Kyllä se taas on otettava vakavasti tuo Hockenheim viikon vaihteessa. Kukapa muu kuin me ja muutamat muut. Onneksi myös uljaita naisia,MdK etunenässä ymmärtää näitä asioita ja beataB, paitsi että hän kannattaa punaisia. Täytyy kysyä kannattaako enää, kun Schumista on tullut riviajaja?
Mutta kuulkaapa tätä perjantain harjoituksista: "McLarenin Kimi Räikkönen piti kilpakuljettajista nopeinta vauhtia formula ykkösten Saksan GP:n perjantain molemmilla harjoitusjaksoilla."
Kimin aika oli 1:13.780. Auto on ok sanoi Kimi. Joo, 67 kierrosta yhteensä 306,458 km miehet painaltavat sunnuntaina.
Voihan olla, että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin formulat, esim. mäkihyppy ja Sibeliuksen 4. sinfonia, mene tiedä, mutta formulatkin on hoidettava.
Oletko Ruuneperi ehtinyt kiireiltäsi suunnitella sunnuntaista ajoa? Entäpä MdK, oletko ajan tasalla - kuten aina. Minä olen vähitellen pannut muut asiat syrjään.
Kuulehan Ruuneperi!
79
3241
Vastaukset
Hyvänen aika, olisin unohtanut koko mestat!!!
Olen ollut remontti-reiskan hanslankarina, eikä hänkään varmaan muista miten tärkeä viikonloppu on edessä!
Täytyy lähettää viestiä.
Jos Kimin auto kestää niin voitto tulee, aivan varmasti! Toivottvasti ei sada Hockenheimissa niinkuin tekee täällä meillä.- my.mm.eli
Ei tullut kutsua. Ihan itkettää, byäääää. Äitiiii, kukaan ei leiki mun kaaaa.....
- Maalaismies*
Älä itke my.mm.eli, älä my.mm.eli kulta, pääsethän toki mukaan, kaikki pääsevät. Me vain Ruuneperin kanssa olemme ylläpitäneet osin halveksittua ja aliarvioitua formula kulttia tietäen tarkalleen, minkä arvoinen se on (aika kallis).
Koska tässä nyt kuitenkin on kysymyksessä henkinen harrastus niin kuin ooppera tai heinäveden markkinat ja kun naiset nimenomaan tekevät kulttuuria (Karpela), tottakai tämä sisäpiirimme riemastuu jokaisesta uudesta sielusta aatteemme pariin. - Klara*
Maalaismies* kirjoitti:
Älä itke my.mm.eli, älä my.mm.eli kulta, pääsethän toki mukaan, kaikki pääsevät. Me vain Ruuneperin kanssa olemme ylläpitäneet osin halveksittua ja aliarvioitua formula kulttia tietäen tarkalleen, minkä arvoinen se on (aika kallis).
Koska tässä nyt kuitenkin on kysymyksessä henkinen harrastus niin kuin ooppera tai heinäveden markkinat ja kun naiset nimenomaan tekevät kulttuuria (Karpela), tottakai tämä sisäpiirimme riemastuu jokaisesta uudesta sielusta aatteemme pariin.tulen ihan ehdottomasti! Joku voi kutsua minua joksikin muuksi hulluksi, itse myönnän olevani vain formulahullu.
Näkemys on kuitenkin hyvin subjektiivinen.
Seitsemän vuotta tämän lajin hulluutta tuli keväällä täyteen. Syyllinen hulluuteen oli silloinen miesystäväni.
Tartunnan saatuani en ole yhden yhtä kisaa jättänyt väliin, en myöskään harjoituksia enkä aika-ajoja. - Maalaismies*
Klara* kirjoitti:
tulen ihan ehdottomasti! Joku voi kutsua minua joksikin muuksi hulluksi, itse myönnän olevani vain formulahullu.
Seitsemän vuotta tämän lajin hulluutta tuli keväällä täyteen. Syyllinen hulluuteen oli silloinen miesystäväni.
Tartunnan saatuani en ole yhden yhtä kisaa jättänyt väliin, en myöskään harjoituksia enkä aika-ajoja.Seitsemän vuotta formulan hulluutta tekee fanista täydellisen. Tervetuloa joukkoomme, Klara! Olemme ylpeitä sinusta ja toivomme lisää yhtä komeita formula-lajin harrastajia.
Tietäkää kaikki ellette jo tiedä, että Hockenheimin rata on tarkalleen 4.574 km pitkä. Siihen sisältyy kiehtovia kaarteita kuten pitkä Parabolica kurvi. Monia monia salaisuuksia liitttyy varsinkin eteläkurviin, mutta niistä ei puhuta, niistä kuiskaillaan. - my.mm.eli
Maalaismies* kirjoitti:
Koska tässä nyt kuitenkin on kysymyksessä henkinen harrastus niin kuin ooppera tai heinäveden markkinat ja kun naiset nimenomaan tekevät kulttuuria (Karpela), tottakai tämä sisäpiirimme riemastuu jokaisesta uudesta sielusta aatteemme pariin.jos mää nyt sit tuun.
Pyysit niin kauniisti Maalaismies! Mä tuon nämä uudet formula-neppikset, saat nepata tällä vihreellä, kun olet niin kiva. Ai, sä oletkin jo laittanut hyppyrit ja kaarteet, mä voin kaivaa noita monttuja vähän syvemmäksi. Tää sininen lapio on tosi hyvä siihen hommaan. Huomenissa voitas pitää kisat näillä neppiksillä, jos tulis vielä joku mukaan. Pitää olla kahdeksan kuskia (virallisessa kilpailussa!). Missähän ruuneperi oikein viipyy?
Kävin Lontoossa Super Gp:ssä. Juuri palasin. Oli mahtavat kisat. Isinbajeva teki taas seiväshypyn MM:n. Tasan 5 metriä!
Mä taidan olla urheiluhullu!
Huomasin kärkästä herjaakin (eräältä tietyltä taholta) äskettäin tähän meidän F-1 harrastukseen kohdistuneena. Tiedät ketä tarkoitan. Kaikki ei ymmärrä, että ei tätäkään tarvitse haudanvakavasti ottaa! Vai mitä?
Tänään meinasi harkat mennä sivusuin, kun oli juoksevia asioita taas hoidettavana. Ja lempivävyllenikin piti etsiä synttärilahjaa. Täyttää 40. Ei ole helppo keksiä lahjaksi sopivaa, en vielä löytänyt.
Huomenna taas kaikki sormet ja varpaat pystyyn, aika-ajoissa Kimille. - Kirjar; iltaakaa
Klara* kirjoitti:
tulen ihan ehdottomasti! Joku voi kutsua minua joksikin muuksi hulluksi, itse myönnän olevani vain formulahullu.
Tartunnan saatuani en ole yhden yhtä kisaa jättänyt väliin, en myöskään harjoituksia enkä aika-ajoja.sillä niin on kaikenlainen "urheilu" pauloihinsa kietonut.
Onhan näitä vuosia innokkaana seuraajana kertynyt, mutta en voi ihan väitellä olisinko ihan jokaisen katsonut, mutta heti kun niitä alettiin TV;stä esittää, siinä ruutua meilläkin tuijotettiin, mutta kyllä minä tuota Kallion menestystäkin seuraan moottoripyörä puolella ja monta muuta... nyt nuo uimahypyt, valvottivat kun piti seurata niitäkin.
Mutta seuraanne liityn tytöt, emmehän me nyt pelkkää kulttuuria koko ajan... kuten eivät nuo pojatkaan..! - my.mm.eli
Kirjar; iltaakaa kirjoitti:
sillä niin on kaikenlainen "urheilu" pauloihinsa kietonut.
Onhan näitä vuosia innokkaana seuraajana kertynyt, mutta en voi ihan väitellä olisinko ihan jokaisen katsonut, mutta heti kun niitä alettiin TV;stä esittää, siinä ruutua meilläkin tuijotettiin, mutta kyllä minä tuota Kallion menestystäkin seuraan moottoripyörä puolella ja monta muuta... nyt nuo uimahypyt, valvottivat kun piti seurata niitäkin.
