Hyvää päivää arvoisat kohtalotoverit!
Olen etsinyt aktiivisesti informaatiota kaljuuntumisesta ja finasteridista - sattuneesta syystä. 26-vuotiaasta päänahastani hiuksia on lähtenyt runsaasti noin vuoden verran. Se syö. Se suututtaa. Ja se ahdistaa. Toistaiseksi päälakeni näyttää kohtuullisen hyvältä, mutta on vain ajan kysymys koska nahka näkyy kunnolla. Tiedän, että nyt olisi paras (ja korkea) aika aloittaa gefinan mahdollinen popsiminen. Reseptinkin jo tinkasin YTHS:ltä. Mistä sitten kiikastaa? Miksi en kärppänä kirmaa apteekkiin?
Minua on alkanut arveluttaa kehon hormonitoiminnan keinotekoinen sekoittaminen. (Ainakin haluaisin tietää tarkemmin, mitä itselleni loppujen lopuksi teen, jos salpaan mieshormoni DHT:n pois kropastani.) Tiedän, että finasteridin väitetään olevan lähes kaikille lähes sivuvaikutuksetonta. Siitä huolimatta: se poistaa elimistöstä dihydrotestosteronin ja järkeni mukaan DHT:llä on muitakin tehtäviä miehen elimistössä, kuin se kaljuunnuttaminen. DHT:n mainitaan mm. olevan paitsi testosteronin aineenvaihduntatuote, myös sitä voimakkaampi mieshormoni. Mitä siis tekee itselleen ja kropalleen pitkällä tähtäimellä (esim. muulle hormonitoiminnalle) poistamalla yhden aktiivisen ainesosan?
“DHT is a very potent androgenic steroid. The strong effect DHT has on the central nervous system also helps to greatly support the buildup
of strength, and its high affinity for serum binding proteins allows it to competitively force more testosterone into a free state when
taken with such a steroid or prohormone. DHT is also an efficient anti-aromatase (inhibitor of the estrogen synthesizing enzyme), and makes an excellent addition to any testosterone-based cycle.” http://www.steroidalternatives.com/impact.htm
This would certainly mean that low DHT will result in a leaner, weaker, basically almost feminine body with thinner muscles. It would also result in other physical consequences because of the actions of other hormones.
Täällä joku on kysellyt samaa:
http://answers.google.com/answers/threadview?id=111322
Kärjistetysti: mieluummin olen lopulta kalju mutta terve hyväkuntoinen mies, kuin androgyyni ja sairaalloinen, mutta komea tukkalaite. :D Mutta meneekö se sittenkään näin? Kertokaa, ystävälliset ihmiset näkemyksiänne. Millainen on teidän, arvoisien finasteridin käyttäjien ja asiaan perehtyneiden, valistunut mielipide asiasta?
- nimim. En Tahtoisi Olla Kalju, mutta...
DHT:n vaikutus elimistössä.
9
3570
Vastaukset
- eqrgf
osan DHT:stä.
Esim. jos otat finasteridia 1 mg päivässä, laskee veren plasman DHT-pitoisuus n. 65 nanogrammasta n. 40-45 nanogrammaan/dl
Kokeile aluksi pienempää annostusta, esim. 1/4 Gefina tapletista (1,25 mg finasterdia) tai Propecia-tapletti joka toinen päivä.
lisää tietoa löytyy esim:
http://www.hairlosshelp.com/forums
http://www.hairlosstalk.com/discussions/index.php- pate
vain gramman miljardisosa?
- Mr. Avodart
En ole mikään asiantuntija, mutta lukenut kuitenkin näiden kaljujansa hoitaneiden kirjoittelua. Finasteridi ja dutasteridi (mitä itse popsin) blokkaavat DHT:tä, kuten kaikki tietävät, ja tämän seurauksena testosteoridin määrä lisääntyy elimistössä.
Lainaus:
"This would certainly mean that low DHT will result in a leaner, weaker, basically almost feminine body with thinner muscles. It would also result in other physical consequences because of the actions of other hormones. "
Useat finin tai dutin käyttäjistä ovat raportoineet paremminkin voimien kasvusta, kuin heikennyksestä. Aineet ovat myös urheilussa kiellettyjen aineiden listalla tästä syystä, joten tuntuu että olet löytänyt aika outoja linkkejä.
Feminiinisyyttä saattaa tulla joillekin rintojen kasvun myötä ja itse aion lopettaa käytön välittömästi, jos tuota alkaa tapahtumaan.
Liika DHT aiheuttaa siis kaljuuntumista ja eturauhasen liikakasvua. Jos itselleni alkaa taas karvoja ilmestymään olen sen lisäksi tyytyväinen mahdollisen eturauhashäiriön vähenemiseen vanhemmiten. Se mistä Avodartin pakkauksessa varoitellaan DHT:stä koskee poikasikiön ulkoisten sukuelinten kehitystä. Lisäksi maksatesteissä suosittelen käymään vähintään vuoden välein.
