Paljonko ruotsinkielinen yle kuluttaa valtion varoja ja täysin turhaan, ruotsinkielelle sama asema kuin saamenkielellä yhdet uutiset päivässä.
Ruotsinkielinen YLE.
39
479
Vastaukset
- Anonyymi00002
Oho!
Kohta neljä tuntia mennyt, eikä Mr Pakkoenglanti ole vielä komentoinut.- Anonyymi00003
Hyvä idea !
- Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Hyvä idea !
Yhdet ruotsinkieliset uutiset päivässä riittää hyvin .
- Anonyymi00037
Anonyymi00004 kirjoitti:
Yhdet ruotsinkieliset uutiset päivässä riittää hyvin .
Kannatetaan!
Hurrit samalle viivalle saamelaisten kanssa.
- Anonyymi00006
Miksi ruotsinkielellä on suomessa erikoisasema, siis sille on kasattu valtavasti etuoikeuksia.
Väkisinkin herää kysymys MIKSI ?- Anonyymi00007
Miksi et ole lainkaan huolestunut englanninkielen erikoisasemasta ja ylivallasta Suomessa?
- Anonyymi00008
Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?
- Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Miksi et ole lainkaan huolestunut englanninkielen erikoisasemasta ja ylivallasta Suomessa?
Sinulta meni viisi päivää kommentoida aloitusta. Taisi mennä vappu simassa?
- Anonyymi00010
Anonyymi00009 kirjoitti:
Sinulta meni viisi päivää kommentoida aloitusta. Taisi mennä vappu simassa?
Et siis taaskaan tajunnut yhtään mitään itse asiasta.
- Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?
Ainoa kieli, jolla on etuoikeuksia Suomessa, on englanti.
- Anonyymi00017
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ainoa kieli, jolla on etuoikeuksia Suomessa, on englanti.
Älä valehtele.
- Anonyymi00022
Niin mitkäetuoikeudet?. Faktat.. faktat esiin..
- Anonyymi00026
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä etuoikeuksia mielestäsi Suomessa ruotsilla on suomeen verrattuna?
-Kaksikielinen kunta saa isompia valtionapuja
-Ruotsinkielisille järjestetään aina omat, erilliset koulut ja pienryhmät. Ei ole mamulaumoilla niihin asiaa.
-Ahvenanmaa saa erityisiä etuuksia, mm. myydä verotonta viinaa ja pyörittää laitonta nettipelibisnestä kenenkään siihen puuttumatta
-RKP otetaan joka hallitukseen järjestämään lisää etuisuuksia ruotsinkielisille
-Ruotsinkielisille järjestetään pienemmissäkin kunnissa terveyspalvelut, muut maalaiset joutuvat ajamaan satoja kilometrejä
-Opintoihin pääsy pienemmillä pisteillä
- Anonyymi00012
Niin miksi ruotsinkielisille kuuluu etuoikeudet ?
- Anonyymi00023
Mitkä etuoikeudet?? Missä faktat
- Anonyymi00013
Mikä helvetin dinosaurus tuo ruotsinkielinen yle on.
- Anonyymi00014
Esimerkiksi valtion budjetista Ahvenanmaalle menevä kokonaisrahoitus on ollut viime vuosina noin 300–400 miljoonaa euroa vuodessa, mikä tekee karkeasti yli 10 000 € per asukas. Tämä on paljon enemmän kuin tavallisten maakuntien kuntien valtionosuudet per asukas.
- Anonyymi00015
Taas yksi joka ei tiedä, että Ruotsi on toinen kotimainen kieli virallisesti!
Sen sijaan pitää kysyä, miksi meillä on venäjänkieliset uutiset?! Kyllähän kaksoiskansalaisten pitää osata suomen kieltä!- Anonyymi00016
Ruotsi on useimmille toinen vieras kieli englannin ollessa ensimmäinen.
- Anonyymi00018
Sen takia että ilman venäjänkielisiä uutisia katsoisivat kaikki jotain Putin-mediaa.
- Anonyymi00019
Rantaruotsi on 2-3% kieli suomessa , mutta ruotsinkielinen yle on valtava jättiläinen.
Miksi ? - Anonyymi00020
Paljonko tuo dinosaurus kuluttaa vuosittain ?
- Anonyymi00021
Ensinnäkin ruotsinkielinen yle ja sitten koko yle , siinäpä meille oivat säästökohteet .
- Anonyymi00025
Miksi vastustat sananvapautta?
Jos yle ajettaisiin alas, tänne jäisi lähinnä disney-sanomat.
- Anonyymi00024
Noin muutenki vaan Suomen Ruotsalaisten verojen maxu on suurempi kuin Suomessa Suomen kielisten noin sattumalta ja työllistävät paljon..Ahlström.. Lkab ym.. Volvo personbilar.. Volvo lasvangnar.. Scania ym Wiking jne
- Anonyymi00027
Viking ja muut varustamot ovat kyllä isoimpia yritystukien saajia, ja tokihan laivatyöntekijöiden työ on verovapaata.
- Anonyymi00028
Anonyymi00027 kirjoitti:
Viking ja muut varustamot ovat kyllä isoimpia yritystukien saajia, ja tokihan laivatyöntekijöiden työ on verovapaata.
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Ei se ole hölmö joka pyytää vaan se joka maksaa.
Niinpä, paljonkohan maksaa vuosittain ?
- Anonyymi00031
Anonyymi00029 kirjoitti:
Niinpä, paljonkohan maksaa vuosittain ?
Lasket sen tietenkin ruotsinkielen kuluiksi, vaikka voisit ihan hyvin laskea sen pakkoenglannin kuluiksi.
- Anonyymi00030
YLE ruotsi, Suomi ja saame on hyvä, mutta ryssäuutiset paha. Niitä ei tarvita.
- Anonyymi00032
Miksi haluat että venäjänkieliset olisivat riippuvaisia pelkästään Putinin propagandasta?
- Anonyymi00033
Liikalihavaksi turvonnut sika ruotsinkielinen yle on pudotettava jalustaltaan.
- Anonyymi00035
Kannattaisikohan harkita vihanhallinta kurssia tai muuta ammattiapua?
- Anonyymi00036
Mainio säästökohde.
- Anonyymi00038
Paljonko tuohonkin hassataan rahaa, mokomaankin kultapossujen perseen nuolemiseen.
- Anonyymi00039
Aikapaljonhan noihin englanninkielisiin sarjoihin, elokuviin ja musiikkiin taotaa upota. Rahaa ulkomaille ja kultapossuille, joiden puota nuolet täällä päivät pitkään, pakkoenglannittaja.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Aikapaljonhan noihin englanninkielisiin sarjoihin, elokuviin ja musiikkiin taotaa upota. Rahaa ulkomaille ja kultapossuille, joiden puota nuolet täällä päivät pitkään, pakkoenglannittaja.
Niin mutta että täysin tyhjänpäiväiseen ruotsinkieliseen yleen, kyllä niilläkin miljardeilla olisi hyödyllistäkin käyttöä.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Niin mutta että täysin tyhjänpäiväiseen ruotsinkieliseen yleen, kyllä niilläkin miljardeilla olisi hyödyllistäkin käyttöä.
Täysin tyhjänpäiväinen olet ihan itse, pakkoenglannittaja.
- Anonyymi00042
Paljonko maksaa vuodessa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911087
- 123860
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103825"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten275652- 68559
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait72553Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64552Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
- 50463