Mutta seuraanne liityn tytöt, emmehän me nyt pelkkää kulttuuria koko ajan... kuten eivät nuo pojatkaan..!Pääsitpä yllättämään, ainakin minut. En vielä ole ehtinyt kaikkiin tutustua, oikein noin perinjuurin. Hyvä tytöt! Käykös nyt niin, että naisenergia jyrää? Jääkö miesääni vain Maalaismiehen ja ruuneperin varaan? Ei sillä, etteivätkö kahdestaan pärjäisi. Kyllä heissä on ytyä tusinan miehen verran, huutokuorossa(kin). Vaan Hockenheimin bussiin mahtuisi vielä porukkaa, miehiäkin.
Juu, Kallion Mikaa kannustetaan täälläkin. Ja tennistä seurataan. Ja golfia ja tietysti jalkapalloa. Ja uintia ja yleisurheilua. Onhan ne MM kisatkin kohta Stadionillamme. Talvilajeja sitten taas on vaikka kuinka, niistä sitten lähemmin kun se aika koittaa.
ellumarille tiedoksi. Mustikkamaitoa kai tuot Kahvipirttiin illemmalla. Puhutaan sitten enemmän ravista ja ratsastuksesta! Joitain "tietäisin" niistä minäkin. Jonkin verran on harrastusta ollut siihenkin suuntaan. - Klara*
Maalaismies* kirjoitti:
Seitsemän vuotta formulan hulluutta tekee fanista täydellisen. Tervetuloa joukkoomme, Klara! Olemme ylpeitä sinusta ja toivomme lisää yhtä komeita formula-lajin harrastajia.
Tietäkää kaikki ellette jo tiedä, että Hockenheimin rata on tarkalleen 4.574 km pitkä. Siihen sisältyy kiehtovia kaarteita kuten pitkä Parabolica kurvi. Monia monia salaisuuksia liitttyy varsinkin eteläkurviin, mutta niistä ei puhuta, niistä kuiskaillaan.Enpä aiemmin olekaan minkään luokan valio ollut.
Haa, unohdin! Taisinpa kuulua valioluokan kanoihin joskus aikoinaan;)
No, ainakin kanoihin. - ellumari
my.mm.eli kirjoitti:
Pääsitpä yllättämään, ainakin minut. En vielä ole ehtinyt kaikkiin tutustua, oikein noin perinjuurin. Hyvä tytöt! Käykös nyt niin, että naisenergia jyrää? Jääkö miesääni vain Maalaismiehen ja ruuneperin varaan? Ei sillä, etteivätkö kahdestaan pärjäisi. Kyllä heissä on ytyä tusinan miehen verran, huutokuorossa(kin). Vaan Hockenheimin bussiin mahtuisi vielä porukkaa, miehiäkin.
Juu, Kallion Mikaa kannustetaan täälläkin. Ja tennistä seurataan. Ja golfia ja tietysti jalkapalloa. Ja uintia ja yleisurheilua. Onhan ne MM kisatkin kohta Stadionillamme. Talvilajeja sitten taas on vaikka kuinka, niistä sitten lähemmin kun se aika koittaa.
ellumarille tiedoksi. Mustikkamaitoa kai tuot Kahvipirttiin illemmalla. Puhutaan sitten enemmän ravista ja ratsastuksesta! Joitain "tietäisin" niistä minäkin. Jonkin verran on harrastusta ollut siihenkin suuntaan.Minä en kovin paljoa tiedäkään...ainakaan vielä raveista. Mukana olen ystäväni siivellä...tavallaan.
Sinähän olet tosi urheilullinen ihminen, ainakin urheilusta kiinnostunut.
Intressipiiriisi kuuluu siis golf, tennis, jalkapallo, uinti, yleisurheilu ja tämä Formula.
Talviurheilu tulee ajankohtaiseksi sitten myöhemmin.
Mitä tykkäät nyrkkeilystä ja painista? - my.mm.eli
ellumari kirjoitti:
Minä en kovin paljoa tiedäkään...ainakaan vielä raveista. Mukana olen ystäväni siivellä...tavallaan.
Sinähän olet tosi urheilullinen ihminen, ainakin urheilusta kiinnostunut.
Intressipiiriisi kuuluu siis golf, tennis, jalkapallo, uinti, yleisurheilu ja tämä Formula.
Talviurheilu tulee ajankohtaiseksi sitten myöhemmin.
Mitä tykkäät nyrkkeilystä ja painista?en pidä nyrkkeilystä. Vaikka nyt harmittaa Kimin puolesta, niin että mielelläni purkaisin tämän harmituksen hakkaamalla puoli tuntia säkkiä. Jos sellaisen omistaisin.
Nyrkkeilyä en seuraa, mutta painia kyllä, mutta vain tv:n välityksellä.
Muutenkin kiinnostukseni urheiluun on nykyisin vain sivusta seurailua. Sanoisinko, että sattuneesta syystä.
Onneksi tv:ssä on runsaasti tarjontaa, kaikkea ei ehdi katsellakaan. Priorisointia joutuu tekemään, varsinkin kun ei ole kunnossa olevaa videota. Enkä aio uutta hankkiakaan. Menisi elämä pelkäksi töllöttelyksi, jos vielä alkaisi ohjelmia rinnakkaiskanavilta tallettelemaa. Jotain rajaa sentään.
Raveja olen seurannut lapsesta saakka. Välillä enemmän - välillä vähemmän, nykyisin aika vähän. Mutta esim. V75 ajot TV:ssä katson, maksoi mitä maksoi! Isot ratsastuskilpailut myös.
Kiinnostus ratsastukseen alkoi kun tytärtäni kuljetin ratsastustunneille, olikohan noin 35 v. sitten. Ja nyt tänä kesänä alle kouluikäiset pojantyttäret aloittivat ratsastusharrastuksen.
Onhan se vähän turhankin laajaa tämä urheilukiinnostukseni, pitäisiköhän supistaa jostain päin. Mutta mistä, siinäpä pulma;D
Toki muitakin harrastuksia kuin urheilu olen yrittänyt pitää vireillä.
Kun maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, mi hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Ja on käytettävissä vain tämä yksi ainoa lyhyt elämä! my.mm.eli kirjoitti:
en pidä nyrkkeilystä. Vaikka nyt harmittaa Kimin puolesta, niin että mielelläni purkaisin tämän harmituksen hakkaamalla puoli tuntia säkkiä. Jos sellaisen omistaisin.
Nyrkkeilyä en seuraa, mutta painia kyllä, mutta vain tv:n välityksellä.
Muutenkin kiinnostukseni urheiluun on nykyisin vain sivusta seurailua. Sanoisinko, että sattuneesta syystä.
Onneksi tv:ssä on runsaasti tarjontaa, kaikkea ei ehdi katsellakaan. Priorisointia joutuu tekemään, varsinkin kun ei ole kunnossa olevaa videota. Enkä aio uutta hankkiakaan. Menisi elämä pelkäksi töllöttelyksi, jos vielä alkaisi ohjelmia rinnakkaiskanavilta tallettelemaa. Jotain rajaa sentään.
Raveja olen seurannut lapsesta saakka. Välillä enemmän - välillä vähemmän, nykyisin aika vähän. Mutta esim. V75 ajot TV:ssä katson, maksoi mitä maksoi! Isot ratsastuskilpailut myös.
Kiinnostus ratsastukseen alkoi kun tytärtäni kuljetin ratsastustunneille, olikohan noin 35 v. sitten. Ja nyt tänä kesänä alle kouluikäiset pojantyttäret aloittivat ratsastusharrastuksen.
Onhan se vähän turhankin laajaa tämä urheilukiinnostukseni, pitäisiköhän supistaa jostain päin. Mutta mistä, siinäpä pulma;D
Toki muitakin harrastuksia kuin urheilu olen yrittänyt pitää vireillä.
Kun maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, mi hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.
Ja on käytettävissä vain tämä yksi ainoa lyhyt elämä!samaan tyyliin ja ole kiinnostunut urheilusta!
Joskus koittaa ehkä aika että ainoa urheilu on vanhainkodissa istua porukan kanssa tuolilla ja nostaa jalkaa komennusten mukaan!
Täällä meillä päin on laissa kielletty nyrkkeily urheilulajina.
Muita lailla kiellettyjä juttuja ovat mm lasten hakkaaminen ja torpparina olo!
