Ruotsinkielinen YLE.

Anonyymi-ap

Paljonko ruotsinkielinen yle kuluttaa valtion varoja ja täysin turhaan, ruotsinkielelle sama asema kuin saamenkielellä yhdet uutiset päivässä.

39

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00002

      Oho!
      Kohta neljä tuntia mennyt, eikä Mr Pakkoenglanti ole vielä komentoinut.

      • Anonyymi00003

        Hyvä idea !


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Hyvä idea !

        Yhdet ruotsinkieliset uutiset päivässä riittää hyvin .


      • Anonyymi00037
        Anonyymi00004 kirjoitti:

        Yhdet ruotsinkieliset uutiset päivässä riittää hyvin .

        Kannatetaan!

        Hurrit samalle viivalle saamelaisten kanssa.


    • Anonyymi00006

      Miksi ruotsinkielellä on suomessa erikoisasema, siis sille on kasattu valtavasti etuoikeuksia.
      Väkisinkin herää kysymys MIKSI ?

      • Anonyymi00007

        Miksi et ole lainkaan huolestunut englanninkielen erikoisasemasta ja ylivallasta Suomessa?


      • Anonyymi00008

        Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        Miksi et ole lainkaan huolestunut englanninkielen erikoisasemasta ja ylivallasta Suomessa?

        Sinulta meni viisi päivää kommentoida aloitusta. Taisi mennä vappu simassa?


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Sinulta meni viisi päivää kommentoida aloitusta. Taisi mennä vappu simassa?

        Et siis taaskaan tajunnut yhtään mitään itse asiasta.


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?

        Ainoa kieli, jolla on etuoikeuksia Suomessa, on englanti.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Ainoa kieli, jolla on etuoikeuksia Suomessa, on englanti.

        Älä valehtele.


      • Anonyymi00022

        Niin mitkäetuoikeudet?. Faktat.. faktat esiin..


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?

        -Kaksikielinen kunta saa isompia valtionapuja
        -Ruotsinkielisille järjestetään aina omat, erilliset koulut ja pienryhmät. Ei ole mamulaumoilla niihin asiaa.
        -Ahvenanmaa saa erityisiä etuuksia, mm. myydä verotonta viinaa ja pyörittää laitonta nettipelibisnestä kenenkään siihen puuttumatta
        -RKP otetaan joka hallitukseen järjestämään lisää etuisuuksia ruotsinkielisille
        -Ruotsinkielisille järjestetään pienemmissäkin kunnissa terveyspalvelut, muut maalaiset joutuvat ajamaan satoja kilometrejä
        -Opintoihin pääsy pienemmillä pisteillä


    • Anonyymi00012

      Niin miksi ruotsinkielisille kuuluu etuoikeudet ?

      • Anonyymi00023

        Mitkä etuoikeudet?? Missä faktat


    • Anonyymi00013

      Mikä helvetin dinosaurus tuo ruotsinkielinen yle on.

    • Anonyymi00014

      Esimerkiksi valtion budjetista Ahvenanmaalle menevä kokonaisrahoitus on ollut viime vuosina noin 300–400 miljoonaa euroa vuodessa, mikä tekee karkeasti yli 10 000 € per asukas. Tämä on paljon enemmän kuin tavallisten maakuntien kuntien valtionosuudet per asukas.

    • Anonyymi00015

      Taas yksi joka ei tiedä, että Ruotsi on toinen kotimainen kieli virallisesti!
      Sen sijaan pitää kysyä, miksi meillä on venäjänkieliset uutiset?! Kyllähän kaksoiskansalaisten pitää osata suomen kieltä!

      • Anonyymi00016

        Ruotsi on useimmille toinen vieras kieli englannin ollessa ensimmäinen.


      • Anonyymi00018

        Sen takia että ilman venäjänkielisiä uutisia katsoisivat kaikki jotain Putin-mediaa.


    • Anonyymi00019

      Rantaruotsi on 2-3% kieli suomessa , mutta ruotsinkielinen yle on valtava jättiläinen.
      Miksi ?

    • Anonyymi00020

      Paljonko tuo dinosaurus kuluttaa vuosittain ?

    • Anonyymi00021

      Ensinnäkin ruotsinkielinen yle ja sitten koko yle , siinäpä meille oivat säästökohteet .

      • Anonyymi00025

        Miksi vastustat sananvapautta?

        Jos yle ajettaisiin alas, tänne jäisi lähinnä disney-sanomat.


    • Anonyymi00024

      Noin muutenki vaan Suomen Ruotsalaisten verojen maxu on suurempi kuin Suomessa Suomen kielisten noin sattumalta ja työllistävät paljon..Ahlström.. Lkab ym.. Volvo personbilar.. Volvo lasvangnar.. Scania ym Wiking jne

      • Anonyymi00027

        Viking ja muut varustamot ovat kyllä isoimpia yritystukien saajia, ja tokihan laivatyöntekijöiden työ on verovapaata.


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00027 kirjoitti:

        Viking ja muut varustamot ovat kyllä isoimpia yritystukien saajia, ja tokihan laivatyöntekijöiden työ on verovapaata.

        Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.

        Niinpä, paljonkohan maksaa vuosittain ?


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Niinpä, paljonkohan maksaa vuosittain ?

        Lasket sen tietenkin ruotsinkielen kuluiksi, vaikka voisit ihan hyvin laskea sen pakkoenglannin kuluiksi.


    • Anonyymi00030

      YLE ruotsi, Suomi ja saame on hyvä, mutta ryssäuutiset paha. Niitä ei tarvita.

      • Anonyymi00032

        Miksi haluat että venäjänkieliset olisivat riippuvaisia pelkästään Putinin propagandasta?


    • Anonyymi00033

      Liikalihavaksi turvonnut sika ruotsinkielinen yle on pudotettava jalustaltaan.

      • Anonyymi00035

        Kannattaisikohan harkita vihanhallinta kurssia tai muuta ammattiapua?


    • Anonyymi00036

      Mainio säästökohde.

    • Anonyymi00038

      Paljonko tuohonkin hassataan rahaa, mokomaankin kultapossujen perseen nuolemiseen.

      • Anonyymi00039

        Aikapaljonhan noihin englanninkielisiin sarjoihin, elokuviin ja musiikkiin taotaa upota. Rahaa ulkomaille ja kultapossuille, joiden puota nuolet täällä päivät pitkään, pakkoenglannittaja.


      • Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

        Aikapaljonhan noihin englanninkielisiin sarjoihin, elokuviin ja musiikkiin taotaa upota. Rahaa ulkomaille ja kultapossuille, joiden puota nuolet täällä päivät pitkään, pakkoenglannittaja.

        Niin mutta että täysin tyhjänpäiväiseen ruotsinkieliseen yleen, kyllä niilläkin miljardeilla olisi hyödyllistäkin käyttöä.


      • Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

        Niin mutta että täysin tyhjänpäiväiseen ruotsinkieliseen yleen, kyllä niilläkin miljardeilla olisi hyödyllistäkin käyttöä.

        Täysin tyhjänpäiväinen olet ihan itse, pakkoenglannittaja.


    • Anonyymi00042

      Paljonko maksaa vuodessa.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe