Ansaitsee oman aloituksensa tämä kirjoitus, kun eräs väittää ettei kellään ole asiaa "kehitysmaahan" sairaalahoitoon.
Yritän vastata asiallisesti. Syitä Thaiumaan sairaalamatkailuun on useita erilaisia, eikä ainoastaan ole kyse rahasta tai vakuutuksista. Lue kokonaan, niin ei tarvitse enää jaaritella tästä asiasta.
Suomalaiset matkaavat myös useista eri syistä ja niitä matkoja markkinoidaan ahkerasti:
https://fi.mymeditour.com/destination-thailand/
"Thaimaa on vakiinnuttanut asemansa yhtenä maailman johtavista lääketieteellisen matkailun kohteista, ja se toivottaa tervetulleeksi yli 3 miljoonaa kansainvälistä potilasta vuosittain. Tunnettu sen poikkeuksellisen laadukas terveydenhuolto, kansainvälisesti koulutetut lääketieteen ammattilaisetja huippuluokan sairaalainfrastruktuuriThaimaa tarjoaa harvinaisen tasapainon kohtuuhintaisuuden, kliinisen huippuosaamisen ja potilaskeskeisen hoidon välillä"
Erilaisia syitä varsinkin suomalaisille:
-Kauneuskirurgia. Thaimaa on siinä ehdoton maailman ykkönen.
-Hammashoito. Laadukasta ja isot hammasremontit paljon halvempia kuin Suomessa.
-Potilasjonot Suomessa. Joihinkin leikkauksiin joutuu odottamaan useita kuukausia Suomessa kuin myös joihinkin tutkimuksiin.
-Ei-kiireiseen hammashoitoonkin joutuu julkisella puolella odottamaan kuukausiakin kuin myös tarkastukseen. Julkisella puolella tehdään vain yksi työ kerrallaan rajatussa ajassa ja sitten varaillaan taas uutta aikaa. Thaimaassa tämä tapahtuu kerralla ja nukutuksessa heti, jos operaatio on vähänkin isompi.
-Julkisen puolen kelatuetut hinnat operaatioille on Suomessa nousseet lähelle entisiä yksityispuolen hintoja. Varsinkin hammashoidossa.
-Sairaalaolot. Thaimaassa saa yksityisissä huippusairaaloissa VIP-kohtelun, huoneen, hoidon ja kaiken samaan pakettiin. Suomessa olot on ahtaita ja laitosmaisia, puhumattakaan julkisen puolen oloista ja sähläämisestä, hoonosoomi- lääkäreistä ja kiireestä.
-Hoitovirheet. Suomessa tapahtuu nykyään niin paljon hoitovirheitä että luottamus julkiseen sektoriin on romahtanut. Samaan aikaan hinnat nousee, jonot venyy ja palvelut huononee. 10.000 hoitovirhettä vuosittain joista korvataan vain alle 1000 ja hoitovirheisiin kuolleita ei voi rahalla korvata.
-Lomailun yhdistäminen sairaalamatkaan. Mikäs on mukavampi paikka teetättää se vaativa hammasremontti nopeasti ja turvallisesti ja samalla säästää koko matkan hinnan verrattuna Suomeen?
-Ortopedia ja urheilulääketiede. Suomessa ei ole enää vuosikausiin korjattu tiettyjä urheiluvammoja yksityisellä puolella, vaan ne on maksettava itse yksityisellä. Esimerkiksi olkapäästä irronnutta lihasta ei hoideta Suomessa julkisella puolella ja tämäkin on tieto.
Yksityiselle on päästävä nopeasti sellaisen vamman kanssa, tai se on myöhäistä.
-Hedelmällisyyshoidot on ilman kelakorvausta törkeän kalliita Suomessa.
-Korjaava kauneuskirurgia. Suomessa on vaikeaa päästä julkiselle puolelle korjausleikkauksiin kelakorvattuna ja spesialistit erikoislääkärit ovat yksityisellä puolella. Esimerkiki onnettomuuden jälkeen tai riippatissit, silmäpussit, kaulaheltta, rasvaimut jne.
Hyvä kirjoitus terveys / sairaalamatkailusta
4
141
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voisin lisätä tuohon että ainoa syy olla matkustamatta Thaimaahan hoitoihin on rahanpuute ja-tai kelatukien puute.
- Anonyymi00002
Helpompaa on sokean laittaa juoksevan villikissan persereikään chilitahnaa kuin saada Posso ymmärtämään Thaimaahan kohdistuvaa sairaalaturismia.
Hänen maailmassaan ei ole elämää ilman kelakorttia ja suomalaista sosiaaliturvaa.
Syvä katkeruus kumpuaa siitä kuinka Thaimaa ei ollutkaan hänelle paratiisi kun rahat ja terveys ei riittäneet mihinkään ja vaimonkin rakkaus on hyvin kyseenalaista.
2010- Anonyymi00003
Usassa on liki 30 miljoonaa ihmistä ilman vakuutusturvaa, ja terveyden huolto siellä on helvetin kallista ilman sitä, mutta yksikään usalainen vakuutusyhtiö ei lähetä asiakkaitaan kehitysmaahan hoitoon, varmasti, kissaeläimesi ei asiaan liity mitenkään, oletko jo itse käynyt selvittämissä miksi vanhenet silmissä, resu. Thaimaa ei ole missään asiassa paratiisi, lähellekään.
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Usassa on liki 30 miljoonaa ihmistä ilman vakuutusturvaa, ja terveyden huolto siellä on helvetin kallista ilman sitä, mutta yksikään usalainen vakuutusyhtiö ei lähetä asiakkaitaan kehitysmaahan hoitoon, varmasti, kissaeläimesi ei asiaan liity mitenkään, oletko jo itse käynyt selvittämissä miksi vanhenet silmissä, resu. Thaimaa ei ole missään asiassa paratiisi, lähellekään.
Paratiisi on symboliikkaa ja mikä nyt kenenkin paratiisi on ja missä määrin on jokaisen oma asia. Perusnegatiiviselle naama norsunvitulla kulkevalle miehelle mikään tietenkään ei koskaan ole hyvin. Kelaetujen takia sinä Suomeen palasit etkä siksi että Suomi olisi jotenkin täydellinen maa sinulle olla ja elää. Minulle
Thaimaa on paras maa olla ja elää. "Paratiisi" muodostuu niin monista asioista ettei se ole pelkkä paikka, vaan ihmiset, luonto, eläimet, ilmasto, palvelut, nähtävyydet mahdollisuudet jne. Sinun naamalla ei voi kenenkään ulkonäköä vieläkään arvostella, mursu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1812242Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka32079Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3161826- 931587
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois821458Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001230- 671170
- 251101
- 481027
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73996