Lieksan kaupungin hallinnossa

Anonyymi-ap

onko ilmapiiriongelmia? Aiheuttaja?

57

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Ainahan siellä on.

    • Anonyymi00002

      Muutama aiheuttaja muuttanut jo paikkakunnalta.

    • Anonyymi00003

      Jos työntekijän naama ja persoona ei miellytä, henkilö siirretään vähäpätöisimpiin tehtäviin. Siirto, eli likainen työ, junaillaan siten ettei oma nimi tule esiin?

      • Anonyymi00004

        Irtisanominen on tehty hankalaksi virasta. Sillä tuo annetaan oma projekti, niin pitkäksi aikaa, että kyllästyy ja sanoo itsensä irti.


      • Anonyymi00007

        Kuka siellä toimii avustajana. Kuka käyttää valtaansa väärin?


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Kuka siellä toimii avustajana. Kuka käyttää valtaansa väärin?

        Ei avustaja vaan savustaja?


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Ei avustaja vaan savustaja?

        Savustus tapahtuu niin, että palkataan konsulttifirma tekemään selvitys ja selvityksen tulos on pyydetty etukäteen tilaajan/maksajan taholta. Eli, jos halutaan jostain henkilöstä eroon niin pyydetään sellainen raportti, että tutkimus/selvitys kehoittaa henkilön siirtoon.
        Tutkimuksia tehneenä tiedän, että näin tapahtuu. Hyvä työntekijäkin saadaan pois kun naama ei miellytä jotain pomoa.


      • Anonyymi00032
        Anonyymi00031 kirjoitti:

        Savustus tapahtuu niin, että palkataan konsulttifirma tekemään selvitys ja selvityksen tulos on pyydetty etukäteen tilaajan/maksajan taholta. Eli, jos halutaan jostain henkilöstä eroon niin pyydetään sellainen raportti, että tutkimus/selvitys kehoittaa henkilön siirtoon.
        Tutkimuksia tehneenä tiedän, että näin tapahtuu. Hyvä työntekijäkin saadaan pois kun naama ei miellytä jotain pomoa.

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Jos työntekijä ei hoida tehtäviään oletetulla tavalla tai henkilökemiat ei pelaa niin miksi sellaista pitäisi väenväkisin pitää? Ihan outoa ajattelua kun kuvitellaan että jokainen työpaikka on suojatyöpaikka ja kun siihen kerran pääsee niin siinä ollaan eläkkeelle asti eikä työnantajalla ole asiaan mitään valtaa. Ehkä yksi suurimpia syitä korkeisiin työttömyyslukuihin on tämä suojatyöpaikka-ajattelu. Kukaan ei uskalla ketään palkata, tuntematonta varsinkaan, kun pelkona nämä liittojyrät ja muut vastaavat kitisijät.


      • Anonyymi00038
        Anonyymi00032 kirjoitti:

        Mitäs ihmeellistä tuossa nyt on? Jos työntekijä ei hoida tehtäviään oletetulla tavalla tai henkilökemiat ei pelaa niin miksi sellaista pitäisi väenväkisin pitää? Ihan outoa ajattelua kun kuvitellaan että jokainen työpaikka on suojatyöpaikka ja kun siihen kerran pääsee niin siinä ollaan eläkkeelle asti eikä työnantajalla ole asiaan mitään valtaa. Ehkä yksi suurimpia syitä korkeisiin työttömyyslukuihin on tämä suojatyöpaikka-ajattelu. Kukaan ei uskalla ketään palkata, tuntematonta varsinkaan, kun pelkona nämä liittojyrät ja muut vastaavat kitisijät.

        Johtajien suojatyöpaikka pitää säilyttää. Hoh hoijaa... laittakaa ne Lieksan johtajat peilin eteen ja kaupunginhallitus pitämään vakava puhuttelu mielivallasta. Muistakaa, kukaan johtaja ei ole korvaamaton ja ei varsinkaan Lieksassa.


    • Anonyymi00005

      Onko lieksassa ongelmia??

      • Anonyymi00006

        Ei tainnut kaupunginjohtajan valinta mennä putkeen. 🤭


      • Anonyymi00022
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei tainnut kaupunginjohtajan valinta mennä putkeen. 🤭

        Liian kokematon mielestäni.
        Pätevintä ei valittu.


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei tainnut kaupunginjohtajan valinta mennä putkeen. 🤭

        Moni tunnistaa tunteen: uusi johtaja nousee valtaan, mutta pettymys seuraa nopeasti.


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Ei tainnut kaupunginjohtajan valinta mennä putkeen. 🤭

        Miten on, käskyttääkö kaupunki, kaupunginjohtaja Lieksan Lehteä? 🤭


      • Anonyymi00035
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Liian kokematon mielestäni.
        Pätevintä ei valittu.

