Vasemmistolainen ay-liike, hullua siinä olla.
YTK 102 € vuosimaksu, samat edut. https://www.ytkpalvelut.fi/?gad_source=1&gad_campaignid=19329134122&gclid=Cj0KCQiAgbnKBhDgARIsAGCDdlet1zY1LI7ec8F9SA2UOB830Ai5NydI68pjZIaKRbkDuihtMn0Ge5AaAvZNEALw_wcB
Vasemmistolaiset perii 1,5 - 1,8 % bruttotuloista kk kohti, joka noin pyöreästi jos palkka n 3500 kk -vuodessa 1000 €. Näitten verovähennys tulee heti katkaista, ei vasemmistolla kuulu olla veroton ay-liike. muilla maksattaa veronsa, vasurit olleet ovelia. Nyt muutenkin rahasta tiukkaa valtiolla, niin nämä kaikki tulee lisätä verotuksen piiriin, jotta omat veronsa maksavat hekin. Kaikkihan me haluttaisiin olla verottomia, se ei vaan käy, yhteiskunta ei pysy ilman veroja.
HETI VEROLLE NÄMÄKIN !! LAKKOPELLEILIJÄT !
YTK on jo suurempi SAK:ta. Vaikka SAK hädissään muuta valehtelee.
Jäsenmäärä: YTK:n jäsenmäärä on noussut suuremmaksi kuin SAK:n (Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö) jäsenmäärä, mikä on merkittävä muutos Suomen työmarkkinakentässä. YTK on myös oikeusapupalvelu, jota SAK valehdellen toisin kertoo.
Työ edut tulee toisin hoitaa kuin lapsellilla lakoilla. Jotka lakot pääosin ay-johtajien palkan takia. esimerkki: Tehy Rytkönen, palkka oli vuonna 2022 149 000 € vuosi, ja kas se oli vuonna 2024 tarkalleen 249 010 euroa. Rytkönen Millariikka Viivi Ilenna.
100 000 € "vähän nostettiin" 2 vuodessa.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011587332.html
YTK:n jäsenmaksut vuodelle 2025 ovat 102 € YTK Työttömyyskassalle (ansiokassaan) ja erikseen 29 € YTK Työelämälle (lisäpalvelut), jolloin kokonaisuus on 131 €; kassaan liityttäessä maksetaan vain loppuvuoden osuus, mutta työelämämaksu on kiinteä. Suurempi (131€) kokonaisuus sisältää ansiosidonnaisen turvan sekä lakipalvelut, vakuutukset ja koulutukset, ja on verovähennyskelpoinen.
YTK-jäsenyyden kustannukset 2025:
YTK Työttömyyskassa: 102 €/vuosi (maksetaan jäsenyysajan mukaan, esim. 8,50 e/kk.
Sosialistit ja Kommunistit kerää kolehtia mm ay-johtajien makeimpiin suihin
21
217
Vastaukset
- Anonyymi00001
YTK on työnantajien hunaja-ansa.
- Anonyymi00010
Kolmikannasta kaksikantaan.
On siinä moni ihmeissään kun viimein huomaa ettei se YTK neuvottelekkaan työehtoja ja palkkoja jäsenilleen. - Anonyymi00014
Työnantajan ei tarvitse olla vihollinen, toisin kuin SAK ja demarit kiihottavat.
- Anonyymi00002
Kysehän on heikentää ay liikkeiden valtaa ja ajaa alas työehtosopimukset EK:n mallin mukaisesti:
VIRVA ITÄRANTA
27.10.2022, 12:33
Koska oikeiston yleishyödylliset yhteisöt saavat itsekin tuloa verottomasti, sitä ei haluta lakkauttaa. Tätä ei kansa ymmärrä. Siksi ei oikeisto sitä myöskään mainitse, mutta käyttävät hyväksi. Se on nostanut ay-liikkeen verottomat osingot esiin kansan vihan nostattamiseksi liittoja vastaan.
Tarkoituksena on ajaa ay-toiminta alas, jotta saadaan palkat pienennettyä sekä työehdot heikennettyä. Eli yritysten voitot maksimoitua. Se on yksi uusliberalistisen politiikan tapa ottaa lisää valtaa demokratialta.
Jo yli 20 vuotta sitten perustettu YTK eli ”Loimaan kassa” on myös yksi keino heikentää liittojen valtaa. Se on työnantajien omistama kassa, joka houkuttelee työntekijöitä liittymään muka ”liittoon” halvemmalla hinnalla. Se ei kuitenkaan ole ammattiliitto, vaan Yksityisten työnantajain työttömyyskassa.
YTK-kassa tarjosi alkuun vain ne samat työttömyyskassapalvelut kuin ns. liiton kassa, mutta ei neuvontaa riitatilanteissa, eikä myöskään ajanut työntekijöiden etuja työehtosopimusneuvotteluissa, vaikka niin luultiin. Myöhemmin alettiin pientä maksua vastaan silmänlumeeksi tarjota myös neuvontaa.
Moni luulee edelleen, että YTK on liiton kassa. Tästä syystä ”oikeista” liitoista on väki vähentynyt ja neuvotteluvoima vähenee siinä samalla.
2015 aloitettiin Sipilän (ps,kok,kesk) hallituksen toimesta vaatimukset ja kokeilu (kiky) työehtojen ja samalla palkkojen vähentämiseksi kiristämällä sopimus ay-liikettä uhkailemalla.
Siitä lähtien Orpo on ollut paikallisen sopimisen kestoairut, samoin kuin EK, joka on ilmoittanut, ettei se enää edes osallistu lainkaan työehtosopimusneuvotteluihin. Viime keväänä myös (v.2022) Halla-aho alkoi puhua TES:n romuttamisen puolesta. Eli se siitä ”työväenpuolueesta”.
Paikallinen sopiminen tarkoittaisi, että jokainen työntekijä neuvottelisi itse palkkansa ja työehtonsa ilman liiton ja sopimusten taustavoimaa. Mitenköhän se onnistuisi?
Ei kahdeksan tunnin työpäivää ole saatu ilmaiseksi. Siitä on tapeltu jopa hengen uhalla. 1800-luvulla oltiin tehtaassa 4.30-19.30 kuusi päivää viikossa. Työpaikalta ei saanut poistua. Ei ollut lomia, eikä lisiä. Ei irtisanomissuojaa. Eikä lakko-oikeutta. Ei siitä niin kauan ole. Vielä 1960-luvulla oltiin lauantaisin koulussa.
Luullaan, että saavutettuja etua ei voi menettää. Kyllä voi.
Anonyymi00007
2026-04-19 11:38:43
Marin ehdotti Orpolle liittojen verottamista, Orpo kieltäytyi ja käänsi selkänsä, mikä kertoo suoraan sen, että oikeisto hyötyy yleishyödyllisten yhteisöjen verovapaudesta itse. Vastaava himmeli on listaamattomien varakkaiden yhtiöiden suhteettoman kevyt osinkoverotus.
Hyvinvointiyhteiskunta alkaa olla hädin tuskin edes yhteiskunta, lähinnä sekalainen keskenään nahisteleva joukko, ja oikeisto vain nauraa partaansa rikastuessaan entisestään. - Anonyymi00003
Olipa hauska aloitus. Kuka noille luusereille sitten aina neuvottelee esimerkiksi palkankorotukset, vai saavatko normaalin työväen siivellä nuo nousut. Todella halveksittavaa roskasakkia joka ei koskaan kanna vastuuta mistään.
- Anonyymi00004
Taitaa olla homekauppias Kakkonen aloittajana ?
Olin työssä aika pitkän uran, en silti ollut koskaan ay sopimusten palkoilla, vaan koska olin fiksu ja aikaansaava niin ansaitsin enemmän. Niin kannattaa tehdäkin. Se kun on kaikkien etu!
- Anonyymi00005
YXKAXEX kirjoitti:
Olin työssä aika pitkän uran, en silti ollut koskaan ay sopimusten palkoilla, vaan koska olin fiksu ja aikaansaava niin ansaitsin enemmän. Niin kannattaa tehdäkin. Se kun on kaikkien etu!