Kyllä minäkin antaisin Kimin puolesta Mersun moottorin rakentajia kuonoon!
Onkohan kiva tunne ladata seuraavia ajoja varten?- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
samaan tyyliin ja ole kiinnostunut urheilusta!
Joskus koittaa ehkä aika että ainoa urheilu on vanhainkodissa istua porukan kanssa tuolilla ja nostaa jalkaa komennusten mukaan!
Täällä meillä päin on laissa kielletty nyrkkeily urheilulajina.
Muita lailla kiellettyjä juttuja ovat mm lasten hakkaaminen ja torpparina olo!
Kyllä minäkin antaisin Kimin puolesta Mersun moottorin rakentajia kuonoon!
Onkohan kiva tunne ladata seuraavia ajoja varten?tai päästää pahimmat höyryt ulos rajulla liikunnalla....vaikkapa hakkaamalla nyrkkeilysäkkiä.
Minulla on aivan oikeasti nyrkkeilysäkki - ollut pitkän aikaa.
Tosin en minkään Formuloissa pärjäämättömyyden enkä muunkaan suomalaisten urheiluhäviöiden takia tao sitä.
Henk. koht. syistä kylläkin, eli kun työpaikalla täytyy käyttäytyä hallitusti vaikka kuinka suututtaisi, niin fyysinen harjoittelu rauhoittaa. Parempi ja terveellisempi keino se ainakin on kuin vetää viinaa päänsä täyteen, niinkuin joillakin on tapana.
- häjypoika
Pikku-Matin autosta on kumi puhjennut:
- Purukumilla me paikkasimme sen !
Eipä käy katteeksi ! On niin paljon hommia kun pitää panna koko maailman asiat järjestykseen, on säätä, terrorismia, presidenttiä y.m..
Ajattelinkin jättää F1:n Maalaismiehen ja teidän tomerien "tyttöjen" hoitoon.
Hockenheimhan on melkein jo hoidettu. McLarenit ovat niin vahvoja, ettei vaikeuksia pitäisi olla.
Oletteko muuten panneet merkille kuinka paljon suomalaisilla on vaikeuksia autoilu-urheilussa. Kun Sebastian Loeb ralleissa painelee ilman vaikeuksia kisasta toiseen, on Marcus Grönholmilla ties mitä ongelmia ja jos auto kestää ajo hylätään muuten kun joku on puskasta neuvonut. Pahuksen puskajussit!
Formuloissakin on vähän samaa, on moottoria, rengasta etc.
Oliskohan ihan sabotaashi kysymyksessä? Ei niistä berlusconeista tiedä ei.
Jos olisin epärehti ja pahansuopa, pudottaisin manoillani Alonson pois pisteiltä pari kertaa.
Katsoin naarmuuntunutta kristallipallöani ja ´se kyllä näytti Alonsolle epäonnea sunnuntaina.- my.mm.eli
minunkin mieleni vähän ruveta häjyilemään sille allonsonille! (kin)
Mitäs tuumaisit jos tekisin woodoo-nuken?
Mulla olisi valmiina yksi sukkahousunpalasta ja vaaleanpunaisesta pumpulista tehty isovarpaankynnen kokoinen pojanpää tuolla ompelulaatikossa. Jos ristisin sen allonsoniksi. (Siitä kyllä alunperin piti tulla isä pojantyttären nukkekotiin, mutta tämä olisi nyt hoidettava tämä Kimin avustushomma ensin!) Siihen olen kyllä mustalla tussilla piirtänyt viikset. Onkos sillä allonsonnilla viikset, nyt ei ihan tule mieleen tuo asia. En ole tainnut tarkkaan sen naamaa katsellakaan. Pitäsköhän aamulla surauttaa koneella sille kroppa, vai riittäisikö jos pistelisi kisan ajan sitä nuppineuloilla takaraivoon.
Mitäs luulet, olisiko tästä jotain apua? my.mm.eli kirjoitti:
Mulla olisi valmiina yksi sukkahousunpalasta ja vaaleanpunaisesta pumpulista tehty isovarpaankynnen kokoinen pojanpää tuolla ompelulaatikossa. Jos ristisin sen allonsoniksi. (Siitä kyllä alunperin piti tulla isä pojantyttären nukkekotiin, mutta tämä olisi nyt hoidettava tämä Kimin avustushomma ensin!) Siihen olen kyllä mustalla tussilla piirtänyt viikset. Onkos sillä allonsonnilla viikset, nyt ei ihan tule mieleen tuo asia. En ole tainnut tarkkaan sen naamaa katsellakaan. Pitäsköhän aamulla surauttaa koneella sille kroppa, vai riittäisikö jos pistelisi kisan ajan sitä nuppineuloilla takaraivoon.
Mitäs luulet, olisiko tästä jotain apua?saattais olla. keksustellaan houmwnna!
my.mm.eli kirjoitti:
Mitäs luulet, olisiko tästä jotain apua?Asiaton viestini yöllä!
- my.mm.eli
Ruuneperi kirjoitti:
Asiaton viestini yöllä!
(pitkä)vihainen! Arvelin josko olisit salaa käynyt Kahvipirtin kulmakaapilla. Sinne jäi vielä sitä viiden tähden leimattua, leikattuhan tuli jo tuhottua toissa viikolla. Muistaakseni.
En ole vielä aloittanut ompeluhommia, odottelen asiantuntijan ohjeita. Että onko se kroppa ollenkaan tarpeen. Ja jos vielä pitää parturiksi ruveta, niitä viiksiä ajelemaan pois. Pitäis ehtiä keittiön lattiakin vielä pestä.
Onneksi ei vielä suurempaa kiirettä. Kyllä kai sen woodoon ehtii huomiseksi. Tänään aika-ajoissa voisin manauksilla ensin yrittää. Vaikka sen itse sanon, mä oon aika hyvä manaaja. Aina tarvittaessa. my.mm.eli kirjoitti:
(pitkä)vihainen! Arvelin josko olisit salaa käynyt Kahvipirtin kulmakaapilla. Sinne jäi vielä sitä viiden tähden leimattua, leikattuhan tuli jo tuhottua toissa viikolla. Muistaakseni.
En ole vielä aloittanut ompeluhommia, odottelen asiantuntijan ohjeita. Että onko se kroppa ollenkaan tarpeen. Ja jos vielä pitää parturiksi ruveta, niitä viiksiä ajelemaan pois. Pitäis ehtiä keittiön lattiakin vielä pestä.
Onneksi ei vielä suurempaa kiirettä. Kyllä kai sen woodoon ehtii huomiseksi. Tänään aika-ajoissa voisin manauksilla ensin yrittää. Vaikka sen itse sanon, mä oon aika hyvä manaaja. Aina tarvittaessa.Olen pahempi manaaja kuin kukaan muu. Ihan pelottaa, jos Alonsolle tapahuu jotain pahempaa? vaaraton keskeyttäminen vielä menisi.
En usko, että woodoo nukkea vielä tarvitaan, pienet manat riittävät.
P.S. Tujaukset otin Kahvipirti nurkkakaapista. Maksan seuraavalla kerralla 5€.
- Maalaismies*
Minä pistän linkin, mistä voi makustella Hockenheimin ratakuviota.
http://www.fia.com/sport/Championships/F1/F1_Circuits/2005/Germany/2005.html
Mulla ois kuulkaa pussillinen lastenlapsilta jääneitä muovisia eläimiä. Mitä jos pistettäisiin niitä radan varteen ihan noin niin kuin ekologisista syistä. Onkohan Saksassa kirahveja? Tietääkö kukaan? On siellä ainakin häjy sarvikuono, olin näkevinäni laatikkomme reunalla. Hys hys!Yritin tulkita tuota ratakuviota kun miesystäväni sanoo että minä olen kurvikas kuin F1-rata!
(Vaan hyvin hän on baanalla pysynyt! :DDD)- ellumari
kulkiessani jonkun tyypin taluttavan lammasta.
Se oli tuolla edellisen Kahvipirttimme lähellä.
Tyyppi huuteli pohjanmaan murtella, että heinänteon aikaan saa muutkin kuin nainehet.
Sitten hän huolestuneena kuitenkin kysyi mitä mieltä ollaan eläimiin sekaantumisesta.
Luultavasti virkavalta on jo korjannut äijän säilöön.
Olisikohan ollut 18.7 kun kuljeskeli lampaineen. - my.mm.eli
ellumari kirjoitti:
kulkiessani jonkun tyypin taluttavan lammasta.
Se oli tuolla edellisen Kahvipirttimme lähellä.
Tyyppi huuteli pohjanmaan murtella, että heinänteon aikaan saa muutkin kuin nainehet.
Sitten hän huolestuneena kuitenkin kysyi mitä mieltä ollaan eläimiin sekaantumisesta.
Luultavasti virkavalta on jo korjannut äijän säilöön.
Olisikohan ollut 18.7 kun kuljeskeli lampaineen.toisessa kädessä vuotava kaasupönikkä? Joku oli jättänyt sinne ovipieleen myrkkyään levittämään sellaisen. Siinä auringossa kaasu laajeni ja alkoi jo haista. Jotkut viattomat siitä ohikulkiessaan saivat "häkää" ja tulivat kumman riitaiselle päälle. Onneksi SkillaN tuli ja hommasi sähkögrillin/muurikan ja heitti sen kaasupullon ongelmajätekuljetukseen. Kiitos SkillaNin, meillä on kaukokatseinen emäntä pirtissämme!
- ellumari
my.mm.eli kirjoitti:
toisessa kädessä vuotava kaasupönikkä? Joku oli jättänyt sinne ovipieleen myrkkyään levittämään sellaisen. Siinä auringossa kaasu laajeni ja alkoi jo haista. Jotkut viattomat siitä ohikulkiessaan saivat "häkää" ja tulivat kumman riitaiselle päälle. Onneksi SkillaN tuli ja hommasi sähkögrillin/muurikan ja heitti sen kaasupullon ongelmajätekuljetukseen. Kiitos SkillaNin, meillä on kaukokatseinen emäntä pirtissämme!
kaasupönikkä, mutta Kahvipirtissä sille aineelle ollaan lähes immuuneja, niin että vahingot jäivät miniimiin.
Toisessa "pirtissä" ei oltu varauduttu ja siellä nousi rähäkkä, joukkotappeluun rinnastetta möly ja myllerrys.
Lähdinkin rauhaarakastavana ja maltillisena ihmisenä pariksi päiväksi muihin maisemiin.
Nyt tuntuu rauhoittuneen tilanne sielläkin. Totta puhuen ei näy jälkeäkään myrskyn aiheuttamista tuhoista. - pullaulla
radan , onhan siinä kaikki osanottajatkin, samalla näkee nekin .
Kiitos vaan "maalaismiehelle". huomena jännätään. - my.mm.eli
pullaulla kirjoitti:
radan , onhan siinä kaikki osanottajatkin, samalla näkee nekin .
Kiitos vaan "maalaismiehelle". huomena jännätään.maalaismiehelle minultakin, kiiruun vuoksi jäi aamulla kiittelemättä.
Se kirahvi voisi olla kyllin yllättävä näky vilahtaessaan rata-aidan takana, että A. voisi kääntää rattia väärään suuntaan. Kai sieltä Saksasta ainakin eläitarhasta niitä löytyy ja voisi näin kesäaikaan "vapauttaa" jaloittelemaan avarampiin maisemiin. Saksanhirviä luulisin ainakin olevan.
Katsopas tarkasti jos siinä pussissa olisi se kadonnut Ruokolahden leijona. Päästetään se niiden hirvien perään sillä aikaa kun Kimi käväisee varikolla. Sieltä sitten ajelee tyhjää rataa turva-auton takana maaliin asti kun toiset sutii hietikolla tyhjää. (Ja samalla kunnon ryöpyn sepeliä pusikkoon sarvikuonon silmiin.) - Maalaismies*
my.mm.eli kirjoitti:
maalaismiehelle minultakin, kiiruun vuoksi jäi aamulla kiittelemättä.
Se kirahvi voisi olla kyllin yllättävä näky vilahtaessaan rata-aidan takana, että A. voisi kääntää rattia väärään suuntaan. Kai sieltä Saksasta ainakin eläitarhasta niitä löytyy ja voisi näin kesäaikaan "vapauttaa" jaloittelemaan avarampiin maisemiin. Saksanhirviä luulisin ainakin olevan.
Katsopas tarkasti jos siinä pussissa olisi se kadonnut Ruokolahden leijona. Päästetään se niiden hirvien perään sillä aikaa kun Kimi käväisee varikolla. Sieltä sitten ajelee tyhjää rataa turva-auton takana maaliin asti kun toiset sutii hietikolla tyhjää. (Ja samalla kunnon ryöpyn sepeliä pusikkoon sarvikuonon silmiin.)On siellä se Ruokolahden leijona. Romautin koko pussillisen olohuoneen lattialle. Mihin Suomi joutuisi ilman sinunlaisiasi naisia, my.mm.eli?
Alonso on vaarallinen, muutenkin kuin kuskina. Näin syrjäsilmällä, kuinka vaimoltani pääsi huokaus Alonson kohdalla lehdistötilaisuudessa. En tietenkään huomauttanut asiasta. Sanoin vain huolettomasti, että on se tuo Kimi komea.
Eihän tämä enää muusta ole kiinni kuin siitä saamarin Mersusta ja sen kestävyydestä. Olisihan se kiva kuulla, mikä se on, Jumala kuningatarta siunatkoon, eikö? - my.mm.eli
Maalaismies* kirjoitti:
On siellä se Ruokolahden leijona. Romautin koko pussillisen olohuoneen lattialle. Mihin Suomi joutuisi ilman sinunlaisiasi naisia, my.mm.eli?
Alonso on vaarallinen, muutenkin kuin kuskina. Näin syrjäsilmällä, kuinka vaimoltani pääsi huokaus Alonson kohdalla lehdistötilaisuudessa. En tietenkään huomauttanut asiasta. Sanoin vain huolettomasti, että on se tuo Kimi komea.
Eihän tämä enää muusta ole kiinni kuin siitä saamarin Mersusta ja sen kestävyydestä. Olisihan se kiva kuulla, mikä se on, Jumala kuningatarta siunatkoon, eikö?minun myös rojauttaa tuo lastenlasten lelulaatikko nurin ja etsiä niistä pienistä autosta jos siellä olisi se Alonson Renu, laittaisin siihen jarrut vähän puoltamaan. Sen verran vain että saisi hartiavoimin vääntää pysyäkseen radalla, väsyisi kädet meinaan. Niin, että kanttareista heittäisi vähän enemmän sivuun.
Tai jos puhkaisisin renkaan nuppineulalla. Jotta joutuisi ylimääräiselle varikkokäynnille.
Tällaisia ystävällisiä suunnitelmia olen hautonut yön yli.
Ps. Äkkiä, toisella silmällä vain, vilaisin sitä Alonsoa siinä Kimin vasemmalla puolella, olin näkevinäni hänellä viikset. Oliko vai oliko harhanäky, kun vain hätäisesti ripsieni välistä katsoin?
Ei kai tämä vaimosi vaan ole ruskeasilmäisten miesten perään? Pidähän tarkemmin silmällä, vaimoakin, meinaan! - Oona
Maalaismies* kirjoitti:
On siellä se Ruokolahden leijona. Romautin koko pussillisen olohuoneen lattialle. Mihin Suomi joutuisi ilman sinunlaisiasi naisia, my.mm.eli?
Eihän tämä enää muusta ole kiinni kuin siitä saamarin Mersusta ja sen kestävyydestä. Olisihan se kiva kuulla, mikä se on, Jumala kuningatarta siunatkoon, eikö?Tuo vaimosi ihastuksenhuokaisu oli naurahduksen herättävä. Rakastan ihmisiä, jotka saavat minut nauramaan. Formulatkaan eivät ole niin äärimmäisen vakava asia, vaikka suomalaisinahan me tietenkin omiamme puollamme, sehän on selvä.
- Oona
my.mm.eli kirjoitti:
minun myös rojauttaa tuo lastenlasten lelulaatikko nurin ja etsiä niistä pienistä autosta jos siellä olisi se Alonson Renu, laittaisin siihen jarrut vähän puoltamaan. Sen verran vain että saisi hartiavoimin vääntää pysyäkseen radalla, väsyisi kädet meinaan. Niin, että kanttareista heittäisi vähän enemmän sivuun.