        Joku kirjoittikin ja kehui että kaupunginjohtaja on kokoomuslainen, metsästää ja on koiraharrastus ja siitä syystä valittiin.

        Nämä kuulemma pätevöittää. 😂


      • Anonyymi00036
        Anonyymi00022 kirjoitti:

        Liian kokematon mielestäni.
        Pätevintä ei valittu.

        Pätevin hakija valittiin juuri liki 30 000 asukkaan kaupunginjohtajaksi.


      • Anonyymi00054
        Anonyymi00035 kirjoitti:

        Joku kirjoittikin ja kehui että kaupunginjohtaja on kokoomuslainen, metsästää ja on koiraharrastus ja siitä syystä valittiin.

        Nämä kuulemma pätevöittää. 😂

        Koirakerhokin antoi kunniakirjan.
        Pätevä on.


    • Anonyymi00009

      Tuohan on kuvauksesta päätellen työpaikkakiusaamista

      • Anonyymi00010

        Sitä se juuri on. Häiritsikö Pirre Seppästä Teron olemus.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Sitä se juuri on. Häiritsikö Pirre Seppästä Teron olemus.

        Kuka Tero?


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Sitä se juuri on. Häiritsikö Pirre Seppästä Teron olemus.

        Taisi häiritä


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Taisi häiritä

        Näin se on laajasti tulkittu kunnassa ja jo kuntarajat ylittävänä. Tätä menoa luottamuspula kaupungin johtoon vain heikkenee ja sitä myöten asioiden hoitoon yleensä.


    • Anonyymi00012

      Onko kaupunki kykenevä puuttumaan mahdollisiin ongelmiin? Ne haittaavat ihmisten työterveyttä.ja myös työn tuloksellisuutta.

      • Anonyymi00013

        Pitovoima heikkenee myös. No ei olisi läheskään ainoa työpaikka Lieksassa missä on työpaikkakiusaamista.


    • Anonyymi00014

      Ei ole mitään ilmapiiriongelmia.

      • Anonyymi00015

        Ei ole mitään ilmapiiriä kuten rotkon torilla ei ole pohjavettä


      • Anonyymi00016

        Varmasti on jotain ei niin täydellistä ihmisyhteisöä ole olemassakaan. Ongelmien kieltäminen on ongelmien äiti


    • Anonyymi00018

      On ollut koko talven ja pahoja. Joku, selvityksen mukaan mies puolinen herra x on oppinut päästämään äänettömiä suolistokaasu tuhnuja ja koko työilmapiirin ilmapiirissä on ilmapiiriongelma.
      Saise 💩

    • Anonyymi00019

      Lieksassa ei ole ongelmia on vain ratkaisuja.

      • Anonyymi00025

        Valta noussut päähän. Seuraus ongelmat.

        “Valta on luonteeltaan älyä vastaan. Äly kyseenalaistaa vallan, ja valta ei pidä siitä”, filosofi Julian de Medeiros tiivistää.


    • Anonyymi00026

      Eikai siellä ole kokoomuksen selkärangattomia johdossa?

      • Anonyymi00028

        Onpa hyvinnii kokoomus.


    • Anonyymi00027

      Ei muita ilmapiiri ongelmia mutta torstaisin lounaan jälkeen aina pska haisee...

    • Anonyymi00029

      Pieru...

      • Anonyymi00030

        aha


    • Anonyymi00033

      Tänään päätin oppia tuhnupiereskelyn salat. Eipä onnistunut, tuli joka kerta näytteiden kera. Eihän se ole mies eikä mikkään jos ei ole serifin merkki etupuolella ja ruostetta takana 🤠

      • Anonyymi00034

        hyi


    • Anonyymi00037

      Kaup.hall. pöytäkirjassa uusi erottamisasia. Mitä tarkoittaa kun kaupunginjohtaja on asianosaisjäävi? Mikä on epäasiallista käytöstä?

      • Anonyymi00041

        Oho sielläkö jo potkuja annetaan?


      • Anonyymi00042

        Tuo epäasiallinen käytös vaatii tarkennusta. Mikä on asia josta vedetty hernettä nenään? Julkisessa tehtävässä olevalta toivoisi vähän paksunahkaisuutta ja ei loukkaantumista joka asiassa. Onko niin, että politiikassa toisilta sallitaan suorapuheisuus ja toisilta ei? Onko keskustapuolue takaa-ajon kohteena? Paljon herättää kysymyksiä näin asukkaana ja äänestäjänä.


      • Anonyymi00043

        Asianosaisjäävi = virkamies on aina jäävi omassa asiassaan.


