Kuoriasut

Pedro Pan

Onko kenelläkään kokemusta kuoriasujen matskujen erilaisuudesta? Tällä palstalla on mm. morkattu Haltin DryMaxx kangasta, vaikka testien (erä lehti mm) mukaan hengittävyys aklvolle esim Gore Tex XCR'ää vastaan oli 8.000 ml vs. 12.000 ml. Onko käytännön eroa???

Mites sitten softshellien vedenpitävyys? Missä menee "vesisateen raja", jolloin kuoriasu alkaa voittamaan. Parhaat kuoriasut ovat keskiverosoftshelline kanssa samaa tasoa hengittävyyden kanssa??

Asialliset kommentit, vain jos kokemusta molemmista. Pakko hommata jompikumpi mutta en osaa päättää. Nyt loppuu sadeasun raahaaminen.

3

1842

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tullut oltua

retkellä, jossa vettä on tullut tasaiseen tahtiin päivien ajan välillä enemän välillä vähemmän. Itselläni oli päällä Helly Hansen kuoriasu ja hyvin piti vettä- mutta sen onkin tarkoitettu veneilijöille joille voi tulla ämpärikaupalla vettä niskaan.
      Rankemmassa liikkumisessa siinä tuli sitten "kivsti lämmin" kun tuuletusukot kainaloista puuttuivat.Tavallisessa retkiliikkumisessa se on ollut aivan loistava puku ja kesti vuosia kajakissa ja rannoilla.

Haltin DrymaxX puvun housut alkoivat vuotaa polven saumasta aika pian- AqaSure liimalla niitä sitten olen paikkaillut...Sastan housut ovat nyt testattavana mutta kovia kelejä ne eivät ole vielä nähneet.Seuraavaksi ostan taas HellyHansenia koska vedenäärellä liikun ja arvostan eniten tuota kuivana pysymistä sateessa.

• janos

jep! älä usko myyjien markkinapuheisiin.. vedenpitävyys on minun varsin runsaiden kokemusteni perusteella kriteeri numero yksi..
        alle 10 000 paasin pukua en tosivaellukselle edes harkitse.
        itse olen mieltynyt north facen ja haglövfsin tuotteisiin.. makuasioita ja kalliita sellaisia.. joten ei ole liikaa tullut testailtua.. erälehdistä olen saanut parhaat rahalla tehdyt vinkit.

• huurre2

mielestäni nuo urheilutukun kuoriasut ovat hyviä, hengittävät hyvin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      26
      2476
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2106
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1769
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      68
      1647
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1517
    6. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1075
    7. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      126
      1074
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      87
      985
    9. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      967
    10. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      15
      959
    Aihe