Mikä on sitten oikea DHT:n määrä elimistössä? Testeihin pitäisi saada lapsia saaneita ja hiukset vielä päässä olevia 20-60 vuotiaita miehiä, niin sekin selviäisi. En tiedä onko tuollaista testiä tehty, mutta hiustenlähdön kannalta olisi varsin mielenkiintoinen. Nämä käytetyt lääkkeethän blokkaavat mahdollisimman paljon DHT:tä ja tarvittavaan blokkaukseen saattaisi riittää vähempikin määrä. Kasvattamiseen taidetaan sitten tarvita finiä ja dutia enemmän.
Joitain saattaa kiinnostaa miksi päädyin dutasteridiin finin sijaan, koska kyseessä kuitenkin kalliimpi lääke. Dutasteridin käyttäjistä monet ovat kertoneet aknen vähentyneen tai loppuneen kokonaan jonkinajan käytön jälkeen (ja joillain ei mitään vaikutusta, tiedetään). Itselläni ikää jo 32, mutta selässä ne finnit ovat murrosiästä asti pysyneet. Hiuksetkin alkoi lähtemään 18-vuotiaana ja nyt olen samanlaisessa tilanteessa hiusten suhteen kuviansa tänne postanneen Villen aloituskuvien kanssa. Ehkä hieman enemmän lähtenyt meikäläiseltä, vaikea sanoa niiden kuvien perusteella. Eli DHT:tä elimistössäni riittää liiankin kanssa.
Ja vielä niille jotka miettivät aloittaako kaljunestolääkkeitä käyttämään, niin sanon, että menkää hakemaan se resepti ja aloittakaa jo tänään. Voin kertoa, että kaljuuntumiseni esto mietitytti silloin 18-vuotiaana, mietitytti 25-vuotiaana ja mietitytti vielä 32-vuotiaana jolloin sain viimein otettua itseäni niskasta kiinni ja hain reseptin. Toivottavasti en liian myöhään.
Jotkut tuntuvat olevan sinuja kaljuuntumisensa kanssa, mutta niitä joita se askarruttaa 20-vuotiaana, askarruttaa se myös aivan varmasti 40-vuotiaana.- minä
aloitin gefinan syönnin pari kk sitten. Nyt n. 3vk ajan maksan kohdalla on alkanut tuntua hmm....tunne, joka ei ole aikaisemmin vaivannut. Kannataisikohan ottaa yhteyttä lääkäriin, vai kuvittelenko vaan turhia?
- Ink83
minä kirjoitti:
aloitin gefinan syönnin pari kk sitten. Nyt n. 3vk ajan maksan kohdalla on alkanut tuntua hmm....tunne, joka ei ole aikaisemmin vaivannut. Kannataisikohan ottaa yhteyttä lääkäriin, vai kuvittelenko vaan turhia?
Enpä ole kuullut, että kellään finan syöjällä olisi tuntunut jotain maksassa.
Itselläni ei ole ollut tuntemuksia vatsassa. - Mr. Avodart
Ink83 kirjoitti:
Enpä ole kuullut, että kellään finan syöjällä olisi tuntunut jotain maksassa.
Itselläni ei ole ollut tuntemuksia vatsassa.En osaa tuohon maksatestiin syytä antaa. Tuli vain luettua englanninkielisiltä kaljuuntumista käsitteleviltä sivuilta kehoituksesta suorittaa maksatesti. Nyt näyttää monet noista palstoista vaativan rekisteröinnin, enkä jaksa sitä tehdä, joten ei oikein pääse tarkistamaan asiaa.
Avodartin käyttöohjeissa sanotaan:
Jos sinulla on maksasairaus, kerro siitä lääkärille ennen kuin aloitat Avodart-hoidon.
Eli jotain tekemistä maksan kanssa aineilla saattaa olla.
- hehheeeeeee
Et sinä pärjäisi edes tuuli matinsalolle.
Syö vaan geffee vaikka 5 millii no problem.
Tai ole sekä klani että kömpelö hieltä haiseva
törkyturpa joka vilkuilee salaa tyttöjä.- Minä
Kokeilin jotain vuosia
sitten Propecia,kahden käyttöviikon jälkeen
heräsin aamulla aika voimakkaisiin kipuihin
maksan seuduilla,tämän jälkeen en uskaltanut
jatkaa hoitoa ja kivut loppuivat päivässä...
luulin että oon ainut jolle tällästa sattu
kun ei pahemmin netistä ko oireita näytä
olevan,mietityttää vaan mitä ois tapahtunut
jos olisin jatkanut olisko mennyt itsestään ohi vai pahentunut?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302295
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292188Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121559Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett131464Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 1001131
- 171067
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon18828Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks122798