    • Anonyymi00044

      Lieksa hiekkalaatikkoleikit. Uutiskynnyksen ylittää kun koirakerho palkitsee kunniakirjalla, seuraavaksi heppakerho. Missä on aikuismainen käytös ja tavat jos konfliktit ratkotaan siirroilla ja erottamisilla?

      • Anonyymi00045

        Minä en leiki enää sinun kanssa. 🤣


      • Anonyymi00046
        Anonyymi00045 kirjoitti:

        Minä en leiki enää sinun kanssa. 🤣

        Et leiki! Kun sinun kohalla pistetään iso pyörä pyörimään!!


    • Anonyymi00047

      Tekemisen puute kynänpyörittelijöillä kun kolmekertaa enemmän väkeä toimistohommissa kuin tarvetta! Pitäisikkö vesilaitokselle vielä neljäs johtaja valita kiireitten takia?

      • Anonyymi00048

        jösses


    • Anonyymi00050

      Onko huutamista ja pelolla johtamista?

    • Anonyymi00051

      Huutaminen ja pelolla johtaminen ovat haitallisia, usein epävarmuudesta kumpuavia johtamistyylejä, jotka heikentävät organisaation ilmapiiriä, työhyvinvointia ja tuottavuutta. Tämä ilmenee alistamisena, nöyryyttämisenä, juoruiluna ja uhkailuna. Vaikka jotkut mieltävät sen "kovaksi tuloksentekoon" tähtääväksi keinoksi, se on lyhytnäköistä ja tulee kalliiksi.
      Seura.fi
      Seura.fi
      +6
      Pelolla johtamisen tunnusmerkit ja seuraukset:
      Muodot: Huutaminen, mulkoilu, julkinen nöyryyttäminen, työntekijän vähättely, tiedon panttaaminen ja eristäminen.
      Vaikutukset: Ilmapiirin heikkeneminen, luottamuksen mureneminen, stressi, luovuuden loppuminen ja työntekijöiden vaihtuvuus.
      Syyt: Johtajan oma epävarmuus, vääränlainen käsitys johtajuudesta ("despoottijohtajan" ihannointi) tai kiire.
      Seura.fi
      Seura.fi
      +5
      Vaihtoehto: Hyvä johtaminen
      Perustuu luottamukseen, avoimeen vuorovaikutukseen, tukemiseen ja kannustamiseen.
      Keskittyy kuuntelemiseen, läsnäoloon ja yhteiseen onnistumiseen.
      On tietoinen valinta, joka parhaimmillaan palvelee työntekijöitä.
      Pelolla johtaminen ei ole vain esihenkilöiden ongelma, vaan se voi esiintyä myös työntekijöiden kesken. Toimintatapaan on puututtava työyhteisön hyvinvoinnin turvaamiseksi.

      Tekoäly sano

    • Anonyymi00052

      Nurmeksessa ihan sama juttu, pysyy vielä vähän aikaa salassa.

      • Anonyymi00053

        Ei pidä paikkaansa. Todella ystävällinen virkahenkilöstö.


    • Anonyymi00055

      Kaupunginhallituksen ja - valtuuston pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, ja alkaa oikeasti valvomaan johtajien työsuoriutumista ja päätöksiä. Johtajat eivät ole jumalia ja aina oikeassa. Rohkeutta valtuutetut ja asioiden kyseenalaistamista, muuten johtajat elää kuin pellossa ja kenelläkään ei ole enää hyvä olla.

      • Anonyymi00056

        Jotenkin tulee näistä ketjuista vaikutelma että syystäkin sivuun laitettuja työntekijöitä käy täällä haukkumassa pomoja!


      • Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Jotenkin tulee näistä ketjuista vaikutelma että syystäkin sivuun laitettuja työntekijöitä käy täällä haukkumassa pomoja!

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi00058
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Jotenkin tulee näistä ketjuista vaikutelma että syystäkin sivuun laitettuja työntekijöitä käy täällä haukkumassa pomoja!

        Tuskin ite mutta ne jotka tietää ihmettelee asiaa


      • Anonyymi00059
        Anonyymi00056 kirjoitti:

        Jotenkin tulee näistä ketjuista vaikutelma että syystäkin sivuun laitettuja työntekijöitä käy täällä haukkumassa pomoja!

        Eli huono ilmapiiri on joka tapauksessa


      • Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

        Eli huono ilmapiiri on joka tapauksessa

        Ei voi kiistää


      • Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

        Tuskin ite mutta ne jotka tietää ihmettelee asiaa

        Esim. viraston henkilökunta, valtuutetut...


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      164
      1551
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      595
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      527
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      478
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      412
    Aihe