Tai jos puhkaisisin renkaan nuppineulalla. Jotta joutuisi ylimääräiselle varikkokäynnille.
Tällaisia ystävällisiä suunnitelmia olen hautonut yön yli.
Ps. Äkkiä, toisella silmällä vain, vilaisin sitä Alonsoa siinä Kimin vasemmalla puolella, olin näkevinäni hänellä viikset. Oliko vai oliko harhanäky, kun vain hätäisesti ripsieni välistä katsoin?
Ei kai tämä vaimosi vaan ole ruskeasilmäisten miesten perään? Pidähän tarkemmin silmällä, vaimoakin, meinaan!Fair play, se olkoon mottomme!
- my.mm.eli
Oona kirjoitti:
Fair play, se olkoon mottomme!
Fairilla meilläkin pestään!
Take just joke!
- ellumari
minä kyllä olen, että menen tästä paarmojen syötäväksi mustikkametsään.
Hurratkaa vaan Formuloillenne....minun mielestäni niitä ei tarvitsisi olla olemassakaaan.
Nyt ei saa käsittää ,että syöksyn kehiin taas riidanhaluisena ja valmiina ampumaan alas muiden mieltymymysten aiheuttamia ajatuksia.
Ei sinne päinkään...minulla itselläni on pari sellaista kiinnostuksen kohdetta, joista moni muu ei välitä ja joista en ole viitsinyt palstoilla puhuakaan, mutta voin vihjaista, että kilpailuun liittyvä on niistä ainakin toinen....hevosillakin on osuutta ,ja radalla harrastettavaa on tämä minunkin hobbyni. Enempää en anna vinkkiä.
Hyvää alkavaa lauantaipäivää kaiken sortin hiekkalaatikkoleikkiöille!- Maalaismies*
Älä ellumari jepulis tuollasia puhu! Sinä kuulut meidän jengiin, vaikka menetkin mustikkametsään, metsä kuin metsä. Arvaanpa, kun hevosista puhut, mitä tarkoitat. Se laji on tulossa ja tulee formuloiden rinnalle, saattaa ohikin mennä.
Minähän toin hiekkalaatikolle pussillisen eläimiä. On siinä hevosiakin. Pieni vihje kesäradoille: avojalkainen hevonen on nopea!
Tarkista kaviot! Omalta hevoselta kengät pois!- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
Pieni vihje kesäradoille: avojalkainen hevonen on nopea!
Tarkista kaviot! Omalta hevoselta kengät pois!Kuinka uljaita ja nopeita olivatkan (ainakin elokuvissa) intiaanien hevoset!
Miksiköhän hevosenkengän väitetään tuovan onnea?
Ajattelin, että ei se ota jos ei annakkaan ja päätin laittaa aitan oven yläpuolelle naulaan hevosenkengän:)))
Vielä ei ole laitettu, mutta laitetaan..ehkä jo tänään. Jos harrastuksesi liittyy raviin niin sehän on eläinrääkkäystä.
Hevosten luontainen etenemistapa on laukka.
Koneita saa rääkätä miten vaan, eläimiä ei ollenkaan.Ruuneperi kirjoitti:
Jos harrastuksesi liittyy raviin niin sehän on eläinrääkkäystä.
Koneita saa rääkätä miten vaan, eläimiä ei ollenkaan.autonsa hevosvoimia ja on paalupaikalla huomenna! ;)))
- Klara*
MdK-MdK kirjoitti:
autonsa hevosvoimia ja on paalupaikalla huomenna! ;)))
Nyt minä totisesti toivon, että tuo paalupaikkajuttu on oma vankka toiveesi, ei tieto.
En ole koko päivänä, kuten en muinakaan aika-ajopäivinä sen jälkeen, kun lähetykset alkoivat tulla nauhoitettuina, uskaltanut avata radiota, TV:tä enkä paljon tietokonettakaan, vain siksi, että saisin jännityksen säilymään.
Et kai sinä nyt vain mennyt kajauttamaan sitä, miltä minä olen säästellyt korviani koko pitkän lauantaipäivän!!!!! Klara* kirjoitti:
Nyt minä totisesti toivon, että tuo paalupaikkajuttu on oma vankka toiveesi, ei tieto.
En ole koko päivänä, kuten en muinakaan aika-ajopäivinä sen jälkeen, kun lähetykset alkoivat tulla nauhoitettuina, uskaltanut avata radiota, TV:tä enkä paljon tietokonettakaan, vain siksi, että saisin jännityksen säilymään.
Et kai sinä nyt vain mennyt kajauttamaan sitä, miltä minä olen säästellyt korviani koko pitkän lauantaipäivän!!!!!Olin tunnin myöhässä aika-ajojen seurailussa.
Aukaisin TV:n kun kolme kundia istui haastattelussa....Kimi siinä keskellä... ;)))- Klara*
MdK-MdK kirjoitti:
Olin tunnin myöhässä aika-ajojen seurailussa.
Aukaisin TV:n kun kolme kundia istui haastattelussa....Kimi siinä keskellä... ;)))Meillä alkaa nauhoitettu lähetys vasta puolen tunnin kuluttua, klo 18.00.
Tällä köyhällä kun ei ole varaa mihinkään digeihin, on tyydyttävä tuohon vanhaan telkkuversioon;(
(Miten ilmennetään raivonkyyneleet?) - Maalaismies*
Klara* kirjoitti:
Meillä alkaa nauhoitettu lähetys vasta puolen tunnin kuluttua, klo 18.00.
Tällä köyhällä kun ei ole varaa mihinkään digeihin, on tyydyttävä tuohon vanhaan telkkuversioon;(
(Miten ilmennetään raivonkyyneleet?)MTV tyrii, kun ei lähetä suorina ohjelmaa aika-ajoista kuten ennen. Hiekkalaatikolla ei hidastella. MdK toimi salamana - tottakai. Nautitaan tuplasti.
- ellumari
Ruuneperi kirjoitti:
Koneita saa rääkätä miten vaan, eläimiä ei ollenkaan.ravatessaan? Olen itsekin ajatellut, että se näyttää aika... hm...hurjalta hevosurheilulta toisinaan. Asiastahan oli keskustelua Helsingin Sanomissakin pari päivää sitten.
Voihan olla että EU antaa uusia määräyksiä näissä eläinsuojeluunkin liittyvissä asioissa.
Englannisssa kiellettiin jo ketun metsästys ja espanjalaisten raaka härkätaistelu saisi siirtyä historiaan.
Ravit...en voi oikein mainita nimeltä hevosiamme, enkä kilpailuja missä ne juoksevat, sijoittumisestakaan en voi puhua.
Minä en omista niitä hevosia yksin. ellumari kirjoitti:
ravatessaan? Olen itsekin ajatellut, että se näyttää aika... hm...hurjalta hevosurheilulta toisinaan. Asiastahan oli keskustelua Helsingin Sanomissakin pari päivää sitten.
Voihan olla että EU antaa uusia määräyksiä näissä eläinsuojeluunkin liittyvissä asioissa.
Englannisssa kiellettiin jo ketun metsästys ja espanjalaisten raaka härkätaistelu saisi siirtyä historiaan.
Ravit...en voi oikein mainita nimeltä hevosiamme, enkä kilpailuja missä ne juoksevat, sijoittumisestakaan en voi puhua.
Minä en omista niitä hevosia yksin.että hevonen ei ravatessaan kärsi, paitsi jos ohjastaja repii suitsista ja käyttää piiskaa.
Meillä oli aina ravihevosia ja minusta se oli eläinrääkkäystä, jonka takia isän kanssa monta suukopua kävin :)
Lapsena piti mennä vielä raveja seuraamaan koko perheen voimalla, teini-iän jälkeen minua ei raviradoille saanut millään.
Mutta treenikierroksia jouduin tekemään, enemmänkin ne olivat huviajeluja, hevonen sai mennä sellaista vauhtia kuin halutti, paitsi juuri ennen kotiin tuloa pistettiin raviksi, kun tiedettiin isän odottavan pihalla. :DDD
Silloin kaarrettin portista sisään niin että savi pölisi!- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
että hevonen ei ravatessaan kärsi, paitsi jos ohjastaja repii suitsista ja käyttää piiskaa.
Meillä oli aina ravihevosia ja minusta se oli eläinrääkkäystä, jonka takia isän kanssa monta suukopua kävin :)
Lapsena piti mennä vielä raveja seuraamaan koko perheen voimalla, teini-iän jälkeen minua ei raviradoille saanut millään.
Mutta treenikierroksia jouduin tekemään, enemmänkin ne olivat huviajeluja, hevonen sai mennä sellaista vauhtia kuin halutti, paitsi juuri ennen kotiin tuloa pistettiin raviksi, kun tiedettiin isän odottavan pihalla. :DDD
Silloin kaarrettin portista sisään niin että savi pölisi!muutaman ohjastajan kanssa ja vaatinut, että meidän hevosiamme ei revitä, eikä lyödä.
Minä olen tässä raviharrastuksessa aika kokematon vielä ja mukana 'muiden'pyynnöstä ja toivomuksesta.
Mielenkiintoista kylläkin, että kun antaa pikkusormensa, niin kyllä se koko käsi tahtoo mennä mukana. - Klara*
Maalaismies* kirjoitti:
MTV tyrii, kun ei lähetä suorina ohjelmaa aika-ajoista kuten ennen. Hiekkalaatikolla ei hidastella. MdK toimi salamana - tottakai. Nautitaan tuplasti.
muita kuin itseäni.
Olisi pitänyt vahingosta viisastuneena pitää tietokonekin kiinni.
Viime kerralla pääsin aika-ajojen suhteen vähän pitemmälle, kymmentä vaille kuusi ajattelin pikaisesti pistäytyä Soneran eräälle keskustelupalstalle, mutta en päässyt etusivua pitemmälle, kun jo silmiin sattui:"Räikkönen lähtee ruudusta 12!"
Arvatkaapa, mikä tunne!
Edellisen kerran kuulin vahingossa radiosta, uutisissa.
Seuraavien ajojen aikana laitan tyynyliinan päähän ja otan sen pois vain minuuttia ennen lähetyksen alkua. ellumari kirjoitti:
Kuinka uljaita ja nopeita olivatkan (ainakin elokuvissa) intiaanien hevoset!
Miksiköhän hevosenkengän väitetään tuovan onnea?
Ajattelin, että ei se ota jos ei annakkaan ja päätin laittaa aitan oven yläpuolelle naulaan hevosenkengän:)))
Vielä ei ole laitettu, mutta laitetaan..ehkä jo tänään.Pidän Hymyhuulesta, koska sillä on niin mukava nimi.
Ei silti kyllä ne inkkari Apassin sulatkin komeita ovat.
bBRuuneperi kirjoitti:
Koneita saa rääkätä miten vaan, eläimiä ei ollenkaan.Olenpa tuota myös miettinyt.
Jotkut omistajat kyllä vakuuttavat, että hevosella on kilpailu vietti.
Nauttivat kuulemma selvästi, kun voittavat.
Ja joku on kuulemma sellainen, ettei yhtään siedä sitä,
että toinen menee edelle.
Mene ja tiedä sitten, eipä ole hevoset itse kertoneet.
Uljaita eläimiä joka tapauksessa!
bB- Länkisääri
beataBarbara kirjoitti:
Olenpa tuota myös miettinyt.
Jotkut omistajat kyllä vakuuttavat, että hevosella on kilpailu vietti.
Nauttivat kuulemma selvästi, kun voittavat.
Ja joku on kuulemma sellainen, ettei yhtään siedä sitä,
että toinen menee edelle.
Mene ja tiedä sitten, eipä ole hevoset itse kertoneet.
Uljaita eläimiä joka tapauksessa!
bBMitenkähän ne hevosmiehet ovat saaneet selville sen, että hevoset tykkää ravata kilpaa raviradoilla sen sijaan, että saisivat oleskella vihreillä niityillä, oriit tammojen seurassa ja päinvastoin.
Ja miten se on saatu selville, että jotkut niistä ravihevosista haluaa nimenomaan voittaa.
Minäpä luulen, että asia on niin, että se on hevosten omistajat, jotka tykkäävät ravikilpailuista ja että he nimenomaan tykkäävät niistä, joskus suuristakin palkintorahoista.
Miksi muuten yritetään jopa vippaskonsteja, kuten esim. dopingia,jotta oma hevonen olisi paremmassa iskussa.
Vai olisiko asia niin, että joukossa on sellaisiakin hevosia, joka sanovat omistajalleen, jotta "annapa vähän niitä dopigpillereitä, että mä voittaisin ton naapurin ruunan".
Mene ja tiedä. - Maalaismies*
ellumari kirjoitti:
muutaman ohjastajan kanssa ja vaatinut, että meidän hevosiamme ei revitä, eikä lyödä.
Minä olen tässä raviharrastuksessa aika kokematon vielä ja mukana 'muiden'pyynnöstä ja toivomuksesta.
Mielenkiintoista kylläkin, että kun antaa pikkusormensa, niin kyllä se koko käsi tahtoo mennä mukana.Meillä on murkkuikäinen sukulaistyttö, joka on vauvasta asti vihkiytynyt kilpahevosille, tässä tapauksessa ratsukoille. Olen jututtanut häntä juurta jaksaen esim. hevosten hoidosta. Se on ällistyttävää, kuinka paljon sekä fyysistä että mentaalista hoivaa hevoselle annetaan. Harva ihminen sellaista huolehtimista saa osakseen.
Sama koskee sirkuseläimiä. Ei niiden kanssa rääkkäämällä tule toimeen. Harjoittelu on kovaa, mutta ne kasvavat siihen, kuten kilpailuihin tai muihinkin esityksiin. Taannoin meillä kiellettiin sirkusnorsut. Kielto perustuu ymmärtämättömyyteen asioiden todellisesta laidasta. - Lucky Luke
Länkisääri kirjoitti:
Mitenkähän ne hevosmiehet ovat saaneet selville sen, että hevoset tykkää ravata kilpaa raviradoilla sen sijaan, että saisivat oleskella vihreillä niityillä, oriit tammojen seurassa ja päinvastoin.
Ja miten se on saatu selville, että jotkut niistä ravihevosista haluaa nimenomaan voittaa.
Minäpä luulen, että asia on niin, että se on hevosten omistajat, jotka tykkäävät ravikilpailuista ja että he nimenomaan tykkäävät niistä, joskus suuristakin palkintorahoista.
Miksi muuten yritetään jopa vippaskonsteja, kuten esim. dopingia,jotta oma hevonen olisi paremmassa iskussa.
Vai olisiko asia niin, että joukossa on sellaisiakin hevosia, joka sanovat omistajalleen, jotta "annapa vähän niitä dopigpillereitä, että mä voittaisin ton naapurin ruunan".
Mene ja tiedä.se puhuva hevonen
Voihan se olla noinkin kuten kerroit.
Ihminen on kumma otus.
Kaiken se alistaa omiin huveihinsa. - Maalaismies*
Klara* kirjoitti:
muita kuin itseäni.
Olisi pitänyt vahingosta viisastuneena pitää tietokonekin kiinni.
Viime kerralla pääsin aika-ajojen suhteen vähän pitemmälle, kymmentä vaille kuusi ajattelin pikaisesti pistäytyä Soneran eräälle keskustelupalstalle, mutta en päässyt etusivua pitemmälle, kun jo silmiin sattui:"Räikkönen lähtee ruudusta 12!"
Arvatkaapa, mikä tunne!
Edellisen kerran kuulin vahingossa radiosta, uutisissa.
Seuraavien ajojen aikana laitan tyynyliinan päähän ja otan sen pois vain minuuttia ennen lähetyksen alkua.Noin sitä pitää loppuun asti ponnistella asettamansa tavoitteen hyväksi, vaikka tyynyliina päässä. Sinulla Klara on ihailtava asenne tämän meille kaikille yhteisen, erittäin jalon, rauhaa rakastavan ja ymmärrystä lisäävän asian eteen päin viemiseksi. Pitäkäämme formuloiden pinta puhtaana!
- Maalaismies*
Lucky Luke kirjoitti:
se puhuva hevonen
Voihan se olla noinkin kuten kerroit.
Ihminen on kumma otus.
