois ja ihan hyvin olisin voinut ystäväni pitää ja rakkaat ja tärkeät ihmiset elämässäni. Tärkkeille ja rakkaille ihmisille ei haitannut meidän ystävyys eikä se edes kuuluisi kenen ystävä. Heillä on omat ystävät ja minulla omat ja eikä minulle kuulu ketkä on heidän ystäviä.

Heillä on oma elämä kuten minullakin ja silti he ovat tärkeitä ja rakkaita ihmisiä minulle ja ovat osa minun elämää. Niin kuten pitääkin olla.

AP olisin ollu surullinen jos rakkailla ja tärkeillä ihmisillä ei olisi ystäviä.

He eivät häirinneet ystävyyttä mitenkään
        Eikä se ollu ystävältä pois, että rakkaita ja tärkeitä ihmisiä on minulla vaan ystäväni ei halunnut että minun elämässäni on ketään muita. Kaikki muut ihmiset olisin joutunut laittaa välit poikki -aivan kaikkien.

Ystäväni melkei onnistui, mutta sain tietää että oli puhunut minusta pahaa ja minun asioista joten valinnan tein. Mitä yhdellä ystävällä tekee, jos aivan kaikki muut ihmiset pitää laittaa välit poikki? Aivan kaikki. Kaikki ihmissuhteet oli työ ja harrastukset jne. Kaikesta olisi pitänyt Yhden ystävän takia luopua. Kaikista ihmisistä, joita näen elämässäni. Olla vaan kotona.

Joten sukupuolella ei ole väliä, koska ei tuollainen käytös ole normaalia vaan siinä yrittää hallita ketä näkee ja missä käy. Ei kukaan suostu aivan kaikista asioista luopumaan ystävän takia oli sukupuoli mikä tahansa -niin normaali käytöstä se ei ole.

Kuka haluaa olla vaan kotona 24 h? Kyllä ihminen haluaa muutakin nähdä kuin kotia tai kauppaa.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

AP olisin ollu surullinen jos rakkailla ja tärkeillä ihmisillä ei olisi ystäviä.

He eivät häirinneet ystävyyttä mitenkään
        Eikä se ollu ystävältä pois, että rakkaita ja tärkeitä ihmisiä on minulla vaan ystäväni ei halunnut että minun elämässäni on ketään muita. Kaikki muut ihmiset olisin joutunut laittaa välit poikki -aivan kaikkien.

Ystäväni melkei onnistui, mutta sain tietää että oli puhunut minusta pahaa ja minun asioista joten valinnan tein. Mitä yhdellä ystävällä tekee, jos aivan kaikki muut ihmiset pitää laittaa välit poikki? Aivan kaikki. Kaikki ihmissuhteet oli työ ja harrastukset jne. Kaikesta olisi pitänyt Yhden ystävän takia luopua. Kaikista ihmisistä, joita näen elämässäni. Olla vaan kotona.

Joten sukupuolella ei ole väliä, koska ei tuollainen käytös ole normaalia vaan siinä yrittää hallita ketä näkee ja missä käy. Ei kukaan suostu aivan kaikista asioista luopumaan ystävän takia oli sukupuoli mikä tahansa -niin normaali käytöstä se ei ole.

Kuka haluaa olla vaan kotona 24 h? Kyllä ihminen haluaa muutakin nähdä kuin kotia tai kauppaa.

AP En minä ainakaan. Kenenkään takia en koko elämästäni luovu. Haluan muutakin kuin koti ja kauppa ja ystävä ja lähialue. Haluan liikkuu ja harrastaa ja nähdä ihmisiä...

Siihenhän se olis menny jos olisin kaikesta luopunut että olisin vain kotona ja kaupassa ja lähialueilla käynnyt.

• Anonyymi00121

Hyvä ja rehellinen tilitys. Ikävät jäljet jää tuollaisesta, mutta toivottavasti pääse siitä yli ja voit avata sisimpääsi uudelleen, niin kuin tässä kirjoituksessa jo teitkin. Toiset meistä ovat vaan herkempiä tuollaiselle kaltoinkohtelulle. Kertoisin jos voisin, miten kääntää nuo tunteet eteenpäin vieväksi voimaksi.

• Anonyymi00128

AP ystäväni oltko vai et?

En usko, että olit ystäväni, koska
        henkistä väkivaltaa se oli. Halusit valtaa ja halusit, että muserrun, jotta tulisit ja lohduttaisit minua. En huomannut heti sinun tyyliäsi ja tapaa miten kohtelit minua.

