Kuoriasut

Pedro Pan

Onko kenelläkään kokemusta kuoriasujen matskujen erilaisuudesta? Tällä palstalla on mm. morkattu Haltin DryMaxx kangasta, vaikka testien (erä lehti mm) mukaan hengittävyys aklvolle esim Gore Tex XCR'ää vastaan oli 8.000 ml vs. 12.000 ml. Onko käytännön eroa???

Mites sitten softshellien vedenpitävyys? Missä menee "vesisateen raja", jolloin kuoriasu alkaa voittamaan. Parhaat kuoriasut ovat keskiverosoftshelline kanssa samaa tasoa hengittävyyden kanssa??

Asialliset kommentit, vain jos kokemusta molemmista. Pakko hommata jompikumpi mutta en osaa päättää. Nyt loppuu sadeasun raahaaminen.

3

1795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut oltua

      retkellä, jossa vettä on tullut tasaiseen tahtiin päivien ajan välillä enemän välillä vähemmän. Itselläni oli päällä Helly Hansen kuoriasu ja hyvin piti vettä- mutta sen onkin tarkoitettu veneilijöille joille voi tulla ämpärikaupalla vettä niskaan.
      Rankemmassa liikkumisessa siinä tuli sitten "kivsti lämmin" kun tuuletusukot kainaloista puuttuivat.Tavallisessa retkiliikkumisessa se on ollut aivan loistava puku ja kesti vuosia kajakissa ja rannoilla.

      Haltin DrymaxX puvun housut alkoivat vuotaa polven saumasta aika pian- AqaSure liimalla niitä sitten olen paikkaillut...Sastan housut ovat nyt testattavana mutta kovia kelejä ne eivät ole vielä nähneet.Seuraavaksi ostan taas HellyHansenia koska vedenäärellä liikun ja arvostan eniten tuota kuivana pysymistä sateessa.

      • janos

        jep! älä usko myyjien markkinapuheisiin.. vedenpitävyys on minun varsin runsaiden kokemusteni perusteella kriteeri numero yksi..
        alle 10 000 paasin pukua en tosivaellukselle edes harkitse.
        itse olen mieltynyt north facen ja haglövfsin tuotteisiin.. makuasioita ja kalliita sellaisia.. joten ei ole liikaa tullut testailtua.. erälehdistä olen saanut parhaat rahalla tehdyt vinkit.


    • huurre2

      mielestäni nuo urheilutukun kuoriasut ovat hyviä, hengittävät hyvin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      80
      3389
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1992
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1901
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1405
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1395
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1109
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1048
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      854
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe