Milloin olet viimeksi nähnyt vanhan herran mopedilla liikenteessä? Vielä 1980-luvulla pappatunturit kuljettajineen olivat päivittäinen näky.
Nykypapat ovat ilmeisesti paenneet peltilehmien sisuksiin.
Ennen oli papat rautaa
18
348
Vastaukset 18
- Anonyymi00001
Myös mopomerkit ovat nykyään aivan jotakin muuta, kuin silloin ennen perinteisesti olivat.
- Anonyymi00002
Sähköpyörä toimii hyvin haisevan ja kalliin mopon sijaan.
- Anonyymi00003
Sulla on vääränlainen mopo, jos se haisee.
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sulla on vääränlainen mopo, jos se haisee.
Sähkömopoja on vielä aika vähän.
- Anonyymi00006
TheRat kirjoitti:
Sähkömopoja on vielä aika vähän.
Kenties, mutta sellaisiakin on.
- Anonyymi00004
Vielä 1970-luvulla oli tapana, kun haluttiin papan perintörahat, ostaa hänelle 70-vuotislahjaksi mopo.
- Anonyymi00005
Nyky mopot ovat romuja, ajetaan kesä ja se siinä. Vähän sama , kuin sähköautoissakin. Olen kyllä nähnyt edelleen pappoja. Mopon päällä. Maaseudulla heitä on, nenä punaisena vetävät Alkoon😊
En enää tarvitse, kun elintaso on noussut niin paljon, että on varaa ajella autollakin.
Ja nyt kun kortti lähtee joka tapauksessa jos jää mopollakin kiinni kännissä, ei ole sitäkään tarvetta... :D- Anonyymi00007
Jos on riittävästi ikää, ei tarvitse mopolla ajoon ajokorttia.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Jos on riittävästi ikää, ei tarvitse mopolla ajoon ajokorttia.
Jep. Mopon ajokortti (AM/120) on pakollinen vuonna 1985 ja sen jälkeen syntyneille.
- Anonyymi00009
Vanha vitsi: ei telkkaa, kun en näe; ei radioo, kun en kuule! Ostakaa mulle mopo!
- Anonyymi00010
Joku itäsuomalainen tai lappilainen vitsi? En ole koskaan kuullutkaan.
- Anonyymi00011
Anonyymi00010 kirjoitti:
Varmasti aikanaan yli puolen suomen tuntema. Hyvä se silti on vaikka sitä ei jotkut ole kuulleet.
- Anonyymi00013
Anonyymi00010 kirjoitti:
Olet sit märkäkorva?
- Anonyymi00014
Kun pappa ei enää näe, eikä kuule eikä siksi saa ajaa autoa niin ostetaan sille mopo. Näin puheltiin Pirkanmaalla.
- Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
Kun pappa ei enää näe, eikä kuule eikä siksi saa ajaa autoa niin ostetaan sille mopo. Näin puheltiin Pirkanmaalla.
Pirkanmaalainen muunnos tuosta Itä Suomalaisesta versiosta, hyvä vitsi kaiken kaikkiaan.
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Olet sit märkäkorva?
Joo, vasta tuli mittariin 59-vuotta.
- Anonyymi00012
Hipit ja paappikset ovat mennen talven lumia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi arkuuteni
Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän50967Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?
Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll15848Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.
https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl501788- 46727
- 42654
- 37599
Tykkäätköhän vielä minusta?
Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin30596Vihervasemmistofeministinaisasianaiset
Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE169536Olet ihana
Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩❤️👩❤️😼😘37530Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan56487