Tiedän sen nyt. Oikealla tiellä olen nyt. Ikinä en halunut ystävälle mitään pahaa ja enkä tehnyt.

• Anonyymi00129

Kiitos viestistä.

• Anonyymi00130
        Anonyymi00128 kirjoitti:

AP ystäväni oltko vai et?

En usko, että olit ystäväni, koska
        henkistä väkivaltaa se oli. Halusit valtaa ja halusit, että muserrun, jotta tulisit ja lohduttaisit minua. En huomannut heti sinun tyyliäsi ja tapaa miten kohtelit minua.

Tiedän sen nyt. Oikealla tiellä olen nyt. Ikinä en halunut ystävälle mitään pahaa ja enkä tehnyt.

AP edellinen viesti piti mennä ketjun alas.

• Anonyymi00125

AP sukupuolella ei ole väliä, koska tuollainen käytös ei ole normaalia ja eikä tuossa olla tasa-arvoisessa ystävyydessä ollenkaan.

Kaikilla ihmisillä on oikeus liikkua ja harrastaa ja tuntea olevansa ihminen.

Ei tuollainen ole missään olosuhteessa hyväksyttävää, että toinen määrää ja hallitsee sinun elämääsi eikä tuollainen ole tasa-arvoinen käytöstä ollenkaan. Tuossahan toinen ei ole ihminen vaan matto, jonka yli kävellään ja tunteita murskataan jotta sitten voidaan taas näyttää kuinka ihana ystävä on. Toi hallitsemista ja oman itsetunnon pönkittämistä toisen ihmisen varjolla.

• Anonyymi00126

AP eniten minua ihmetyttää ihmiset, joiden mielestä missään olosuhteissa on lainkaan hyväksyttävää, että toinen haluaa hallita toisen elämän kokonaan? Oli ihmissuhde mikä tahansa. Niin kummallakin pitää olla oikeus liikkua ja nähdä ihmisiä ja harrastaa ja ystäviä ja työtä.

Kuka haluaa kokoajan vain olla kotona ja ehkä vain töissä käy? Kuka haluaa missään olosuhteissa, että toinen määrää ja käskee? Me ollaan vapaita ihmisiä eikä me olla robotteja. Ei missään ihmisuhteessa tuollainen ole normaali käytös. Toihan on henkistä väkivaltaa.

• Anonyymi00127

AP otin yleisesti kantaa myös muihin ihmissuhteisiin joissa voi näkyä samaa kuin mitä oli minun ystävyydessä. Koskaan tuollainen ei ole normaalia käytöstä.

Oli ihminen ystävä tai kuka tahansa jos olet samassa tilanteessa niin lähde pois siitä, sillä toi ei helpotu ajanmyöten. Toi on henkistä väkivaltaa. Toista ei lyö vaan murentaa toisen itsetunnon ja kaiken.

• Anonyymi00132

Lähtekää ystävyydestä pois jos toinen yrittää hallita elämääsi.

• Anonyymi00133

Joskus edelleen itken ton takia. Tulee todella paha olo. Itken ystävän takia, joka ei ansaitse, että itken.

Mutta aikaa menee, että hyväksyn en ollut ystäväni mielestä minkään arvoinen. Ei välittänyt ja kunnioittanut minua. Miten saatoin luulla, että ystäväni oli ystäväni ja halusi minulle hyviä asioita elämälleni. Itse halusin aina, että ystäväni saa hyviä asioita elämään. Halusin aina, että hän on onnellinen ja hymyilee ja saa elää hyvää elämåå. Hakusin, että hänellä on muitakin ystäviä kuin minä ja onnellinen olin kun hänellä oli muutakin elämåå kuin meidän ystävyys.

Viikonloppu on ja muistan kuinka kivaa oli välillä käydä kaupungilla ostamassa jäätelöä ja istua pihalla ja jutella elämästä ja käydä lenkillä yhdessä ystäväni kanssa.

• Anonyymi00134

Luulin löytäneen ystäväni jonka kanssa jakaa vaikeita ja hyviä asioita. Jakaa iloiset ja surulliset asiat. Tehdä kaikkea kivaa ja jutella elämästä.

Mutta olin väärässä. En ollut löytänyt.

• Anonyymi00135

Ystävyyden menettämistä ei muka voi surra? Vaikka luuli, että on ystävän löytänyt. Luuli, että on löytänyt ystävän, jonka kanssa voi harrastaa ja tehdä asioita ja nauttia elämän pienistä ilon hetkistä.

• Anonyymi00136

Valehtelija olet.