No mikä sinulla sitten on valtakunnallisesti eri alojen minimipalkkoja vastaan. Välillä haukut että ne on liian suuret ja nyt taas että ne on pienet. Ja oletko selvillä että jokainen itse tekee oman työsopimuksen. Nuo valtakunnalliset työsopimuksethan on palkan osaltakin vain minimi palkkoja EK ja Kokoomus mafioiden toimintaa vastaan.
Huomaatko kuinka sekaista kirjoittelet kaikilla käyttämilläsi nimimerkeillä? - Anonyymi00011
YXKAXEX kirjoitti:
"Olin työssä aika pitkän uran, en silti ollut koskaan ay sopimusten palkoilla"
Mikä on ay sopimuksen palkka??? - Anonyymi00012
YXKAXEX kirjoitti:
Etpä taaskaan vastannut asiallisiin kysymyksiin. Miksi et?
No siksi kun et edes itse ymmärrä mitä höpiset. - Anonyymi00016
YXKAXEX kirjoitti:
Kerro nyt mikä siis sinun mielestä ay sopimusten palkka. Onko sinulla oikeasti mitään ymmärrystä oikeasta työelämästä. Aika sekaisia kirjoittelet käyttämillä nimimerkeilläsi. Onko kiva olla kaikkien tuntema palstojen moninimerkki hullu.
- Anonyymi00020
YXKAXEX kirjoitti:
Miksiköhän sinulle kaikki nauraa. Oletko sitä pohtinut?
- Anonyymi00006
Lopettaisin vasemmistolaisen ay-liikkeen, se liian liki Neuvostoliitto aatteita.
- Anonyymi00007
Neukku järjestelmässä ensin nostetaan johtajien palkkoja, kuten ay-liikeessäkin 250000- 320000 € hyvin yleinen ay-johtajien vuosipalkka, päälle asunnot ja autot ym.
- Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Neukku järjestelmässä ensin nostetaan johtajien palkkoja, kuten ay-liikeessäkin 250000- 320000 € hyvin yleinen ay-johtajien vuosipalkka, päälle asunnot ja autot ym.
Ja kokoomuksen trolli saa tyytyä potkuun perseelle.
- Anonyymi00009
Duunissa on laillasi höpöttävä työnjohtaja. Vetäistiin häiskää turpaan ja paskottiin päälle. Höpötys loppui.
- Anonyymi00013
Koska Neuvostoliitossa oli oikeuksia työntekijöillä oikeasti? Jos siellä meni työntekijä vaatimaan jotain niin sai saman kohtalon mitä Suomessa lahtarit toteutti.
- Anonyymi00015
Nyt ne huutavat taas kadulla Helsingissä. Missä vastamielenosoitus "ei mafiaa minnekään"!
- Anonyymi00017
Hullua maksaa kommari lakkoilijoille.
- Anonyymi00018
Siinä yksi mätä AY pomo:
Upseeriliiton entinen puheenjohtaja Ville Viita nosti kolmea eläkettä samaan aikaan ollessaan suomalaisia upseereita edustavan liiton johdossa.
Viita joutui aiemmin kohun keskiöön, kun IS paljasti Viidan sekä kahden muun sotilasammattiliittopomon nostaneen sotilaseläkettä, vaikka he olivat virkavapaalla Puolustusvoimien viroista.
Ja tämän sikailun maksamme me VERONMAKSAJAT! - Anonyymi00019
Nämä valittajat suoraan leipäjonoon ja sahalle rimapojiksi kokemaan todellisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli
Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.3832517IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!
Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk751952- 1541489
Martina Aitolehden Victoria-tytär, 16, tietää riskit - Teki silti yllättävän päätöksen
Victoria Eerikäinen on Martina Aitolehden ja Esko Eerikäisen tytär. Hän on yksi Nepot-sarjan tähdistä. Sarjan kuvausten141336Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko
Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää5021231Vastuunkantoa
Nyt kun Ähtäri on historiansa pahimmassa kriisissä, päättäjä luikkii perunakellariin: "Eronpyyntö kaupunginvaltuuston pu48995- 125975
- 71882
Ruohonpolttoa Suomussalmella
Poikaporukka oli kuullut että ruohonpoltto on muotia, joten Kirkkopuistossa oli tekoruohoa poltettu. Ketkä liene asialla44880- 28843