Kaiken se alistaa omiin huveihinsa.Sanot "Ihminen on kumma otus.
Kaiken se alistaa omiin huveihinsa."
Siksihän Jumala loi ihmisen viimeiseksi, että sillä olisi millä mällätä. Hyvinhän kaikki näihin asti on riittänytkin. Nyt alkaa vähitellen loppu häämöttää. Maalaismies* kirjoitti:
Meillä on murkkuikäinen sukulaistyttö, joka on vauvasta asti vihkiytynyt kilpahevosille, tässä tapauksessa ratsukoille. Olen jututtanut häntä juurta jaksaen esim. hevosten hoidosta. Se on ällistyttävää, kuinka paljon sekä fyysistä että mentaalista hoivaa hevoselle annetaan. Harva ihminen sellaista huolehtimista saa osakseen.
Sama koskee sirkuseläimiä. Ei niiden kanssa rääkkäämällä tule toimeen. Harjoittelu on kovaa, mutta ne kasvavat siihen, kuten kilpailuihin tai muihinkin esityksiin. Taannoin meillä kiellettiin sirkusnorsut. Kielto perustuu ymmärtämättömyyteen asioiden todellisesta laidasta.Hyvin niitä pidetään.
Katselin Hymyhuulen esittelyä, kyllä se ruohikolla kirmaa, niin ettei heinää jouda syömään..
Ui kuin vesipeto, uittaa venettä, eikä siedä sitä lähelleen. Oikukas tamma.
Jostain luin, että Apassin talli on ilmastoitu, heinistä puhalletaan pölyt pois jne.
Eräs romanimies totesi, että hevonen on osa heitä, ilman hevosta he eivät ole mitään.
- my.mm.eli
auttoi. Kohtuullisen hyvin näyttää Kimin pullat nousevan uunissa. Montoyalta pääsi nyt ote lipsumaan viimeisessä kurvassa, mutta aika näyttää oliko hyväksi vaiko ei.
Alonson ajaessa manasin vain kevyesti: Älä tule hyvä ajo - tule paha ajo,älä tule hyvä ajo - tule paha ajo...
Myönnättekö jo, että manauksissani on voimaa? Parempaankin on vielä varaa ja kun yhdessä ruuneperin kanssa niin....
Älä ruuneperi huolehdi suotta. Ei Alonsolle itselleen mitään pahaa toivota. Ei toki, me ystävälliset ihmiset sellaista. Sevverran vaan, autolle ongelmaa, että jäisi pisteittä!
Täytyy lähteä harjoittelemaan astetta voimallisempaa manausta.
Terve! - OliviaKoo
lauletaan sitten yhdessä ylös nousten Maamme-laulu, vai mitä?
Paitsi, että minä olen horoskoopiltani Neitsyt ja luonteeltani Optimistinen Pessimisti.
Eli lauletaan, jos aihetta on.
Tosin pahoin pelkään, että...no...- my.mm.eli
neitsyydestä, sanoi se mies... vaan en se minä ollut.
Vaikka olenkin horoskoopiltani vesimies, en ole edes mies. Ja muukin kuin vesi kelpaa. Ja luonteeltani lienen pessimistinen optimisti.
Meitä on moneksi, mutta seisaaltaan lauletaan yhdessä Maamme-laulu ja istutaan kakkukahville vasta kun God Save The Queenin viimeinen tahti on lyöty.
Näin on. - Vanha pieru
my.mm.eli kirjoitti:
neitsyydestä, sanoi se mies... vaan en se minä ollut.
Vaikka olenkin horoskoopiltani vesimies, en ole edes mies. Ja muukin kuin vesi kelpaa. Ja luonteeltani lienen pessimistinen optimisti.
Meitä on moneksi, mutta seisaaltaan lauletaan yhdessä Maamme-laulu ja istutaan kakkukahville vasta kun God Save The Queenin viimeinen tahti on lyöty.
Näin on.ei ole voitto, vaan matkustaminen.
Jos nyt sattuisi niin kurjasti, että ette pääse laulamaan seisaaltanne, niin laulakaa istualtanne vaikkapa se "Iitin Tiltu". Se alkaa jotenkin näin. "Iitin Tiltu oli nätti likka..." Sen päälle tirautatte pari kyyneltä ja vihon viimeksi tirautatte hyvät kahvit.
Mutta ei hätiä mitiä, formulasirkus jatkuu taas parin viikon kuluttua ja eiku taas kaikki uusiksi. - tyytteli
Vanha pieru kirjoitti:
ei ole voitto, vaan matkustaminen.
Jos nyt sattuisi niin kurjasti, että ette pääse laulamaan seisaaltanne, niin laulakaa istualtanne vaikkapa se "Iitin Tiltu". Se alkaa jotenkin näin. "Iitin Tiltu oli nätti likka..." Sen päälle tirautatte pari kyyneltä ja vihon viimeksi tirautatte hyvät kahvit.
Mutta ei hätiä mitiä, formulasirkus jatkuu taas parin viikon kuluttua ja eiku taas kaikki uusiksi.se menee jotenkin näin:
Iitin Tiltu oli viidentoista, kun pääsi se rippikoulusta, sulhasia tuli sille ympäri maata ja pastorinpoikaa Oulusta.....
Mutta tätä ketjua oli hauska lukea, voodoonukkeja ja puhkotaan renkaat nuppineulalla ja jollakin tyynyliina päässä.....*nauraa*
Eilinen työpäiväkin meni ihan pilalle kun Räikkönen keskeytti, harmittaa vieläkin kun Alonsolla pistejohto kasvaa ja Kimin mahdollisuudet voittoon vähenevät. No ehkä ensivuonna... *huoks*.
Näettekö suorana lähetyksenä päivän kilpailut?
Kysyn sen vuoksi, etten vaan tule ennen aikojaan möläyttelemään lopputuloksia.... :DDD!
Täällä alkaa lähetys tunnin päästä.- my.mm.eli
No hätä MdK.
Tunnin päästä suorana näytetään, suorana nähdään ja suorana seisten lopuksi Maamme-laulua kuunnellaan! - ellumari
my.mm.eli kirjoitti:
No hätä MdK.
Tunnin päästä suorana näytetään, suorana nähdään ja suorana seisten lopuksi Maamme-laulua kuunnellaan!suorana seisomisesta.
Minä ainakin lähden uimaan.
- my.mm.eli
Miksi miksi miksi meille aina näin käy käy?
Niin hyvältä jo näytti. Nuolaistiinko liian aikaisin?
Surraan yhdessä! - ullapulla
että Räikkönen keskeytti ---taitaa tulla eräälle nimeltä mainitsemalle tuhkan päälle ripottelu :)=:)=:)=
saanyt sitten nähdä mikä oli keskeytyksen syy?? Voi hyvä jysäys!!! Pistin TV:n kiinni heti kun Kimi otti ratin irti...
Sydäntä kouraisi ja menin ottamaan Selokenia ja Trombylia, kaiken varalta, ettei vaan sydän ratkea!
Itketään yhdessä!- Mimmu
Jos mää nyt surisisin, nii mää kualisisin, täytyy vaa pirellä päätäns ja toivo, ett suru ei tul puserosse, kyl see täst....
- Klara*
kuulostaako tyhmältä?
Mitään en kuitenkaan mahtanut, tyrmistystä ja raivoa niissä kyynelissä oli.
Taidan pitää sen tyynyliinan koko ensi viikonlopun päässä, ei meinaa sydän kestää, niin sitä elää mukana;)
- Miettiskä
Räikkösen ja Fisichellan olisi syytä vaihtaa talleja keskenään.
Mikä ihme siinä on, että Montoyan auto kestää, mutta Räikkösen ei?
Olen pahoillani Räikkösen puolesta, miten kestää kaikki se turhautumisen määrä, kun tietää olevansa paras, kuljettajana nopein ja taitavin, mutta auto tuntuu jatkuvasti olevan maanantaikappale. - Maalaismies*
Sillä aikaa, kun Mersu opettelee rakentamaan kilpa-autoa, voitaisiin keskittyä hevosurheiluun. Mitä olen raveja katsonut töllöstä, hevoset eivät yleensä sippaa, korkeintaan lähtevät laukkaan. Siihen loppuvatkin tietoni raviurheilusta, mutta tästä on hyvä lähteä.