• Anonyymi00139

Mite niin valehtelen? Ei se ole valehtelua, että luulin löytävän ystävän.

• Anonyymi00140
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Mite niin valehtelen? Ei se ole valehtelua, että luulin löytävän ystävän.

Miten niin se on valehtelua? Jos luulee, että on löytänyt ystävyyden? Eikö ihmiset enää arvosta ystävyyttä lainkaan?

Miten niin valehtelua? Jos luuli että on löytänyt Ystäväni ja harrastaa ja nauttia elämän pienistä asioista?

Miten rakkaat ja tärkeät ihmiset liittyy ystävyyteen ? Ja haluaa heidät pitää elämässään?

Miten rakkaat ja tärkeät ihmiset liittyvät ystävyyteen?

Ei se ole ystävältä pois, jos mulla on rakkaita ja tärkeitä ihmisiä. Ei se ole häneltä pois. Hänellä oli omia ystäviä ja ihmisiä elämässä (ja meillä oli myös yhteisiä ystävä ja tuttu) ja eikä se ollut minulta pois.

• Anonyymi00137

Lapsuuden ystäviä ei tavallaan valita vaan ne on ne koulukaverit tai jotkut niistä. Se on aika suppea ja yhtenäinen maailma vielä, kaikilla on sama päämäärä ja ystävystyminen helpompaa.

• Anonyymi00141

Ei saisi surra ystävyyttä? Ei saisi surra? Ettei voi harrastaa ystäväni kanssa ja nauttia iloista ja suruista ystävän kanssa.

Eikö ihmiset enää halua ystävyyttä?

• Anonyymi00142

Valehtelua, kun on pitäny ihmistä ystävänä?

Sukupuolella ei ole väliä koska toi ei ole hyväksyttävää missään ihmissuhteissa, että yhden 1 takia kaikkiin muihin ihmisiin pitää laittaa välit poikki eikä ketään muuta ihmistä saa kuulua kuin 1 ihminen. Ei ystäviä ei harrastukset ei mitään muuta kuin 1 ihminen ja työ. Vain yhtä ihmistä saisi työn lisäksi nähdä. Ei missään olosuhteissa tuollainen ole normaalia. Ei missään olosuhteissa voi määrätä, että vain työtä ja 1 ihminen elämässä ja pitäis kaikki muut ihmiset heittää pois elämästäni ja vain koti ja työ? Ja yks ihminen??

Sukupuolella ei ole väliä, koska missään ihmissuhteissa tuollainen ei ole normaalia että toinen haluaa määrätä ja pitää sinua omaisuutena. Jolla ei ole ystäviä eikä mitään muuta kuin koti ja työt

• Anonyymi00143

Tämä johtuu siitä, että en ole ollut oma itseni ja en haluaisi tähän kirjoittaa, että miksi. Tiedät kyllä. Multa on hävinnyt myös ystäviä, samoin töitä ja tuntuu, että täältä paikkakunnalta ei niitä enää löydykään. Eikä tule löytymään jatkossakaan. Olet ollut alusta asti parempi ihminen kuin minä, monellakin tavalla. Ikinä en enää pakottaisi luopumaan ketään ystävää toisista ystävistä. Kuulostaa aivan älyttömältä.

Muistan ikävä kyllä tuon hetken ja tuntuu aivan äärettömän pahalta, kurkkua kuristaa. En ymmärrä sitä, että jos on hyvä olla jonkun ihmisen seurassa, miksi pitää olla ilkeä ja työntää hänet pois elämästään. Aivan järkyttävää. Ikävä kyllä en saa tehtyä enää tekemättömäksi ja sehän se pahinta juurikin on. Luultavasti sinulla on kultainen sydän- en tiedä onko minulla sydäntä lainkaan. Jotenkin on kylmä olo-tosin on ruvennut lämpenemään, mutta en ole oikein vieläkään oma itseni. Enkä tule koskaan olemaankaan ellen saa sinua takaisin elämääni. Multa on vienyt kaikki, aivan kaikki! Elämäni on jo vuosikausia pyörinyt samaa pientä kehää. Ja kun se päivä valkeni mistä olen jäänyt paitsi- sain vitutuskohtauksen työpaikalla. saatoin paiskoa välineitä.

On todella vaikeaa, kun tietää, että jotain on ollut ja kun yrität tiedustella jostain miten on, kukaan ei vastaa mitään. Vastassa on vain hiljaisuus. Se ei ole kovin mukava paikka elää. I paid the price, trust me. And that feel horrible, absolutely horrible. Olen tuntenut sen myös kehollisella tasolla. On sanottava, että jos ikinä enää uskallat luottaa muhun, ja uskaltaudut elämääni takaisin- edes ystäväksi- älä enää koskaan lähde pois. Pyydän, älä päästä mua pois, ikinä jos takaisin haluat tulla. Enkä mä päästä sua. En halua päästää. Koskaan. Ikinä. Enää.

