Maksupäivä on noin kahden viikon kuluttua
https://www.karjalainen.fi/paikalliset/9397865
Ihan kaikki ei minulle tule, vaan jonkin verran jää muillekin jaettavaksi.
Viime vuonna käytin S-ryhmän ostoksiin, ABC mukaan luettuna, 5194,27 € ja jos oikein laskin, niin ylijäämänpalautusta on tulossa 140,25€ + 6€ osuusmaksun korkoa.
Silläkin rahalla ostan ruokaa jo ihan useammaksi päiväksi. 👍
PKO maksaa palautuksia 11,6 miljoonaa euroa -
20
306
Vastaukset
- Anonyymi00001
Tuo 146,25 euroa on jo sen tason summa, että naapurustossa käy kuulumaan kateellista supinaa, kun kannat kaupasta kotiin muutakin kuin pelkkää sipuliteemakkaraa ja Pirkka-olutta. Tälle palstalle kirjoittavista harvemmalla on tuollaista summaa käytettävissä!
- Anonyymi00004
Hyvähän se on, että sinne työntämiään rahoja saavat vähän takaisin.
- Anonyymi00002
Minäkin haluan 11,6 miljoonaa euroa...! 🙋♂️
- Anonyymi00003
Sinulle liikaa on jo 11,60 euroa ja senkin käytät kiljutarpeisiin. Ei ole Herran tahto sellainen!
- Anonyymi00005
Anonyymi00003 kirjoitti:
Sinulle liikaa on jo 11,60 euroa ja senkin käytät kiljutarpeisiin. Ei ole Herran tahto sellainen!
Sisko todistaa väkevästi: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEpyt5q3VHpchoP-mz6JD2QutPwu7Pa1AusJaTolx2g3ExLcbX
- Anonyymi00006
Äläs nyt vähättele, osuusmaksun korko taitaa olla peräti 11€....
- Anonyymi00010
Ei, vaan Pohjois-Karjalan Osuuskauppa (PKO) maksaa osuusmaksun korkoa 6 prosenttia vuonna 2026 (koskien vuoden 2025 tulosta). Täysi 100 euron osuusmaksu oikeuttaa siten 6 euron korkoon. Lisäksi PKO palauttaa ylijäämänpalautuksena 2,7 % vuoden 2025 ostoista.
- Anonyymi00007
Minä ostan 150 eurolla viinaa...! 🙋♂️
- Anonyymi00008
Ruokaa ostetaan meilläkin sillä tulevalla ylijäämäpalautuksella. Kiva lisä.
- Anonyymi00011
Kela ottaa toimeentulotuessa huomioon laskennassa 6 euron koron ja ylijäämäpalautukset koska ovat tuloja eipä ole hyötyä
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kela ottaa toimeentulotuessa huomioon laskennassa 6 euron koron ja ylijäämäpalautukset koska ovat tuloja eipä ole hyötyä
Valitettava tosiasia! Osuuskaupan maksama osuuspääoman korko ja ylijäämäpalautus ovat sellaista tuloa, joka on henkilön käytettävissä ja sksi Kela vähentää ne suoraan maksettavasta toimeentulotuesta. Pieniä satunnaisia tuloja kuten vähäisiä syntymäpäivälahjoja tai alle 50 euron avustuksia voidaan joskus jättää huomioimatta, mutta säännölliset tai selkeästi rahoituslaitoksen, kuten PKO:n maksamat suoritukset menevät lähes poikkeuksetta laskelmaan. Myös veronpalautukset tai muut pienet hyvitykset on huomioitu samalla tavalla päätöksessä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Valitettava tosiasia! Osuuskaupan maksama osuuspääoman korko ja ylijäämäpalautus ovat sellaista tuloa, joka on henkilön käytettävissä ja sksi Kela vähentää ne suoraan maksettavasta toimeentulotuesta. Pieniä satunnaisia tuloja kuten vähäisiä syntymäpäivälahjoja tai alle 50 euron avustuksia voidaan joskus jättää huomioimatta, mutta säännölliset tai selkeästi rahoituslaitoksen, kuten PKO:n maksamat suoritukset menevät lähes poikkeuksetta laskelmaan. Myös veronpalautukset tai muut pienet hyvitykset on huomioitu samalla tavalla päätöksessä.
Toimeentulotuessa alle 50 euron avustukset otetaan huomioon senttiä myöten perustoimeentulolaskennassa
- Anonyymi00014
Anonyymi00013 kirjoitti:
Toimeentulotuessa alle 50 euron avustukset otetaan huomioon senttiä myöten perustoimeentulolaskennassa
oho
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Höh...
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Pröööt
- Anonyymi00019
Anonyymi00012 kirjoitti:
Toukokuun alusta 1.5 alkaen maksetaan yleistukea tämä uutuus on harkinnan varainen tulot vaikuttaa Poko maksaa 6 euroa korkoa ja Ylijäämäpalautusta nämä ovat tuloa. myös plussa kortilla kertyvät muutaman euron ostohyvitys on tuloa
- Anonyymi00017
Pohjois-Karjalan Osuuskaupan (PKO) omistajille palautetaan ylijäämänpalautuksena 2,7 %:a vuoden 2025 aikana PKO:n toimipaikoista tehdyistä bonusostoista (10,9 M€) ja osuusmaksulle maksetaan 6 %:n korko (0,7 M€). Ylijäämänpalautus ja osuusmaksun korko maksetaan osuuskunnan omistajien tileille S-Pankkiin perjantaina 8. toukokuuta.
https://pko.fi/artikkeli/pko-n-omistajille-palautuksia-11-6-miljoonaa-euroa
Rahantuloa ei voi estää! 👍 Mihin sen kaiken kanssa vielä joutuu? 🤔 - Anonyymi00018
Paljon on maksettu ylihintaa ruuasta, ikävä kyllä näistä palausrahoista vain osa saa nauttia.
- Anonyymi00020
Kuka saa millaisenkin summan palautusta viime vuoden ostoksista riippuen. Minulle yksin elävänä se on noin 150€, mutta PKO on laskenut, että noin kolmasosalla jäsenperheistä suora rahallinen hyöty, eli bonus + ylijäämänpalautus + osuusmaksun korko, oli keskimäärin 718 euroa vuodessa. Se on jo hyvä summa.
- Anonyymi00021
Miten se ylihintaa on jos on halvempaa kuin muissa kaupoissa ja saa vielä rahaakin takaisin?
n. 200 € pitäisi tulla 8. päivä ylijäämän palautusta korkoineen ja bonuksineen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka522313Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3481997- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1081675Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181