- ellumari
hevosista!
Toivottavasti tämä ei ole toistoa, sillä kirjoitin jo tähän "hevosjutun", mutta se katosi jonnekin.
Ensi viikonloppuna Seinäjoella taas "veri punnitaan."
Onko sinulla joku hevonen jonka puolesta aiot lyödä vetoa?
Vai harrastatko vedonlyöntiä lainkaan? - Maalaismies*
ellumari kirjoitti:
hevosista!
Toivottavasti tämä ei ole toistoa, sillä kirjoitin jo tähän "hevosjutun", mutta se katosi jonnekin.
Ensi viikonloppuna Seinäjoella taas "veri punnitaan."
Onko sinulla joku hevonen jonka puolesta aiot lyödä vetoa?
Vai harrastatko vedonlyöntiä lainkaan?Charm Asserdal on viimeinen hevosihanteeni, mutta se menee tuonne neljännesvuosisadan taakse. Enhän minä onneton harrasta vedonlyöntiä enkä minkäänlaisia rahapelejä ja siksihän minusta ei taida tulla kunnollista raviharrastajaakaan.
Taidan ottaa vielä tänäänkin kipollisen tuhkaa ja mennä takapihalle häpeämään. Vettä sataa ja lipeäksi se muuttuu,kuten Ruuneperi tiesi, mutta puhdasta tulee. Mikä on se asia, joka saa etenkin pikku tytöt innostumaan tuohon talliharrastukseen. Monilta se jää myöhemmin, mutta jotkut jatkavat.
Hevoshoitajakoulutukseen on kova tunku, harvat pääsevät.
Työ on rankkaa ja palkka pieni. Eläinten kanssa puuhaaminen on tietysti hieno asia.
TV:stä välähti kuva, kuinka hoitajatytön nukkumapaikka vetästiin hevostalliin Passionate Kempin pilttuun viereen.
Tämä tapahtui Italiassa. Matkustuksen hohtoa!.- Ajomies
beataBarbara kirjoitti:
Mikä on se asia, joka saa etenkin pikku tytöt innostumaan tuohon talliharrastukseen. Monilta se jää myöhemmin, mutta jotkut jatkavat.
Työ on rankkaa ja palkka pieni. Eläinten kanssa puuhaaminen on tietysti hieno asia.
TV:stä välähti kuva, kuinka hoitajatytön nukkumapaikka vetästiin hevostalliin Passionate Kempin pilttuun viereen.
Tämä tapahtui Italiassa. Matkustuksen hohtoa!.Kuski kuittaa voitosta 10-20000 euroa,
Eihän se ole kuin suolarahoja kun Williamsin siskokset tenniskentällä tienaa parisataa miljoonaa mummon markkaa vuodessa pelkästään, että esiintyvät tietyissä kuteissa. Ajomies kirjoitti:
Kuski kuittaa voitosta 10-20000 euroa,
Eihän se ole kuin suolarahoja kun Williamsin siskokset tenniskentällä tienaa parisataa miljoonaa mummon markkaa vuodessa pelkästään, että esiintyvät tietyissä kuteissa.Sitä että hevoset voivat olla äkkiarvaamattomia, ne saattavat potkaista, puraista, heittää ratsastajan pöpelikköön.
Mikä on se salainen taikavoima, joka saa pienet tytöt uhmaamaan vaaroja ja ryhtymään noiden kookkaiden eläinten hoitajiksi?beataBarbara kirjoitti:
Mikä on se asia, joka saa etenkin pikku tytöt innostumaan tuohon talliharrastukseen. Monilta se jää myöhemmin, mutta jotkut jatkavat.
Tämä tapahtui Italiassa. Matkustuksen hohtoa!.on haaste. Joka joutuu/on kosketuksissa hevosiin
huomaa kuinka suuri ja voimakas hevonen on, mutta kuitenkin kiltti ja täysin tietämätön omasta suuruudestaan.
Tytöille on tietenkin haaste ottaa "ohjat käsiinsä", saada tuo valtava eläin tottelemaan.
Hevonen luottaa hyvään hoitajaan ja hevoseen saa luotua hyvinkin läheisen kontaktin.
Kyllä hevonen ystävänsä tuntee!
Hevonen nauttii kun sitä harjataan, sillä on varmaankin samanlainen tunne kuin meillä naisilla kampaajan tuolissa istuessa :D.
Hevosten parissa puuhaileminen tuntuu mielekkäältä ja hoitaminen kaikissa muodoissa tuntuu luontuvan tytöiltä, olipa sitten kysymyksessä ihminen tai eläin.
Mainitsit tuosta hoitajatytön nukkumapaikasta...
Tänä päivänä ovat hyvät ravurit niin suuria ja hyvin varjeltuja tähtiä kuin mitkä tahansa urheilijat, eikä niitten lähelle päästetä ketä tahansa sabotaasien pelossa!
Olkoon sitten sanomatta kuinka hyvä suoja joku raskaasti nukkuva nuori ihminen hevoselle on!- ellumari
MdK-MdK kirjoitti:
on haaste. Joka joutuu/on kosketuksissa hevosiin
huomaa kuinka suuri ja voimakas hevonen on, mutta kuitenkin kiltti ja täysin tietämätön omasta suuruudestaan.
Tytöille on tietenkin haaste ottaa "ohjat käsiinsä", saada tuo valtava eläin tottelemaan.
Hevonen luottaa hyvään hoitajaan ja hevoseen saa luotua hyvinkin läheisen kontaktin.
Hevonen nauttii kun sitä harjataan, sillä on varmaankin samanlainen tunne kuin meillä naisilla kampaajan tuolissa istuessa :D.
Hevosten parissa puuhaileminen tuntuu mielekkäältä ja hoitaminen kaikissa muodoissa tuntuu luontuvan tytöiltä, olipa sitten kysymyksessä ihminen tai eläin.
Tänä päivänä ovat hyvät ravurit niin suuria ja hyvin varjeltuja tähtiä kuin mitkä tahansa urheilijat, eikä niitten lähelle päästetä ketä tahansa sabotaasien pelossa!
Olkoon sitten sanomatta kuinka hyvä suoja joku raskaasti nukkuva nuori ihminen hevoselle on!tai osaisi tuota selkeämmin lmaista.
Hevonen todellakin nauttii hoivasta, eli hellästä hoidosta, vaikka onkin voimakas eläin....aivan niinkuin mies, joka tahtoo, että häneestä pidetään huolta ja häntä "harjataan."
Itse en ole hevosten asiantuntija sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta olen joutunut eläinten kanssa tekemisiin jo varhaisesssa lapsuudessani ja pidän niistä.
Hevonen on jotenkin haaste ja ravit mielenkiintoinen suht'uusi harrastukseni. - ellumari
Maalaismies* kirjoitti:
Charm Asserdal on viimeinen hevosihanteeni, mutta se menee tuonne neljännesvuosisadan taakse. Enhän minä onneton harrasta vedonlyöntiä enkä minkäänlaisia rahapelejä ja siksihän minusta ei taida tulla kunnollista raviharrastajaakaan.
Taidan ottaa vielä tänäänkin kipollisen tuhkaa ja mennä takapihalle häpeämään. Vettä sataa ja lipeäksi se muuttuu,kuten Ruuneperi tiesi, mutta puhdasta tulee.pahenna, vaikka ei hevosista tietäisikään.
Parhaat miehet ovat mielestäni ne, jotka tietävät uusimmista kirjoista, kuvataiteista, elokuvista, teatterista ynm. MdK-MdK kirjoitti:
on haaste. Joka joutuu/on kosketuksissa hevosiin
Olkoon sitten sanomatta kuinka hyvä suoja joku raskaasti nukkuva nuori ihminen hevoselle on!On se kaunis se asu. Hieno ”kangaspakka”
Ja koko komeus laitetaan pelkällä kieputtamisella päälle?
Se päällä ei parane ojan yli hypellä, eikä yrittää keskustelun kohteena olevan hevosen selkään kavuta!
Siististi vaan on sisällä sipsuteltava, ja teetä kerroit siemailevasi.
Mitäs me kofeiinistit!
terveisin bB
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1498841Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492609Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282397- 432381
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961823- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231693Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä411219Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61126