• Anonyymi00144

Enää ikinä en voi luottaa.

Parempi elää ilman ystäväni.
        Olisit edes pitänyt suusi kiinni ja etkä kertonut, jotain mitä en halunnut yhteisten ystäviä ja tuttuja tai kenenkään tietävän. Ei ollut sun asia kertoa kenellekään. Ei kenellekään.

Ei kenellekään. Kerroin luottamuksellisesti, koska mä tyhmä luotin sinuun. Luotin, ettet kerro.

En halunu kenellekään kertoa. Kerroin vain sinulle, mutta sinä kerroit. Sinä kerroit, vaikken antanut lupaa kertoa. Sä kerroit salaa mun selkäni takaa.Ainut kysymys minkä teen on miks kerroit ja puhuit pahaa minusta? Vaikka tiesit, että minulla on vaikeeta ja olisin tarvinnut ystävän, johon voin luottaa!!!

Sinun menetys sattuu, kun sinun ystävyys ei ollut ainoa asia minkä menetin. Sattuu sydämeen, kun samaan aikaan oli suruaika ja teit noin. Olisit antanut rauhassa surra ja toipua surusta, jonka koin. Samaan aikaisesti menetin jotain tärkeää ja rakasta.

Mietin vain miten en ikinä tajunu, että et ole luotettava ystäväni!!!

Miksi teit niin? Miksi?

• Anonyymi00145
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Olisit edes pitänyt suusi kiinni ja etkä kertonut, jotain mitä en halunnut yhteisten ystäviä ja tuttuja tai kenenkään tietävän. Ei ollut sun asia kertoa kenellekään. Ei kenellekään.

Ei kenellekään. Kerroin luottamuksellisesti, koska mä tyhmä luotin sinuun. Luotin, ettet kerro.

En halunu kenellekään kertoa. Kerroin vain sinulle, mutta sinä kerroit. Sinä kerroit, vaikken antanut lupaa kertoa. Sä kerroit salaa mun selkäni takaa.Ainut kysymys minkä teen on miks kerroit ja puhuit pahaa minusta? Vaikka tiesit, että minulla on vaikeeta ja olisin tarvinnut ystävän, johon voin luottaa!!!

Sinun menetys sattuu, kun sinun ystävyys ei ollut ainoa asia minkä menetin. Sattuu sydämeen, kun samaan aikaan oli suruaika ja teit noin. Olisit antanut rauhassa surra ja toipua surusta, jonka koin. Samaan aikaisesti menetin jotain tärkeää ja rakasta.

Miksi teit niin? Miksi?

Kaiken paskan keskellä ystäväni näytti todellisen luonteen.

Ikinä en olisi ystävälle tehnyt noin.

Sinä et tajua miten paljon elämäni särkyi kun surun ja kaiken paskan keskellä sinä ystäväni näytit todellisen luonteen.

Näytit, etten ole ystävän arvoinen. Näytit, ettei kukaan halua olla ystäväni.

Kaikki ihmiset eivät Onneks jättänyt minut täysin yksinään itkemään surua ja tuskaa ja paskaa jota minun elämässäni oli. Heidän avulla jaksoin uskoa, että hymyilen jonakin päivänä hymyilen ja muistan jälkikäteen kuinka vahva olikaan ja selvisin voittajana kaikesta paskasta, joka elämässäni oli ja vain ihmiset, jotka oikeasti minusta välittää annan olla elämässäni!!

Kenenkään en anna minua loukata tai mattona pitää.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00145 kirjoitti:

Kaiken paskan keskellä ystäväni näytti todellisen luonteen.

Ikinä en olisi ystävälle tehnyt noin.

Sinä et tajua miten paljon elämäni särkyi kun surun ja kaiken paskan keskellä sinä ystäväni näytit todellisen luonteen.

Näytit, etten ole ystävän arvoinen. Näytit, ettei kukaan halua olla ystäväni.

Kaikki ihmiset eivät Onneks jättänyt minut täysin yksinään itkemään surua ja tuskaa ja paskaa jota minun elämässäni oli. Heidän avulla jaksoin uskoa, että hymyilen jonakin päivänä hymyilen ja muistan jälkikäteen kuinka vahva olikaan ja selvisin voittajana kaikesta paskasta, joka elämässäni oli ja vain ihmiset, jotka oikeasti minusta välittää annan olla elämässäni!!

Kenenkään en anna minua loukata tai mattona pitää.

Mutta sinä et ole yksi niistä joiden ansiosta selvisin voittajana!

Sinä et ollu tukena ja ystävä kun eniten sitä olisin tarvinnut.

Et!

• Anonyymi00148
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Miksi teit niin? Miksi?

Ymmärrän kyllä, että olen haavoittanut sinua hyvin syvästi ja sinulla on ollut vaikeaa ja surua sen takia. Pitäisin suuni kiinni nyt ja olisin pitänyt sen myös menneisyydessä. Nämä jutut on tosiaankin tapahtunut niin, etten ole ollut selvillä vesillä ja joitain muitakin juttuja on käytetty minua vastaan. En nykyään juopottele ja jos se sen vaatii, niin en juo vaikka ollenkaan. Selvänä ei ole tarpeen lörpötellä.

Enhän ole lörpötellyt työkohteitten asioistakaan ka hyvin vähän julkaisen enää facessa materiaalia. Tosin eipä enää mitään mielenkiintoista tapahdukaan, että siinäkin mielessä. Yksi juttu- älä ikinä-korostan ÄLÄ IKINÄ ENÄÄ KUTSU ITSEÄSI TYHMÄKSI. Pyydän. That's an obligation! Put the blame on me, but don't ever call yourself stupid. You were that superior negotiator. Don't make yourself small. I think also you could be that academic braniac. Että näin, että. What I am trying to say here is that your have very sharp brain. Remember that. And many more lovable qualities. Many people love you. I still love you and always will, whether you are in my life or not.

En yhtään tykkää siitä, että minuakaan kutsutaan tyhmäksi, niin en oikein tykkää, että ketään muutakaan kutsutaan. Ja tiedän kyllä, että olen tässä vuosien varrella tehnyt monia asioita jotka ei kestä päivänvaloa ja joita häpeän syvästi. Ikävä kyllä- en voi kääntää aikaa taaksepäin ja muuttaa asioita. Jos olen sinut menettänyt iäksi, niin en voi sille mitään ja se saa minut itkemään. Mutta pakko kai hyväksyä tosiasiat ja antaa sinun mennä. Kai olen sen ansainnut.

• Anonyymi00147

Minua ainakin kiusataan ja siksi voi hyvin olla että minun nimissäni on lähetetty ystävilleni, että en halua enää tavata.

• Anonyymi00149

En usko, että olet hän.

Ystäväni ei koskaan vastanu puhelimeen kun soitin ja eikä soittanut takaisinpäin. Ei vastanu viesteihin, joita laitoin. Ei edes jouluna tullu postikorttia tai mitään. Ei yhtään mitään. Lähti vaan elämästäni. Eipä edelleenkään tule puhelua tai viestiä.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00149 kirjoitti:

En usko, että olet hän.

Ystäväni ei koskaan vastanu puhelimeen kun soitin ja eikä soittanut takaisinpäin. Ei vastanu viesteihin, joita laitoin. Ei edes jouluna tullu postikorttia tai mitään. Ei yhtään mitään. Lähti vaan elämästäni. Eipä edelleenkään tule puhelua tai viestiä.

Enpä tosin tiedä mitä tekisin, jos soittasi tai laittaisi viestiä. Olisin vain ihmeissään, kun nyt ottaisi yhteyden. Miettisin vain, että kivaa kun nyt. Mutta miksi ei vastannut puhelimeen tai viesteihin?

• Anonyymi00155

haukkasit käärmeen tarjoamaa kiellettyä hedelmää

• Anonyymi00157

AP ei ollu ystävyydessä mitään väärää! Enkä mä mitään kiellettyä hedelmää maistanut. Miksi aina luullaan noin, jos ikävöi ystävää. Niin siinä on ollut alunperin jotain väärää...

Missään olosuhteissa ystävä ei saa käskeä laittaa välit poikki rakkaisiin ja tärkkeisiin ihmisiin!

Ei sellainen ole ystävä joka puhuu pahaa sinusra ja kertoo luottamuksellisen asian. Ei ollu hänen tehtävä kertoa sitä meidän yhteisille tutuille ja ystävälle. Se ei kuulunut kenenkään tietää.

Meidän ystävyyden alussa ei ollu mitään väärää ja eikä ikinä ollutkaan

Ainoa väärää asia että luotin ja kerroin asian, jota en halunnut kenenkään tietävän. Ei kuulunut kenellekään.

Kun sanon että sillä ei ole väliä mitä sukupuolta hän on tarkoitan sitä ettei missään ihmissuhteissa saa tai voi käskeä laittaa kaikki välit poikki ja määrätä koko elämästä ja että vain 1 ihmistä saa nähdä!

Määrätä harrastukset ja kaikesta.

• Anonyymi00158
        Anonyymi00157 kirjoitti:

AP ei ollu ystävyydessä mitään väärää! Enkä mä mitään kiellettyä hedelmää maistanut. Miksi aina luullaan noin, jos ikävöi ystävää. Niin siinä on ollut alunperin jotain väärää...

Missään olosuhteissa ystävä ei saa käskeä laittaa välit poikki rakkaisiin ja tärkkeisiin ihmisiin!

Ei sellainen ole ystävä joka puhuu pahaa sinusra ja kertoo luottamuksellisen asian. Ei ollu hänen tehtävä kertoa sitä meidän yhteisille tutuille ja ystävälle. Se ei kuulunut kenenkään tietää.

Meidän ystävyyden alussa ei ollu mitään väärää ja eikä ikinä ollutkaan

Ainoa väärää asia että luotin ja kerroin asian, jota en halunnut kenenkään tietävän. Ei kuulunut kenellekään.

Kun sanon että sillä ei ole väliä mitä sukupuolta hän on tarkoitan sitä ettei missään ihmissuhteissa saa tai voi käskeä laittaa kaikki välit poikki ja määrätä koko elämästä ja että vain 1 ihmistä saa nähdä!

Määrätä harrastukset ja kaikesta.

AP missään ihmissuhteissa ei saa toista hallita! Tai puhua pahaa tai kertoa luottamuksellisia asioita!

Ystävälle kertoo. Ei sitä kerrota muille!

• Anonyymi00159
        Anonyymi00158 kirjoitti:

AP missään ihmissuhteissa ei saa toista hallita! Tai puhua pahaa tai kertoa luottamuksellisia asioita!

Ystävälle kertoo. Ei sitä kerrota muille!

AP mietin ystävää, koska samaan aikaan oli elämässäni surua ja tuskaa.

Kuten olen sanonut rakkaat ja tärkeät ihmiset eivät millään tavalla ollu este ystävyydelle.

Hyvinä aikoina ystäväni hyväksyi minun rakkaat ja tärkeät ihmiset. Eikä ystävä voi määrätä siitä!

Kun tuli suruaika ja menetin tärkeän ja rakkaan ihmisen. Niin ystäväni mielestä muutkin rakkaat ja tärkeät ihmiset pitäisi lähteä pois. Ei tykännyt enää, kun näin heitä ja olin tekemisessä. Ei kai kukaan suruaikana halua luopua rakkaista ja tärkeistä ihmisistä? Surun aikana ei tehdä isoja päätöksiä vaan keskittyy siihen, että pääsee surun yli ja jaksaa uskoa huomiseen. Jaksaa uskoa, että elämä voittaa, vaikka on menettänyt tärkeän ja rakkaan ihmisen ja elämä kantaa, vaikka ihminen joka aina ja koko elämäsi aikana on ollut tukena ja elämässä on lähtenyt lopullisesti pois ja ikinä et voi häntä nähdä ja ikinä et voi hänelle soittaa ja ikinä et enää hymyile samalla tavalla kuin silloin kun hän vielä oli. Myrskytuuli tuli ja kaikki se vanha elämä, joka oli häipyi sen myrskytuulen mukana!!! Yksi elämän ajanjakso lopullisesti ohitse. Aika ennen myrskytuulta joka oli hyvää ja kaikenpuolisesti elämäni parasta aikaa!!!

Surun aikana sitä tahtoo ja tarvitsee rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, jotka muistuttavat että surun yli voi päästä yli.

Surun aikana tilanteessa, jossa olin ja kerroin luottamuksellisesti ystävälle asian, jota en halunnut kenenkään saavan tietää. Sain yhteisiltä ystävältä ja tutuilta tietää, että oli kertonut ja puhunut pahaa minusta.

Ystäväni halusi, että valitsee vain hänen ystävyyden ja olisin kaikesta muista ystävästä luopunut ja tärkeistä ja rakkaista ihmisistä!

Mitään väärää meidän ystävyydessä koskaan ei ollut.

Olin ystävä hänelle.

Hänellä oli myös omia ystäviä ja omia tärkeitä ihmisiä elämässä ja eikä minua ikinä haittannut, että hänellä oli muitakin ystäviä ja tärkeitä ja rakkaita ihmisiä elämässä!

Ystävä ei yritä omia ystävää täysin itselleen.

Eikä hauku takanapäin.

Eikä hylkää, kun toisella on vaikea.

Eikä ole lainkaan vastaamatta puheluihin tai viesteihin, kun ystävälle soittaa tai laittaa viestin.
        Eikä lähde elämästä pois, kun suuttuu että on muutakin elämää kuin vain koti.

Itse tuin ystävää aina, kun hänellä oli vaikeaa tai hän itki ja ikinä en kääntänyt selkää kun hänellä oli vaikeaa.

Niin kauan kelpasi ystäväksi, kun olin onnellinen ja hymyilin, mutta kun olisin tarvinnut ystävää ei enää ollutkaan!!!!

Kaipaan aikaa, ku oltiin ystäviä ja luulin, että olim löytäny ystävän joka kulkee elämässäni sekä hyvinä, että huonoinna aikoina!!!

Mutta olinkin täysin väärässä.

Tutut ja yhteisiltä ystävältä kuulin totuuden!!
        Oli kertonut asian, jonka vain hänelle kerroin ja puhunu pahaa minusta.

Jos ei pidä paikkaansa?
        Miksei vastaa puhelimeen? tai viesteihin? Miksei laita viestiä? Tai soita? Tai edes jouluna laita postikorttia?

Terveisin aloittaja ja ketjun aloittaja

Missään ihmissuhteissa tuollainen käytös ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää!! Ei missään. Ei minkään takia luovu koko elämästä ja heitä kokonaan aivan kaikki ihmiset, jotka tuntee pois elämästä, jonka on elännyt ennen kun joku tulee elämään. Siis aivan kaikki ihmiset työ ja harrastukset ja kaikki ystävät ja kaikki jotka on tukenut ikinä elämän aikana ja joiden ansiosta istun tässä ja kirjoitan tätä pitkää viestiä!!!

Ilman ihmisiä, jotka jäivät elämääni en olisi nyt laittamassa tätä viestiä vaan olisin jo taivaassa. Lähteny lopullisesti pois parempaan paikkaan!!!!

• Anonyymi00160
        Anonyymi00159 kirjoitti:

AP mietin ystävää, koska samaan aikaan oli elämässäni surua ja tuskaa.

Kuten olen sanonut rakkaat ja tärkeät ihmiset eivät millään tavalla ollu este ystävyydelle.

Hyvinä aikoina ystäväni hyväksyi minun rakkaat ja tärkeät ihmiset. Eikä ystävä voi määrätä siitä!

Kun tuli suruaika ja menetin tärkeän ja rakkaan ihmisen. Niin ystäväni mielestä muutkin rakkaat ja tärkeät ihmiset pitäisi lähteä pois. Ei tykännyt enää, kun näin heitä ja olin tekemisessä. Ei kai kukaan suruaikana halua luopua rakkaista ja tärkeistä ihmisistä? Surun aikana ei tehdä isoja päätöksiä vaan keskittyy siihen, että pääsee surun yli ja jaksaa uskoa huomiseen. Jaksaa uskoa, että elämä voittaa, vaikka on menettänyt tärkeän ja rakkaan ihmisen ja elämä kantaa, vaikka ihminen joka aina ja koko elämäsi aikana on ollut tukena ja elämässä on lähtenyt lopullisesti pois ja ikinä et voi häntä nähdä ja ikinä et voi hänelle soittaa ja ikinä et enää hymyile samalla tavalla kuin silloin kun hän vielä oli. Myrskytuuli tuli ja kaikki se vanha elämä, joka oli häipyi sen myrskytuulen mukana!!! Yksi elämän ajanjakso lopullisesti ohitse. Aika ennen myrskytuulta joka oli hyvää ja kaikenpuolisesti elämäni parasta aikaa!!!

Surun aikana sitä tahtoo ja tarvitsee rakkaita ja tärkeitä ihmisiä, jotka muistuttavat että surun yli voi päästä yli.

Surun aikana tilanteessa, jossa olin ja kerroin luottamuksellisesti ystävälle asian, jota en halunnut kenenkään saavan tietää. Sain yhteisiltä ystävältä ja tutuilta tietää, että oli kertonut ja puhunut pahaa minusta.

Ystäväni halusi, että valitsee vain hänen ystävyyden ja olisin kaikesta muista ystävästä luopunut ja tärkeistä ja rakkaista ihmisistä!

Mitään väärää meidän ystävyydessä koskaan ei ollut.

Olin ystävä hänelle.

Hänellä oli myös omia ystäviä ja omia tärkeitä ihmisiä elämässä ja eikä minua ikinä haittannut, että hänellä oli muitakin ystäviä ja tärkeitä ja rakkaita ihmisiä elämässä!

Ystävä ei yritä omia ystävää täysin itselleen.

Eikä hauku takanapäin.

Eikä hylkää, kun toisella on vaikea.

Eikä ole lainkaan vastaamatta puheluihin tai viesteihin, kun ystävälle soittaa tai laittaa viestin.
        Eikä lähde elämästä pois, kun suuttuu että on muutakin elämää kuin vain koti.

Itse tuin ystävää aina, kun hänellä oli vaikeaa tai hän itki ja ikinä en kääntänyt selkää kun hänellä oli vaikeaa.

Niin kauan kelpasi ystäväksi, kun olin onnellinen ja hymyilin, mutta kun olisin tarvinnut ystävää ei enää ollutkaan!!!!

Kaipaan aikaa, ku oltiin ystäviä ja luulin, että olim löytäny ystävän joka kulkee elämässäni sekä hyvinä, että huonoinna aikoina!!!

Mutta olinkin täysin väärässä.

Tutut ja yhteisiltä ystävältä kuulin totuuden!!
        Oli kertonut asian, jonka vain hänelle kerroin ja puhunu pahaa minusta.

Jos ei pidä paikkaansa?
        Miksei vastaa puhelimeen? tai viesteihin? Miksei laita viestiä? Tai soita? Tai edes jouluna laita postikorttia?

Terveisin aloittaja ja ketjun aloittaja

Missään ihmissuhteissa tuollainen käytös ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää!! Ei missään. Ei minkään takia luovu koko elämästä ja heitä kokonaan aivan kaikki ihmiset, jotka tuntee pois elämästä, jonka on elännyt ennen kun joku tulee elämään. Siis aivan kaikki ihmiset työ ja harrastukset ja kaikki ystävät ja kaikki jotka on tukenut ikinä elämän aikana ja joiden ansiosta istun tässä ja kirjoitan tätä pitkää viestiä!!!

Ilman ihmisiä, jotka jäivät elämääni en olisi nyt laittamassa tätä viestiä vaan olisin jo taivaassa. Lähteny lopullisesti pois parempaan paikkaan!!!!

AP ystäväni ansiosta en ny näe keväättä ja kuinka luonto herää ja kuinka paluulinnut palaa Suomeen.

Onneks oli muita ihmisiä, jotka auttoivat minua pääsemään surun yli! Ja näkemään, että kerran voin taas olka kokonainen ja olla onnellinen ja hymyillä!

• Anonyymi00162

AP turhaan täällä kirjoitan, kun ystäväni ei ole vastannut mitään. Olivat sitten ihmiset, oikeassa, kun kertoivat!!!

Halusin ystävälle antaa mahdollisuuden selittää miksi haukkui minua ja puhui minun asioita muille.

• Anonyymi00163

AP Ei vaivautunut edes täällä kertoa, että miksi kohteli minua kuin roskaa!!!

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      8
      2072
    2. Huulitäytteet ja tekotisssit

Kylillä kulkiissa olen huomannut että tässäkin tuppukylässä on hameväki alkanut muokkaamaan ulkonäköään huulitäytteillä
      Suomussalmi
      111
      1446
    3. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      120
      1195
    4. Sait mut mies heikoksi

Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m
      Ikävä
      86
      1074
    5. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      203
      1045
    6. Vauvat syntyvöät vihan lapsina?

Kyllä on pimeä oppi, ja olen ollut täydessä pimeydessä opillisesti, että pienet lapset syntyisivät paholaisen lapsina. O
      Luterilaisuus
      66
      1025
    7. Unelma tilanne

Miten haluaisit, että tilanteenne etenisi tai miten toivoisit hänen lähestyvän sinua? Vai toimitko mielummin itse, jos j
      Ikävä
      67
      805
    8. Itsensä pidättely

Pidätteletkö tunteitasi tai itseäsi hänen aikanaan ja jos niin miksi?
      Ikävä
      76
      760
    9. Stefan Therman. Vakava syyte ja vankila uhkaa.

Nyt ei taida mies selvitä enää selityksillä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      75
      675
    10. Iivarilla johtopäätösten aika

Kun veteraanipolitikko ja pumppuvoimalavastustaja Pikkarainen aloittaa eilen nähdyn ulosmarssin on Iivarilla johtopäätös
      Kemijärvi
      36
      632
    Aihe